TOYOTA Tundra Double Cab 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Tundra Double Cab 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Tundra Double Cab 2013-2017

Pickup o masie pół tony od Toyoty przeszedł znaczną modernizację w lutym 2013 roku, prezentując się jako model z 2014 roku. Zmiany były znaczące, bardziej wewnętrzne niż zewnętrzne.

Cała przednia część modelu Tundra z 2014 roku została zmieniona. Wyższy grill i maska, większe błotniki oraz przerośnięte zderzaki znalazły się na liście. Istniało kilka opcji projektowania grilla, w zależności od poziomu wyposażenia. Można było wybrać wersję chromowaną lub czarną z szarymi akcentami. Z boku kabina wyglądała tak samo jak w modelu sprzed faceliftingu. Wersje Double Cab były dostępne z standardową skrzynią o długości 2,0 m (78,7”) lub dłuższą, 2,5 m (97,6”).

Wnętrze było całkowicie nowe. Nowa deska rozdzielcza, nowa konsola centralna oraz nowy panel instrumentów, który posiadał mały wyświetlacz dla komputera pokładowego. Miał ładną grafikę, co stanowiło krok w stronę pełnego wyświetlacza TFT. Na konsoli centralnej jednostka multimedialna mogła być sparowana z urządzeniem Bluetooth i mogła być ulepszona o system dźwiękowy JBL premium. Ponieważ Double Cab został zaprojektowany jako samochód na co dzień dla wykonawcy lub jako pojazd rodzinny, oferowano go z ławką lub dwiema pojedynczymi siedzeniami. Z tyłu było sporo miejsca dla trzech pasażerów.

Pod maską zachowano ten sam zakres silników, zaczynając od jednostki V6 o pojemności 4,0 litra. Najmocniejsza wersja to jednostka V8 o pojemności 5,7 litra. Wszystkie silniki były połączone z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, która miała przycisk na dźwigni do ręcznego wyboru biegów. Tundra była oferowana w wersji 4×2 lub 4×4 z przełożeniem na niskie biegi.

Toyota Tundra

Nowa, przeprojektowana Toyota Tundra z 2014 roku, to półtonowa ciężarówka o pełnowymiarowej konstrukcji, która wprowadza odważne elementy wzornictwa, wyrafinowania, jakości i rzemiosła, opierając się na znanej reputacji Tundry jako pojazdu niezawodnego, efektywnego i funkcjonalnego, czyniąc ją najbardziej stylową i wartościową Tundrą w historii.

„Toyota szczyci się tym, że słucha swoich klientów, a rozwój amerykańskiej Tundry z 2014 roku jest doskonałym przykładem tego podejścia,” powiedział Bill Fay, wiceprezydent grupy i dyrektor generalny działu Toyota. „Nowy design zewnętrzny i wnętrze Tundry zostały zainspirowane opiniami klientów, którzy domagali się bardziej wyrazistego wyglądu oraz wyrafinowanego wnętrza, z poprawioną ergonomią dla kierowcy i łatwą w użyciu technologią, dając klientom więcej tego, czego chcą.”

Toyota Tundra od lat zajmuje czołową pozycję pod względem jakości, zgodnie z DNA Toyoty, które obejmuje jakość, niezawodność i trwałość. Przemysł docenił Tundrę wieloma nagrodami przez ostatnie 12 lat, w tym badaniem niezawodności samochodów J.D. Power przez siedem z ostatnich ośmiu lat w segmencie pickupów pełnowymiarowych. Nie spoczywając na laurach, model z 2014 roku został przeprojektowany zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, co stanowi pierwszą istotną zmianę od roku modelowego 2007.

Nowa wersja Tundry to prawdziwy amerykański pojazd, który został ponownie zaprojektowany przez Toyota Technical Center w Ann Arbor, Michigan, a jego nowy wygląd opracowano w Calty Design Research w Newport Beach, Kalifornia, i Ann Arbor. Silniki V6 i V8 Tundry są produkowane w Toyota Motor Manufacturing Alabama, Inc. w Huntsville, Alabama, a skrzynie biegów w zakładzie produkcyjnym w Północnej Karolinie. Na koniec, Toyota Tundra jest montowana wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing w San Antonio, Texas (TMMTX).

