Małe miejskie auto okazało się jednym z najbardziej ekonomicznych rozwiązań na rynku, a Toyota zaprezentowała odświeżoną wersję Yaris w 2008 roku.
Oba nadwozia, zarówno 5-drzwiowy, jak i 3-drzwiowy hatchback, zostały zmodernizowane pod względem wzornictwa zewnętrznego oraz elementów mechanicznych.
Producent musiał wprowadzić pewne zmiany w układzie napędowym i dostosować samochód do norm emisji Euro 5, które zaczęły obowiązywać od stycznia 2009 roku.
Z przodu Toyota zmieniła reflektory, wprowadzając przezroczyste pokrywy, oraz zastosowała siatkowy grille. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, producent montował światła przeciwmgielne na dolnej części zderzaka lub pozostawiał po prostu czarne zaślepki. Z tyłu, światła tylne zyskały nieco zmodyfikowany wygląd. Toyota oferowała gamę Yaris w wyborze 12 kolorów, w tym nowym „Ash-Brown.”
Wewnątrz, producent całkowicie zmienił deskę rozdzielczą. Przeniósł zestaw wskaźników przed kierowcą, podczas gdy w poprzedniku był on umieszczony w środkowej części deski. Toyota wprowadziła pewne zmiany w tapicerce i dodała kilka kolorów do listy opcji. Kilka srebrnych wykończeń wokół centralnego panelu, kierownicy i dźwigni zmiany biegów wzbogaciło wnętrze.
W układzie napędowym Toyota zainstalowała nowy silnik benzynowy 1.33-litrowy Dual VVT-i pod maską Yaris. Aby dalej zredukować emisję CO2, dodano technologię „Stop&Start”. Standardowo był on połączony z 5-biegową skrzynią manualną, a skrzynia automatyczna znajdowała się na liście opcji.
Toyota ogłosiła sugerowane ceny detaliczne (MSRP) dla trzech oszczędnych modeli subkompaktowego Yaris z 2009 roku. Ceny MSRP będą sięgać od 12,205 dolarów za model Liftback Base z trzema drzwiami do 15,880 dolarów za model Sedan S, kiedy pojazdy trafią do salonów późnym latem.
Szacowane wskaźniki zużycia paliwa według EPA wynoszą 29 mpg w mieście / 35 mpg na autostradzie / 31 mpg w cyklu mieszanym dla wszystkich trzech wersji nadwozia z automatyczną skrzynią biegów oraz 29/36/32 mpg dla modeli z ręczną skrzynią biegów.
Doskonała efektywność paliwowa, w połączeniu z bogatym wyposażeniem standardowym i zabawnymi funkcjami do jazdy, sprawia, że Toyota Yaris stanowi znakomitą wartość. W 2009 roku Toyota Yaris dostępna jest w trzech wersjach nadwozia: sedan, Liftback z trzema drzwiami oraz całkowicie nowy Liftback z pięcioma drzwiami, każda w wersjach Base i Sporty „S”.
Wszystkie wersje Toyoty Yaris będą teraz wyposażone w szereg standardowych funkcji bezpieczeństwa, w tym w system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), boczne poduszki powietrzne zamontowane w przednich fotelach kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne w oknach z przodu i z tyłu. Nowe kolory nadwozia w modelu Toyota Yaris 2009 to Zephyr Blue Metallic i Blue Streak Metallic w Sedanie oraz Yellow Jolt i Carmine Red Metallic w Liftbacku.
Ceny modeli Toyoty Yaris Liftback z trzema drzwiami wynoszą od 12,205 dolarów za wersję Base z silnikiem czterocylindrowym i ręczną pięciobiegową skrzynią biegów do 14,825 dolarów za wersję S z silnikiem czterocylindrowym i automatyczną czterobiegową skrzynią biegów.
Ceny całkowicie nowego modelu Toyoty Yaris Liftback z pięcioma drzwiami wahają się od 13,305 dolarów za wersję Base z silnikiem czterocylindrowym i czterobiegową automatyczną skrzynią biegów do 15,125 dolarów za wersję S z silnikiem czterocylindrowym i czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.