TOYOTA Tundra Regular Cab 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Tundra Regular Cab 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Tundra Regular Cab 2013-2017

Toyota zaatakowała amerykański segment pickupów modelem Tundra. Ten półtonowy pojazd był stworzony do pokonywania trudnych terenów oraz przewożenia ładunków, niezależnie od drogi, która go czekała.

Choć model z 2014 roku, zaprezentowany w lutym 2013, nie był całkowicie nową wersją, to z wcześniejszego modelu zachowano jedynie kabinę. Osłona silnika została podniesiona, aby poprawić wygląd auta na drodze. Wraz z przeprojektowanym przodem, powiększono także przedni grill. Łóżko pickup’a zyskało kilka ulepszeń, w tym mały spojler na górze klapy bagażnika. Kabina standardowa oferowała dwa rozmiary łóżka: 2,0 m (78,7”) oraz 2,5 m (97,6”).

Wewnątrz znalazło się więcej funkcji niż wcześniej, z nowym, przeprojektowanym systemem HVAC oraz lepszymi kontrolkami. Pojawił się także nowy system infotainment z kamerą tylną zamontowaną na klapie bagażnika. W wersji Regular Cab dostępne były trzy fotele, jednak środkowe miejsce było bardzo ciasne, na górze tunelu skrzyni biegów. Kiedy nie jest używane, można je złożyć i wykorzystać jako stół z dwoma uchwytami na kubki. Za siedzeniami była przyzwoita przestrzeń ładunkowa, wystarczająca na sprzęt wędkarski.

Pod maską pozostał ten sam zestaw silników, zaczynając od jednostki V6 o pojemności 4,0 litra. Najmocniejsza wersja to jednostka V8 o pojemności 5,7 litra. Wszystkie silniki były połączone z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, która miała przełącznik na dźwigni do ręcznego wybierania biegów. Tundra była oferowana jako 4×2 lub 4×4 z niskim przełożeniem.

Toyota Tundra

Nowa wersja Toyoty Tundra z 2014 roku, półtoratonowego pickupa, wprowadza drastycznie odważne elementy designu, wykończenia, jakości oraz rzemiosła, jednocześnie bazując na znanej reputacji Tundry za niezawodność, efektywność i funkcjonalność, co czyni ją najbardziej stylową, opłacalną i zdolną wersją Tundry do tej pory.

„Toyota szczyci się tym, że słucha swoich klientów, a rozwój Tundry z 2014 roku, powstałej w USA, jest doskonałym przykładem,” powiedział Bill Fay, wiceprezydent grupy i dyrektor generalny działu Toyoty. „Nowy design zewnętrzny oraz wnętrze Tundry zostały zainspirowane opiniami klientów, którzy prosili o bardziej zarysowany wygląd zewnętrzny oraz dopracowane wnętrze, z ulepszonymi ergonomią dla kierowcy i łatwą w obsłudze technologią, oferując klientom więcej tego, czego pragną.”

Toyota Tundra była liderem jakości, z DNA jakości, niezawodności i trwałości Toyoty. Branża przez ostatnie 12 lat doceniła Tundrę wieloma nagrodami, w tym badaniem niezawodności pojazdów J.D. Power przez siedem z ośmiu ostatnich lat w segmencie pełnowymiarowych pickupów. Nie spoczywając na laurach, Tundra z 2014 roku została całkowicie przeprojektowana, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co stanowi pierwszą poważną zmianę od modelu z 2007 roku.

Nowa Tundra pozostaje pojazdem z prawdziwie amerykańskimi korzeniami, raz jeszcze zaprojektowanym w Toyota Technical Center w Ann Arbor w Michigan, a jej nowy wygląd powstał w Calty Design Research w Newport Beach w Kalifornii oraz w Ann Arbor. Silniki V6 i V8 Tundry są produkowane w Toyota Motor Manufacturing Alabama, Inc. w Huntsville w Alabamie, a skrzynie biegów w zakładzie produkcyjnym w Północnej Karolinie. Na koniec, Toyota Tundra jest montowana wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing w San Antonio w Teksasie (TMMTX).

„Z nową Tundrą z 2014 roku Toyota nadal koncentruje się na szacunku dla klientów i lojalności, oferując najwyższej jakości, najlepiej wykonany i najlepszy w swojej klasie pickup,” powiedział Fay. „To, czego oczekują nasi klienci, a co im się należy.”

