Toyota wprowadziła całkowicie nową Tundrę w 2021 roku, po 14 latach od debiutu poprzednika tego pickupa w 2007 roku oraz siedmiu latach od odświeżonego modelu z 2014 roku.
Sektor pickupów pełnowymiarowych jest bardzo konkurencyjny na amerykańskim rynku. Dlatego Toyota mocno starała się przekonać amerykańskich klientów, aby porzucili Silverado, F-150, RAM-y czy japońskiego rywala, Nissana Titan. Wyniki sprzedaży Tundry nie były złe, ale nigdy nie zyskała ona takiej samej renomy jak lokalni producenci.
Jej surowy wygląd wspierany jest przez przeprojektowane podwozie oraz sprawdzoną wytrzymałość. Toyota zaprojektowała, skonstruowała i przetestowała Tundrę 2021 w Stanach Zjednoczonych. Zniknęły z niej łagodne linie i zaokrąglone panele poprzedników. Zamiast tego, przedni pas ma płaską, szeroką kratę, która bardziej przypominała ogrodzenie z drutu kolczastego niż kratkę samochodową.
Jeśli chodzi o wnętrze, Toyota zrozumiała, że nie może konkurować z surowym wyglądem swoich poprzedników. Oferowała Tundrę w sześciu wersjach wyposażeniowych, od SR5 do limitowanej edycji 1794. W modelu na 2021 rok klienci mogli cieszyć się luksusowym wnętrzem ozdobionym skórzaną tapicerką oraz 14-calowym ekranem infotainment umieszczonym na centralnej konsoli.
Jednak najważniejsza zmiana dotyczyła platformy samochodu. Zastosowano sprężyny śrubowe z tyłu, rezygnując ze sprężyn liściastych. Tundra nadal mogła udźwignąć 1,950 funtów (884 kg) i holować do 12,000 funtów (5,443 kg). Pod maską znajdował się tylko podwójnie doładowany silnik V6, który oferował 348 KM w wersji SR5. Alternatywnie, dostępne były też opcje 389 KM oraz wersja hybrydowa, która zapewniała łącznie 437 KM i 583 lb-ft (790 Nm) momentu obrotowego. Wszystkie wersje były wyposażone w 10-biegową automatyczną skrzynię biegów i przekazywały moc na wszystkie cztery koła.
Nowa Toyota Tundra 2022, stworzona na bazie szerokiej gamy pojazdów przygodowych, które mogą jeździć wszędzie i były wszędzie, ma swoje korzenie w historii samochodów dostawczych i SUV-ów, które charakteryzują się jakością, trwałością i niezawodnością. Jej poprzednicy osiągnęli milion mil na liczniku więcej niż raz, dzięki zespołowi inżynierów, którzy stworzyli ten samochód, przekraczając standardy.
Co Tundra ma do zaoferowania w swoim nowym wcieleniu?
Przygląda się swojemu odbiciu w lustrze i zabiera się do pracy. Odwleka pokusę powtarzania i przemyśla swoje podejście, korzystając z wiedzy zdobytej w przeszłości. Jako trzecia generacja swojego imienia, Tundra dąży do poprawy we wszelkich aspektach – wydajności, możliwości, multimediów, komfortu i nie tylko. To zupełnie nowa Toyota Tundra 2022, samochód, z którego poprzednicy będą dumni.
Najsilniejsza Tundra
Nie powinno nikogo dziwić, że całkowicie nowa Toyota Tundra została zaprojektowana od podstaw. Zaprojektowana, inżynieryjna i montowana w USA, nie ma wątpliwości, że to najtwardsza, najbardziej zdolna i zaawansowana Tundra w historii.
Ulepszenia i udoskonalenia są liczne, w tym nowa wytrzymała stalowa klatka ramowa, kompozytowa skrzynia wzmacniana aluminium oraz całkowicie przeprojektowane wielowahaczowe zawieszenie tylne. Efekty pracy inżynierów sprawiają, że nowa Tundra osiąga imponującą maksymalną zdolność holowniczą wynoszącą do 12 000 funtów oraz maksymalną ładowność wynoszącą 1 940 funtów.
