Toyota zmieniła nazwę swojego modelu Corolla Verso na Toyota Verso w 2013 roku, a choć była to tylko modernizacja w połowie cyklu życia, to była znacząca.
Minivan na siedem miejsc został zaprojektowany z myślą o europejskich drogach. Jego przednia część została odświeżona i dostosowana do innych produktów Toyoty, takich jak Auris. Przeprojektowany przód obejmował również nowy zderzak oraz ulepszoną aerodynamikę. Był to już bezpieczny pojazd, a w 2010 roku zdobył najwyższe noty w testach zderzeniowych EuroNCAP dla minivanów, otrzymując pięciogwiazdkową ocenę.
W środku było miejsce dla siedmiu osób, choć ostatni rząd nie był zbyt wygodny. Po złożeniu tylnych siedzeń oferował prawie jeden metr sześcienny przestrzeni (32,7 stóp sześciennych). Samochód miał nową jednostkę infotainment z 6,1-calowym wyświetlaczem dotykowym, systemem nawigacji oraz kontrolami audio. Jednak nie posiadał Android Auto ani Apple CarPlay.
W związku z tym, że był głównie skierowany na rynek europejski, oferowano go z czterema opcjami silnikowymi. W wersjach benzynowych były dostępne silniki o pojemności 1,6 litra i 1,8 litra, o mocach 132 i 147 KM, odpowiednio. Dla miłośników diesla były trzy inne opcje, w tym silniki o pojemności 2,0 lub 2,2 litra. Silnik 2.0 oferował 124 KM, natomiast 2.2 miał dwie opcje mocy: 150 KM i 177 KM, odpowiednio. W modelu Verso z 2013 roku Toyota przeprojektowała również zawieszenie, które stało się sztywniejsze i zapewniało lepsze wrażenia na krętej drodze.
Dostosowany do rosnących i zróżnicowanych wymagań dzisiejszych klientów MPV, każda z wcześniejszych wersji Toyoty Verso była opracowywana wyłącznie z myślą o rynku europejskim. Wprowadzony na rynek w 2002 roku, model pierwszej generacji sprzedał się w liczbie 100 289 sztuk. Druga generacja Toyoty Verso z 2004 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 410 236 sztuk, a model trzeciej generacji sprzedał 144 638 sztuk od swojego debiutu w 2009 roku.
Każda kolejna generacja łączy legendarną jakość, trwałość i niezawodność Toyoty z doskonałym stosunkiem jakości do ceny, wyjątkową przestronnością w kompaktowych wymiarach zewnętrznych oraz praktycznością i wszechstronnością systemu Easy Flat do siedzeń firmy.
Opierając się na tych wysoko cenionych cechach, nowa Toyota Verso celuje w kilka kluczowych obszarów do poprawy, oferując klientom większy poziom stylu, dynamiki, komfortu i atrakcyjności, co czyni ją przekonującym, bezkompromisowym wyborem w segmencie kompaktowych MPV.
Nowy model charakteryzuje się odważnym nowym językiem designu Toyoty z wyraźną tożsamością rodzinną, poprawioną jakością i stylizacją wnętrza, zmodyfikowanym silnikiem 2.0 D-4D o lepszym dostarczaniu momentu obrotowego i niższych emisjach CO2, obniżonym poziomem hałasu i wibracji oraz poprawioną dynamiką jazdy, co zwiększa komfort podróży oraz czyni jazdę bardziej responsywną, angażującą i przyjemną.
Zmodernizowana w ED2, europejskim centrum projektowym Toyoty we Francji, nowa Toyota Verso zawiera ponad 470 zmienionych części (60% widocznych, 40% związanych z dynamiką jazdy oraz hałasem i wibracjami), co czyni ją kompleksową modernizacją modelu w połowie cyklu życia Toyoty w Europie.
Integralna dla odświeżenia segmentu C Toyoty, nowa Verso została zaplanowana, zaprojektowana, opracowana i zbudowana pod kierownictwem Toyota Motor Europe. Jest to pierwszy pełnoskalowy projekt firmy, który łączy europejskie planowanie produktów, projektowanie, badania i rozwój oraz zakupy, począwszy od etapu planowania koncepcyjnego, jako część regionalnej strategii Toyoty.