Toyota Tundra z 2014 roku ma strategię klas, która obejmuje ciężko pracujący model SR, czołowy model SR5, dobrze wyposażony Limited oraz dwa modele premium: „Platinum” oraz nową edycję „1794 Edition.” Nowa edycja 1794 jest hołdem dla rancza założonego w 1794 roku, na którym znajduje się zakład Tundry w San Antonio. Tundra oferuje trzy style kabiny: dwu-drzwiową Regular Cab, cztero-drzwiową Double Cab oraz cztero-drzwiową CrewMax, wszystkie dostępne w wersjach 4×2 i 4×4.

Nowe, odważne i unikalne wzory zewnętrzne; Wyraźny wygląd dla każdej klasy

Każda klasa Tundry, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, odzwierciedla konkretny motyw dzięki wyraźnym projektom, które wykraczają poza same oznaczenia.

Zespół projektowy Calty postawił sobie za cel stworzenie mocnego i odważnego wyglądu zewnętrznego, który odzwierciedla możliwości osiągowe Toyoty Tundra. Nowa przednia część pojazdu integruje maskę i grille, tworząc zarys nowoczesnego, przemysłowego wizerunku. Projektanci zwiększyli rozmiar przedniego pasa i zaostrzili powierzchnie oraz linie charakterystyczne, aby wizualnie podkreślić moc ciągnięcia Tundry i szeroki rozstaw kół. Grill ma teraz wyższy, odważniejszy wygląd, wizualnie łącząc górny wlot powietrza z dolnym zderzakiem. Dolne zderzaki są teraz w konstrukcji trzech części, co pozwala na niższe koszty wymiany. Dodatkowo, błotniki i nadkola zostały spłaszczone dla szerokiego i solidnego rozstawu.

Nowa konstrukcja skrzyni pomaga utrzymać zarys krawędzi wzdłuż całego profilu, prowadząc do wytrzymałej nowej skrzyni ładunkowej i klapy zintegrowanej ze spoilerem oraz nadanym znakiem „TUNDRA” na blachach, tworząc jednorodny, solidny wygląd. Zintegrowany spoiler w skrzyni przyczynia się do efektywności paliwowej, podczas gdy tylne światła wyrażają narzędziowy charakter, pasujący do wyglądu nadwozia. Podobnie jak przedni zderzak, tylny zderzak zmienia się z jednoczęściowego na trzy części, co obniża koszty wymiany.

Tundra oferuje trzy style kabiny: dwu-drzwiową Regular Cab, cztero-drzwiową Double Cab oraz dużą cztero-drzwiową CrewMax. Modele Tundra Regular Cab i Double Cab są dostępne z standardową skrzynią (78.7 cala) lub długą skrzynią (97.6 cala), podczas gdy CrewMax ma 66.7-calową skrzynię. Wszystkie skrzynie mają głębokość 22.2 cala.

Tylna klapa Tundry ma funkcję blokady i opada powoli, bez uderzeń, i może być łatwo usunięta. Modele Limited Double Cab standardowo mają zębatą tylną szybę elektryczną. Elektryczna, pionowo przesuwana tylna szyba jest standardem we wszystkich modelach CrewMax.

Tundra oferuje paletę ośmiu kolorów zewnętrznych, w tym trzy nowe kolory: Attitude Black Metallic, Sunset Bronze Mica oraz Blue Ribbon Metallic. Popularne kolory z przeszłości to Radiant Red, Super White, Silver Sky Metallic, Magnetic Gray Metallic, Black oraz Barcelona Red.

Nowe, premium i przestronne wnętrze; Każda klasa z unikalną tożsamością

Zespół projektowy Calty ściśle współpracował z planistami produktów oraz inżynierami Tundry, aby opracować nowoczesne wnętrze koncentrując się na różnicach stylistycznych między klasami oraz poprawie dostępności funkcji najważniejszych dla nabywców ciężarówek. Nowe warianty wnętrza są tematyczne i skierowane do konkretnego klienta z odpowiednim budżetem. Ulepszenia ergonomiczne obejmują łatwiejszy dostęp kierowcy do panelu sterowania; zasięg do kontroli audio i HVAC został zmniejszony o 2.6 cala. Duże pokrętła pozostały, aby mogły być obsługiwane zarówno w rękawicach roboczych, jak i bez. Ogólny komfort pasażerów poprawił nowy projekt siedzeń z przodu i z tyłu (CrewMax) oraz ulepszona wentylacja siedzeń przednich. Dodatkowo, przednie siedzenia mają dodatkowy zakres ruchu, a tylne siedzenia CrewMax można teraz złożyć w celu zwiększenia ładowności przy zachowaniu wygodnego kąta nachylenia oparć i obniżeniu wysokości ładunku o ponad 11 cali.

