Toyota Urban Cruiser z 2009 roku to crossover oparty na kei-car, stworzony z myślą o rynku japońskim, zbudowany na platformie Toyoty Yaris. Efektem końcowym był czterodrzwiowy pojazd głównie przeznaczony do użytku w mieście.
Wykorzystanie tej samej platformy było powszechne wśród większości producentów samochodów. Podczas gdy niektóre pojazdy były budowane na udanej bazie, inni producenci zdecydowali się stworzyć platformę do wykorzystania w różnych modelach. Platforma Toyoty Yaris była początkowo przeznaczona tylko do Yaris i jego pochodnej, Yaris Verso MPV. Ale ktoś w centrali Toyoty uznał, że ta sama baza może być użyta w lepszym celu. Tak powstał Urban Cruiser.
Stylistyka samochodu to mieszanka Yaris i SUV-a Rav4. Z wysokim przodem, płaską tylną klapą i niemal pionowymi bocznymi panelami, Urban Cruiser zaskoczył rynek. Był to pojazd inspirowany off-roadem, przeniesiony do segmentu małych samochodów. Niestety, sprzedaż pokazała, że klienci nie byli aż tak bardzo zachwyceni.
W środku było miejsce dla pięciu pasażerów, jednak osoba siedząca na środkowym siedzeniu tylniej kanapy nie miała wystarczająco miejsca na nogi z powodu tunelu transmisyjnego. Samochód był dostępny w wersjach z napędem na przednie koła (FWD) lub na wszystkie koła (AWD), z elektronicznie kontrolowanym rozdziałem momentu obrotowego z przodu/tyłu w proporcjach od 100:0 do 50:50.
Toyota Urban Cruiser oferuje klientom unikalne miejskie doświadczenie jazdy w różnych warunkach dzięki udanemu połączeniu trzech kluczowych cech: udokumentowanej wiedzy Toyoty w projektowaniu wytrzymałych pojazdów do jazdy w terenie, komfortowi i wszechstronności kompaktowego hatchbacka oraz wiodącej w klasie oszczędności paliwa i emisji CO2 dzięki technologii Toyota Optimal Drive.
Solidna, trwała konstrukcja Toyota Urban Cruiser zawiera system Active Torque Control AWD, najwyższe poziomy bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawioną przyczepność, stabilność i zwrotność na drodze w każdych warunkach pogodowych, co zwiększa przyjemność z jazdy.
Pomimo kompaktowych wymiarów dostosowanych do miejskich warunków, Urban Cruiser korzysta z najnowocześniejszych technologii pakowania Toyoty, ulepszonych w modelach takich jak iQ i Yaris. Oferuje przestronność, praktyczność, wszechstronność i elastyczność bagażnika, które charakteryzują inteligentne kompaktowe samochody, odzwierciedlające coraz bardziej zróżnicowane, aktywne style życia dzisiejszych wymagających klientów z segmentu B.
Uznając oczekiwania klientów z segmentu B wobec coraz bardziej ekologicznych pojazdów, Toyota Optimal Drive łączy liczne innowacyjne rozwiązania technologiczne, które oferują istotne oszczędności paliwa i emisji CO2, nie rezygnując z dynamicznych osiągów i angażujących właściwości jezdnych Toyota Urban Cruiser.
Urban Cruiser pojawił się w sprzedaży w Europie w maju 2009 roku. Cele sprzedażowe przewidują ponad 25 000 jednostek, z pojazdami z napędem na wszystkie koła stanowiącymi 30% całości.
Wyjątkowy nowy samochód w zróżnicowanym segmencie
Toyota Urban Cruiser została zaprojektowana z myślą o silnie konkurencyjnym rynku segmentu B w Europie, który niedawno został podzielony na kilka subsegmentów. Te subsegmenty powiększyły się ponad dwukrotnie od 2002 roku. Wzrost ten napędzany jest przez coraz bardziej zróżnicowaną grupę klientów, którzy szukają bardziej wyjątkowych pojazdów, aby wspierać aktywny styl życia.