Produkcja nowej Verso odbywa się wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing Turkey, a w 2013 roku przewiduje się sprzedaż w ilości około 50 000 sztuk, co da firmie 5% udziału w segmencie C-MPV.
Nowy Styl Przedni i Ulepszone Wnętrze Toyoty
Nowa Toyota Verso reprezentuje świeżą, bardziej dynamiczną i wyrafinowaną interpretację charakterystycznego, dwustrefowego stylu trzeciej generacji MPV Toyoty, wprowadzając zwiększenie dynamizmu i atrakcyjności do projektu.
Nowe, bardziej agresywne i atrakcyjne stylizacje z przodu i z tyłu akcentują szerokość, a nie wysokość, podczas gdy w profilu nowa Toyota Verso zachowuje dynamiczną, pełno-długościową linię charakterystyczną, która oddziela maskę i kabinę od podwozia i przestrzeni ładunkowej z tyłu.
Z przodu nowa Toyota Verso posiada uderzający język projektowy Under Priority oraz elementy stylizacji Keen Look, które wyróżniają ją jako najnowszy model w rodzinie Toyoty, z silnym wizualnym połączeniem z innymi podstawowymi modelami europejskimi firmy.
Projekt Under Priority obejmuje dużą, trapezoidalną dolną kratkę osłony, umieszczoną w nowym zderzaku przednim, oraz mniejszą górną kratkę biegnącą na pełną szerokość między nowymi reflektorami.
Dominuje nowa, większa emblemat Toyoty, umieszczona niżej niż w poprzedniku, górna kratka posiada centralny, chromowany pasek wykończeniowy, który wizualnie rozchodzi się w kierunku zespołów reflektorów, aby podkreślić szerokość nowej Toyoty Verso.
Reflektory są węższe i bardziej agresywnie stylizowane, i zawierają dzienne światła do jazdy (DRL). Wyższe modele są wyposażone w lampy o dużej intensywności (HID) oraz LED DRL.
Duża dolna kratka jest flankowana przez integralne lampy przeciwmgłowe z chromowanym wykończeniem. Posiada wykończenie w czarnym pianie, podwójne chromowane listwy oraz spoiler w kolorze nadwozia, co ponownie podkreśla szerokość nowej Toyoty Verso i akcentuje jej szeroką, stabilną postawę.
W profilu nowa Toyota Verso zachowuje charakterystyczny dla modelu styl dwustrefowy. Jest to wyraźnie wyrażone przez mocną linię charakterystyczną, która przepływa od czołowej krawędzi zderzaka, wznosząc się przez dolną krawędź drzwi, a następnie unosząc się przez słupek C w celu zdefiniowania spoileru umieszczonego na dachu.
Klasyczny profil Toyoty Verso jest wzbogacony mniejszymi, bardziej dynamicznymi i aerodynamicznie wydajnymi składanymi lusterkami, które posiadają zintegrowane światła kierunkowskazowe, oraz wyborem dwóch nowych obręczy aluminiowych. 17-calowe felgi dzielą wzór ze swoim poprzednikiem, ale mają nowe, ciemniejsze wykończenie, podczas gdy nowe 16-calowe felgi mają mechanicznie wykończone powierzchnie.
Z tyłu nowy projekt zderzaka zawiera integralny dyfuzor o niskim poziomie, podkreślający szerokość i stabilność nowego modelu. Zespoły lamp tylnych zmieniły kolor centralnej soczewki, a na pokrywie bagażnika emblemat Toyoty został podkreślony poprzez zastosowanie chromowanej ozdoby tablicy rejestracyjnej.
Nowa Toyota Verso będzie dostępna w wyborze 11 kolorów zewnętrznych, z których trzy są nowe: Pearl White, Vivid Blue i Marine Blue.
Ulepszony Design Wnętrza z Lepszą Jakością Sensoryczną
Wnętrze nowej Toyoty Verso opiera się na wszechstronności, łatwości użycia, ergonomicznym wykonaniu i trwałości swojego poprzednika. Szerokie zmiany mają na celu harmonizację instrumentów i przełączników oraz poprawę zarówno postrzeganej, jak i rzeczywistej jakości kabiny poprzez nowe wykończenia i detale.
