TOYOTA Venza 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Venza 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Venza 2020-Present

Druga generacja modelu Venza została zaprezentowana online w kwietniu 2020 roku z powodu pandemii COVID-19 i trafiła do sprzedaży w czerwcu.

Podczas gdy pierwsza generacja była bardziej minivanem, powiązanym z modelem Camry, druga generacja przyjęła inną koncepcję i była ściśle związana z SUV-em Highlander. Jednak nie był to całkowicie nowy pojazd. Był to japoński Toyota Harrier, który pojawił się na amerykańskiej ziemi.

Niezależnie od tego, do kogo był powiązany lub skąd pochodził, Venza miała nowoczesny design jak na swoje czasy. Smukłe reflektory umieszczone na górze przedniego pasa oraz duża atrapa chłodnicy zintegrowana z zderzakiem były głównymi różnicami w porównaniu do ogólnych trendów w projektowaniu samochodów. Postawa SUV-coupe, z opadającym tyłem i wyraźnie podniesionymi tylnymi nadkolami, nadawała samochodowi dynamiczny wygląd.

Wnętrze samochodu oferowało jeszcze więcej funkcji, gdzie klasyczny, analogowy zestaw wskaźników był połączony z dużym, 12.5-calowym wyświetlaczem dotykowym zamontowanym na górze centralnej konsoli. W wersji standardowej znajdował się 8-calowy wyświetlacz. Reszta deski rozdzielczej miała minimalistyczny design, z jedynie linią, która wizualnie dzieliła ją na górną i dolną część. Na konsoli środkowej producent zamontował jedynie wybierak biegów i dwa uchwyty na kubki. Przestrzeń z tyłu była większa niż ta oferowana w modelu Toyota C-HR, co było dobrą wiadomością.

Pod maską Toyota zamontowała jeden napęd. Silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra z cyklu Atkinsona połączony z silnikiem elektrycznym, a oba sprzężone były z bezstopniową skrzynią biegów CVT. Był to ten sam napęd, który znajdował się w modelu Rav4 Hybrid lub Lexus NX. Wszystkie wersje miały system napędu na wszystkie koła.

 Z uderzającym debiutem, Toyota przełamuje schematy w kategorii średniej wielkości crossoverów. Nowa Toyota Venza 2021 oferuje intuicyjne doznania podczas jazdy, płynne przyspieszenie, przewidywalne prowadzenie oraz niski poziom hałasu i wibracji, wszystko to w eleganckim designie.

Nowa Toyota Venza 2021 jest wyposażona wyłącznie w system napędowy Toyota Hybrid System II oraz zaawansowany elektroniczny napęd na wszystkie koła. Oprócz komfortowego prowadzenia w warunkach miejskich i na autostradzie, Venza ma zapewnić imponującą efektywność paliwową, z wstępnym szacowanym zużyciem paliwa wynoszącym 40 MPG w wersji LE.

Toyota Venza 2021, która trafi do salonów Toyoty latem 2020 roku, oparta jest na wersji platformy Toyota New Global Architecture K, która wspiera niektóre modele sedanów i crossoverów. Dlatego Venza dostarcza najlepsze cechy obu światów: komfort jazdy rodem z sedana oraz wszechstronność CUV.

Model 2021 Venza zapewnia wystarczająco miejsca dla pięciu osób w niezwykle zwrotnej konstrukcji. Na pokładzie znajdziemy szereg technologicznych udogodnień, w tym 12.3-calowy wyświetlacz dotykowy z dziewięcioma głośnikami JBL, 7-calowy wyświetlacz informacji wielofunkcyjnych (MID), cyfrowe lusterko wsteczne oraz 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-Up. W ofercie znajduje się również panoramiczny dach Star GazeTM, pierwszy tego typu w Toyocie, oraz podgrzewane i wentylowane fotele przednie, które stwarzają doskonałe warunki do eleganckiej jazdy.

