Tacoma był najlepiej sprzedającym się kompaktowym pickupem na amerykańskim rynku w 2010 roku, a Toyota starała się utrzymać ten impet, wprowadzając odświeżoną wersję w 2011 roku na rok modelowy 2012.
W 2010 roku Tundra była najlepiej sprzedającym się kompaktowym pickupem na amerykańskim rynku, sprzedając się lepiej niż najbliższy konkurent niemal w stosunku dwa do jednego. Jednak ten znakomity wynik nie skłonił Toyoty do otwierania szampana i ogłaszania go udanym rokiem. Zamiast tego inżynierowie wrócili do laboratoriów, aby poprawić pojazd. W 2011 roku zaoferowano go z tymi samymi opcjami kabiny i ulepszono wyposażenie standardowe dla wersji z podwójną kabiną.
Wersja z podwójną kabiną była odpowiednia dla całej rodziny i wciąż mogła wykonywać pewne prace. Może nie mogła pomieścić tyle ładunku w łóżku, co jej rodzeństwo, ale była w stanie zabrać pięć osób w środku. Tylne drzwi miały wznoszącą się linię w kierunku słupka C, co zakłócało prosty wygląd linii okiennej.
Wnętrze, w zależności od opcji, oferowało czarną konsolę środkową, panel przełączników, deskę rozdzielczą i drzwi. Dla wersji SR5 Toyota dodała nowy wzór materiału na siedzenia, podczas gdy pakiet TRD (pakiet sportowy) zawierał tapicerkę odporną na wilgoć. Japoński producent samochodów dodał więcej systemów audio, w tym jednostkę multimedialną z nawigacją oraz usługę Toyota Entune. Nawet podstawowa wersja z podwójną kabiną miała elektryczne szyby we wszystkich drzwiach, a producent dodał opcję otwierania środkowej części tylnej szyby.
Podobnie jak jej rodzeństwo, Tundra z podwójną kabiną oferowała wybór dwóch silników: czterocylindrowego w rzędzie i V-6. Oba były dostępne zarówno z napędem na tylne, jak i na cztery koła oraz z dwubiegową skrzynią rozdzielczą.
Toyota Tacoma, wciąż najlepiej sprzedający się kompaktowy pickup na rynku amerykańskim, oferuje zmienioną stylistykę zewnętrzną oraz przeprojektowane, ulepszone wnętrze we wszystkich modelach z 2012 roku. Nowe zmiany zwiększają komfort, funkcjonalność i wydajność systemu audio/infotainment.
Toyota sprzedała ponad 106 000 modeli Tacoma w 2010 roku, wyprzedzając najbliższego konkurenta niemal dwukrotnie. W 2012 roku Toyota Tacoma prezentuje nowy wygląd z przeprojektowaną maską, grillem, reflektorami i przednim zderzakiem, między innymi. W środku klienci znajdą nowy projekt centralnego panelu instrumentów z przekształconą grupą wskaźników oraz nową kierownicę. Przeprojektowany środkowy panel dodaje nowe elementy sterujące klimatyzacją i miejscami zasilania.
Wnętrze Tacoma z 2012 roku zyskuje nowy wygląd z czarnym, kontrastowym konsolą środkową, osłonami przełączników, deską rozdzielczą i górnym wykończeniem drzwi, podczas gdy wersja SR5 oferuje nowy design materiału siedzeń. Ponieważ właściciele używają swoich samochodów zarówno do ciężkiej pracy, jak i zabawy, Toyota Tacoma oferuje nową mocną, całoroczną podłogę w modelach Tacoma Access i Double Cab, podczas gdy bardziej specjalistyczne modele TRD Sport i Off-Road oferują nowe wodoodporne fotele. Pakiet TRD Sport dodaje lusterka boczne z lampkami kierunkowskazów w 2012 roku, a także dostępne chromowane felgi 18-calowe.