Tundra zaoferuje dwie różne konfiguracje napędowe. Nowy, wysoce wydajny silnik V6 z podwójną turbosprężarką o pojemności 3,5 litra sam w sobie osiąga imponującą moc, produkując do 389 koni mechanicznych i 479 lb-ft momentu obrotowego. Gdy jest sparowany z genialnie zaprojektowanym systemem silnikowym bell-housing, zwanym i-FORCE MAX, wynik to wspólna moc 437 koni mechanicznych i oszałamiające 583 lb-ft momentu obrotowego. Obie konfiguracje będą współpracować z nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowe wnętrze zapewni wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażera, w tym dostępny panoramiczny dach, podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, tylną roletę przeciwsłoneczną, podgrzewaną kierownicę i wiele więcej. W Tundra znajdziemy także wiele nowych funkcji technologicznych, takich jak systemy wspomagające holowanie, ulepszenia do jazdy terenowej, nowy system multimedialny z bezprzewodowym Apple CarPlay oraz Android Auto oraz aktualizacje przez sieć. Dostępne są dwa różne układy czterodrzwiowe, a także różne długości skrzyń, w tym skrzynia o długości 5,5 stopy, 6,5 stopy i 8,1 stopy.
Rodzimy produkt: Dla ludzi ciężarówek, przez ludzi ciężarówek
Podobnie jak w poprzedniej generacji Toyoty Tundra, nowa Tundra będzie montowana w Toyota Motor Manufacturing Texas (TMMTX) w San Antonio. Ale lata przed rozpoczęciem produkcji, amerykańscy projektanci i inżynierowie ciężko pracowali nad kolejnym pełnowymiarowym modelem Tundra.
Tundra to historia amerykańska przez duże „A”. Od pierwszych szkiców ołówkiem, po gotowy projekt zewnętrzny, wygląd był rozwijany przez północnoamerykańskie studio projektowe Toyoty, Calty Design Research, w Newport Beach w Kalifornii i Ann Arbor w Michigan. Podczas gdy inżynierowie skupili się na kluczowych składnikach wydajności dla nowej Tundry, projektanci Calty pracowali nad stworzeniem wizualnej ilustracji twardości i możliwości. „Techniczne mięśnie” były mantrą projektową zespołu, który wykorzystał nowoczesne cechy nowego samochodu, jednocześnie zachowując nawiązanie do stylu życia na świeżym powietrzu, który leży w sercu właścicieli Tundry.
„Naszym celem projektowym od początku było stworzenie najbardziej potężnego, solidnego i nowoczesnego pełnowymiarowego pickupa, który wyniesie Tundrę na zupełnie nowy poziom,” powiedział Kevin Hunter, prezydent Calty Design Research. „Ponieważ rekreacja i styl życia na świeżym powietrzu są w sercu tożsamości ciężarówek Toyoty, postanowiliśmy stworzyć muskularny, zryzowany i sportowy design, który wygląda jakby mógł znieść najcięższe wymagania holownicze.”
Wnętrze miało utrzymać ten motyw „Technicznych Mięśni”. Calty wybrało poziomy układ jako odejście od pionowego układu w większości innych ciężarówek na rynku. To współgrało z celem projektowym integracji panelu instrumentów i centralnego stosu z wnętrzem. Wysokiej jakości materiały były również niezbędne dla samochodu o silnym pedigree jak Tundra, szczególnie w miejscach o dużym kontakcie, dlatego stosowane są otoczone materiałem podłokietniki, podkładki na desce rozdzielczej, drzwiach i innych miejscach w większości wersji.
Zespoły projektowe Calty stworzyły zrównoważony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, łącząc kanciaste linie i muskularne wykończenie. Wizualnie ciężarówka musiała reprezentować swoje możliwości, które znajdują się pod blachą.
„Podjęliśmy świeże, transformacyjne podejście do rozwoju naszej ciężarówki i musieliśmy przemyśleć wiele rzeczy, które wcześniej robiliśmy,” powiedział Mike Sweers, starszy wiceprezydent w Biurze Rozwoju Produktów oraz główny inżynier platformy F1. „Nie tylko poprawiliśmy wydajność i zwiększyliśmy możliwości tej nowej Tundry, ale jednocześnie zadbaliśmy o zachowanie silnej jakości, trwałości i niezawodności, z której znane są ciężarówki Toyoty.”
Badania i rozwój tego pojazdu odbyły się w Centrach Technicznych Toyoty w Michigan, Arizonie i Kalifornii. Kluczowymi zagadnieniami dla inżynierów ram Tundry były poprawa możliwości i komfortu jazdy w porównaniu do konkurencji. Zespół dostrzegł wielkie korzyści płynące z przejścia na w pełni zamkniętą ramę, co znacznie poprawiło sztywność w porównaniu do aktualnej generacji i zapewniło ogólne ulepszenie wydajności.
Struktura ramy jest przykładem innowacyjnego myślenia. Tylny człon ramy został poszerzony, aby poprawić stabilność i zdolności holownicze. Ta podstawa pomogła również zapewnić doskonały komfort jazdy i dopracowane właściwości jezdne, szczególnie w wersjach Limited i wyższych, gdzie kabina jest zamontowana na ramie za pomocą hydraulicznych uchwytów kabinowych.