„Z nową Tundrą z 2014 roku, Toyota będzie nadal koncentrować się na szacunku i lojalności klientów, oferując najwyższej jakości, najlepiej zbudowane i najatrakcyjniejsze cenowo pickupy w segmencie pełnowymiarowym,” dodał Fay. „To, czego oczekują nasi klienci, a także to, na co zasługują.”

Toyota Tundra z 2014 roku ma strategię klas, która obejmuje pracowity model SR, prowadzący w sprzedaży SR5, dobrze wyposażony Limited oraz dwie wersje premium: „Platinum” i całkowicie nową „1794 Edition.” Nowa edycja 1794 jest hołdem dla rancza założonego w 1794 roku, na którym znajduje się zakład Tundry w San Antonio. Tundra jest oferowana w trzech stylach kabiny: dwudrzwiowa Regular Cab, czterodrzwiowa Double Cab oraz czterodrzwiowa CrewMax, dostępne zarówno w wersji 4×2, jak i 4×4.

Wyraziste, unikalne wzornictwo zewnętrzne; charakterystyczny wygląd każdej wersji

W każdej wersji Tundry zewnętrzny i wewnętrzny design odzwierciedla konkretne motywy poprzez wyróżniające się wzory, które wykraczają poza same oznaczenia.

Zespół projektowy Calty postawił sobie za cel stworzenie odważnego i potężnego wyglądu zewnętrznego, odzwierciedlającego możliwości wydajnościowe Toyota Tundra. Nowy przód pojazdu łączy maskę z kratką, tworząc wyrazisty i nowoczesny industrialny wizerunek. Projektanci powiększyli przedni zderzak i zaostrzili powierzchnie oraz linie charakterystyczne, aby wizualnie podkreślić możliwości Tundry i jej szeroką postawę. Kratka ma wyższy, bardziej odważny wygląd i wizualnie łączy górne wloty powietrza z dolnym zderzakiem. Dolne zderzaki przednie są teraz wykonane z trzech części, co obniża koszty wymiany. Dodatkowo, błotniki i nadkola zostały spłaszczone dla uzyskania szerokiej i solidnej postawy.

Nowy design łóżka skutecznie przenosi wyraziste linie do kształtu profilu, prowadząc do solidnego łóżka i klapy, z wbudowanym spojlerem i napisem „TUNDRA” wytłoczonym w blachę, co tworzy jednolitą, solidną konstrukcję. Wbudowany spojler w pokładzie poprawia efektywność paliwową, podczas gdy tylne lampy wyrażają jakość narzędzi, aby pasowały do wyglądu nadwozia. Podobnie jak przedni zderzak, tylny zderzak zmienia się z jednej części na trzy, co obniża koszty wymiany.

Tundra oferuje trzy style kabin: dwudrzwiowa Regular Cab, czterodrzwiowa Double Cab oraz super-powiększona czterodrzwiowa CrewMax. Modele Tundra Regular Cab i Double Cab są dostępne w standardowej wersji łóżka (78.7 cala) lub długiej (97.6 cala), podczas gdy CrewMax ma łóżko o długości 66.7 cala. Wszystkie łóżka mają głębokość 22.2 cala.

Tylna klapa Tundry, która jest łatwa do otwierania i zamykania, opada powoli, bez trzaskania, i można ją łatwo zdjąć. W modelach Limited Double Cab standardowo montowane jest elektrycznie przesuwane tylne okno. Elektrycznie przesuwane okno tylne jest standardem we wszystkich modelach CrewMax.