Detale, które zwiększają komfort i funkcjonalność, obejmują większy, wyższej rozdzielczości wyświetlacz dla dostępnej kamery tylnej (3,3 cala w porównaniu do 2,4 cala), nowy wskaźnik temperatury, dostępne lusterko wsteczne z kompasem i systemem HomeLink, lampki kosmetyczne dodane do osłon przeciwsłonecznych, dodatkowy schowek nad głową oraz nową skrzynkę przechowującą w modelach Access Cab. Wszystkie modele teraz mają dwa „D” pierścienie na przednim dachu dla większej wszechstronności.
Toyota Tacoma z 2012 roku jest dostępna w szerokiej gamie konfiguracji i modeli, a ten nacisk na wybór klientów był kluczowy w dalszym przywództwie rynku tego pojazdu. Wiele modeli oferuje wybór między silnikami czterocylindrowymi a V6 oraz układami napędowymi 2WD i 4WD.
Toyota Tacoma była wielokrotnie doceniana za swoją wyjątkową wartość i niezawodność. Tacoma została uznana za „Najbardziej niezawodny średniej wielkości pickup” w badaniach J.D. Power & Associates z 2011 roku, a firma Intellichoice przyznała, że jest to „Najlepsza ogólna wartość” w segmencie kompaktowych pickupów w 2011 roku.
Nowe opcje audio na 2012 rok
Toyota zaktualizowała opcje audio w niektórych modelach Tacoma z 2012 roku. Modele Access Cab oferują nowy system sześciu głośników z głowicą obsługującą radio AM/FM oraz radio satelitarne z odtwarzaczem płyt CD. Wbudowany Bluetooth® umożliwia korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym, a port USB pozwala na podłączenie iPoda®, odtwarzacza MP3 lub pamięci USB z plikami muzycznymi.
Modele DoubleCab V6 oferują bardziej zaawansowany system audio z najpopularniejszymi funkcjami łączności. W skład tych funkcji wchodzi nawigacja, usługi Toyota Entune™, radio satelitarne SiriusXM (z 90-dniową subskrypcją próbna), radio HD z oznaczaniem iTunes® oraz zamianą tekstów/e-maili na głos. Ten premium system infotainment odtwarza dźwięk przez system audio JBL® GreenEdge z siedmioma głośnikami. Technologia GreenEdge pomaga w redukcji zużycia paliwa poprzez obniżenie zapotrzebowania na energię elektryczną w pojeździe.
System Toyota Entune jest zbiorem popularnych aplikacji mobilnych i usług danych, z trzema latami bezpłatnego dostępu. Po podłączeniu smartfona do pojazdu za pomocą technologii Bluetooth lub kabla USB, funkcje Entune są obsługiwane za pomocą przycisków w pojeździe lub, w przypadku niektórych usług, za pomocą rozpoznawania głosu. Entune obejmuje Bing™ i Pandora®; informacje w czasie rzeczywistym, w tym o ruchu drogowym, pogodzie, cenach paliw, sporcie i giełdzie. Aplikacje dostępne wiosną 2012 roku bez opłat obejmują iHeartRadio, MovieTickets.com i OpenTable®. Więcej informacji można znaleźć na stronie toyota.com/entune.
Wydajność
Linia Toyota Tacoma z 2012 roku oferuje dwa silniki: silnik czterocylindrowy o pojemności 2,7 litra z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC), który produkuje 159 koni mechanicznych i 180 lb-ft momentu obrotowego, oraz silnik V6 DOHC o pojemności 4,0 litrów, który zapewnia 236 koni mechanicznych przy 266 lb-ft momentu obrotowego. W obu silnikach zmienne sterowanie zaworami z inteligencją (VVT-i) zapewnia mocny moment obrotowy przy niskich obrotach i w średnim zakresie.
System Inteligentnej Elektronicznej Kontroli Otwierania Gaz do optymalizacji wydajności i oszczędności paliwa. Silnik V6 może być połączony zarówno z sześciobiegową manualną, jak i pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Modele czterocylindrowe oferują wybór pomiędzy pięciobiegową skrzynią manualną a czterobiegową automatyczną. Po wyposażeniu w pakiet V6 Tow, modele Access Cab mają maksymalną pojemność holowniczą do 6500 funtów.