W całej ramie zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości, aby znacznie zwiększyć sztywność w porównaniu do poprzedniej generacji, podczas gdy aluminium używane jest w kluczowych obszarach, aby pomóc w redukcji wagi. Człony poprzeczne ramy są ponad dwukrotnie większe, aby zapewnić dodatkowe wzmocnienia i sztywność. Nowy poprzeczny człon z przodu został skonstruowany dla skrzyni zębatej, co dodaje sztywności dzięki dodatkowemu wsparciu poprzecznemu oraz poprawia wrażenia z kierowania i dynamikę prowadzenia.
Skrzynia ładunkowa jest lekka i niezwykle mocna dzięki nowej konstrukcji z SMC oraz użyciu wzmacniających aluminiowych członów poprzecznych w skrzyni. Nowa skrzynia SMC oferuje dodatkową ochronę przed wgnieceniami, uszkodzeniami i rdzą w porównaniu do tradycyjnych stalowych skrzyń. Nawet tylna klapa wykorzystuje lekkie techniki konstrukcyjne, aby zredukować wagę o 20% w porównaniu do modelu poprzedniego. Jeśli mowa o tylnej klapie, jedną z najfajniejszych funkcji jest możliwość otwierania klapy z pilota, co jest standardem we wszystkich modelach.
Zawieszenie: Nowy Wymiar
Całkowicie nowa ciężarówka na całkowicie nowej ramie wymaga świeżego podejścia do zawieszenia. Najważniejszą zmianą w zakresie prowadzenia i wydajności jest bez wątpienia nowe wielowahaczowe zawieszenie tylne, które zrezygnowało ze sprężyn liściastych na rzecz sprężyn śrubowych.
Komfort jazdy, stabilność w prostych liniach i ogólne właściwości jezdne zostały poprawione dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu, a także zdolnościom holowniczym. Maksymalna zdolność holownicza dla Tundry wzrasta o 17,6% w porównaniu do poprzedniej generacji, osiągając 12 000 funtów. Maksymalna ładowność wzrasta do 1 940 funtów, co stanowi poprawę o ponad 11% w porównaniu do poprzedniej generacji.
Ogólna struktura nowej ramy oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne pozwoliły inżynierom na dostosowanie rozmieszczenia amortyzatorów, które są zamontowane na zewnątrz szyn ramy, co poprawia wydajność i zwiększa tłumienie oraz osiągi podczas holowania. A dodatkowo, wzmocnienie poprzeczne zwiększa sztywność boczną.
Aby jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy, wydajność jazdy i ogólną trwałość, nowo opracowane zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami zostało zamontowane w Tundrze. Zawieszenie przednie korzysta z redukcji kąta przesunięcia sworznia, aby poprawić stabilność podczas jazdy w linii prostej i przy dużych prędkościach. Kąt trailera został powiększony z 25,4 mm (1 cal) w poprzedniej generacji do 34,1 mm (1,34 cala), aby zwiększyć stabilność. Aby poprawić zakręty, kąt przechyłu został zmniejszony o 25% w porównaniu do benchmarków, a środek wysokości przechyłu został podniesiony (152 mm w porównaniu do 104 mm, czyli mniej więcej 6 cali w porównaniu do 4 cali), aby zredukować przechył nadwozia, szczególnie podczas pokonywania zakrętów.
Tundra będzie wyposażona w standardowe amortyzatory dwururowe z przodu i z tyłu każdej ciężarówki. Amortyzatory mają potrójne uszczelnienia olejowe i przedłużone osłony pyłowe dla dodatkowej ochrony i trwałości. Solidne nowe aluminiowe kowadełka są używane do optymalizacji wagi. Aby zapobiec korozji i pękaniu pod wpływem stresu, wzmocnienia stalowe wzmacniają stawy kulowe. W pakietach TRD Off-Road zastosowano monowahaczowe amortyzatory Bilstein, aby poprawić tłumienie zarówno w warunkach drogowych, jak i terenowych.
W celu maksymalnej wydajności w terenie, poziomy TRD Pro są wyposażone w 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem, które są gotowe do działania. Przednie amortyzatory FOX zapewniają ciężarówce 1,1-calowy podnoszenie przodu. Amortyzatory z aluminium z przodu i z tyłu mają zbiorniki piggyback do przechowywania dodatkowego oleju, co poprawia wydajność w terenie w najbardziej wymagających warunkach. Amortyzatory korzystają z nowego płynu amortyzacyjnego PTFE, który poprawia komfort jazdy po drodze. Ten płyn zawiera mikrocząstki dodawane do oleju w celu zmniejszenia tarcia.
