Kiedy Toyota rozpoczęła swoją działalność w segmencie pickupów w USA, zaczęła od niewłaściwego modelu, Tacoma w 1995 roku, ale to był czas nauki.
Zaledwie pięć lat po wprowadzeniu modelu Tacoma, japoński producent zaktualizował pojazd i zmienił jego nazwę na Tundra. Mimo to, to nie wystarczyło, aby przekonać amerykańskich klientów do porzucenia swoich Fordów i Chevrolettów na rzecz nowego gracza. Jednak w 2006 roku Toyota wykonała znaczący krok naprzód, wprowadzając drugą generację Tundry. Tym razem to był prawdziwy hit.
Toyota oferowała Tundrę w trzech wersjach kabin: standardowej, przedłużonej i podwójnej. Podstawowa wersja to Regular, która miała kabinę dwuosobową. Z przodu japoński producent zaprezentował nowy motyw designu: trapezoidalny grill. Dodatkowo wersja Regular-Cab była dostępna z łóżkiem o długości 6,5′ lub 8′ (1,98 m lub 2,4 m).
Wnętrze Tundry oferowało dwumiejscowe siedzenie lub ławkę dla trzech osób, w zależności od wybranych opcji i poziomów wyposażenia. W układzie z trzema miejscami, środkowa sekcja mogła zostać złożona, zamieniając środkową część oparcia w stół z dwoma uchwytami na kubki. Deska rozdzielcza miała design przypominający SUV-a, podzielony na dwie strefy: dla kierowcy i pasażera, wyraźnie różniące się kolorami. Ponadto, Tundra miała pięć zestawów wskaźników dla każdego z diali i wskaźników.