„Dynamika Fali Smart” designu deski rozdzielczej – która podnosi stylizację kabiny ponad konwencjonalną funkcjonalność tradycyjnego MPV – została zachowana. Projekt zawiera zaawansowaną ergonomię przełączników i umieszcza dźwignię zmiany biegów jak najbliżej koła kierownicy. Potężna, pionowa definicja konsoli centralnej oddziela skoncentrowaną funkcjonalność strefy kierowcy od zrelaksowanego komfortu strefy pasażera z przodu.
Obie strefy są połączone ostrą linią „fali”, która biegnie na pełną szerokość deski rozdzielczej, w której umieszczono zestaw wskaźników kierowcy. Zestaw wskaźników, zawierający cylindryczny licznik prędkościomierza i obrotomierza, jest przesunięty, aby maksymalizować widok kierowcy na drogę przed nim, pozostając jednocześnie w jego polu widzenia.
Wnętrze nowej Toyoty Verso korzysta z szerokiego zastosowania nowych detali wykończeń oraz miękkiego w dotyku, satynowego czarnego wykończenia, które poprawia postrzeganą jakość kabiny na całej powierzchni. Górna schowek jest teraz wykończona w miękkim materiale, a koło kierownicy pokryte jest skórą Nappa.
Ocieplone satynowe chromowane akcenty nałożono na otoczenia wskaźników kierowcy, obręcz zestawu wskaźników, wloty powietrza, panel instrumentów, obręcz zmiany biegów i uchwyty do drzwi. Sam uchwyt drzwiowy został wykończony nową, satynową czarną powłoką.
Prezentacja wskaźników i przełączników została zharmonizowana poprzez bardziej spójne oświetlenie i rozmiar czcionek. Wskaźniki kierowcy są teraz podświetlone na biało, aby poprawić klarowność i czytelność, podczas gdy pokrętła klimatyzacji i wyświetlacz oraz wszystkie przełączniki, w tym przełączniki okien, są podświetlone na głęboki pomarańczowy kolor dla lepszej czytelności bez nadmiernych rozproszeń po zmroku.
Nowy przełącznik reostatu pozwala na jednoczesną regulację zarówno podświetlenia licznika kombinowanego, jak i podświetlenia wszystkich przełączników, zapewniając spójność jasności i intensywności podświetlenia w całym wnętrzu.
Modele Live (podstawowy) i Active (średni) oferują nowy zakres tkanin siedzeń – czarnych z niebieskimi detalami dla modelu Live oraz czarnych z białymi akcentami w efekcie 3D dla modeli Active. Wspieranie boczne foteli zostało poprawione we wszystkich wersjach, a boczki same w sobie wykończono w gładszej i bardziej trwałej laminacji.
Modele Lounge (wysoki) są wyposażone w skórzane podparcia boczne foteli z podwójnym szyciem oraz skórzane wykończenie paneli drzwiowych i centralnego podłokietnika. Wersja Lounge Verso jest również wyposażona w system Smart Entry i Push Start, podczas gdy inne wersje są dostępne z składanym kluczem typu jack knife.
Panoramiczny dach Skyview o długości 2340 mm i szerokości 1280 mm jest dostępny, co znacząco zwiększa ilość światła w nowym wnętrzu i znacznie poprawia wrażenie przestronności kabiny.
Wyjątkowa Przestronność Wnętrza i Wszechstronność
Przy długości 4460 mm nowa Toyota Verso jest zaledwie o 20 mm dłuższa od swojego poprzednika, a zmodyfikowane przód i tył pojazdu odpowiadają za zwiększenie długości o 15 mm i 5 mm odpowiednio.
Pomimo kompaktowej konstrukcji, nowa Toyota Verso oferuje wyjątkową przestronność wnętrza. Dzieli długą, 2780 mm rozstaw osi swojego poprzednika i może pochwalić się najlepszą w swojej klasie odległością 975 mm pomiędzy pierwszym a drugim rzędem siedzeń.
System siedzeń Toyota Easy Flat oferuje prawdziwą elastyczność MPV, z 32 różnymi konfiguracjami siedzeń. Oferuje indywidualne fotele w drugim i trzecim rzędzie, które mogą być składane płasko bez demontażu zagłówków, fotele drugiego rzędu z zakresem przesuwania wynoszącym 195 mm oraz pochylone oparcia foteli trzeciego rzędu, uznawany jest za jeden z najbardziej praktycznych, elastycznych i intuicyjnych systemów siedzeń dostępnych na rynku.
