Trzecia generacja Toyoty Yaris została wprowadzona na rynek w 2011 roku i miała na celu wzmocnienie obecności japońskiego producenta na europejskim rynku segmentu B.
W Europie konkurencja w segmencie małych samochodów była ogromna. Tradycyjni europejscy producenci, tacy jak firmy francuskie, włoskie i niemieckie, byli trudni do pokonania na swoim terenie. Yaris z 2011 roku oferował genialne połączenie zalet, z nowoczesnym wyposażeniem pokładowym i przyzwoitymi jednostkami napędowymi.
W porównaniu do swojego poprzednika, Yaris z 2011 roku urósł o 100 mm (3,9”). Połowa tego wzrostu przypadała na rozstaw osi. Wyróżniający się przód zidentyfikował Yaris jako pierwszy model z nowym obliczem rodziny Toyoty. Kluczową zmianą w stylizacji przedniej było przekształcenie proporcji górnego i dolnego grilla. Lampy tylne umieszczono w skośnej pozycji, w środkowej części klapy bagażnika. Przestrzeń bagażowa była większa o 25% w porównaniu z poprzednikiem. Trzy miejsca siedzące z tyłu były wystarczające dla dorosłych pasażerów, a dostęp do nich był łatwy dzięki dużym tylnym drzwiom.
Wnętrze pojazdu dysponowało więcej niż wystarczającą ilością udogodnień jak na samochód segmentu B. Klimatyzacja, komputer pokładowy i system audio. Ten ostatni mógł być ulepszony do prawdziwej jednostki multimedialnej, która zawierała bazową jednostkę Toyota Touch. Przy użyciu kompatybilnego smartfona przez Bluetooth, system oferował łączność z funkcją wyszukiwania lokalnego Google, Google Maps, Facebookiem oraz usługami SMS. Z tyłu była przestrzeń dla trzech pasażerów, chociaż osoba siedząca w środku miała ograniczoną przestrzeń na nogi.
W komorze silnikowej dostępne były opcje jednostek benzynowych i diesla. W Stanach Zjednoczonych oferowano silnik o pojemności 1,5 litra. Standardowo montowano 5-biegową skrzynię manualną, natomiast automatyczna, z możliwością 7 biegów, była dostępna w zależności od silnika.
Toyota Yaris
Wprowadzenie trzeciej generacji Toyoty Yaris to nowy rozdział w historii sukcesów tego modelu na europejskim rynku. W ciągu ostatniej dekady Yaris utrzymywał stabilny udział w segmencie wynoszący ponad 5%. Przyczynił się on do wzrostu sprzedaży Toyoty w całej Europie, poprawiając wizerunek marki i stając się kluczowym filarem europejskiej produkcji firmy.
Nowa Toyota Yaris będzie konkurować w segmencie B, który – z udziałem wynoszącym 26% całkowitego rynku, co przekłada się na około 4 miliony sprzedanych egzemplarzy rocznie – pozostaje najważniejszym polem sprzedażowym na europejskim rynku motoryzacyjnym. W tym segmencie dominują obecnie samochody z silnikami benzynowymi, które stanowią ponad dwie trzecie całego rynku.
W ciągu ostatnich kilku lat w segmencie B nastąpił wzrost fragmentacji, spowodowany wprowadzeniem różnorodnych nowych typów modeli, takich jak SUV-y i B-MPV. Mimo to, hatchback, stanowiący 50% całkowitej sprzedaży, nadal pozostaje najważniejszym i najlepiej sprzedającym się nadwoziem w tym segmencie.
Z uwagi na ciągły wzrost cen paliw oraz poziomów opodatkowania CO2, klienci z innych segmentów oczekują mniejszych pojazdów, co sprawia, że sprzedaż w segmencie B ma pozostać stabilna w najbliższej przyszłości.
Druga generacja Toyoty Yaris zdobyła uznanie za przestronność wnętrza, trwałość, wszechstronność, efektywność silników oraz łatwość prowadzenia w miejskim otoczeniu. Nowa Yaris połączy wszystkie mocne strony poprzedniej generacji, oferując jednocześnie bardziej dynamiczny i wyrafinowany design, wyraźny wzrost jakości sensorycznej, przełom w przystępnej łączności multimedialnej, efektywne układy napędowe, innowacyjną skrzynię biegów oraz większą zwinność niezbędną do jazdy w ruchu miejskim.
Jakość pozostanie kluczowym atrybutem Toyoty Yaris. Dalsze doskonalenie jakości wykonania, docenionej w niemieckim raporcie TüV z 2011 roku, będzie zapewnione dzięki bliskiej współpracy Toyota Motor Manufacturing France z dostawcami już na wczesnym etapie produkcji, co gwarantuje, że każdy komponent przyczyni się do ogólnej jakości pojazdu.
Nowa Toyota Yaris, umiejscowiona w sercu segmentu B, oferuje genialne połączenie korzyści. Spełnia wymagania zarówno postępowych klientów, skupiających się na technologiach, jak i bardziej konwencjonalnych użytkowników, którzy kładą nacisk na jakość, praktyczność i oczywiście wartość za pieniądze.
Całe inteligentne DNA Yaris w bardziej dynamicznym opakowaniu
Od europejskiego debiutu pierwszej Toyoty Yaris w 1999 roku, każda kolejna generacja tego modelu była rozwijana zgodnie z kluczowym konceptem: „kompaktowa na zewnątrz, przestronna w środku”. Yaris szybko zyskał miano „Piccolo Genio” (mały geniusz), co świadczy o pomysłowości opakowania pierwszych dwóch generacji tego pojazdu.