Tundra oferuje paletę ośmiu kolorów zewnętrznych, w tym trzy nowe: Attitude Black Metallic; Sunset Bronze Mica; oraz Blue Ribbon Metallic. Popularne kolory kontynuowane to Radiant Red, Super White, Silver Sky Metallic, Magnetic Gray Metallic, Black oraz Barcelona Red.

Nowe premium, przestronne wnętrze; Każda wersja z unikalną tożsamością

Zespół projektowy Calty ściśle współpracował z planistami produktów i inżynierami Tundry, aby opracować nowe, odważne wnętrze, koncentrując się na różnicach stylowych między wersjami oraz poprawie dostępności funkcji najważniejszych dla nabywców ciężarówek. Nowe warianty wnętrza są tematyczne i dostosowane do konkretnego klienta z określonym budżetem. Ulepszenia ergonomiczne obejmują łatwiejszy dostęp kierowcy do elementów sterujących, ponieważ zasięg do kontroli audio i klimatyzacji został skrócony o 2.6 cala. Duże pokrętła pozostały, aby można je było obsługiwać zarówno w rękawicach roboczych, jak i bez nich. Całkowity komfort pasażerów poprawił nowy design przednich i tylnych (CrewMax) siedzeń oraz ulepszona wentylacja przednich foteli. Ponadto, przednie siedzenia mają dodatkowy ruch, a tylne siedzenia CrewMax można teraz złożyć, co zwiększa możliwości przewozowe przy zachowaniu komfortowego kąta nachylenia pleców i obniżeniu wysokości załadunku o ponad 11 cali.

Wnętrze ma solidną, wzajemnie połączoną konstrukcję z nową deską rozdzielczą. Wskaźniki mają 3D metaliczne pierścienie, a poszczególne zegary są pogrupowane w przejrzystym, łatwym do zobaczenia wzorze z centralnym wyświetlaczem wieloinformacyjnym (LCD). Projekt konsoli obejmuje wiele miejsc do przechowywania przedmiotów osobistych i elektroniki, a także dodatkowe wyściełane powierzchnie i akcentujące szwy w wersjach premium. Zarówno Double Cab, jak i CrewMax są dostępne z ławką lub fotelami kubełkowymi w pierwszym rzędzie.

Wnętrze SR5 cechuje motyw „profesjonalnego sprzętu”, z unikalnymi strefami dla kierowcy i pasażera, metalicznymi akcentami oraz mocno kontrastującymi tkaninami. Najważniejsze jest to, że nowy design wykorzystuje wysokiej jakości powierzchnie, takie jak wysokiej granulacji farba na centralnym panelu oraz unikalne przeszycia siedzeń, aby poprawić jakość wnętrza i trwałość.

Wersja Limited ma „aktywny premium” wygląd z skórzanymi powierzchniami siedzeń, które pasują do miękkich powierzchni drzwi i konsoli oraz wykończeń wnętrza w stylu drewna. Limited będzie dostępne z czarnym, piaskowym beżem i grafitowym wykończeniem skórzanym oraz standardowymi automatycznymi kontrolami klimatyzacji w dwóch strefach.

Wersja Platinum została przeprojektowana dla nowej generacji użytkowników ciężarówek osobowych. Oferuje perforowane, diamentowo przeszywane skórzane fotele premium, wstawki w drzwiach oraz deskę rozdzielczą, a także chromowane akcenty siedzeń i konsoli dla podwyższonego, lecz miejskiego odczucia. Dodatkowo, Platinum wykorzystuje skórę premium, która nigdy wcześniej nie była używana w ciężarówkach Toyoty i jest wyposażone w wiele standardowych udogodnień, w tym system audio Premium JBL z ekranem dotykowym o 12 głośnikach, nawigacją oraz podgrzewanymi i wentylowanymi przednimi siedzeniami.

Edycja 1794 odzwierciedla motyw zachodniego stylu życia i obejmuje ekskluzywne siedzenia z brązowej skóry premium z wytłoczonym wzorem oraz ultra-suede akcentami. Dopasowane materiały miękkiego dotyku zdobią również konsolę zmiany biegów, wykończenie przednich i tylnych drzwi oraz deskę rozdzielczą. Podobnie jak Platinum, Edycja 1794 zawiera szereg standardowych funkcji, w tym podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia oraz system audio Premium JBL z nawigacją.