Całkowicie płaska przestrzeń ładunkowa nowej Toyoty Verso złożona z siedzeń drugiego i trzeciego rzędu ma długość 1575 mm i szerokość 1430 mm. Przy trzech rzędach siedzeń zajętych objętość bagażu wynosi 155 litrów. Przy złożonych fotelach trzeciego rzędu wzrasta do 440 litrów.
System zarządzania bagażem, znajdujący się pod przestrzenią ładunkową pięcioosobowych modeli, jest idealny do przechowywania cennych przedmiotów w ukryciu, a także zapewnia miejsce do przechowywania pokrywy bagażnika, gdy nie jest używana. Jej pojemność różni się w zależności od wyboru tymczasowego zapasowego koła lub zestawu naprawczego do opon.
Modele siedmioosobowe wyposażone w zapasowe koło typu space-saver oferują skrzynię o pojemności 11 litrów, podczas gdy te z zestawem naprawczym schowanym w skrzynce narzędziowej pod fotelami trzeciego rzędu oferują dodatkową pojemność wystarczającą do przechowywania trzech 6-paków plastikowych butelek o pojemności 1,5 litra.
Jak przystało na prawdziwy pojazd wielofunkcyjny, nowa Toyota Verso oferuje kompleksowy wachlarz schowków, w tym podwójny schowek, posiadający górną chłodzoną przestrzeń wystarczającą na 1,5-litrową butelkę oraz dolną o pojemności 8,2 litra.
Oferuje także przestronną skrzynię konsoli centralnej, obszerne kieszenie w drzwiach, schowki w oparciach siedzeń pod stółkiem typu lotniczego z wbudowanymi uchwytami do kubków, szufladę pod fotelem pasażera z przodu, schowek pod podłogą drugiego rzędu, konsolę sufitową oraz kieszenie dla kierowcy i pasażera do przechowywania telefonów komórkowych i odtwarzaczy MP3.
Niższy poziom hałasu i wibracji dla poprawy ciszy w kabinie
Nowa Toyota Verso charakteryzuje się ulepszonymi środkami redukcji hałasu i wibracji w kabinie. Tłumik deski rozdzielczej został przeprojektowany z ulepszonym tłumieniem dźwięku pomiędzy komorą silnika a kabiną, maksymalizując absorpcję dźwięków silnika oraz izolację hałasu wiatru.
Nowa jednostka 2.0 D-4D również została wyciszona poprzez redukcję hałasu spalania.
Hałas wiatrowy jednocześnie został zredukowany dzięki lepszemu tłumieniu dźwięków na słupku A, zastosowaniu mniejszych, bardziej aerodynamicznych lusterków oraz ulepszonym uszczelnieniu wszystkich narożników drzwi.
W rezultacie tych działań powstało wyraźnie cichsze środowisko pokładowe. Wskaźnik artykulacji kabiny poprawił się z 0,76 do 0,83, co dodatkowo zwiększa komfort pasażerów i promuje poczucie dobrostanu w każdym miejscu siedzącym.
Ulepszone Dynamiki Jazdy
Stabilność i komfort jazdy konwencjonalnego samochodu osobowego są fundamentalnymi atrybutami dynamicznymi segmentu C-MPV, a Toyota Verso już teraz jest doceniana za wysoki poziom stabilności oraz zaufanie, jakie wzbudza w swoich kierowcach.
W nowej Verso inżynierowie Toyoty skupili się na poprawach sztywności nadwozia, zawieszenia oraz elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), aby połączyć te podstawowe cechy z poprawionym komfortem jazdy, lepszą kontrolą nadwozia i, co najważniejsze, lepszym uczuciem i reakcją kierownicy, co zapewnia bardziej zwinne i angażujące prowadzenie.
Zrewidowane ustawienie zawieszenia dla poprawy komfortu jazdy
Zarówno przedni układ zawieszenia MacPhersona, jak i tylna belka skrętna zostały przeprojektowane. Ustawienia amortyzatorów i zaworów zostały zmienione, aby połączyć stabilne prowadzenie z maksymalnym komfortem jazdy dla wszystkich pasażerów pojazdu.
Poprawione uczucie i reakcja kierownicy
Poprawy w zakresie odczucia i reakcji kierownicy osiągnięto zarówno poprzez wzmocnienie sztywności nadwozia, jak i przez zmiany w samym elektrycznym wspomaganiu kierownicy.