TRD Pro zyskuje również kilka dodatkowych cech terenowych, w tym nowy przedni stabilizator TRD Pro, pomalowane na czerwono części zawieszenia, aluminiową osłonę podwozia TRD oraz dodatkowe zabezpieczenia podwozia oraz unikalne opony terenowe Falken.
Wielowahaczowe zawieszenie tylne umożliwia inżynierom dodanie nowego systemu zawieszenia powietrznego Tundry do tyłu ciężarówki. Dostępny w niektórych wersjach, system zapewnia automatyczne i ręczne funkcje poziomowania. Oferuje tryby wysokości: Wysoki, Niski i Normalny. Tryb Wysoki jest przeznaczony do jazdy terenowej w wolnym tempie, a gdy ciężarówka przekroczy prędkość 18 mph, wraca do wysokości normalnej; dodatkowo optymalizuje tłumienie, aby zwiększyć elastyczność podczas jazdy w terenie. Tryb Niski pozwala na łatwiejsze załadunki i rozładunki, a powraca do wysokości normalnej po przekroczeniu prędkości 8 mph. Jak na wszechstronność?
System Adaptive Variable Suspension (AVS) jest również dostępny po raz pierwszy w Tundrze. Został zaprojektowany w celu dostosowania siły tłumienia w zależności od zmieniających się warunków drogowych, niezależnie od tego, czy jest to duża dziura, wyboj czy mały kamień. AVS o typie liniowym-solenoidalnym ma wbudowane siłowniki w przednich i tylnych amortyzatorach, które nieprzerwanie zmieniają siłę tłumienia w zależności od warunków, co zwiększa sterowność, stabilność i komfort nowej Tundry.
Para potężnych napędów
Całkowicie nowa Toyota Tundra zaoferuje dwie opcje napędowe: silnik V6 z podwójną turbosprężarką oraz hybrydowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką. Dla niektórych może być zaskoczeniem, że hybrydowy napęd będzie najbardziej wydajny z obydwu. Oba silniki będą powiązane z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z inteligencją (ECTi). Nowa 10-biegowa skrzynia ma tryb sekwencyjny, logikę zmiany biegów pod górę/w dół oraz tryby jazdy TOW/HAUL.
Określenie silnika V6 z podwójną turbosprężarką jako silnika „bazowego” wydaje się nieco niewłaściwe. Jego aluminiowy blok ma pojemność 3 445 cm3 dzięki średnicy tłoka wynoszącej 85,5 mm i skokowi 100 mm. 24-zaworowy silnik V6 z podwójnym wałkiem rozrządu jest napędzany łańcuchem i ma systemy Dual VVTi. Dzięki wodnemu chłodzeniu intercoolera, który utrzymuje niską temperaturę turbosprężarki, silnik V6 w każdej kategorii przewyższa poprzedni model V8 o imponujące dane wydajności: 389 koni mechanicznych i 479 lb-ft momentu obrotowego.
Udoskonalenia na wyższym poziomie sprawiają, że ten silnik V6 z podwójną turbosprężarką zajmuje czołową pozycję w swojej kategorii. Inżynierowie opracowali nowoczesne głowice cylindrów, które zapewniają niezawodność przy maksymalnym doładowaniu, z dwu-warstwową strukturą wodnego płaszcza dla maksymalnego przepływu chłodziwa i wytrzymałości komory spalania oraz dodali mechaniczne kanały poprzeczne dla dodatkowego chłodzenia komory spalania. Niskoprofilowe, laserowo nałożone gniazda zaworów zasysających poprawiają wydajność portu ssącego i pozwalają na maksymalny przepływ chłodziwa blisko świecy zapłonowej.
Chłodzenie spalin zaczyna się od zoptymalizowanego kształtu zaworu wydechowego i jest dodatkowo wzmacniane przez zintegrowany kolektor wydechowy i konstrukcję głowicy cylindrów, która wykorzystuje ten sam płaszcz wodny do obniżenia temperatury spalin wchodzących do turbosprężarek, co jeszcze bardziej poprawia niezawodność i wydajność.
A teraz bębenki, proszę! W Tundrze gwiazdą programu jest naprawdę napęd i-FORCE MAX. Same liczby zapierają dech w piersiach – 437 koni mechanicznych przy 5 200 obr./min i oszałamiające 583 lb-ft momentu obrotowego już przy 2 400 obr./min. Liczby są imponujące, ale to, jak ten potwór je osiąga, to najlepsza część.