X-Runner: Unikalny sportowy pickup
Pickup Tacoma X-Runner, jedyny w swoim rodzaju w kategorii kompaktowych trucków, wraca w 2012 roku, wyposażony w silnik V6 o pojemności 4,0 litrów i specjalnie strojone podwozie. Wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, X-Runner przyspiesza od 0 do 60 mph w mniej niż siedem sekund. Co równie imponujące, Toyota Tacoma X-Runner osiąga boczne przyspieszenie przekraczające 0,9 g – porównywalne z wieloma samochodami sportowymi. Projekt Access Cab modelu X-Runner zawiera pełny zestaw nadwozia, wlot powietrza i zintegrowane lampy przeciwmgielne. Monochromatyczny kolor nadwozia dostępny jest w trzech kolorach – Barcelona Red, Black Sand Pearl oraz Nautica Blue Metallic, który jest nowością w 2012 roku.
Aby podnieść wydajność jeszcze wyżej, TRD oferuje zestaw sprężarki V6 o pojemności 4,0 litrów, zdolny do generowania 304 koni mechanicznych i 334 lb-ft momentu obrotowego (również dostępny dla innych modeli Tacoma V6). Projekt korzysta z komponentów obrotowych typu Eaton Roots w jednoczęściowym korpusie sprężarki. Sprężarka jest w pełni objęta gwarancją do pięciu lat lub 60 000 mil, lub do końca gwarancji na układ napędowy w momencie instalacji dokonanej przez dealera Toyoty.
Pakiety T|X dla fanów pickupów
Pakiety T|X i T|X Pro, dostępne w połączeniu z Pakietem TRD Off-Road, nadają Toyota Tacoma V6 Access Cab lub V6 Double Cab PreRunner i modelom 4×4 wygląd koncepcyjnego trucka. Pakiet T|X nadaje Tacoma groźny wygląd i dodatkową sportowość dzięki 16-calowym czarnym aluminiowym felgom bead-lock i oponom BFGoodrich Rugged Trail 265/70R16. Czarne rurkowe kroki boczne, stalowy końcowy tłumik i unikalna grafika zewnętrzna nadają T|X styl customowego trucka.
Pakiet T|X Pro to pakiet ukierunkowany na wydajność, który obejmuje również system wydechowy TRD o dobrym przepływie, który nadaje silnikowi V6 bardziej basowy dźwięk i nieco więcej mocy. Pakiety T|X i T|X Pro oferują silną wartość w porównaniu do oferowania zawartości jako oddzielnych akcesoriów, zwłaszcza że objęte są standardową, trzyletnią/36 000-milową kompleksową gwarancją ograniczoną na pojazd i mogą być finansowane.
Pakiet TRD Off-Road, leżący u podstaw obu edycji T|X, zapewnia starannie wyważoną równowagę między wydajnością w terenie a prowadzeniem na drodze. Modyfikacje podwozia obejmują elektronicznie blokowany tylny dyferencjał, sprężyny przednie o stopniowym współczynniki, specjalnie strojone amortyzatory Bilstein, 28-mm stabilizator przedni i opony BFGoodrich Rugged Trail. Lampy przeciwmgielne uzupełniają pakiet o twardy, sportowy wygląd. Pakiet TRD Off-Road i Pakiet TRD Sport mają 400W/115V gniazdko w skrzyni; fotele sportowe z regulowanym wsparciem lędźwiowym i unikalną tkaniną, a także konsolę sufitową z kompasem i wskaźnikiem temperatury zewnętrznej. Modele Double Cab i Access Cab oferują również system monitorowania wstecznego.