Sztywność nadwozia zwiększono poprzez dodanie dodatkowych punktów spawania w obrębie otworu klapy tylnej oraz słupka tylnych drzwi. A przedni układ zawieszenia zyskał nową konstrukcję i wzmocnienia. Zwiększenie sztywności nadwozia i mocowania zawieszenia poprawia kontrolę nadwozia oraz dokładność geometrii zawieszenia, a co za tym idzie, szybkość i precyzję reakcji kierownicy.
W połączeniu z tymi poprawkami w kontroli nadwozia i dokładności zawieszenia, oprogramowanie sterujące EPS zostało zrewidowane. W rezultacie poprawiono precyzję kierowania, liniową reakcję i odczucie; poprawiona dokładność i informacja zwrotna dają kierowcom Toyoty Verso silniejsze poczucie połączenia z nawierzchnią drogi, co zwiększa pewność za kierownicą.
Ulepszona Aerodynamika
Korzystając z nowego przedniego designu i mniejszych lusterek bocznych, ogólna wydajność aerodynamiczna nowej Toyoty Verso została poprawiona o 5-10%. W rezultacie zwiększyła się efektywność paliwowa, poprawiły się właściwości NVH, zapewniono wygodniejszą jazdę oraz zwiększono stabilność pojazdu.
Od samego początku analiza w tunelu wiatrowym koncentrowała się na harmonizacji projektu nadwozia, eliminując potrzebę stosowania dodatkowych, montowanych komponentów aerodynamicznych.
Szczególną uwagę zwrócono na przepływ powietrza pod MPV. Gładka podłoga z pokrywami silnika, zbiornika paliwa i tylnej podłogi, błotnikami oraz pionową płetwą w kształcie skrzydła z tyłu przyczynia się do usprawnienia przepływu powietrza, kontroli pionowego ruchu nadwozia i optymalizacji zarówno współczynników unoszenia przodu, jak i tyłu. Rezultatem jest bardziej płynna jazda na prostych odcinkach, lepsza kontrola w zakrętach oraz zwiększona stabilność z tyłu.
W połączeniu z tymi ulepszeniami aerodynamicznymi, dostępne są opony 17″ o niskim oporze toczenia, które jeszcze bardziej poprawiają efektywność paliwową nowej Toyoty Verso.
Więcej Efektywnych Układów Napędowych
Nowa Toyota Verso będzie wyposażona w wybór pięciu silników, które korzystają z ulepszonej efektywności aerodynamicznej nowego przedniego designu oraz dostępności opon o niskim oporze toczenia 17″.
W rezultacie, przy braku utraty wydajności, zużycie paliwa i emisje CO2 spadły w całym zakresie silników, przy czym te ostatnie zmniejszyły się o od 4 do 10 g/km.
W gamie znajduje się znacznie ulepszony, 124 DIN hp 2.0 litrowy silnik D-4D, wersje 150 DIN hp oraz 177 DIN hp 2.2 litrowego silnika D-CAT oraz wybór silników benzynowych 1.6 litra, 132 DIN hp oraz 1.8 litra, 147 DIN hp Valvematic. Wszystkie silniki korzystają także z szerokiego wachlarza zaawansowanych technologii oraz programów doskonalenia wewnętrznego Toyoty Optimal Drive.
Silnik 2.2 litra 150 DIN hp D-CAT jest połączony z automatyczną skrzynią biegów o 6 biegach, a wersja 177 DIN hp z manualną skrzynią biegów o 6 biegach. Emisje CO2 pierwszego obniżono o 9 g/km do 169 g/km, a drugiego o 6 g/km do 153 g/km.
Jednocześnie średnie zużycie paliwa silnika 150 DIN hp obniżono do 6.4 l/100 km, a silnika 177 DIN hp do 5.8 l/100 km.
Zarówno silniki 1.6 litra, jak i 1.8 litra Valvematic są wyposażone w manualną skrzynię biegów o 6 biegach. Emisje CO2 obu silników obniżono o 4 g/km, do 154 i 158 g/km odpowiednio. Średnie zużycie paliwa silnika 1.6 litra zmniejszono do 6.6 l/100 km, a silnika 1.8 litra do 6.8 l/100 km.