Trzy opcje silnikowe wciąż w czołówce segmentu

Toyota Tundra nadal oferuje trzy sprawdzone jednostki napędowe, które są jednymi z najlepszych w swoim segmencie. Standardowym silnikiem w modelach Regular i Double Cab jest 4,0-litrowy V6 z podwójnym wałem rozrządu (DOHC), który generuje 270 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 278 funtów stóp maksymalnego momentu obrotowego przy 4,400 obr./min. Jest on połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z logiką zmiany biegów pod górę i w dół. Szacowana przez EPA wydajność paliwowa to 16 mil na galon (mpg) w mieście, 20 mpg na autostradzie i 17 mpg łącznie.

Dostępny 4,6-litrowy silnik V8 i-Force DOHC oferuje 310 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 327 funtów stóp maksymalnego momentu obrotowego przy 3,400 obr./min. Szacowana przez EPA wydajność paliwowa to 15 mpg w mieście/19 mpg na autostradzie/16 mpg łącznie w modelach 4×2 oraz 14 mpg w mieście/18 mpg na autostradzie/16 mpg łącznie w modelach 4×4.

Pracowity silnik Toyoty Tundra, wciąż jeden z najbardziej wydajnych i zaawansowanych silników w segmencie pełnowymiarowych pickupów, to 5,7-litrowy V8 i-Force DOHC. Najpopularniejszy silnik wśród właścicieli Tundry, generuje 381 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 401 funtów stóp maksymalnego momentu obrotowego przy 3,600 obr./min. 5,7-litrowy silnik dostępny jest w wersjach benzynowych i „Flex Fuel”. Wydajność paliwowa w modelach 4×2 wynosi 13 mpg w mieście, 18 mpg na autostradzie i 16 mpg łącznie, podczas gdy w 4×4 osiąga 13 mpg w mieście/17 mpg na autostradzie/15 mpg łącznie.

Oba silniki V8 standardowo są wyposażone w sześciobiegową, elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynię biegów. Wszystkie silniki Tundry posiadają aluminiowy blok cylindrowy oraz głowice DOHC, a także podwójne zmienne sterowanie zaworami z inteligencją (VVT-i), co zapewnia szeroką krzywą momentu obrotowego i zoptymalizowaną efektywność.

Nowe ulepszenia zawieszenia poprawiają możliwości, prowadzenie i komfort jazdy

W modelu Tundra z 2014 roku wprowadzono szereg ulepszeń, które poprawiają osiągi. Dostosowano ustawienia amortyzatorów, aby poprawić jakość jazdy po trudnym terenie.

Odczucia podczas kierowania oraz stabilność w prostych liniach zostały wzbogacone dzięki ulepszeniom systemu kierowniczego. Umożliwiają one lepsze dostosowanie się do nierówności drogi, co skutkuje poprawioną stabilnością w prostych liniach i mniejszym zmęczeniem kierowcy.

Na zewnętrznej powierzchni tylnej lampy i podstaw lusterek dodano opatentowane aerodynamiczne łopatki stabilizujące, które redukują turbulencje powietrza wzdłuż boków pojazdu i pomagają poprawić stabilność w prostych liniach podczas normalnej jazdy oraz holowania.

Hałas w kabinie został zredukowany dzięki zaawansowanemu projektowi materiałów NVH w komorze silnikowej oraz innowacyjnemu inżynierii. Wśród wielu innowacji znajduje się nowy projekt izolacji maski, pochłaniająca dźwięk deska rozdzielcza, zmniejszone kąty szyby przedniej, nieprzepuszczający powietrza sufit, osłony drzwi oraz poduszki pod samochód, które pomagają zredukować przesył dźwięków z komory silnikowej do kabiny pojazdu.