Bezpieczeństwo
Standardem we wszystkich modelach Tacoma jest system bezpieczeństwa Toyota Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system antyblokujący (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), wspomaganie hamulców (BA) oraz technologię Smart Stop. Każda Toyota Tacoma ma standardowe trzypunkty pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc siedzących, boczne poduszki powietrzne montowane w przednich siedzeniach, poduszki powietrzne kurtynowe z wykrywaniem przechylenia (w tym wyłącznik), oraz zaawansowany system poduszek powietrznych podwójnej fazy z przodu. Standardowym wyposażeniem modeli Access Cab jest wyłącznik pasażera z przodu.
Wszystkie modele Access Cab i Double Cab mają standardowo aktywne zagłówki w przednich siedzeniach, które poruszają się w górę i do przodu niemal natychmiast w przypadku niektórych kolizji tylnych, aby pomóc zmniejszyć odległość między głową pasażera a zagłówkiem.
Możliwości, prowadzenie i komfort jazdy
Pakiet TRD Off-Road dostępny dla modeli V6 4×4 automatycznych obejmuje system Hill-start Assist Control (HAC) i Downhill Assist Control (DAC). HAC działa poprzez niezależne kontrolowanie hamulców na każdym kole w razie potrzeby, aby zapobiec staczaniu się pojazdu do tyłu lub przesuwaniu się na boki podczas przejścia z pozycji zatrzymanej na wzniesienie. Automatyczny dyferencjał o ogranicznym poślizgu (Auto-LSD), który używa interwencji hamulców, aby pomóc zredukować poślizg opon na tylnych kołach, jest standardem we wszystkich modelach Tacoma.
DAC wykorzystuje hamowanie silnikiem do regulacji prędkości zjazdu i niezależnie kontroluje hamulce na każdym kole, aby poprawić kontrolę kierunkową. DAC automatycznie wyłącza się, jeśli kierowca naciska pedał hamulca lub przyspieszenia, naciśnie przycisk DAC lub przełączy na bieg neutralny. Pakiety TRD Off-Road mają blokowany tylny dyferencjał, który można włączyć przyciskiem w kabinie. Elektroniczny tylny dyferencjał jest dostępny w modelach 4×4 oraz PreRunner.
Komfort i wygoda
Dobrze wyposażony model Regular Cab 4×2 ma w standardzie klimatyzację; pełnowymiarową oponę zapasową; system audio AM/FM CD z czterema głośnikami; obrotomierz; cyfrowy zegar; dwa gniazda zasilania na desce rozdzielczej z zapalniczką; lampę sufitową; i tylne błotniki. Modele Regular Cab 4×4 z automatyczną skrzynią biegów mają w standardzie fotele kubełkowe. Modele Toyota Tacoma Access Cab i Double Cab oferują więcej standardowych funkcji, w tym elektryczne szyby i zamki drzwi, fotele kubełkowe oraz konsolę środkową. W modelach Double Cab standardowe są również elektryczne lusterka i regulacja wsparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy.
Opcje
Dla modeli Access i Double Cab dostępne kombinacje opcji są oparte na pięciu głównych pakietach. Pakiet SR5 łączy funkcje stylizacji i komfortu, w tym kolorystyczne nakładki nadkoli i przedni zderzak, chromowaną osłonę grilla i tylnego zderzaka, wycieraczki o zmiennym działaniu oraz ulepszone cechy i wykończenia wnętrza, w tym skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów automat.
Pakiet TRD Sport jest ukierunkowany na jazdę po drogach i wyposażony jest w swoje specyficzne strojenie zawieszenia oraz niższe opony 265/65 R17 na 17-calowych obręczach aluminiowych. Ten pakiet nadaje Tacoma sportowy wygląd dzięki lampom przeciwmgielnym, wlotowi powietrza, grafice TRD i kolorystycznie dopasowanemu tylnemu zderzakowi, lusterkom, osłonie grilla i klamkom drzwi.
Dostępny, zainstalowany przez dealera system hamulców TRD Big Brake został opracowany przez inżynierów Toyota Technical Center i TRD. Stworzony, aby zapewnić skuteczność hamowania przy długotrwałym użytkowaniu, system Big Brake znacznie poprawia wrażenia z pedału hamulca. System ten wykorzystuje wentylowane tarcze o wymiarach 13 x 1,25 cala z kierunkowymi wewnętrznymi żebrami, czterotłoczkowe stałe zaciski ze stali, większe klocki o wysokim współczynniku tarcia oraz plecione stalowe przewody.