Aktywni, przygodowi klienci
Toyota Urban Cruiser została zaprojektowana dla przygodowych, aktywnych klientów. Niezadowoleni z konwencjonalnych hatchbacków segmentu B, ci klienci oczekują pojazdu, który wyraża większą wartość i indywidualność. Zazwyczaj są to single i pary w wieku 30-40 lat. Klienci Urban Cruisera obejmują znaczną liczbę tych, którzy chcą połączyć aktywny styl życia z wysokim poziomem świadomości ekologicznej.
Wyrazisty design: wytrzymały wygląd zewnętrzny, eleganckie wnętrze
Toyota Urban Cruiser spełnia potrzeby swoich docelowych klientów dzięki unikalnemu, stylowemu projektowi, który oferuje wytrzymały wygląd pojazdu do jazdy w terenie w kompaktowym, miejskim wydaniu. Wysokiej jakości wnętrze łączy w sobie przestronność, praktyczność, wszechstronność i elastyczność bagażnika konwencjonalnego hatchbacka z większym komfortem i wyrafinowaniem niż to zwykle ma miejsce w rynku pojazdów do jazdy w terenie w segmencie B.
Kompaktowe, miejskie wymiary
Kompaktowe wymiary Urban Cruisera – 3930 mm długości, 1725 mm szerokości i 1525 mm wysokości (1540 mm z napędem AWD) – sprawiają, że jest idealny do jazdy po miejskich ulicach. Mimo tych kompaktowych zewnętrznych wymiarów, długi rozstaw osi wynoszący 2460 mm zapewnia przestronną przestrzeń dla pięciu osób oraz wystarczającą ilość przestrzeni na bagaż.
Toyota Urban Cruiser zapewnia zwinną, stabilną i zrównoważoną wydajność jazdy, która jest dodatkowo ulepszona dzięki opcji AWD w modelach z silnikiem diesla 1.4 l D-4D. Atrakcyjność nowego miejskiego pojazdu do jazdy w terenie jest wzmacniana przez najwyższej klasy aktywne i pasywne bezpieczeństwo.
Wiodąca w klasie emisja CO2 z dynamicznymi właściwościami jezdnymi
Dzięki zastosowaniu technologii Toyota Optimal Drive, Urban Cruiser odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na społecznie odpowiedzialne pojazdy. Chociaż nowy miejski pojazd do jazdy w terenie oferuje znaczną redukcję kosztów paliwa i odpowiada na pan-europejskie wprowadzenie opodatkowania opartego na emisji CO2, osiągając wyjątkowo niskie emisje CO2 w granicach 130 g/km, nadal zapewnia dynamiczne i przyjemne doświadczenia z jazdy zarówno w mieście, jak i poza nim. Urban Cruiser jest dostępny z wyborem dwóch zaawansowanych i wysoce efektywnych nowych silników: silnika benzynowego 1.33 l Dual VVT-i z technologią Stop & Start oraz silnika diesla 1.4 l D-4D. Układ napędowy AWD tego drugiego generuje emisję CO2 wynoszącą zaledwie 130 g/km; najniższy poziom emisji na świecie dla samochodu osobowego z napędem na wszystkie koła.
Wytrzymały styl w tradycji Toyoty do jazdy w terenie
Toyota Urban Cruiser łączy wytrzymały, muskularny wygląd Toyoty do jazdy w terenie z kompaktowymi, miejskimi wymiarami i praktycznością pięcio-drzwiową.
Uderzający wygląd nowego miejskiego pojazdu do jazdy w terenie spełnia wymagania klientów segmentu B, którzy pragną samochodu, który wyróżnia się w tłumie. Wysoka linia pasa, wyraźne dolne krawędzi drzwi i muskularne nadkola podkreślają wytrzymałą, przyciągającą uwagę postawę Urban Cruisera. Podkreślając atrybuty pojazdu do jazdy w terenie, elementy podwozia, w tym osłona zderzaka przedniego, kształty bocznych paneli oraz osłona zderzaka tylnego są w kolorze czarnym. Dodatkowo, aby wzmocnić ten wytrzymały wygląd, Urban Cruiser jest również dostępny z zestawem nadwozia, który obejmuje całe podwozie.