Zaawansowana rama TripleTech Toyoty Tundra wykorzystuje szerokie, w pełni zamknięte prowadnice w przedniej części, wzmocnioną C-kanał pod kabiną oraz otwarty C-kanał pod łóżkiem, aby maksymalizować wytrzymałość, jakość jazdy i trwałość. Zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami używa sprężyn amortyzatorów, podczas gdy zainstalowana z przodu belka kierownicza poprawia odczucia podczas kierowania oraz reakcję. Zawieszenie tylne wykorzystuje przesunięte amortyzatory umieszczone na zewnątrz sprężyn, aby poprawić ich efektywność tłumienia. Twardości sprężyn zostały dostosowane, aby zapewnić płaską postawę pojazdu przy pełnym załadunku.

Wersje Tundra SR i SR5 będą jeździć na 18-calowych stalowych felgach stylizowanych, podczas gdy Limited, Platinum i 1794 Edition będą posiadały całkowicie nowe, 20-calowe felgi aluminiowe specyficzne dla każdej z wersji.

Wszystkie modele Tundra są standardowo wyposażone w najnowocześniejsze hamulce tarczowe na cztery koła z wentylowanymi tarczami – 13.9 cala i grubości 1.26 cala – z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu; oraz dwutłoczkowymi zaciskami 13.6 x 0.71 cala z tyłu. W ramach systemu Star Safety Toyoty™ standardowo w każdym modelu Tundra znajdują się hamulce przeciwblokujące (ABS) z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz asystent hamowania (BA). EBD optymalizuje ciśnienie hamulca na każdym kole dla lepszej kontroli podczas hamowania, szczególnie w zakrętach. BA ma na celu określenie, czy kierowca podejmuje próbę nagłego hamowania. Jeżeli kierowca nie nacisnął wystarczająco mocno na pedał hamulca, aby aktywować ABS, system wspiera zastosowaną siłę hamowania, aż do momentu zwolnienia pedału.

Standardowy automatyczny ogranicznik poślizgu (Auto-LSD) pomaga zapewnić lepsze przyspieszenie na głębokim piasku lub błocie oraz na powierzchniach o mieszanej przyczepności. W porównaniu do konwencjonalnych mechanicznych ograniczników poślizgu, system Auto-LSD jest znacznie bardziej responsywny i ma lepsze właściwości eksploatacyjne. System VSC Toyoty Tundra integruje kontrolę trakcji (TRAC) i zwiększa przyczepność w terenie oraz na drogach, pomagając utrzymać pojazd na zamierzonym torze.

Integracja tych technologii zapewnia również elastyczność wyboru kierowcy w zakresie radzenia sobie z niemal każdą nawierzchnią drogi lub warunkami jazdy. W trybie „normalnym” VSC, TRAC i Auto-LSD wszystkie działają razem, aby umożliwić przyczepność i kontrolę. Tryb „TRAC Off” i „Auto-LSD” aktywuje Auto-LSD, aby pomóc wydostać Tundrę z ekstremalnych warunków. Tryb „VSC Off” wyłącza wszystkie trzy systemy.

Modele Tundra 4×4 wykorzystują na żądanie elektronicznie sterowany system na wszystkie koła z zestawem reduktorów planetarnych sześciobiegowych, aby zapewnić zakresy 4×2, 4×4 Hi i 4×4 Lo. Kierowca wybiera tryb jazdy za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej.

Możliwości holownicze, którym można zaufać

Toyota uważa, że ważne jest, aby właściciele ciężarówek mogli holować z pewnością. Dlatego Tundra jest zgodna ze standardem holowania SAE J2807 od 2011 roku i pozostaje jedyną pełnowymiarową ciężarówką, która przyjęła ten standard.

Po wyposażeniu w pakiet holowniczy, Tundra ma maksymalną zdolność holowania wynoszącą 10,400 funtów (4×2 Regular Cab). Jednoczęściowy uchwyt holowniczy jest zintegrowany z ramą przed zamontowaniem łóżka. Tylnie sprężyny pakietu holowniczego pomagają zapewnić równą wysokość tylnego zawieszenia przy pełnym załadunku i utrzymują pełen zakres ruchu zawieszenia.