Oprócz wzorowej ochrony przed kolizjami zapewnianej przez platformę TNGA-K (przewidywane najwyższe oceny bezpieczeństwa NHTSA), Toyota Venza 2021 w standardzie jest wyposażona w Toyota Safety Sense (TSS 2.0), kompleksowy zestaw systemów aktywnego bezpieczeństwa, który obejmuje:

System zapobiegania zderzeniom z detekcją pojazdów i pieszych w ciągu dnia oraz przy słabym oświetleniu, a także wykrywanie rowerów w ciągu dnia (PCS)
Dynamiczny tempomat radarowy w pełnym zakresie prędkości (DRCC)
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystentem kierownicy (LDA z SA)
Automatyczne światła drogowe (AHB)
Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
Asystent znaków drogowych (RSA)

System zapobiegania zderzeniom oferuje automatyczne hamowanie w sytuacjach awaryjnych, gdy kierowca nie zdąży zareagować. Monitor martwego pola (BSM) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) jest standardowo dostępny w każdej wersji, natomiast modele XLE i Limited mają również asystenta parkowania przodu i tyłu z automatycznym hamowaniem (PA z AB).

Toyota Audio na wielkim ekranie

Toyota Venza 2021 oferuje nowoczesne rozrywki i łączność dzięki intuicyjnym systemom audio. Audio Plus jest standardem w wersjach LE i XLE i zawiera 8-calowy wyświetlacz dotykowy. Premium Audio z dynamiczną nawigacją i JBL jest opcjonalny w XLE i standardowy w Limited, oferując imponujący 12.3-calowy wyświetlacz dotykowy z kontrolami, które można przełączać między kierowcą a pasażerem z przodu.

Oprócz radia AM/FM, systemy audio Toyoty oferują pełną gamę technologii łączności, w tym kompatybilność z Apple CarPlay, Android Auto oraz Amazon Alexa, technologię Bluetooth i inne. Apple CarPlay umożliwia dostęp do Siri, podczas gdy użytkownicy Android Auto mogą korzystać z Asystenta Google.

Wszystkie wersje Venza wyposażono w 3-miesięczny okres próbny radia satelitarnego SiriusXM All Access oraz radio HD, a także próbne subskrypcje usług zdalnych Toyoty. Dostępne funkcje dynamicznej nawigacji zapewniają poprawiony wyświetlacz punktów orientacyjnych w 2D, wyświetlacz wskazówki na trasie oraz wyświetlacz zjazdu z autostrady. Wszystkie modele Toyoty Venza będą wyposażone w Toyota Safety Connect z roczną subskrypcją próbna.

Standardowy system audio z 6 głośnikami oraz 4-kanałowym wzmacniaczem zapewnia czysty, mocny dźwięk dla każdego rodzaju muzyki. Miłośnicy muzyki będą chcieli wybrać sonicznie doskonały system audio JBL Premium z 9 głośnikami, w tym tylnym subwooferem, zasilanym przez 12-kanałowy wzmacniacz o mocy 1200 watów – najsilniejszy system zaprezentowany dotychczas w Toyocie, zaprojektowany wyłącznie dla Venzę z unikalną architekturą głośników i dostosowany do specyfiki wnętrza.

Wizja poprzez technologię

Nowatorskie rozwiązanie Venza znajduje się dosłownie na górze pojazdu. Po raz pierwszy w Toyocie, Venza 2021 oferuje dostępny stały panoramiczny dach Star GazeTM. Technologia elektrochromowa Star GazeTM pozwala kierowcom na przełączanie między trybem przezroczystym a mrożonym w zaledwie jedną sekundę za pomocą przycisku ON/OFF. W trybie mrożonym, Star GazeTM rozjaśnia wnętrze, jednocześnie redukując bezpośrednie światło słoneczne, co sprawia, że kabina staje się jeszcze bardziej otwarta, przewiewna i zapraszająca.

Technologia zwiększająca widoczność otacza kierowcę. Model Venza w wersji LE wyposażony jest w 4.2-calowy kolorowy MID, podczas gdy wersje XLE i Limited mają 7-calowy kolorowy MID. W każdym z wyświetlaczy wskaźnik systemu hybrydowego pokazuje wyjście systemu oraz status regeneracji, zachęcając do ekologicznych nawyków w prowadzeniu. Jak w innych modelach hybrydowych Toyoty, wyświetlacz sugeruje optymalną ilość przyspieszenia dla jazdy ekologicznej i dostarcza funkcję punktacji w stylu gry dla kierowcy.

Dostępny 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-Up wyświetla kluczowe informacje na poziomie oczu, w tym prędkościomierz, wskaźnik systemu hybrydowego oraz funkcje TSS 2.0.