Wnętrze ma solidną konstrukcję z nowym panelem przyrządów. Mierniki mają 3D metalowe pierścienie i indywidualne wskaźniki zgrupowane w przejrzystym i łatwym do zauważenia projekcie z centralnie umieszczonym ekranem wieloinformacyjnym (LCD). Projekt konsoli zapewnia wiele miejsc do przechowywania osobistych rzeczy oraz elektroniki, a także dodatkowe wykończenia i hafty w modelach premium. Zarówno Double Cab, jak i CrewMax są dostępne z ławką lub siedzeniami kubełkowymi w przednim rzędzie.

Wnętrze SR5 ma temat „profesjonalnego sprzętu”, z unikalnymi strefami dla kierowcy i pasażera, metalicznymi akcentami oraz odważnymi kontrastującymi materiałami. Najważniejsze jest to, że nowy projekt korzysta z premium wykończeń powierzchni, takich jak wysoko granulowany lakier na centralnym panelu i unikalne przeszycia siedzeń, aby poprawić jakość i trwałość wnętrza.

Klasa Limited ma „aktywny premium” wizerunek z skórzanymi powierzchniami siedzeń, pasującymi do miękkich powierzchni dotykowych na drzwiach i konsoli oraz drewnopodobnymi wykończeniami wnętrza. Limited będzie dostępna ze skórzanymi wnętrzami w kolorach czarnym, piaskowym i grafitowym oraz standardowymi podwójnymi, automatycznymi kontrolami HVAC.

Klasa Platinum została przeprojektowana dla następnej generacji użytkowników prywatnych. Oferuje perforowane, diamentowo plisowane premium skórzane siedzenia, wstawki w drzwiach i panelu przyrządów oraz chromowe akcenty na siedzeniach i konsolach, nadając luksusowy, a jednocześnie miejskie wyczucie. Dodatkowo, Platinum wykorzystuje skórę premium, nigdy wcześniej nie używaną w samochodach Toyoty, i oferuje wiele standardowych udogodnień, w tym zaawansowany system audio premium JBL z nawigacją oraz podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia.

Edycja 1794 odzwierciedla temat stylu życia zachodniego i obejmuje ekskluzywne siedzenia z brązowej skóry premium z tłoczonym skórzanym akcentem i ultra-suede. Pasujące materiały o miękkim dotyku również zdobią konsolę zmiany biegów, wykończenie drzwi z przodu i z tyłu oraz panel przyrządów. Tak jak w Platinum, edycja 1794 zawiera szereg standardowych funkcji, w tym podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia oraz system audio Premium JBL z nawigacją.

Trzy opcje silnika pozostają wśród najbardziej wydajnych w segmencie

Toyota Tundra nadal oferuje trzy sprawdzone układy napędowe, które są jednymi z najlepszych w swoim segmencie. 4.0-litrowy V6 z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) jest standardowy w modelach Regular Cab i Double Cab Tundra, generując moc 270 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min i 278 lb-ft momentu obrotowego przy 4,400 obr./min. W parze z nim idzie pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z logiką zmiany biegów pod górę/w dół. Szacunkowa efektywność paliwowa według EPA wynosi 16 mil na galon (mpg) w mieście, 20 mpg na autostradzie i 17 mpg łącznie.

Dostępny 4.6-litrowy, DOHC i-Force V8 oferuje 310 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min i 327 lb-ft momentu obrotowego przy 3,400 obr./min. Szacunkowa efektywność paliwowa według EPA wynosi 15 mpg w mieście i 19 mpg na autostradzie lub 16 mpg łącznie w modelach 4×2 oraz 14 mpg w mieście, 18 mpg na autostradzie i 16 mpg łącznie w modelach 4×4.