Pakiet holowniczy podnosi również systemy chłodzenia i elektryczne Toyoty Tundra. Zintegrowane chłodnice oleju silnika i skrzyni biegów pomagają radzić sobie z wymaganiami holowania pod pełnym obciążeniem, a także zamontowano akumulator o dużej mocy i alternator. Złącza holownicze z siedmioma i czterema pinami znajdują się powyżej haka, aby uniknąć uszkodzenia podczas jazdy pod dużym kątem.

Ulepszenia elektryczne obejmują wstępną instalację złącza pod deską rozdzielczą dla zewnętrznego sterownika hamulca przyczepy, zarówno z siedmio-, jak i cztero-pinowymi złączami hamulca przyczepy w pobliżu haka oraz wzmocniony alternator. W modelach z silnikiem 5.7-litrowym dostępne są podgrzewane, elektryczne zewnętrzne lusterka holownicze z wskaźnikami kierunkowskazów oraz funkcją ręcznego rozciągania.

W pakiecie holowniczym sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów zyskuje tryb zmiany biegów TOW/HAUL, wybierany za pomocą dedykowanego przełącznika. Tryb TOW/HAUL stosuje specyficzną logikę, aby dostosować czułość pedału gazu i kontrolę zmiany biegów, preferując i utrzymując niższe biegi przy przyspieszaniu lub hamowaniu, aby poprawić kontrolę i bezpieczeństwo. Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli jest Kontrola Sway Przyczepy, która wykorzystuje system kontroli stabilności pojazdu (VSC), aby przeciwdziałać siłom manipulacyjnym stosowanym na ciężarówkę, w celu zminimalizowania wpływu kołysania przyczepy.

Rok 2014 Tundra oferuje wiele standardowych funkcji wygodnych

Tundra będzie wyposażona w szereg kluczowych funkcji standardowych, w tym standardową kamerę cofania (wyświetlaną na ekranie audio) oraz standardowy system Bluetooth® do obsługi telefonu i przesyłania dźwięku we wszystkich wersjach.

Wersja Limited dodaje ośmiokierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, standardowe chromowane klamki drzwi oraz zewnętrzne lusterka, 20-calowe felgi aluminiowe oraz system szyn nośnych.

Wersje Platinum i 1794 Edition standardowo wyposażone są w dziesięciokierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z pamięcią oraz czterokierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie pasażera, oba z funkcją podgrzewania i wentylacji, elektrycznie przesuwany dach (tylko CrewMax), sonar parkingowy oraz Entune Premium JBL Audio z nawigacją.

Wszystkie modele Tundra mają standardowy podgrzewacz do wycieraczek, przednie i tylne chlapacze, elektryczne szyby i zamki w drzwiach oraz podgrzewane, elektryczne zewnętrzne lusterka.

Wszystkie modele w wersji SR i SR5 standardowo wyposażone są w klimatyzację, podczas gdy wszystkie modele Limited, Platinum i 1794 Edition mają standardowo podwójną strefową klimatyzację z indywidualnymi ustawieniami temperatury dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Standardowe szkło o wysokiej absorbcji energii słonecznej (HSEA) pomaga filtrować ciepło słoneczne i większość energii ultrafioletowej wchodzącej do pojazdu. Pomaga to zmniejszyć narażenie pasażerów na słońce, utrzymać wnętrze w chłodniejszym stanie oraz zwiększa trwałość materiałów wewnętrznych.

Standardowe elektryczne lusterko wsteczne z kompasem oraz uniwersalny nadajnik HomeLink® są wyposażeniem standardowym w wersjach Limited, Platinum i 1794 Edition.