Natychmiastowe rozpoznanie Toyoty Urban Cruiser jako członka rodziny Toyoty zapewniają elementy designu z przodu, takie jak duża pozioma belka zintegrowana w atrapie chłodnicy, reflektory, które opływają w kierunku nadkoli, oraz głęboki, rzeźbiony zderzak przedni z wbudowanymi lampami przeciwmgielnymi, które podkreślają szeroką, zdecydowaną postawę miejskiego pojazdu do jazdy w terenie.
W sylwetce, muskularność Urban Cruisera jest dodatkowo podkreślona przez mocny wygląd wyraźnych nadkoli, szerokie powierzchnie barkowe oraz głębokie panele drzwiowe. Duże lusterka w kolorze nadwozia zapewniają doskonałą widoczność z tyłu i zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej aerodynamice i niskim hałasie wiatru.
Niskoprofilowe tylne okno, potężne rzeźbione nadwozie oraz szeroki rozstaw kół z dużymi oponami podkreślają szeroką tylną postawę Urban Cruisera. W kolorze czarnym, zderzak tylny jest wyposażony w osłonę, która podkreśla cechy miejskiego pojazdu do jazdy w terenie.
Tylne lampy zespolone, z wbudowanymi lampami przeciwmgielnymi, mają dwutonowe czerwono-białe soczewki zewnętrzne. W górnej części klapy bagażnika zintegrowana jest diodowa lampka stopu.
Toyota Urban Cruiser wyposażona jest w duże, 16-calowe koła, które są standardem. Modele w wersji Terra mają stalowe 16-calowe koła z dekielkami. Modele w wersji Luna szczycą się 16-calowymi matowymi alufelgami, a wersje Sol posiadają dramatyczne, 16-calowe felgi super chromowane.
Zaawansowana aerodynamika, Cd 0.315
Pomimo wytrzymałego wyglądu zewnętrznego, Urban Cruiser charakteryzuje się godnymi podziwu właściwościami aerodynamicznymi, z oporem powietrza wynoszącym zaledwie Cd 0.315. Umożliwiło to staranne dostosowanie przepływu powietrza nad nadwoziem. Szczególną uwagę poświęcono przepływowi powietrza nad dachem typu „pagoda” i tylnym spojlerem oraz optymalizacji kąta boków dachu. Dolna część zderzaka przedniego i lusterka boczne również zostały uformowane w celu uzyskania optymalnej wydajności aerodynamicznej, podczas gdy dodanie osłon kół przednich i tylnych znacznie zmniejsza turbulencje powietrza w nadkolach.
Wysokiej jakości wnętrze, zaprojektowane w Europejskim Studiu Projektowym Toyoty
Wnętrze Urban Cruisera zostało zaprojektowane przez Europejskie Studio Projektowe Toyoty ED2, aby zapewnić poziomy jakości i wyrafinowania, które są bezprecedensowe na rynku miejskich pojazdów do jazdy w terenie.
Silny poziomy akcent deski rozdzielczej podkreśla jasny, przestronny design wnętrza Toyota Urban Cruiser. Staranna integracja z wypukłymi powierzchniami wykończenia drzwi wzmacnia atrybuty bezpieczeństwa pasażerów, które należą do najlepszych w klasie. W kabinie kierowcy, prędkościomierz i obrotomierz są połączone w koncentrycznym okręgu za mlecznym szkłem z powłoką nierefleksyjną, co tworzy wrażenie kombinowanej wyświetlacza technologii radarowej.
Projekt „pływającego” centralnego klastru łączy styl i oryginalność z doskonałą ergonomią i funkcjonalnością przełączników. Centralny klaster, przedni konsola i panele przełączników w drzwiach są wykończone w metalicznym wykończeniu srebrnym, co podkreśla jakość i wyrafinowanie wnętrza.
Aby promować ekologicznie odpowiedzialną jazdę, wskaźnik zmiany biegów rekomenduje optymalne zmiany biegów dla maksymalnej efektywności paliwowej i minimalnych emisji CO2.