Silnik roboczy Toyoty Tundra, a także jeden z najbardziej zaawansowanych silników w segmencie pełnowymiarowych pickupów to 5.7-litrowy, DOHC i-Force V8. Najbardziej popularny silnik wśród właścicieli generuje moc 381 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min i 401 lb-ft momentu obrotowego przy 3,600 obr./min. 5.7-litrówka jest dostępna w wariantach benzynowych i „Flex Fuel”. Efektywność paliwowa w modelach 4×2 wynosi 13 mpg w mieście, 18 mpg na autostradzie i 16 mpg łącznie, podczas gdy 4×4 osiąga 13 mpg w mieście, 17 mpg na autostradzie i 15 mpg łącznie.

Oba V8 mają standardowo sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów sterowaną elektronicznie. Wszystkie silniki Tundra mają aluminiowy blok cylindrów i głowice DOHC oraz zmienny czas otwarcia zaworów z inteligencją (VVT-i) dla szerokiego krzywej momentu obrotowego i zoptymalizowanej efektywności.

Nowe ulepszenia zawieszenia poprawiają zdolności, prowadzenie i komfort jazdy

W 2014 roku w Tundrze wprowadzono szereg ulepszeń w celu poprawy osiągów. Ustawienia amortyzatorów zostały dostosowane, aby poprawić jakość jazdy po trudnych nawierzchniach.

Odczucia podczas kierowania oraz stabilność jazdy w linii prostej zostały wzbogacone dzięki ulepszeniom w systemie kierowniczym. Zmniejsza to wpływ zmienności nawierzchni drogi i niedoskonałości, co skutkuje lepszą stabilnością w linii prostej i mniejszym zmęczeniem kierowcy.

Patenty aerodynamiczne stabilizatory są dodawane do zewnętrznej powierzchni soczewki tylnych lamp i podstaw lusterek zewnętrznych. Te opatentowane „Aero-Fins” zmniejszają turbulencje powietrza wzdłuż boków pojazdu oraz pomagają w poprawie stabilności w linii prostej zarówno w normalnych warunkach jazdy, jak i podczas holowania.

Hałas w kabinie wewnętrznej został zredukowany dzięki zaawansowanemu projektowi NVH w komorze silnika i innowacyjnemu inżynierii. Wśród wielu rozwiązań projektowych znajduje się nowy izolator maski, dźwiękochłonny panel deski rozdzielczej, zmniejszone kąty szyb, materiał sufitowy, podkładki na drzwiach oraz mocowania korpusu pod deską i tylnych panelach, które pomagają zredukować transmitowanie dźwięku z komory silnika do kabiny pojazdu.

Zaawansowana konstrukcja ramy TripleTech Toyoty Tundra wykorzystuje szerokie, pełne, zamknięte szyny w przedniej części, wzmocniony kanał C pod kabiną oraz otwarty kanał C pod skrzynią, co pomaga maksymalizować wytrzymałość, jakość jazdy i trwałość. Zawieszenie z podwójnymi wahaczami przednimi wykorzystuje sprężyny śrubowe, podczas gdy zainstalowana na przedniej osi przekładnia kierownicza poprawia odczucie i reakcję kierowania. Tylne zawieszenie wykorzystuje amortyzatory o przesuniętej osi zamontowane na zewnątrz sprężyn, aby poprawić efektywność tłumienia. Wartości sprężyn są dostosowane w celu zapewnienia płaskiej postawy pojazdu przy pełnym obciążeniu.

Klasy SR i SR5 będą wyposażone w 18-calowe stalowe koła, podczas gdy modele Limited, Platinum i 1794 Edition będą miały zupełnie nowe, 20-calowe koła aluminiowe dedykowane każdej klasie.

Wszystkie modele Tundra mają w standardzie najlepsze w swojej klasie, czterokołowe hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami – o średnicy 13.9 cala i grubości 1.26 cala – oraz w klasie, czterotłoczkowe zaciski z przodu; i 13.6 x 0.71-calowe zaciski dwu-tłoczkowe z tyłu. W skład systemu bezpieczeństwa Toyoty Star Safety System™ wchodzą standardowe systemy ABS (system zapobiegający blokowaniu kół) z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) oraz wspomaganiem hamowania (BA). EBD optymalizuje ciśnienie hamulców na każdym z kół, co zapewnia lepszą kontrolę podczas hamowania, zwłaszcza podczas skręcania. BA zaprojektowano w celu określenia, czy kierowca podejmuje próbę hamowania awaryjnego. Jeśli kierowca nie wcisnął wystarczająco mocno pedału hamulca, aby uruchomić ABS, system uzupełnia przyłożoną moc hamowania do momentu zwolnienia pedału.