Standardowy system audio Entune nowej generacji

Wszystkie modele Toyoty Tundra z 2014 roku będą standardowo wyposażone w zaktualizowane systemy audio Entune™ nowej generacji, które zawierają kilka udoskonaleń, w tym nową aplikację Entune® App Suite z szeregiem popularnych aplikacji, w tym nowymi dodatkami, takimi jak Yelp i Facebook Places.

Standardowo we wszystkich wersjach SR znajduje się pakiet multimedia Entune™ Audio, który obejmuje 6,1-calowy wyświetlacz dotykowy; odtwarzacz AM/FM CD z możliwością odtwarzania MP3/WMA; gniazdo aux; port USB 2.0 z zwiększoną możliwością ładowania i sterowania iPod®; możliwość obsługi telefonu bez użycia rąk; dostęp do książki telefonicznej i strumieniowanie muzyki za pomocą technologii Bluetooth; oraz zaawansowane rozpoznawanie głosowe.

Wszystkie modele SR5 będą standardowo wyposażone w system Entune™ Audio Plus, który obejmuje pakiet multimedialny Entune z wyświetlaczem dotykowym Hi-Res 7,0 cala; radio HD z tagowaniem iTunes oraz HD Traffic i Weather (tylko dla obszarów metropolitalnych); oraz radio satelitarne SiriusXM® (90-dniowa próbka).

Wersje Limited i dostępne w wersji SR5 będą standardowo wyposażone w system audio Premium Entune™ z nawigacją oraz zestaw aplikacji Entune. Zestaw aplikacji Entune obejmuje Bing™, iHeartRadio, MovieTickets.com, Open Table®, Pandora®, Yelp oraz Facebook Places; informacje na żywo, w tym o ruchu drogowym, pogodzie, cenach paliw, sporcie oraz akcjach.

Standardowe w premium modelach Platinum i 1794 Edition CrewMax oraz opcjonalne w wersji Limited jest audio Premium JBL® z nawigacją i zestawem aplikacji Entune, który zawiera audio Premium Entune z głośnikami JBL® i wzmacniaczem.

Bezpieczeństwo Toyoty STAR oraz pierwszy w segmencie dostępny monitor martwego punktu z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym

Tundra z 2014 roku będzie pierwszym w swoim segmencie pojazdem wyposażonym w standardową kamerę cofania we wszystkich wersjach oraz jedynym pełnowymiarowym pickupem z dostępnym monitorem martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym (Limited CrewMax, Platinum i 1794 Edition).

Wszystkie modele Tundra mają standardowy system bezpieczeństwa Toyoty Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystenta hamowania (BA) oraz technologie nadzoru hamulców Smart Stop (SST).

Technologia Smart Stop jest zaprojektowana, aby automatycznie zmniejszać moc silnika, gdy jednocześnie naciskane są pedały hamulca i przyspieszenia w określonych warunkach, pomagając kierowcy zatrzymać pojazd.

Toyota Tundra będzie wyposażona w osiem standardowych poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne zamontowane w przednich siedzeniach oraz przednie i tylne poduszki powietrzne z czujnikiem przewracania (RSCA) w każdym modelu, a także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu z systemem zaawansowanych poduszek powietrznych oraz standardowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu w zakresie kolan.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ręczną regulację poziomu świateł we wszystkich wersjach oraz standardowe diodowe światła do jazdy dziennej tylko w wersjach Platinum i 1794 Edition.

Przemyślane pakiety opcjonalne

Uproszczone pakiety opcjonalne ułatwiają klientom znalezienie odpowiedniej Tundry z pożądanym wyposażeniem. Modele Tundra SR5 oferują pakiet ulepszeń SR5, który obejmuje przednie fotele kubełkowe z elektrycznie regulowanym siedzeniem kierowcy i wsparciem lędźwiowym, dźwignię zmiany biegów i pokrętło montowane na podłodze, elastyczny i teleskopowy słupek kierownicy, trzy uchwyty na kubki z przodu, schowek w konsoli z przodu, schowek pod siedzeniem z tyłu (tylko Double Cab) oraz system alarmowy.