Przestronność, elastyczność i praktyczność
Długi rozstaw osi Urban Cruisera wynoszący 2460 mm oraz krótkie zwisy przednie i tylne o długości 785 mm i 685 mm łączą się, tworząc niezwykle przestronny wnętrze, pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych. Pojemność bagażnika wynosząca 314 litrów można zwiększyć do 749 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Uzupełniając ciemnoszare wnętrze, fotele są obite wysokiej jakości materiałem jersey, dostępnym w trzech wersjach. Sportowe fotele przednie mają szczególnie cienki profil, co znacznie poprawia miejsce na nogi pasażerów z tyłu.
Dostępne są dwa typy tylnych siedzeń, z każdymi z ulepszonym mechanizmem składania: model 2WD ma siedzenie dzielone 60:40 z funkcjami przesuwania, odchylania i składania, wersja AWD ma siedzenie dzielone 60:40 z funkcjami odchylania i podwójnego składania.
W odpowiedzi na aktywne style życia klientów segmentu B, Urban Cruiser oferuje szeroką gamę schowków. Obejmują one niższe i górne schowki, kieszenie w drzwiach przednich, które pomieszczą dokumenty w formacie A4 lub butelkę, uchwyty na butelki w drzwiach tylnych, środkowy uchwyt na butelkę z tyłu, skrzynkę narzędziową obok hamulca ręcznego, schowek po stronie kierowcy, podwójne uchwyty na kubki z przodu i uchwyt na kubek po stronie pasażera z przodu, dogodnie umiejscowiony z przodu wentylacji dla skutecznego chłodzenia podczas jazdy w ciepłych warunkach.
Toyota Optimal Drive: Więcej mocy, niższe zużycie paliwa i emisje CO2
Toyota Urban Cruiser korzysta z najnowszej technologii Toyota Optimal Drive, zestawu innowacji napędu, wprowadzonych w celu wzmocnienia przewagi Toyoty w zakresie odpowiedzialności ekologicznej i zrównoważonej mobilności. Zastosowana jako standard w każdym modelu Toyoty, jest kluczowa dla osiągnięcia średniego celu emisji CO2 dla całej floty poniżej 140 g/km.
Toyota Optimal Drive prezentuje połączenie szerokiego zakresu zaawansowanych technologii zaprojektowanych w celu optymalizacji równowagi między osiągami, przyjemnością z jazdy, oszczędnością paliwa i niskimi emisjami. Te różnorodne technologie podstawowe skupiają się na trzech kluczowych aspektach rozwoju napędu: redukcji wagi silnika, ograniczeniu niepotrzebnych strat mechanicznych oraz maksymalizacji efektywności spalania.
Oferta napędu Urban Cruisera obejmuje nowy silnik benzynowy 1.33 l Dual VVT-i z technologią Stop & Start, silnik diesla 1.4 l D-4D oraz nową sześciobiegową skrzynię manualną dla obu silników. Każdy napęd korzysta w pełni z niskich oporów, ultralekkiej kompaktowej konstrukcji i zwiększonej efektywności spalania, które są nieodłączne dla technologii Toyota Optimal Drive.
Nowy silnik benzynowy 1.33 l Dual VVT-i
Wyposażony w innowacyjną technologię „Stop & Start”, nowy silnik benzynowy 1.33 l został wyposażony w Dual VVT-i (Inteligentna Zmiana Czasu Zaworów) i niezwykle wysokie współczynniki sprężania wynoszące 11.5:1. Generuje moc 74 kW/101 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min, łącząc doskonałe osiągi dynamiczne ze zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 5.5 l/100 km i emisjami CO2 wynoszącymi tylko 129 g/km.
Korzystając z szerokiego doświadczenia Toyoty w motorsporcie, jednostka jest wyjątkowo lekka i kompaktowa, z małym skokiem i długim cylindrem, co skutkuje bardzo wysokim stosunkiem mocy do masy. Posiada pokrywę cylindrów wykonaną z żywicy i kolektor ssący, a kanał ssący został usprawniony, aby zoptymalizować przepływ powietrza w celu poprawy efektywności spalania.