Standardowy automatyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Auto-LSD) pomaga w lepszej przyspieszenie na głębokim piachu lub błocie oraz na nawierzchniach o mieszanej przyczepności. W porównaniu do tradycyjnego mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, system Auto-LSD jest znacznie bardziej responsywny i ma lepsze właściwości eksploatacyjne. System VSC Toyoty Tundra integruje kontrolę trakcji (TRAC) i poprawia przyczepność zarówno w terenie, jak i na drodze, pomagając utrzymać pojazd na zamierzonym kursie.

Integracja tych technologii zapewnia również możliwość selekcji przez kierowcę, aby poradzić sobie z niemal każdą nawierzchnią drogową lub warunkami jazdy. W trybie „normalnym” VSC, TRAC i Auto-LSD działają razem, aby umożliwić trakcyjne i kontrolne możliwości. Tryby „TRAC Off” i „Auto-LSD” aktywują Auto-LSD w celu pomocy Tundrze w wydobyciu się z ekstremalnych warunków. Tryb „VSC Off” wyłącza wszystkie trzy systemy.

Modele Tundra 4×4 korzystają z elektronicznego napędu na cztery koła na żądanie, który wykorzystuje zestaw przekładni planetarnych z sześcioma zębatkami, aby zapewnić zakresy 4×2, 4×4 Hi i 4×4 Lo. Kierowca wybiera tryb napędu za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej.

Możliwości holowania, w które możesz uwierzyć

Toyota uważa, że ważne jest, aby właściciele ciężarówek mogli holować z pewnością. Dlatego Tundra od 2011 roku spełnia standardy holowania SAE J2807 i pozostaje jedynym pełnowymiarowym pickupem, który przyjął ten standard.

Po wyposażeniu w pakiet holowniczy, Tundra ma maksymalną pojemność holowniczą wynoszącą 10,400 funtów (4×2 Regular Cab). Zintegrowany w ramie odbiornik holowniczy jest instalowany przed montażem skrzyni. Tylne sprężyny w pakiecie holowniczym pomagają utrzymać poziom wysokości tylnych zawieszeń przy pełnym obciążeniu oraz utrzymują pełen zakres ruchu zawieszenia.

Pakiet holowniczy również modernizuje systemy chłodzenia i elektryczne Toyoty Tundra. Zintegrowane chłodnice oleju silnikowego i skrzyni biegów pomagają sprostać wymaganiom holowania przy pełnym obciążeniu, a także dodawana jest mocna bateria i alternator. Złącza holownicze z siedmioma i czterema pinami znajdują się nad hakiem, aby uniknąć uszkodzeń podczas jazdy pod dużym kątem.

Ulepszenia elektryczne obejmują przewód złącza pod deską do trzeciej strony kontrolera hamulca przyczepy, zarówno siedmiopinowe, jak i czteropinowe złącza hamulca przyczepy w pobliżu haka oraz alternator o wyższej mocy. W modelach 5.7-litrowych dostępne są podgrzewane, elektryczne, zewnętrzne lusterka holownicze z sygnalizatorami kierunkowskazów i funkcją ręcznego wydłużania.

W pakiecie holowniczym, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów zyskuje tryb zmiany biegu TOW/HAUL, wybierany przez dedykowany przełącznik. Tryb TOW/HAUL stosuje określoną logikę do dostosowywania czułości przepustnicy oraz kontroli zmiany biegów, preferując niższe biegi podczas przyspieszania lub zwalniania, aby poprawić kontrolę i bezpieczeństwo. Standardowy dla wszystkich modeli, kontrola bujania przyczepy wykorzystuje system stabilizacji pojazdu (VSC), aby pomóc zrównoważyć siły działające na ciężarówkę w celu zminimalizowania wpływu bujania przyczepy.

Tundra 2014 z licznymi standardowymi funkcjami komfortu

Tundra będzie wyposażona w szereg kluczowych funkcji standardowych, w tym standardową kamerę tylną (wyświetlaną na ekranie audio) oraz standardowy system Bluetooth® do prowadzenia rozmów i przesyłania audio we wszystkich klasach.

Klasa Limited dodaje ośmiokątne, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, standardowe chromowane klamki drzwi i lusterka zewnętrzne, 20-calowe koła aluminiowe oraz system szyn na skrzyni.