Pakiet TRD Off-Road łączy zawieszenie dostosowane do jazdy w terenie z amortyzatorami mono-tube na gaz, nowymi 18-calowymi aluminiowymi felgami TRD Off-Road, tylnymi szybami prywatnymi, osłoną silnika, zaczepami holowniczymi z przodu w modelach 4×2 i unikalnym oznakowaniem TRD.

Pakiet Limitowany Premium, dostępny w każdym modelu Tundra Limited, zawiera tylną i przednią sonardę parkingową, elektryczne szyby z automatycznym podnoszeniem/opuszczaniem kierowcy i pasażera z przodu; oświetlony system wejścia do pojazdu, w tym kluczyków do zapłonu; oraz czujnik stłuczenia szyby.

Pakiet Tundra Work Truck, dostępny w wersji SR, skierowany jest do nabywców ciężarówek komercyjnych lub klientów, którzy potrzebują solidnej, pozbawionej fajerwerków ciężarówki o wyjątkowej zdolności przewozowej i holowniczej. Pakiet ten charakteryzuje się ciężkimi powierzchniami siedzeń z winylu oraz wytrzymałą podłogą odporną na warunki atmosferyczne.

Dodatkowe opcje do samodzielnego wyboru obejmują elektrycznie regulowany i przesuwany dach z rozkładanym przeciwsłonecznym ekranem w modelach Platinum i 1794 Edition, podgrzewane, elektryczne zewnętrzne lusterka holownicze z wskaźnikami kierunkowskazów oraz ręcznie rozkładaną funkcją we wszystkich modelach, system szyn nośnych z czterema regulowanymi zaczepami mocującymi w wersjach SR i SR5 (standard w Limited, Platinum i 1794), hak holowniczy w modelach SR Double Cab z silnikiem V8 oraz SR5 Double Cab i CrewMax wyposażonym w 4.6-litrowy silnik V8, 18-calowe aluminiowe felgi z oponami P275/65R18 w wersjach SR5 Double Cab i CrewMax oraz 20-calowe felgi chromowane z oponami P275/55R20 w Edycji 1794.

Gwarancja Toyoty

36-miesięczna/36,000-milowa podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty obejmuje wszystkie komponenty, z wyjątkiem elementów normalnego zużycia i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują układ napędowy na 60,000 mil oraz korozję bez ograniczeń przebiegu. Dealerzy Toyoty mają szczegółowe informacje na temat ograniczonej gwarancji. Toyota Tundra będzie również standardowo wyposażona w Toyota Care, bezpłatny plan obejmujący standardową konserwację fabryczną oraz całodobową pomoc drogową przez dwa lata lub 25,000 mil, w zależności co nastąpi pierwsze.

4.0L V6 4×2 5AT (270 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3956 Cm3
Moc199 Kw @ 5600 Rpm
271 Hp @ 5600 Rpm
267 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy278 Lb-Ft @ 4400 Rpm
377 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76 In (1930 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Masa własna5010 Lbs (2272 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6400 Lbs (2903 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

4.6L V8 4×2 6AT (314 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4664 Cm3
Moc231 Kw @ 5600 Rpm
314 Hp @ 5600 Rpm
310 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76 In (1930 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Masa własna5185 Lbs (2352 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6700 Lbs (3039 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

4.6L V8 6AT AWD (314 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4664 Cm3
Moc231 Kw @ 5600 Rpm
314 Hp @ 5600 Rpm
310 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76.4 In (1941 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Masa własna5185 Lbs (2352 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6900 Lbs (3130 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

5.7L V8 4×2 6AT (386 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc284 Kw @ 5600 Rpm
386 Hp @ 5600 Rpm
381 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76 In (1930 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Masa własna5320 Lbs (2413 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6900 Lbs (3130 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

5.7L V8 6AT AWD (381 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
375 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76 In (1930 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Masa własna5625 Lbs (2551 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7100 Lbs (3221 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.