Dostępne cyfrowe lusterko wsteczne z uniwersalnym nadajnikiem HomeLink w nowej Toyocie Venza pomaga kierowcy zobaczyć, co dzieje się za pojazdem. Jeśli pasażerowie z tyłu lub bagaż w bagażniku zasłaniają widok, włączenie przełącznika w cyfrowym lusterku wstecznym natychmiast zapewnia kierowcy szeroki, niezakłócony widok z kamery tylnej. Lusterko zmniejsza również odblaski od świateł. Aby dodatkowo wspierać widoczność na zewnątrz, wersja Limited ma w standardzie kamerę Bird’s Eye View z funkcją skanowania perymetralnego, które zapewnia panoramiczny widok na otoczenie pojazdu.

Standardowa kamera tylnia oferuje wyświetlanie przewidywanej trasy oraz dynamiczne linie siatki, podczas gdy dostępny system czyszczenia kamery tylnej spryskuje płynem do mycia, aby usunąć krople wody, błoto, śnieg i sól drogową z soczewki. Standardowe, bezdotykowe tylne drzwi mogą być ustawione na automatyczne zablokowanie po zamknięciu. W celu dodatkowego ułatwienia, wersje XLE i Limited są standardowo wyposażone w system inteligentnego klucza, który działa na wszystkich pięciu drzwiach.

Lider hybryd

Toyota od ponad 20 lat kojarzy „hybrydę” z wysoką wydajnością paliwową, zaczynając od pierwszego Priusa. Venza zwiększa liczbę hybryd Toyoty do 10 – model Mirai to 11 elektryfikowanych pojazdów – w 2021 roku, więcej niż jakakolwiek inna marka.

Nowej generacji system hybrydowy Toyoty w modelu Venza łączy wydajny silnik benzynowy 2.5 litra DOHC z trzema silnikami elektrycznymi w bardzo kompaktowym systemie. Silnik spalinowy wykorzystuje system inteligentnego zmiennych czasów zaworów (VVT-iE) na wałku dolotowym, a VVT-i na wałku wydechowym. Zmienny system chłodzenia (elektryczna pompa wodna, elektryczny termostat) oraz w pełni zmienny olejowy pompa dodatkowo poprawiają efektywność silnika.

Sprawdzona technologia bezproblemowo dostarcza 219 koni mechanicznych systemu oraz wstępnie szacowane 40 MPG w wersji LE. Jak w przypadku wszystkich hybryd Toyoty, poczucie codziennego przyspieszenia i reakcji jest wzmocnione przez sposób, w jaki silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy przy niskich prędkościach. System hybrydowy optymalizuje poziom wsparcia silnika elektrycznego oraz obroty silnika spalinowego, nie wymagając pracy silnika na wysokich obrotach. Prędkość silnika synchronizuje się z prędkością pojazdu, co skutkuje wyspecjalizowanym i cichym przyspieszeniem. System hybrydowy Venza wykorzystuje nowo opracowaną baterię litowo-jonową, aby zwiększyć wydajność oraz zmniejszyć jej wielkość i wagę.

Wybieralne tryby jazdy NORMAL, ECO i SPORT pozwalają kierowcy na dostosowanie charakterystyki wydajności Venza. Tryb SPORT poprawia i zaostrza reakcję gazu, co czyni jazdę bardziej ekscytującą. Tryb ECO zmienia logikę gazu i środowiska, pomagając kierowcy skupić się na maksymalizacji przebiegu z paliwa i akumulatora, podczas gdy NORMAL jest idealny do codziennej jazdy. Dodatkowo, tryb EV umożliwia jazdę tylko na elektryczności przy niskich prędkościach na krótkich odcinkach.

Dzięki funkcji sekwencyjnego przełączania, kierowca może „zmieniać biegi w dół”, aby zwiększyć regeneracyjne hamowanie w poszczególnych krokach, co sprzyja lepszej kontroli podczas jazdy na pagórkowatych terenach, na przykład. Dodatkowo, system hybrydowy poprawia komfort jazdy poprzez precyzyjne kontrolowanie momentu obrotowego, aby zredukować przechyły podczas przyspieszania i hamowania.

Magia przewidywania drogi dla maksymalnej efektywności

Przewidywalna Efektywna Jazda (PED) w Toyocie Venza wykorzystuje działanie systemu nawigacji w celu analizy nawyków kierowcy oraz zapamiętywania warunków drogowych i drogowych, aby pomóc zoptymalizować ładowanie akumulatora hybrydowego. Gdy kierowca wybiera PED, system uczy się powtarzających się tras i jest zaprojektowany do przewidywania, kiedy i gdzie pojazd prawdopodobnie zwolni lub się zatrzyma. Następnie, poprzez optymalne wskazówki co do momentu zwolnienia pedału przyspieszenia, może pomóc w redukcji zużycia energii.