Design zewnętrzny
Toyota Tacoma z 2012 roku ma nowy wygląd od słupka A w przód, z nowymi przednimi grillami we wszystkich wersjach. Oprócz nowej maski, Tacoma zyskuje również nowe reflektory, nowe górne i dolne obszary zderzaka, w tym zaktualizowaną obudowę lamp przeciwmgielnych.
Konfiguracje Toyota Tacoma oparte są na trzech typach kabin: Regular Cab, Access Cab i czterodrzwiowej Double Cab. Tylne drzwi w modelach Access Cab otwierają się do 80 stopni, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Wyraziste nakładki nadkoli odróżniają modele PreRunner i 4×4. Modele PreRunner łączą napęd 4×2 z podniesionym wyglądem i stylizacją 4×4. Modele Double Cab oferują system bagażnika dachowego z belkami poprzecznymi, które wysuwają się z szyn dachowych.
Modele Regular Cab Toyoty Tacoma mają rozstaw osi wynoszący 109,6 cala; modele 4×2 Access Cab (w tym PreRunner i 4×4) mają rozstaw osi wynoszący 127,4 cala. Tacoma Double Cab z standardowym pięcio-stopowym łóżkiem dzieli rozstaw osi 127,4 cala, podczas gdy modele Double Cab z długim łóżkiem mają rozstaw osi 140,6 cala.
Modele Regular Cab i Access Cab Toyoty Tacoma mają łóżko o długości 73,5 cala. Double Cab oferuje wybór łóżka o długości 60,3 cala lub 73,5 cala. Wnętrze łóżka Tacoma wykonane jest z kompozytu dekowego (SMC) i twardych, trwałych ścian, które są o 10% lżejsze niż stal. Podłoga łóżka zapewnia dwupoziomowe ładowanie oraz zintegrowane szyny przydatności z czterema standardowymi regulowanymi uchwytami. Szyny są kompatybilne z oryginalnymi akcesoriami Toyoty, w tym z poprzeczkami bagażnika, uchwytem na rower montowanym na widelcu i skrzynkami magazynowymi. Dostępne gniazdko 115V/400W dodatkowo zwiększa użyteczność łóżka.
Design wnętrza
Przeprojektowany panel wskaźników nadaje sportowy wygląd we wszystkich modelach na 2012 rok. Konsola środkowa (standardowa w modelach Access Cab i Double Cab) płynnie łączy się z panelem instrumentów, dając spójną estetykę. Konsola integruje trzy uchwyty na kubki, z czego dwa mogą pomieścić dodatkowo duże pojemniki.
Wnętrze Toyota Tacoma zapewnia trwałość i komfort dzięki materiałom wysokiej jakości oraz bogatemu wyposażeniu standardowemu. Materiał tłumiący dźwięk w podsufitce i za tylnymi siedzeniami, a także izolujący dywan, pomagają w zapewnieniu cichej kabiny. Wszystkie modele Tacoma mają podwójne uchwyty na butelki w drzwiach po stronie kierowcy i pasażera. Kontrola audio jest umieszczona wysoko dla łatwego dostępu.
Modele wyższej klasy mają osłony przeciwsłoneczne pokryte materiałem, a także sufitową konsolę z lampkami do mapy oraz schowkami na okulary przeciwsłoneczne i otwieracz do drzwi garażowych. Przechowywanie wewnętrzne maksymalizuje się w modelach Access Cab z podnoszonymi tylnymi siedzeniami i schowkiem pod siedziskami. Modele Double Cab mają tylnie siedzenia dzielone w proporcji 60/40 z regulowanymi zagłówkami i schowkiem pod siedziskami.