Nowy napęd i-FORCE MAX opiera się na tej samej platformie silnika V6 z podwójną turbosprężarką, ale ma unikalny element – generator silnikowy z sprzęgłem umieszczonym wewnątrz obudowy między silnikiem a 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. W istocie, generator silnikowy jest wbudowany w linię, aby zapewnić dodatkową moc, która jest efektywnie przekazywana przez skrzynię, podczas gdy uruchomienie silnika, jazda w trybie EV, wsparcie elektryczne i regeneracja energii odbywają się wyłącznie za pomocą komponentów hybrydowych równoległych.
Napęd i-FORCE MAX jest zaprojektowany, aby zapewnić maksymalną wydajność i maksymalną efektywność w każdym ekstremum. Podczas holowania hybrydowy system dostarcza dodatkowy moc i moment obrotowy. W jeździe miejskiej oferuje cichą jazdę z poprawioną efektywnością w trybie EV z niskimi prędkościami. Na autostradzie reagująca dostawa mocy liniowej jest kluczem, a jazda w terenie jest dodatkowo poprawiona dzięki osiągnięciu szczytowego momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów.
Nowo opracowany Zespół Sterowania Zasilania (PCU) jest używany do osiągnięcia doskonałej trwałości akumulatora i wydajności cieplnej z naciskiem na wydajność jazdy. System wykorzystuje sprawdzony akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy (Ni-MH) o napięciu 288V, który znajduje się pod tylnymi siedzeniami pasażerów.
Korzystając z ustawień SPORT lub SPORT+ w trybie wyboru jazdy, i-FORCE MAX wykorzystuje natychmiastową reakcję silnika elektrycznego. Chociaż silnik elektryczny wykonuje większość pracy przy niskich prędkościach, po przekroczeniu prędkości 18 mph, silnik benzynowy działa nieprzerwanie, co zapewnia doskonałe osiągi przy średnich i dużych prędkościach. W trybie TOW/HAUL system i-FORCE MAX działa nieprzerwanie, aby zapewnić imponującą przyspieszenie i moment obrotowy do potrzeb holowniczych.
W standardzie w modelach TRD Pro i dostępne w ciężarówkach 4×4 z pakietem TRD Off-Road są liczne ulepszenia terenowe, które zwiększają możliwości jazdy poza drogami. Multi-Terrain Select oferuje regulowane ustawienia, które pomagają kontrolować ślizganie kół na różnych terenach. CRAWL Control działa jako kontrola prędkości jazdy terenowej, pozwalając kierowcy skoncentrować się na prowadzeniu podczas utrzymywania jednej z pięciu wybieralnych prędkości. Downhill Assist Control to kolejna funkcja terenowa, która pomaga kierowcy w nawigacji po trudnych zboczach, ograniczając prędkość pojazdu podczas zjazdów.
Premium maszyna holownicza
Maksymalna zdolność holownicza oferuje imponujące korzyści wydajnościowe opierające się na ogromnych liczbach, ale ta maksymalna zdolność holownicza wynosząca 12 000 funtów to także szereg nowych funkcji holowniczych zaprojektowanych w celu ułatwienia zadania holowania.
Po pierwsze, na Tundra dostępne są dwa nowe tryby Tow/Haul. Standardowy tryb Tow/Haul zwiększa reakcję na gaz i jest idealny do lżejszych do umiarkowanych potrzeb, takich jak małe przyczepy, przyczepy robocze lub małe łodzie. W trybie Tow/Haul+ reakcja na gaz jest bardziej agresywna w sytuacjach, gdy holuje się większe przyczepy, takie jak RV, większe przyczepy skrzyniowe czy większe łodzie. W napędach i-FORCE MAX nie tylko silnik elektryczny działa nieprzerwanie dla natychmiastowej reakcji, ale także funkcje Stop and Start są dezaktywowane, aby nie ograniczać wydajności.
Na Tundra zastosowano kilka nowych kamer, które wyświetlają różne kąty na zewnątrz, które można oglądać na dostępnych ekranach dotykowych o wielkości 14 cali lub na dostępnej kamerze w lusterku wstecznym. W modelach TRD Pro lub pojazdach z dodatkowym pakietem TRD Off-Road dostępny jest Multi-Terrain Monitor, który umożliwia kierowcy ocenie najbliższego otoczenia pod kątem potencjalnych przeszkód poprzez naciśnięcie przycisku na wyświetlaczu, aby uzyskać widoki z przodu, z tyłu oraz z boku. Ale osoby holujące będą szczególnie zainteresowane Panoramic View Monitor (PVM), który wykorzystuje kamery do wyświetlenia widoku z góry ciężarówki na dostępnej 14-calowej monitorze dla lepszej widoczności. Widoki obejmują tylną skrzynię ładunkową do sprawdzenia ładunku, tylne widoki podzielone, aby pokazać, co znajduje się blisko po obu stronach przyczepy oraz widok zaczepu, aby wspomóc przyłączanie przyczepy.