PED może pomóc w optymalizacji ładowania i rozładowania akumulatora przed podjazdami lub korkami. Gdy zbliżamy się do odcinka zjazdowego, na przykład, system ma na celu zastosowanie dodatkowej siły hamowania silnika, aby efektywniej naładować akumulator hybrydowy po zwolnieniu pedału gazu.

Bardzo płynna, niezwykle pewna

Wrodzona siła platformy TNGA-K polega na szerokim użyciu stali o wysokiej wytrzymałości. Pozwala to na dostosowanie amortyzacji przedniej kolumny i tylnego zawieszenia wielowahaczowego, co sprzyja zwrotności, jednocześnie zapewniając miękką i cichą jazdę.

Prowadzenie Venza jest wspierane przez elektronicznie kontrolowany system hamulcowy z asystentem aktywnego zakręcania (ACA), który zaangażuje kontrolę stabilności w celu zredukowania podsterowności w pewnych sytuacjach zakrętowych. Kierowca odczuwa jedynie zwiększoną zwrotność, a nie działanie systemu.

System hybrydowy wykorzystuje funkcję wstępnego obciążenia momentu obrotowego, co poprawia kontrolę przyspieszania i hamowania podczas ruszania lub pokonywania zakrętów na normalnych lub śliskich nawierzchniach. Funkcja ta również wspomaga wydajność układu kierowniczego przy wyższych prędkościach, stabilność w prostych odcinkach oraz kontrolę na nierównych drogach.

Toyota Venza 2021 w wersji LE jest wyposażona w 18-calowe, wieloosiowe obręcze o dwóch kolorach, podczas gdy wersje XLE i Limited mają standardowo 19-calowe obręcze o superchromowanym wykończeniu.

Napęd na wszystkie koła w wydaniu inteligentnym

Toyota Venza 2021 w standardzie ma elektroniczny napęd na wszystkie koła, wysoce wydajny system, który maksymalnie wykorzystuje zalety napędu hybrydowego. Zamiast stosować przekładnię i wał napędowy do tylnych kół, elektroniczny napęd na wszystkie koła wykorzystuje oddzielny silnik elektryczny zamontowany z tyłu, aby zasilać tylne koła w razie potrzeby.

Działa bezproblemowo i w sposób niezauważalny, prewencyjnie rozdzielając do 80 procent siły napędowej na tylne koła, co pomaga w redukcji ślizgu przednich kół podczas startu. System ten również poprawia zwrotność w zakrętach, zmniejszając podsterowność.

Rozdział momentu obrotowego różni się w zależności od warunków, od 100:0 podczas jazdy ze stałą prędkością do 20:80 na śliskich nawierzchniach. Rozdział momentu obrotowego można wyświetlić na wyświetlaczu informacji wielofunkcyjnej oraz ekranie systemu audio.

Fotele komfort i mocy

Toyota Venza zapewnia doskonały komfort dzięki standardowym elektrycznym fotelom (8-stopniowym dla kierowcy we wszystkich wersjach i 4-stopniowym dla pasażera w wersji Limited). Fotel kierowcy ma funkcję automatycznego przesuwania. Podczas wsiadania lub wysiadania, fotel automatycznie przemieszcza się do najdalej tylniej pozycji, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie. Gdy Venza jest uruchomiona, fotel przemieszcza się do ostatniej pozycji ustawionej przez kierowcę. Fotele Venza są nie tylko wygodne, ale i stylowe, z unikalnym przeszyciem bolstera jako standard w wersji Limited.

Dostępne podgrzewane fotele przednie w Toyocie Venza można ustawiać na trzech poziomach. Wentylowane fotele przednie są standardem w wersji Limited, wykorzystując zimne powietrze z systemu klimatyzacji, aby zwiększyć komfort.

Venza wykorzystuje technologię chłodzenia S-FLOW, która po raz pierwszy pojawiła się w Lexusie. System kieruje klimatyzację wyłącznie na zajęte fotele, zapewniając komfort i pomagając zredukować zużycie energii. W wersjach Limited i XLE z dostępny 12.3-calowym wyświetlaczem, system kontroli klimatu działa w oparciu o inteligentne dotykowe kontrolki.

