W 1999 roku Toyota wprowadziła na rynek model Yaris/Vitz jako swojego głównego kandydata w segmencie małych samochodów, oferując go w trzech głównych wersjach: hatchbacku z trzema lub pięcioma drzwiami oraz czterodrzwiowym sedanem.
Po tym, jak Corolla zwiększyła swoje rozmiary i weszła w segment kompaktowy, Toyota potrzebowała mniejszego pojazdu, który zająłby miejsce pozostawione przez najlepiej sprzedający się model, a Yaris okazał się idealnym rozwiązaniem. Japoński producent samochodów używał nazwy Yaris na większości rynków, w tym na kontynencie europejskim. W 2003 roku Yaris przeszedł zasłużoną modernizację, a w 2006 roku został całkowicie zmieniony.
Zespół projektowy starał się, aby Yaris wyglądał na radosny pojazd, a efekt był dokładnie taki, jakiego pragnęli. Jego przednia część ujawniała parę reflektorów w kształcie kropli, które wnikały w zderzaki. W wersji pięciodrzwiowej mały samochód oferował lepszy dostęp do tylnych siedzeń, szczególnie dla dzieci.
W środku, kształt pojazdu w formie bąbla umożliwiał większą przestronność wnętrza dzięki wysoko zamontowanym siedzeniom. Unikalnym elementem w wersji Yaris 5-drzwiowej był wyświetlacz LED zainstalowany w zespołach wskaźników, który znajdował się na górze deski rozdzielczej i był pochylony w stronę fotela kierowcy. Dzięki temu trudno było innym osobom odczytać prędkość samochodu, podczas gdy kierowca miał lepszy widok na drogę.
Pod maską Toyota zainstalowała wybór czterech silników, z jednostką 1.4 litra turbo-diesel, która była najbardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa. W zależności od rynku i wersji silnikowej, Toyota oferowała Yarisa z automatyczną pięciobiegową skrzynią biegów.
Kiedy Toyota postanowiła odświeżyć wygląd modelu Yaris wiosną 2003 roku, celem zespołu projektowego było stworzenie nowego wyglądu, nie zatracając przy tym charakterystycznych wartości stylistycznych tego modelu. Udało się to dzięki nowemu kształtowi zderzaka przedniego, kratki chłodnicy i reflektorów, co nadało autu wyrazisty, sportowy i młodzieńczy wygląd. Otwory wentylacyjne w zderzaku oraz kratka chłodnicy mają siatkowe wykończenie, a kształt reflektorów przypomina kroplę wody, która wciąga się w górną linię zderzaka. Wewnętrzna powierzchnia reflektorów jest pokryta chromem, co podkreśla odważny wygląd Toyoty Yaris i poprawia oświetlenie drogi przed pojazdem.
Z tyłu znajduje się nowy zderzak oraz bardziej wyraziste grupy świateł, wykończone w jednolitym czerwonym kolorze. Te zewnętrzne udoskonalenia nawiązują do elementów designu, które można było dostrzec w koncepcie Toyoty Yaris Cabrio, zaprezentowanym na Salonie Samochodowym w Genewie w 2000 roku.
TOYOTA YARIS PREZENTUJE NOWĄ KOLEKCJĘ KOLORYSTYCZNĄ
Toyota Yaris zyskuje na atrakcyjności dzięki Kolekcji Kolorów. Od lutego 2005 roku te nowe modele obfitują w dodatkowe funkcje, które sprawiają, że Toyota Yaris staje się bardziej przyciągająca wzrok i pożądana niż kiedykolwiek, a ceny pozostają na poziomie doskonałej relacji jakości do ceny.
Samochody z Kolekcji Kolorów wyróżniają się na ulicy dzięki metalicznemu wykończeniu lakieru, przednim światłom przeciwmgłowym, chromowanej końcówce wydechu, aluminiowym felgom (dotyczy wersji 1.3-litra) oraz lusterkom i zderzakom w kolorze nadwozia. Do wyboru są pięć kolorów: Twilight Blue, Carlo Blue, Thunder Grey, Eclipse Black i Crystal Silver.
2003 Toyota Yaris
Wewnątrz znajdują się specjalne elementy, takie jak listwy progowe, skórzana kierownica z regulacją wysokości oraz wbudowane sterowanie systemem audio, a także gałka zmiany biegów wykończona skórą i chromem.
Ceny są takie same jak dla równoważnych modeli T3, mimo dodatkowych funkcji, których łączna wartość wynosi 900 funtów lub 1250 funtów w przypadku wersji 1.3-litra z aluminiowymi felgami.
Kolekcja Kolorów Toyoty Yaris jest dostępna z silnikami benzynowymi VVT-i 1.0 lub 1.3-litra w wersjach hatchback z trzema lub pięcioma drzwiami oraz z pięciobiegową skrzynią manualną.
Ceny na drogach dla modeli z Kolekcji Kolorów zaczynają się od 8595 funtów za wersję 1.0-litra VVT-i trzydrzwiową i 9095 funtów za trzydrzwiową wersję 1.3-litra VVT-i (z aluminiowymi felgami). Modele pięciodrzwiowe kosztują dodatkowe 500 funtów, a klimatyzacja oraz spojler dachowy dostępne są jako opcja za 500 funtów.
SIŁA I WYKOŃCZENIE W BUDOWIE
Niewidoczna, ale kluczowa dla postrzegania jakości jest struktura nadwozia. Została ona wzmocniona w kluczowych miejscach, aby nie tylko poprawić już imponujące osiągi bezpieczeństwa Toyoty Yaris, ale także zwiększyć jakość jazdy i dynamikę. Minimalizuje również hałas, wibracje i szorstkość (NVH) do poziomu częściej kojarzonego z większymi, cięższymi samochodami.
Całkowita objętość wnętrza samochodu odpowiada niektórym samochodom z wyższej klasy, a ta przestronność przyczynia się do komfortu i wygody kierowcy oraz pasażerów.
WYKOŃCZENIE WNĘTRZA
Jakość wnętrza odgrywa istotną rolę w komunikowaniu postrzeganej jakości samochodu. Już teraz uznawana przez klientów za „najlepszą w swojej klasie” pod względem specyfikacji i jednostki napędowej, Toyota Yaris zyskuje na wartości dzięki pakietowi wysokiej jakości, który obejmuje wykończenie deski rozdzielczej, wskaźników i projektowania kierownicy.
Molding deski rozdzielczej ma ciemny plastikowy kształt, aby zminimalizować niepożądane refleksy w szybie. Centralny wyświetlacz wskaźników zawiera prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, licznik kilometrów oraz, w modelach z wielofunkcyjną skrzynią biegów, wskaźnik biegów.
Kolory wnętrza zostały dobrane tak, aby zapewnić elegancką atmosferę kabiny, a jasne metaliczne detale (uchwyty drzwi, wentylacje i przycisk zwalniania hamulca ręcznego) w niektórych wersjach podkreślają poczucie jakości i nowoczesnego designu.