Dual VVT-i pomaga wzmocnić reakcję w całym zakresie obrotów silnika, zmieniając czas otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych, aby dostosować się do warunków w danym momencie. Oprócz poprawy momentu obrotowego przy niskich i średnich prędkościach obrotowych, system również redukuje emisje i zwiększa efektywność paliwową.
Nowa technologia Stop & Start
Dostępna z silnikiem o pojemności 1.33 l, nowy system Stop & Start automatycznie wyłącza silnik, gdy pojazd jest zatrzymany. W warunkach miejskich system dostarcza znaczące redukcje zużycia paliwa oraz emisji CO2 (do 4%).
System Stop & Start Toyoty posiada pierwszy na świecie mechanizm zębatkowy startera, który jest zawsze zaangażowany. To zapewnia dwa główne atuty: wyjątkową ciszę oraz szybki restart.
System Stop & Start wyłącza silnik, gdy nie jest on potrzebny. Kiedy samochód zatrzymuje się, silnik wyłącza się, gdy dźwignia biegów znajduje się w pozycji neutralnej, a pedał sprzęgła jest zwolniony. Ponadto, w celu zachowania komfortu i bezpieczeństwa jazdy, muszą być spełnione pewne inne warunki. Na przykład, silnik nie zatrzyma się, jeśli pożądana temperatura w kabinie nie zostanie osiągnięta. Gdy osiągnięta zostanie ta temperatura, klimatyzacja przełączy się na tryb „ECO-run loading”, co pozwala na automatyczne zatrzymanie silnika. Silnik automatycznie uruchamia się w przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora lub jeśli pojazd zaczyna się poruszać, w trosce o bezpieczeństwo.
Zoptymalizowany silnik diesla 1.4 l D-4D
Dostępny z napędem 2WD lub AWD, silnik diesla 1.4 l D-4D z systemem common rail został kompleksowo zmodernizowany. Wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF), turbodiesel posiada najnowszą technologię piezoelektryczną.
Dzięki wyjątkowo wysokiemu ciśnieniu wtrysku wynoszącemu 160 MPa, wtryskiwacze piezoelektryczne mogą dostarczać większe, precyzyjne ilości Diesla z dwukrotnie większą prędkością niż standardowe wtryskiwacze paliwa. Z uwagi na ich wysoką prędkość roboczą, mogą dostarczać wiele wtrysków podczas jednego cyklu spalania, optymalizując proces spalania, co zapewnia responsywne osiągi przy niskim zużyciu paliwa oraz obniżonych emisjach.
Jednostka generuje moc 66 kW/90 DIN hp i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min. Wersje z napędem na przednie koła osiągają zużycie paliwa wynoszące 4.5 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 118 g/km. Wersja AWD osiąga zużycie paliwa wynoszące 4.9 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą zaledwie 130 g/km; to najniższe emisje na świecie dla samochodu osobowego z napędem na wszystkie koła.
Nowa 6-biegowa skrzynia manualna
Korzystając z technologii Toyota Optimal Drive, nowa 6-biegowa skrzynia została opracowana dla silników 1.33 l Dual VVT-i oraz 1.4 l D-4D. Zmiany biegów są wyjątkowo ciche i płynne, a nowa skrzynia osiąga światowej klasy poziomy wydajności i lepszej efektywności paliwowej dzięki szerokiemu przełożeniu szóstego biegu.
Active Torque Control AWD
Układ napędowy volkswagena Urban Cruiser D-4D 1.4 jest dostępny z systemem Active Torque Control AWD. Zintegrowany z innymi systemami kontroli trakcji pojazdu, Active Torque Control AWD jest elastyczny, zapewniając optymalne rozwarcie momentu obrotowego w zakresie od 100:0 do 50:50 z przodu i z tyłu, w zależności od dynamiki jazdy i panujących warunków drogowych.