Cicho, proszę!

Klienci pragnący luksusowych doświadczeń w pojazdach uważają, że kluczowe jest utrzymanie niechcianego hałasu na zewnątrz. Toyota Venza 2021 zapewnia zaskakująco ciche wnętrze. Zamiast dążyć jedynie do określonego celu „liczbowego” dla poziomu hałasu (decybeli), inżynierowie Toyoty stworzyli spokojną atmosferę sprzyjającą łatwej rozmowie lub słuchaniu muzyki w czystszej formie.

Wytrzymała platforma TNGA-K jest pierwszą linią obrony przed hałasem, ograniczając wibracje przez kierownicę, podłogę oraz strukturę. Dostosowanie zawieszenia sprzyja odporności na zakłócenia nawierzchni drogi, hałas opon właściwie izolowany, a akustyczna szyba czołowa minimalizuje hałas wiatru.

To dopiero początek. Materiały blokujące i tłumiące hałas oraz uszczelnienia są rozmieszczone w całej strukturze, pod wykładziną oraz nad podsufitką. Materiały i ich rozmieszczenie zostały zoptymalizowane w celu minimalizacji hałasu w częstotliwościach, które zazwyczaj zakłócają rozmowy.

Na przykład, podkładka wygłuszająca podłogę to jeden duży element, a nie osobne segmenty. W rezultacie pokrycie powierzchni wynosi około 92 procent. Otwory i szczeliny między częściami są wypełnione materiałami tłumiącymi hałas, co pozwala na jeszcze większą redukcję hałasu drogowego.

Pod maską, izolacja dźwiękowa wokół komory silnika pomaga zredukować hałas zasysania, wspomagana przez umiejscowienie dwóch specjalnych komór rezonansowych, które pomagają minimalizować hałas powietrza zasysanego w zakresie 530Hz i 650Hz.

Przestrzeń dla tego, co ważne

Toyota Venza nie zajmuje dużo miejsca na zewnątrz, ale zapewnia przestronną kabinę wewnątrz. Uchwyt na kubki pomieści duże napoje, podczas gdy tacka centralna zmieści największe modele iPhone’a. Uchwyt na butelki w drzwiach pomieści butelki o pojemności 24 oz.

Venza oferuje 36.3 cu. ft. przestrzeni ładunkowej za drugą linią siedzeń. Bateria litowo-jonowa jest na tyle mała, że można ją zamontować pod tylnymi siedzeniami, co nie zajmuje miejsca bagażowego ani pasażerskiego. Standardowa osłona bagażnika może być przechowywana w przestrzeni pod pokrywą, gdy nie jest używana.

Kluczowe bezpieczeństwo

Toyota Venza 2021 jest wyposażona w osiem poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki zasłonowe dla wszystkich trzech rzędów. System bezpieczeństwa Toyoty obejmuje ulepszony system kontroli stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystę hamowania (BA), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz technologię Smart Stop (SST).

Gwarancja Toyoty

Podstawowa gwarancja Toyoty na nowy pojazd wynosząca 36 miesięcy/36 000 mil ma zastosowanie do wszystkich komponentów, które nie są elementami zużywającymi się. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują układ napędowy na 60 000 mil oraz ochronę przed perforacją z powodu korozji przez 60 miesięcy bez ograniczenia kilometrów. Elementy związane z hybrydami, które wymagają naprawy celem usunięcia wad materiałowych lub wykonawczych, są objęte gwarancją na 8 lat/100 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze w dniu pierwszego użycia, gdy sprzedawane jako nowe. Akumulator HV jest objęty gwarancją na 10 lat/150 000 mil, co nastąpi pierwsze, a gwarancja jest przenoszalna na kolejnych właścicieli.

2.5L eCVT AWD (219 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2487 Cm3
Moc129.4 Kw @ 5700 Rpm
176 Hp @ 5700 Rpm
174 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy163 Lb-Ft @ 5200 Rpm
221 Nm @ 5200 Rpm
Moc silnika elektrycznego86.8 Kw (118 Hp)
Electrical Motor Torque149 Lb-Ft (202 Nm)
Całkowita maksymalna moc161.1 Kw (219 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówElectronically Controlled Continuously Variable Transmission (EBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP225/60 R18
Długość186.6 In (4740 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika28.8 Cuft (816 L)
Masa własna3847 Lbs (1745 Kg)
Power PackLithium-Ion

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.