#################
Toyota Tacoma TRD Pro Series
Przygotuj się na podróż tam, gdzie nawet drogi boją się stąpać, z emocjonującą serią TRD Pro od Toyoty. Już teraz ulubieńcy poważnych off-roaderów, 2015 Toyota Tundra, Tacoma i 4Runner, będą jeszcze bardziej zdolne dzięki nowym agresywnym pakietom off-road zaprojektowanym przez ekspertów z Toyota Racing Development (TRD).
Wznosząc się z pustyni
Seria TRD Pro wyłania się z bogatego dziedzictwa wyścigowego Toyoty w terenie, z licznymi zwycięstwami w wyczerpujących wyścigach endurance Baja 500 i 1000. Pojazdy Toyoty, które zdobyły teren, pomagają poważnym off-roaderom dotrzeć tam, gdzie nigdy nie marzyli o dotarciu.
Poważne specyfikacje dla poważnych off-roaderów
Nowa fabrycznie zainstalowana seria TRD Pro jest skierowana bezpośrednio do ekstremalnych entuzjastów off-roadu, którzy pchają swoje trucki i SUV-y do granic możliwości.
Dostępna w modelach 4X4 Tundra, Tacoma i 4Runner, wszystkie pojazdy z serii TRD Pro będą wyposażone w:
- Amortyzatory TRD Bilstein z zewnętrznymi zbiornikami
- Sprężyny przednie dostrojone przez TRD
- Przednia osłona TRD
- Unikalny przedni grill z oznakowaniem „TOYOTA” (hołd dla wczesnych ikonicznych modeli Toyoty)
- Dywaniki TRD
- Gałki zmiany biegów TRD
- Czarne felgi
Nowy, gorący kolor, Inferno, dołącza do czarnego i super białego, klasyków dla pojazdów terenowych.
Tundra jak żadna inna
Oprócz wspólnych cech, Tundra TRD Pro będzie wyłącznie wyposażona w:
- Sprężyny dostrojone przez TRD z 2-calowym podniesieniem przodu pojazdu
- Obniżony współczynnik sprężyny, aby poprawić jakość jazdy po trudnym terenie
- Całkowicie czarne 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin ORP
- System podwójnej rury wydechowej TRD
- Grawer na tylnym panelu TRD PRO
- Unikalny kolor siedzeń wnętrza z czerwonym przeszyciem
- Unikalny wkład zdobienia panelu instrumentów
Taco Supreme
Budując na najlepiej sprzedającym się kompaktowym pickupie w branży, Tacoma TRD Pro zyskuje na mocy i dodaje trochę ostrości dzięki:
- Sprężyny dostrojone przez TRD z 2-calowym podniesieniem przodu
- Obniżony współczynnik sprężyny
- 16-calowe czarne felgi beadlock
- Opony BFGoodrich® All-Terrain LT265/75R16
- + Wydech TRD
- Czarna odznaka TRD PRO
Rock Star 4Runner
Dodatkowo zwiększając swoje możliwości pokonywania skał, 4Runner TRD PRO będzie wyłącznie wyposażony w:
- 1,5-cala podniesienia przodu pojazdu
- 1 cal dodatkowego ruchu koła
- Całkowicie nowe 17-calowe czarne felgi TRD
- Czarne odznaki TRD Pro
- Czarne akcenty dolnych zderzaków przedniego i tylnego
Wiarygodność na ulicy i w terenie
Seria TRD Pro jest najbardziej zaawansowana w długiej linii pakietów TRD dla trucków Toyoty, która sięga 1998 roku, kiedy to wprowadzono pierwszy pakiet Off-Road dla Tacoma.
TRD działa jako wewnętrzny deweloper silników i podwozia dla udanych aktywności wyścigowych Toyoty na całym świecie przez blisko cztery dekady. Opracowuje również akcesoria inspirowane motorsportem dla Toyoty, Lexusa i Sciona. Operacje TRD w USA zostały po raz pierwszy założone w 1979 roku i mają siedzibę w Costa Mesa w Kalifornii, z dodatkowym obiektem w Salisbury w Północnej Karolinie.