Używając elektronicznie kontrolowanego sprzęgła umieszczonego przed tylnym dyferencjałem, nowy system AWD zapewnia lepszą przyczepność i stabilność podczas zakrętów. Przyspieszając lub startując na nawierzchni o niskiej przyczepności, moment obrotowy jest przekazywany na wszystkie cztery koła, aby zapewnić optymalne przyspieszenie przy minimalnej utracie przyczepności. Podczas zakrętów przy niskiej prędkości, rozdział momentu na tylne koła jest zmniejszany, aby uniknąć hamowania przy ciasnych zakrętach. Podczas hamowania elektronicznie kontrolowane sprzęgło odłącza się, aby zoptymalizować kontrolę ABS. Przy normalnych warunkach jazdy, moment obrotowy jest przydzielany do tylnych kół tylko w razie potrzeby, aby zredukować zużycie paliwa.
Active Torque Control AWD jest w pełni zautomatyzowane. Jednak za pomocą przycisku na desce rozdzielczej, system może być zablokowany, aby poprawić przyczepność w błocie lub śniegu. Gdy jest zablokowany, system rozdziela maksymalny moment obrotowy do tylnych kół. Kiedy prędkość pojazdu przekracza 40 km/h, tryb „Lock” jest zwalniany i automatycznie przechodzi w tryb „Auto”.
Przednie zawieszenie typu MacPherson – tylne zawieszenie typu belki skrętnej
Toyota Urban Cruiser ma wysokiej sztywności, kompaktowy system zawieszenia przedniego typu MacPherson, który łączy w sobie doskonały komfort jazdy z minimalnym przechylaniem nadwozia i dynamicznymi, zwinnymi osiągami.
Wybrane ze względu na swoją kompaktową, lekką konstrukcję, oferującą minimalne zakłócenie przestrzeni bagażowej, tylne zawieszenie charakteryzuje się belką skrętną z integralną stabilizacją. System łączy w sobie znakomitą efektywność pakowania z doskonałym komfortem jazdy i prowadzenia.
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS)
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS) Urban Cruisera oferuje zmienną pomoc, maksymalizując zwrotność w mieście oraz zapewniając optymalną wagę i odczucia podczas jazdy z dużą prędkością. Ten zaawansowany system używa energii elektrycznej tylko wtedy, gdy wspomaganie kierownicy jest potrzebne. W rezultacie osiąga wyższą efektywność paliwową niż konwencjonalne systemy hydrauliczne. Ponadto, ponieważ nie używa cieczy hydraulicznych, EPS nie generuje oleju odpadowego, co czyni go bardziej przyjaznym dla środowiska systemem.
Karoseria absorbująca uderzenia
Toyota Urban Cruiser została zaprojektowana tak, aby oferować najwyższe poziomy bezpieczeństwa aktywnego, pasywnego oraz bezpieczeństwa pieszych.
Jej lekka, ale o wysokiej sztywności karoseria absorbująca uderzenia zawiera znaczący procent stali o wysokiej wytrzymałości. Aby zredukować siłę uderzenia na plecy i klatkę piersiową pasażerów podczas kolizji bocznej, materiał absorbujący uderzenia został umieszczony w każdej części wykończenia drzwi. Dodatkowo, konstrukcja pochłaniająca uderzenia w podłokietnikach drzwiowych jeszcze bardziej zmniejsza siły uderzeń podczas kolizji bocznej.
Maski Urban Cruisera posiadają strukturę absorbującą energię oraz składany czołowy element na tylnej krawędzi. Zamek maski samochodowej jest dobrze oddalony od górnej powierzchni maski, a przednia część pojazdu zawiera pochłaniacze uderzeń nóg z góry i dołu. Dodatkowe pochłaniacze znajdujące się tam, gdzie tylna krawędź maski styka się z górnym błotnikiem oraz silnik wycieraczki zaprojektowany z składanym uchwytem minimalizują obrażenia pieszych.
Siedem poduszek powietrznych SRS
Wszystkie wersje Urban Cruisera są wyposażone jako standard w siedem poduszek powietrznych SRS: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszka powietrzna na kolano kierowcy, poduszki powietrzne boczne z przodu oraz poduszki powietrzne wzdłuż całej długości drzwi.