Jednostka 1.8 litra może również być wyposażona w zrewidowaną automatyczną skrzynię biegów Multidrive, która teraz zapewnia bardziej „stopniowe” odczucie zmiany biegów, przy czym obroty silnika rosną w sposób ściślej powiązany z przyspieszeniem pojazdu.
Zrewidowany Silnik Diesla 2.0 L D-4D
W uznaniu popularności jednostki napędowej 2.0 litra w segmencie C-MPV, która stanowi około 47% wyboru, Toyota gruntownie zrewidowała swój 124 DIN hp 2.0 litrowy turbodiesel D-4D, który spełnia normy emisji Euro 5 i teraz posiada standardowy filtr cząstek stałych (DPF).
Połączony z manualną skrzynią biegów o 6 biegach, jednostka została zmodyfikowana, aby poprawić dostarczanie momentu obrotowego przy niskich obrotach i zmniejszyć hałas spalania. Emisje CO2 obniżono o 10 g/km do 129 g/km, a zużycie paliwa spadło o 0.4 l/100 km do zaledwie 4.9 l/100 km.
Jednostka wyposażona jest w nową turbosprężarkę ze zmienną geometrią oraz systemem łożysk o niskim tarciu i elektrycznym siłownikiem, a charakterystyki momentu obrotowego w każdym biegu zostały dostosowane. W rezultacie maksymalny moment obrotowy 310 Nm jest teraz dostępny 200 obrotów wcześniej i w szerszym zakresie obrotów, od 1600 do 2400 rpm, co oferuje znaczne poprawy w reakcji na gaz w wyższych biegach.
Poprawki w zakresie smarowania i chłodzenia, które zmniejszają emisje CO2, obejmują dwustopniową pompę oleju o zwiększonym ciśnieniu z ulepszonym wtryskiem oleju, zoptymalizowaną pompę wodną o zmniejszonym przepływie oraz podwójną komorę olejową, co poprawia szybkość nagrzewania silnika. Emisje spalin są dodatkowo redukowane dzięki nowej strategii zarządzania świecami żarowymi oraz poprawie budowy i powłok filtra DPF.
Użycie pokrywy cylindra z tworzywa sztucznego, uchwytu chłodnicy oleju oraz rury wodnej zmniejsza wagę silnika o 5 kg. Zmniejszenie tarcia dzięki zastosowaniu pompy próżniowej o niskim tarciu, niskotarciowego łańcucha rozrządu oraz oleju o niskiej lepkości dodatkowo zwiększa efektywność paliwową. A poprawa spalania dzięki nowemu kształtowi miski tłokowej i nowej strategii świec znacznie obniżyła hałas i wibracje silnika. Ogólnie, generując wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach, silnik pracuje ciszej, a dostarczanie momentu obrotowego stało się bardziej liniowe.
Opcjonalnie, zdolność holownicza modeli Toyota Verso 2.0 D4D może zostać zwiększona o 200 kg, do 1500 kg.
Trzy Poziomy Wyposażenia z Ulepszonym Wyposażeniem Standardowym
Nowa Toyota Verso kontynuuje strategię trzech poziomów wyposażenia swojego poprzednika. Jednak z ulepszonym wnętrzem i zwiększoną ilością standardowego wyposażenia w każdym z nich, teraz reprezentuje jeszcze lepszy stosunek jakości do ceny.
Wyposażenie standardowe modelu Live (podstawowego) zostało zwiększone i teraz obejmuje przednie światła przeciwmgłowe, funkcję Follow Me Home oraz dodatkowe zintegrowane światła kierunkowskazowe w elektrycznie regulowanych i podgrzewanych lusterkach.
Do już kompleksowego modelu Live, model Active dodaje elektrycznie składane lusterka, wykończenie w kolorze czarnej piany z przodu, chromowane akcenty w dolnej kratce, chromowane obramowania lamp przeciwmgłowych, siedzenie pasażera z przodu z regulacją wysokości, dwukolorowe 16-calowe felgi aluminiowe z wykończeniem oraz system Toyota Touch, obejmujący kamerę tylną.
Model Lounge dodaje skórzane podparcia siedzeń, podłokietnik oraz wykończenie drzwi z podwójnym szyciem. Posiada również system Smart Entry z uruchamianiem jednym przyciskiem, automatyczną klimatyzację dwustrefową, pakiet czujników, zasłony przeciwsłoneczne na bocznych oknach z tyłu, 17-calowe felgi aluminiowe oraz lampy HID o dużej intensywności.