Nowe, rozciągające się i składające lusterka holownicze oferują poprawiony widok na to, co się holuje, dzięki wyższej konstrukcji i zmodyfikowanej sferycznej krzywi lusterka dla zwiększenia pola widzenia kierowcy. Nowe lustra są podgrzewane, mają zintegrowany sygnał kierunkowskazu i powiadomienie o martwym punkcie (BSM), a także mieszczą kamery systemów PVM/MTM. Jedną z najlepszych pomysłów w nowych lusterkach jest dodanie świateł holowniczych LED, które są kontrolowane za pomocą przycisku wewnątrz kabiny, aby podczas jazdy nocą lub w trudnych warunkach widoczności oświetlać tył przyczepy.
Trailer Back Guidance pomaga w manewrowaniu przyczepami, a funkcja Straight Path Assist została zaprojektowana, aby upewnić się, że twoja ciężarówka i przyczepa poruszają się w linii prostej. Dostępne kamery 360-stopniowe pomagają w widoczności i w trudno dostępnych obszarach wokół ciężarówki i przyczepy. Po połączeniu z zintegrowanym kontrolerem hamulca przyczepy Toyoty, nawet Monitor Martwego Pola potrafi rozpoznać martwe punkty nie tylko dla ciężarówki, ale również dla przyczepy.
Nowy system zawieszenia powietrznego może również uprościć holowanie, ponieważ oferuje możliwość wyrównania tylnych wysokości, aby znaleźć odpowiednią równowagę między ciężarówką a przyczepą.
Nowy system multimedialny Toyota Audio
Tundra będzie pierwszym modelem Toyoty wprowadzającym całkowicie nowy system multimedialny Audio, zaprojektowany i opracowany przez zespół Connected Technologies z Teksasu. System działa na modelach Tundra poprzez nowo zaprojektowane ekrany dotykowe i ma zupełnie nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI). Zaawansowany HMI zapewnia lepszą interakcję poprzez wzrok, dotyk i aktywację głosową.
Mając moc obliczeniową pięciokrotnie większą niż w poprzedniej generacji, nowy system multimedialny Toyota Audio posiada centralnie umiejscowiony standardowy ekran dotykowy o rozmiarze 8-calowym lub dostępny 14-calowy ekran dotykowy z poprawionymi rozdzielczościami ekranów dla wysokiej jakości, wyraźnych wizualizacji. Obejmuje również bardziej responsywną funkcjonalność dotykową, która jest bardziej znajoma dla użytkowników, takie jak funkcje powiększania i zmniejszania, które znamy z naszych telefonów i tabletów. Na pewno przypadnie do gustu pasażerom Tundry z rękawicami, nowy system nadal używa dużego, łatwego do uchwycenia pokrętła do regulacji głośności. Nowy system oferuje również standardową zgodność z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto.
Wirtualny Inteligentny Asystent zapewnia łatwego w użyciu, wirtualnego towarzysza, który jest bardziej zaawansowany i spersonalizowany niż kiedykolwiek wcześniej, z prostymi frazami budzącymi, takimi jak „Hej/Witaj/Cześć/OK Toyota”, co ułatwia i upraszcza połączenie. Podwójne zintegrowane mikrofony kabinowe pozwalają pasażerom z przodu korzystać z poleceń głosowych do wyszukiwania kierunków, znalezienia punktów POI, dostosowania ustawień audio i wielu innych. Intuicyjne i naturalne odpowiedzi VA pozwalają na dźwiękowe odpowiedzi od pasażera, tworząc ludzkie doświadczenie rozmowy.
Oparty na chmurze system nawigacji natywnej umożliwia aktualizacje w czasie rzeczywistym Over the Air (OTA) dla map i punktów interesujących (POIs). Nowy system nawigacji pozwala kierowcom i pasażerom korzystać z głosowych poleceń lub ekranu dotykowego, aby wyszukiwać kierunki, znajdować punkty interesujące lub eksplorować lokalne firmy. Dane Google (POI) są zintegrowane, aby zapewnić aktualną możliwość wyszukiwania. Nawigacja jest dostępna dla pasażerów z lub bez połączenia sieciowego, z trybem offline, zaprojektowanym w celu wykrycia, gdy pojazd znajduje się w pobliżu lub wchodzi w obszar o słabej łączności, gdzie odpowiednie mapy i usługi są wcześniej zbuforowane, aby zapewnić bezproblemowe działanie.