Klasa Platinum oraz 1794 Edition wyposażone są w standardzie w 10-kierunkowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z pamięcią oraz czterokierunkowe, elektrycznie regulowane siedzenie pasażera, oba z funkcją grzania i wentylacji, elektryczny szyberdach (tylko CrewMax), sonar parkingowy oraz system audio Entune Premium JBL z nawigacją.

Wszystkie modele Tundra mają standardowy odszraczacz wycieraczek, przednie i tylne błotniki, elektryczne okna oraz zamki drzwi, a także podgrzewane, elektryczne lusterka zewnętrzne.

Modele SR oraz SR5 mają w standardzie klimatyzację, podczas gdy wszystkie modele Limited, Platinum oraz 1794 Edition oferują standardową klimatyzację z podwójną strefą i indywidualnymi ustawieniami temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu. Standardowe szkło o wysokim pochłanianiu energii słonecznej (HSEA) pomaga filtrować energię cieplną i większość promieniowania UV dostającego się do pojazdu. Pomaga to zredukować ekspozycję pasażerów na słońce, utrzymuje wnętrze chłodniejszym oraz zwiększa trwałość materiałów wnętrza.

Standardowe lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnieniem oraz uniwersalny nadajnik HomeLink® jest standardem w klasach Limited, Platinum oraz 1794 Edition.

Standardowy system audio Entune nowej generacji

Wszystkie modele Toyoty Tundra z 2014 roku będą standardowo wyposażone w zaktualizowane, nowej generacji systemy audio Entune™, które mają szereg ulepszeń, w tym nowy zestaw aplikacji Entune® z wieloma popularnymi aplikacjami, w tym nowymi dodatkami takimi jak Yelp i Facebook Places.

Standardowy w klasach SR jest zestaw multimedialny Entune™, który obejmuje 6.1-calowy wyświetlacz dotykowy; odtwarzacz AM/FM CD z obsługą MP3/WMA; gniazdo AUX; port USB 2.0 z zwiększoną mocą ładowania i możliwością podłączenia iPoda; połączenie telefoniczne bez użycia rąk; dostęp do książki telefonicznej oraz przesyłania muzyki przez technologię Bluetooth; oraz zaawansowane rozpoznawanie głosu.

Wszystkie modele SR5 będą standardowo wyposażone w Entune™ Audio Plus, który obejmuje zestaw multimedialny Entune z wyświetlaczem dotykowym 7.0 cali; HD Radio z tagowaniem iTunes oraz HD Traffic i Weather (tylko obszary metropolitalne); oraz radio satelitarne SiriusXM® (90-dniowy darmowy dostęp).

Standardowe w klasach Limited i dostępne w klasie SR5 jest premium audio Entune™ z nawigacją oraz Zestaw Aplikacji Entune. Zestaw Aplikacji Entune obejmuje Bing™, iHeartRadio, MovieTickets.com, Open Table®, Pandora®, Yelp oraz Facebook Places; informacje na żywo, w tym ruch, pogoda, ceny paliw, sporty i akcje.

Standardowe w modelach premium Platinum i 1794 Edition CrewMax oraz opcjonalne w klasie Limited jest audio premium Entune® JBL™ z nawigacją i Zestaw Aplikacji Entune, który obejmuje Entune Premium Audio z głośnikami JBL i wzmacniaczem.

System bezpieczeństwa STAR Toyoty; Pierwszy w segmencie monitor martwego pola z powiadomieniem o ruchu poprzecznym

Tundra 2014 będzie pierwszym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w standardową kamerę tylną we wszystkich klasach, a także jedynym pełnowymiarowym pickupem z dostępnym monitorem martwego pola z powiadomieniem o ruchu poprzecznym (Limited CrewMax, Platinum i 1794 Edition).

Wszystkie modele Tundra mają standardowy system bezpieczeństwa Toyota Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system ABS (zapobiegający blokowaniu kół), elektroniczny rozkład siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA) i technologię przełamującą hamulce Smart Stop (SST).

Technologia Smart Stop jest zaprojektowana tak, aby automatycznie zmniejszać moc silnika, gdy jednocześnie naciskane są pedały hamulca i przyspieszenia w określonych warunkach, pomagając kierowcy w zatrzymaniu pojazdu.