Obszerna gama opcji obejmuje pakiet sensorów z automatycznym działaniem wycieraczek i świateł oraz automatycznie przyciemnianym lusterkiem wstecznym, dach Skyview oraz lampy HID z wbudowanymi LED DRL.
Stworzono nowy pakiet Business z myślą o klientach flotowych korzystających z silników benzynowych 1.6 litra i diesla 2.0 litra. Obejmuje 16-calowe felgi aluminiowe, skórzane koło kierownicy, tempomat oraz Toyota Touch.
Toyota Touch
Standardowo w nowej Toyocie Verso od modelu Active, Toyota Touch to 6,1-calowy, kolorowy interfejs dotykowy, który reprezentuje nowe podejście do przystępnych systemów multimedialnych pokładowych.
Oferuje radio AM/FM z opcjonalnym odbiornikiem DAB/DAB+/DMB, odtwarzacz CD/MP3, łączność z telefonami komórkowymi przez Bluetooth z możliwością strumieniowego przesyłania muzyki oraz port USB do podłączenia przenośnych odtwarzaczy muzycznych, z możliwością wyświetlania okładek albumów iPoda. Standardowo zamontowana jest także kamera tylnia.
Toyota Touch & Go
Rozbudowując bazowy jednostkę multimedialną Toyota Touch, Toyota Touch & Go oferuje klientom ulepszony system nawigacji z pełną mapą, który zapewnia doskonały stosunek jakości do ceny na rynku.
Dostępny w 14 językach, Toyota Touch & Go została opracowana w Europie, z myślą o europejskich klientach.
System obejmuje wszystkie najpopularniejsze funkcje nawigacyjne, takie jak zaawansowane pokrycie ruchu, dostosowane limity prędkości, ostrzeżenia o fotoradarach, oznaczenia na autostradach, automatyczne powiększenie oraz widok skrzyżowania na wjazdach na autostrady.
Korzystając z kompatybilnego telefonu komórkowego, przez Bluetooth, system oferuje na pokładzie łączność z Google Local Search – największą i najbardziej aktualną bazą danych wyszukiwania na świecie. Dzięki Google Maps, destynacje mogą być wprowadzane zdalnie z domu lub biura, a Punkty Interesów mogą być pobierane do wpisania jako destynacje.
Instalacja Touch & Go również aktualizuje jednostkę multimedialną bazową, dodając funkcję wysyłania/odbierania SMS na ekranie z wyświetlaniem obrazu kontaktu.
Dalszy dostęp do treści online i aplikacji obejmuje funkcję aplikacji Touch & Go, która oferuje kilka aplikacji do pobrania, w tym ceny paliw, informacje o pogodzie i dostępnych miejscach parkingowych. Opracowano nową aplikację Twitter, aby właściciele Toyoty mogli być w kontakcie z 500 milionami użytkowników Twittera w trakcie swojej podróży.
Użytkownicy mogą tweetować różne osobiste i generowane przez system template, podczas jazdy (wprowadzenie wolnego tekstu oraz linków URL jest zablokowane z powodów bezpieczeństwa). Ponieważ aplikacja jest w pełni zintegrowana z systemem nawigacyjnym, szablony mogą zawierać informacje o destynacji i ETA.
Toyota Touch & Go została zaprojektowana tak, aby była zarówno przystępna cenowo, jak i elastyczna. System można łatwo zaktualizować o najnowsze funkcje, zaktualizowane mapy i najnowsze aplikacje, gdy tylko staną się dostępne.
Toyota Touch & Go Plus
Po przejściu na Touch & Go Plus, system multimedialny z ekranem dotykowym wyposażony jest w modele 3D miast, grafikę zabytków oraz funkcję odczytu wiadomości „tekst-na-mowę”. Wyświetla także SMS-y, e-maile i kalendarze, w zależności od kompatybilności z telefonem komórkowym przez Bluetooth.
Funkcja zaawansowanego rozpoznawania głosu pozwala kierowcy wprowadzić pełną destynację, wykonać połączenie telefoniczne lub wybrać konkretną piosenkę z podłączonego iPoda jednym poleceniem głosowym.