Aby ułatwić łączność i wygodę, funkcja Profilu Użytkownika jest dostępna w aplikacji Toyota, aby przywołać spersonalizowane ustawienia pojazdu, takie jak preferencje dotyczące mediów i klimatu. Profil jest przechowywany w chmurze, co oznacza, że użytkownicy mogą mieć dostęp i zabrać swoje doświadczenia ze sobą do różnych pojazdów, które mają nowy system multimedialny Audio. Po utworzeniu użytkownicy mogą korzystać z urządzenia ręcznego Bluetooth, takiego jak smartfon lub tablet, inteligentnego klucza lub nawet ręcznego logowania, aby uzyskać dostęp do swojego profilu po powrocie do pojazdu.
Usługi Zintegrowane Toyoty oferują spokój umysłu i wygodę właścicielom Toyoty. Safety Connect zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo, gdy wystąpią niespodziewane sytuacje awaryjne, łącząc kierowców z agentem odpowiedzi awaryjnej działającym przez całą dobę, który może szybko zażądać wysłania służb ratunkowych do dokładnej lokalizacji pojazdu lub pomóc władzom w zlokalizowaniu skradzionego pojazdu. Service Connect dostarcza kierowcom spersonalizowane aktualizacje dotyczące konserwacji, raporty zdrowotne pojazdu i przypomnienia o konserwacji, aby pomóc im w utrzymaniu pojazdu przez standardowy okres próbny od czasu zakupu nowego pojazdu, a także z dostępnymi subskrypcjami w aplikacji Toyota.
Wi-Fi Connect oferuje łączność 4G dla do 10 urządzeń, przekształcając Tundrę w hotspot AT&T. Oferuje również możliwość połączenia osobnych subskrypcji Apple Music i Amazon Music z pojazdem dzięki zintegrowanemu przesyłaniu strumieniowemu.
Chociaż wyświetlacz multimedialny o rozmiarze 14 cali znajdujący się na górze centralnej stosu przyciągnie największą uwagę, kierowca z pewnością będzie też wysoko na liście priorytetów, jeśli chodzi o nowoczesną technologię w nowej Tundrze. Dwa nowo zaprojektowane panele instrumentów zapewniają szybki dostęp do informacji i nie ma wątpliwości, że dostępny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala będzie robił wrażenie.
Na Tundrze są dwa nowe panele instrumentów: dostępny panel TFT o przekątnej 12,3 cala lub zintegrowany wskaźnik, który zawiera 4,1-calowy wyświetlacz cyfrowy (MID) z analogowymi wskazaniami. Oprócz diagnostyki pojazdu, nowe wyświetlacze zapewniają również dostęp do funkcji bezpieczeństwa, nawigacji, kontroli audio, funkcji terenowych i funkcji holowniczych.
Standardowo w modelach i-FORCE MAX oraz w wersjach Platinum, 1794 i TRD Pro, wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala oświetla się, gdy pojazd jest włączany, aby wyświetlić jedną z pięciu rotujących animacji Tundry, które wypełniają ekran. Wyświetlacz zawiera cyfrowe wskaźniki, takie jak obrotomierz i prędkościomierz oraz konfigurowalną zawartość, która obejmuje opcje od wskaźników holowniczych, połączenia do wyświetlania przechyłów i przechyłów do wskaźników wydajności silnika. Jego wygląd również zmienia się w zależności od trybów jazdy, a także dostarcza specyficznych informacji o funkcjach terenowych i holowniczych.
Możliwości dla każdego
Nie brakuje wymagań dotyczących ciężarówek pełnowymiarowych, dlatego Toyota Tundra jest oferowana w różnych konfiguracjach. Będzie dostępna w dwóch opcjach czterodrzwiowych: Double Cab i CrewMax. Modele Double Cab będą dostępne z wyborem skrzyni o długości 6,5 stopy lub 8,1 stopy. Modele CrewMax będą dostępne z 5,5-stopową skrzynią lub nową 6,5-stopową skrzynią.
Rozkład wersji Tundra oferuje coś dla każdego, z wersjami SR, SR5, Limited, Platinum i 1794. TRD Pro również powróci do oferty Tundra, ale będzie dostępny tylko z napędem i-FORCE MAX, podczas gdy i-FORCE MAX będzie opcjonalny w wersjach Limited, Platinum i 1794.
Pakiet TRD Off-Road jest dostępny na modelach SR5, Limited i 1794, i zawiera 18-calowe koła TRD (unikalne 20-calowe koła w wersjach Limited i 1794), kratkę TRD, zawieszenie terenowe TRD, osłony podwozia, błotniki i skórzaną gałkę zmiany biegów TRD, podczas gdy modele 4×4 otrzymają również elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału, Multi-Terrain Select oraz Crawl Control.