3-punktowe pasy ELR (Emergency Locking Retractor)
Wszystkie fotele przednie i tylne są wyposażone w 3-punktowe pasy ELR (Emergency Locking Retractor) z funkcją naprężania i ogranicznika siły. ELR jest zaprojektowany tak, aby zablokować pas, kiedy nałożona jest nadmierna siła powyżej ustalonej wartości. Podczas kolizji, ogranicznik siły nieco zmniejsza napięcie pasa bezpieczeństwa, aby obniżyć siły uderzenia na klatkę piersiową pasażerów.
Aktywne zagłówki przednie
Toyota Urban Cruiser jest wyposażona w aktywne zagłówki przednich foteli, aby zmniejszyć ryzyko urazów kręgosłupa podczas kolizji z tyłu. W przypadku, gdy dojdzie do wystarczająco mocnego uderzenia z tyłu, zagłówki aktywują się automatycznie, przesuwając się do przodu i do góry, aby wspierać głowy kierowcy i pasażera z przodu.
Mocne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
Urban Cruiser jest wyposażony w wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 275 mm z przodu. Z tyłu modele 2WD wyposażone są w tarcze o średnicy 259 mm, a modele AWD w tarcze o średnicy 279 mm.
Systemy bezpieczeństwa aktywnego ABS, EBD, BA, TRC i VSC
Toyota Urban Cruiser jest standardowo wyposażona w systemy: system przeciwblokadowy (ABS), elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA), system kontroli trakcji (TRC) oraz system kontroli stabilności pojazdu (VSC).
EBD pracuje z ABS, aby zapewnić, że najskuteczniejsza siła hamowania jest stosowana do każdego koła, w zależności od warunków drogowych. Zapobiegając zablokowaniu kół, EBD pomaga utrzymać stabilność podczas zakrętów i hamowania. BA identyfikuje potrzebę i stosuje dodatkową siłę hamowania, jeśli kierowca nie zastosuje wystarczającej siły podczas hamowania awaryjnego lub zbyt szybko zwolni ciśnienie hamulca.
TRC monitoruje i kontroluje ilość mocy przekazywanej na drogę przez koła samochodu. Jeśli system wykryje, że jedno lub więcej kół ma utracić przyczepność, natychmiast ustala najlepszy sposób na przywrócenie przyczepności temu kołu, zmniejszając moc przekazywaną do koła, które ma zapanować, lub w bardziej ekstremalnych przypadkach, chwilowo hamując to koło, aż odzyska przyczepność.
VSC zapobiega utracie kontroli nad samochodem przy zbyt szybkim wchodzeniu w zakręt lub w śliskich warunkach, które mogą prowadzić do poślizgu. Dzięki czujnikom monitorującym rotację nadwozia pojazdu, prędkość kół i ciśnienie hamulca, system ocenia stabilność pojazdu oraz bliskość poślizgu podsterownego lub nadsterownego. Przywraca stabilność, stosując płynnie modulowane hamowanie do odpowiedniego koła poszczególne.
Niższe koszty serwisowe
Interwał serwisowy wynoszący 15 000 km w Toyota Urban Cruiser maksymalizuje efektywność żywotności komponentów, zapewniając, że części, takie jak klocki hamulcowe, są wymieniane tylko wtedy, gdy są w pełni zużyte. Nowy miejski pojazd do jazdy w terenie posiada bezobsługowy łańcuch rozrządu, tani filtr oleju, w którym wymieniana jest tylko jedna część i długowieczne świece zapłonowe. Użycie oleju syntetycznego nie jest wymagane, co dodatkowo obniża koszty konserwacji.
Urban Cruiser korzysta również z już znakomitych niskich kosztów napraw Toyoty. Wiele komponentów zostało zaprojektowanych specjalnie w celu zredukowania kosztów napraw powypadkowych. Należą do nich uchwyty montażowe reflektorów, które zaprojektowano tak, aby łamały się przy uderzeniu, zanim uszkodzona zostanie lampa sama w sobie, oraz duży zderzak przedni, który zmniejsza uszkodzenia maski podczas kolizji.
Konstrukcja nadwozia została również zaprojektowana w celu obniżenia kosztów napraw w przypadku drobnych kolizji. Oczekuje się, że uzyska klasyfikację 17 (wersja AWD 1.4 l D-4D) w testach uszkodzeń przeprowadzonych przez Niemieckie Towarzystwo Ubezpieczeń.