Toyota Tundra będzie wyposażona w osiem standardowych poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne zamontowane w przednich siedzeniach oraz przednie i tylne poduszki powietrzne oparte na czujniku (RSCA) we wszystkich modelach, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu z systemem zaawansowanych poduszek powietrznych oraz jedyne w segmencie standardowe poduszki powietrzne dla kolan kierowcy i pasażera.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ręczne poziomowanie reflektorów we wszystkich klasach oraz standardowe LEDowe światła do jazdy dziennej tylko w modelach Platinum i 1794 Edition.

Przemyślane pakiety opcji

Uproszczone pakiety opcji ułatwiają klientom znalezienie odpowiedniej Tundry z pożądanym wyposażeniem. Modele Tundra SR5 oferują pakiet ulepszeń SR5, który obejmuje przednie siedzenia kubełkowe z elektrycznie regulowanym siedzeniem kierowcy oraz wsparciem lędźwiowym, lewarek zmiany biegów na podłodze wykonany z urethanu, regulowany teleskopowo i pochylany urethanowy zestaw kierowniczy, trzy uchwyty na kubki z przodu, skrzynkę konsolową z przodu, tylną skrzynię pod siedzeniem (tylko Double Cab) oraz system alarmowy.

Pakiet TRD Off-Road łączy zawieszenie dostosowane do jazdy w terenie z amortyzatorami mono-tube na gaz, nowymi 18-calowymi felgami TRD Off-Road, przyciemnionymi bocznymi szybami, osłoną silnika, hakami holowniczymi z przodu w modelach 4×2 oraz unikalnym oznaczeniem TRD.

Premium Limited Package, dostępny we wszystkich modelach Limited, obejmuje przednie i tylne sonary parkowania, elektryczne okna z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania dla kierowcy i pasażera z przodu; oświetlony system wejścia; oraz czujnik stłuczenia szkła.

Pakiet Work Truck Tundra, dostępny w klasie SR, skierowany jest do nabywców ciężarówek komercyjnych lub klientów, którzy potrzebują mocnej, pozbawionej udogodnień ciężarówki o wyjątkowej ładowności i zdolności holowniczej. Pakiet ten obejmuje wytrzymałe siedzenia pokryte winylem oraz wytrzymałą podłogę do wszelkich warunków atmosferycznych.

Inne opcje to niezależny elektryczny szyberdach z przesuwanym ekranem przeciwsłonecznym w modelach Platinum i 1794 Edition, podgrzewane elektrycznie lusterka holownicze z sygnalizacją kierunkowskazów i funkcją ręcznego wydłużania we wszystkich modelach, system szyn na skrzyni z czterema regulowanymi hakami na modelach SR i SR5 (standard w modelach Limited, Platinum i 1794), hak holowniczy w modelach V8 SR Double Cab oraz SR5 Double Cab i CrewMax wyposażonych w 4.6-litrowy V8, 18-calowe aluminiowe koła z pięcioma szprychami w modelach SR5 Double Cab i CrewMax oraz 20-calowe chromowane felgi w modelu 1794 Edition.

Gwarancja Toyoty

Podstawowa 36-miesięczna/36,000 mil gwarancja na nowy pojazd Toyoty obejmuje wszystkie komponenty inne niż normalne zużycie oraz elementy konserwacyjne. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują napęd do 60,000 mil oraz korozję bez ograniczeń milowych. Dilerzy Toyoty mają pełne informacje na temat ograniczonej gwarancji. Toyota Tundra będzie także standardowo wyposażona w Toyota Care, bezpłatny plan obejmujący normalne planowane przeglądy fabryczne oraz 24-godzinne wsparcie drogowe przez dwa lata lub 25,000 mil, w zależności co nastąpi pierwsze.

4.0L V6 5AT (270 KM) (4×2)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3956 Cm3
Moc199 Kw @ 5600 Rpm
271 Hp @ 5600 Rpm
267 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy278 Lb-Ft @ 4400 Rpm
377 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.2 In (259 Mm)
Masa własna4760 Lbs (2159 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6400 Lbs (2903 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

4.6L V8 6AT (310 KM) (4×2)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc228 Kw @ 5600 Rpm
310 Hp @ 5600 Rpm
306 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Ect-I
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Masa własna5100 Lbs (2313 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6800 Lbs (3084 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

5.7L V8 6AT (381 KM) (4×2)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
375 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Masa własna5085 Lbs (2307 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7000 Lbs (3175 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

5.7L V8 6AT (381 KM) (4×4)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
375 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Masa własna5340 Lbs (2422 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7200 Lbs (3266 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.