Pakiet TRD Sport jest również dostępny w modelach 4×2 lub 4×4 SR5 w konfiguracjach CrewMax i Double Cab. Obejmuje on dodatkowe 20-calowe koła TRD, kratkę TRD, obniżone sportowe zawieszenie TRD oraz skórzaną gałkę zmiany biegów TRD.
Tundra będzie oferowana w szeregu kolorów, w tym: Super White, Wind Chill Pearl, Magnetic Gray Metallic, Celestial Silver Metallic, Midnight Black Metallic, Super Sonic Red, Army Green, Lunar Rock, Blueprint, Smoked Mesquite (Limited i 1794) oraz Solar Octane (wyłącznie TRD Pro).
TSS 2.5 Standard w każdej Tundrze
Niektórzy producenci ciężarówek mogą wymagać, aby nabywcy przeszli do wyższych wersji, aby otrzymać standardowe aktywne funkcje bezpieczeństwa – ale nie Toyota. Każda Tundra będzie wyposażona w Toyota Safety Sense 2.5 w każdej wersji – to oznacza od SR po 1794 i TRD Pro.
System zapobiegający kolizjom z detekcją pieszych (PCS z PD) ma wiele ulepszeń, w tym nie tylko wykrywanie pojazdu z przodu, ale także pieszych w słabym świetle, rowerzystów w ciągu dnia, nadjeżdżających pojazdów oraz pieszych na skrzyżowaniach w momencie skrętu. Na skrzyżowaniach system jest zaprojektowany do wykrywania nadjeżdżających pojazdów lub pieszych podczas wykonywania lewoskrętu i dostarczania ostrzeżeń dźwiękowych/wizualnych oraz automatycznego hamowania w określonych warunkach. Dodatkowe funkcje PCS obejmują pomoc w nagłym kierowaniu, która ma na celu stabilizację manewrów awaryjnych kierowcy w ich pasie ruchu, unikając jednocześnie pieszych, rowerzystów czy pojazdów.
Tundra będzie wyposażona w Dynamiczny Radarowy Tempomat (DRCC). Alert o opuszczeniu pasa informuje kierowcę dźwiękowym ostrzeżeniem, jeśli wykryje, że pojazd opuszcza pas bez włączania kierunkowskazu. Gdy DRCC jest ustawiony i włączony, system Lane Tracing Assist (LTA) ma na celu wspieranie kierowcy poprzez lekką siłę kierowniczą, aby pomóc w centrowaniu pojazdu w jego pasie wykorzystując widoczne oznaczenia pasa lub poprzedzający pojazd.
Automatyczne światła drogowe są zaprojektowane do wykrywania poprzedzających lub nadjeżdżających pojazdów i automatycznego przełączania między światłami drogowymi a mijania. Asystent znaków drogowych (RSA) ma na celu rozpoznawanie pewnych informacji o znakach drogowych za pomocą kamery skierowanej do przodu i wyświetlanie ich na wyświetlaczu wieloinformacyjnym (MID).
Przypomnienie o tylnym siedzeniu Toyoty jest standardowe we wszystkich modelach Tundra 2022. Funkcja ta może zauważyć, czy tylne drzwi były otwierane w ciągu 10 minut od uruchomienia pojazdu, lub w dowolnym momencie po uruchomieniu pojazdu, wraz z wiadomością przypominającą w panelu instrumentów po wyłączeniu silnika, co towarzyszy wielotonowy dźwięk.
Oprócz systemu TSS 2.5, inne standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują Monitor Martwego Pola (BSM), który ma na celu pomoc w wykrywaniu i ostrzeganiu o pojazdach zbliżających się lub znajdujących się w sąsiednich pasach. System Ostrzeżenia o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA) może zapewnić dodatkowe poczucie bezpieczeństwa, pomagając wykrywać pojazdy nadjeżdżające z boku podczas cofania się i ostrzegając o tym wizualnie i dźwiękowo. Opcjonalny Układ Wsparcia Parkowania jest zaprojektowany do wdrażania kontroli hamulca, gdy istnieje możliwość kolizji z nieruchomym obiektem, nadjeżdżającym pojazdem lub podczas parkowania.
Gwarancja ograniczona i ToyotaCare
Podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty wynosząca 36 miesięcy/36 000 mil obowiązuje na wszystkie komponenty z wyjątkiem części wymagających normalnego zużycia i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują napęd do 60 000 mil oraz korozję bez ograniczeń milowych. Dealerzy Toyoty mają szczegółowe informacje na temat ograniczonej gwarancji. Tundra jest również objęta ToyotaCare, planem obejmującym standardowe planowe konserwacje fabryczne i 24-godzinną pomoc drogową przez dwa lata lub 25 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.