System Monitorowania Utrzymania Oleju (OMMS)
Silnik turbodiesla 1.4 l Toyoty Urban Cruiser posiada System Monitorowania Utrzymania Oleju (OMMS), który ciągle monitoruje użytkowanie silnika i określa optymalny interwał wymiany oleju.
Dodatkowo, zastosowanie automatycznych nastawiaczy zaworów w silniku 1.3 l Dual VVT-i eliminuje potrzebę okresowego sprawdzania luzu zaworów przez cały czas trwania silnika. Sprzęgła są samonastawne, a automatyczny napinacz eliminuje potrzebę okresowego sprawdzania napięcia pasa pomocniczego. Żywotność pasa pomocniczego wynosi 105 000 km, a płyn chłodzący będzie trwał 150 000 km.
Niskie opodatkowanie CO2 i koszty paliwa
Dzięki zastosowaniu technologii Toyota Optimal Drive, zarówno silniki benzynowe, jak i diesla Urban Cruisera są bardzo efektywne. W rezultacie klienci korzystają nie tylko z niższych rachunków za paliwo, ale także z niższych podatków w wielu krajach europejskich, dzięki niższym emisjom CO2.
Udowodniona jakość Toyoty
Dzięki ponad 50-letniemu doświadczeniu Toyoty w produkcji pojazdów do jazdy w terenie, nadwozie Toyoty Urban Cruiser zostało zaprojektowane tak, aby pozostać wolne od korozji przez cały okres eksploatacji pojazdu. Wykorzystanie ocynkowanych blach stalowych w większości komponentów nadwozia zwiększa właściwości odporności na korozję. Powłoka podwozia dodatkowo chroni przed uszkodzeniem korozji w wyniku odprysków farby.
Ekologiczna produkcja
Często ogrzewane i chłodzone za pomocą energii słonecznej, otoczone rodzime drzewami i zobowiązane do operacji „zero odpadów”, zakłady produkcyjne Toyoty są jednymi z najbardziej ekologicznych na świecie.
Ilość szkodliwych dla środowiska materiałów VOC (lotnych związków organicznych) używanych w częściach wnętrza Urban Cruisera została zredukowana. Materiał na bazie akrylu jest używany do materiału podkładowego podwozia, unikając w ten sposób użycia polichlorku winylu.
Łatwe demontaż na końcu życia użytkowania
Aby zapewnić łatwe recykling, na dużych komponentach, takich jak zderzak przedni, dolna część deski rozdzielczej, wykończenie drzwi przednich i tylnych, wykończenie boczku dachowego oraz wykończenie klapy bagażnika, umieszczono oznaczenia demontażu. Dodatkowo, materiały komponentów o wadze poniżej 100 g są oznaczone, co może ułatwić prace demontażu.
Trzy poziomy wyposażenia z pełnym standardowym wyposażeniem
Dostępny w wersjach Terra, Luna i Sol, Toyota Urban Cruiser oferuje obszerne wyposażenie standardowe, nawet w modelach podstawowych.
Terra
Podstawowa wersja Urban Cruisera Terra jest wyposażona w: system antyblokady (ABS), elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA), kontrola stabilności pojazdu (VSC), kontrola trakcji (TRC), siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki przednich foteli, elektryczne okna, zdalne centralne zamki, radio/magnetofon CD z sześcioma głośnikami, regulację wysokości fotela kierowcy, wspomaganie elektryczne, optyczne wskaźniki, wskaźnik zmiany biegów, 16-calowe stalowe koła, spojler dachowy i lusterka w kolorze nadwozia z kierunkowskazami.
Luna
Do wszechstronnego wyposażenia wersji Terra, Luna dodaje 16-calowe matowe felgi, manualną klimatyzację, radio/magnetofon CD z sześcioma głośnikami, wejściem AUX i łącznością Bluetooth®, elektryczne okna z tyłu, skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania audio i telefonem, oraz skórzaną gałkę zmiany biegów.
Sol