Trzecia generacja Toyoty Yaris dziedziczy całe inteligentne DNA opakowania tych wcześniejszych generacji, podczas gdy zewnętrzny wygląd podkreśla większą atrakcyjność odważniejszego, bardziej dynamicznego i eleganckiego wykończenia, które pasuje do europejskiego samochodu kompaktowego.
Całkowita długość pojazdu wynosi teraz 3,885 mm, co stanowi jedynie 100 mm wzrostu. Przy średniej długości samochodu wynoszącej 4 metry w segmencie B, nowa Yaris pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych pojazdów w swojej klasie. Odzwierciedla to klasa prowadzący promień skrętu wynoszący zaledwie 4,7 metra, co czyni nową Toyotę Yaris szczególnie zwinną podczas jazdy po mieście.
Szerokość nowej Yaris pozostaje taka sama i wynosi 1,695 mm, natomiast wysokość zmniejszyła się o 20 mm do 1,510 mm, co nadaje samochodowi niższy środek ciężkości i sportową sylwetkę. W jej dobrze proporcjonalnej formie, rozstaw osi został wydłużony o 50 mm, a krótki przedni i tylny zwis oraz wyraźne nadkola wyrażają stabilność, zwinność i dynamizm.
Odważne wykończenie przednie identyfikuje Toyotę Yaris jako pierwszy pojazd z nowym obliczem następnej generacji rodziny Toyoty. Kluczowym elementem nowego stylu przedniego jest zmiana proporcji górnej i dolnej kratki, z naciskiem na powiększenie tej drugiej.
Elegancko wyrzeźbiona, aby podkreślić logo Toyoty, pełna szerokości górna kratka ma kształt wklęsły i jest otoczona nowymi, poziomymi reflektorami w stylu „długiego oka”. Ich smukły design zawiera podwójne lampy, a w niektórych wersjach dymione „brwi”, podkreślające odważniejsze, bardziej poziome wykończenie przodu nowej Yaris.
W dolnym zderzaku, mocno wystający centralny element mieści dużą wlot powietrza, co skupia uwagę na dolnej części pojazdu, wzmacniając wrażenie niskiego środka ciężkości i nadając Toyocie Yaris bardziej leżący wygląd.
Zachowując klasyczny graficzny wzór 'Y’ modelu, nowe elementy stylizacji przedniej nadają Toyocie Yaris odważniejszy, bardziej męski wygląd.
W profilu dynamizm pojazdu jest wzmocniony bardziej wyraźnym designem stromo opadającej linii okien, która była kluczowym punktem stylizacji każdej generacji Yaris.
Podstawa słupka A została przesunięta do przodu, aby wzmocnić stylową, przednią sylwetkę Toyoty Yaris. Zwiększenie nachylenia szyby frontowej poprawiło współczynnik oporu powietrza do lidera klasy Cd 0.287. Widoczność z przodu i z tyłu została poprawiona dzięki większemu przedniemu oknu bocznemu oraz eliminacji podziału tylnej szyby, co nadaje bardziej dynamiczny wygląd tylnej szybie.
Linia charakterystyczna dolnej części drzwi oraz wykończenia aero na przodzie i tyle jeszcze bardziej podkreślają niski środek ciężkości nowej Yaris oraz elegancki, długi profil rozstawu osi. Połączone z licznymi komponentami do korygowania przepływu powietrza podwozia, te elementy stylizacji poprawiają również osiągi aerodynamiczne, co przyczynia się do zwiększenia efektywności paliwowej.
Z tyłu, detale zespołów oświetleniowych, klapa tylna z zawiasem górnym wbudowana w zderzak oraz wykończenie dolnego zderzaka są wizualnie ze sobą powiązane, ponownie zachowując klasyczny graficzny wzór „Y”. A wyższe umiejscowienie tablicy rejestracyjnej poniżej chromowanej listwy nadaje projektowi bardziej premium wygląd.
Trzecia generacja Toyoty Yaris oferuje nowe wzory 15 i 16-calowych felg aluminiowych oraz będzie dostępna w 10 kolorach nadwozia. Pięć kolorów zostało wprowadzonych na nowe modele, a dwa – Gin Buck i Turquoise – są nowo opracowane.
Większa jakość sensoryczna wnętrza, przestronność i komfort
Kluczowym celem projektowania wnętrza nowej Toyoty Yaris było stworzenie bardziej skoncentrowanego na kierowcy kokpitu z symetrycznym układem. Przestrzeń kierowcy i pasażera z przodu są wyraźnie oddzielone, co podkreśla nowy nacisk na ergonomię kierowcy.
Wprowadzenie mocnych poziomych linii, aby stworzyć poczucie szerokości, sprawia, że deska rozdzielcza dominuje wyrzeźbiona, miękka sekcja, która przechodzi od przestrzeni kierowcy do dopasowanych, górnych paneli drzwi, zwiększając poczucie przestronności wnętrza.
Kolor deski rozdzielczej i paneli drzwi dopasowano do wstawek tapicerki foteli w zależności od poziomu wykończenia, co wzmacnia wysoką jakość wnętrza.
Postrzeganie jakości sensorycznej zostało dodatkowo wzmocnione poprzez wysoce dotykowe, wysokiej jakości detale. Przyrządy kierowcy, wyświetlacz multimedialny oraz nawiewy powietrza są wykończone pierścieniami w odcieniu metalicznego stali, wklęsłymi w przekroju. A wszystkie elementy sterujące i włączniki mają chromowane, wypukłe przekroje.
W przeciwieństwie do poprzednich generacji Yaris, wskaźniki są teraz umieszczone centralnie względem kierownicy, a wszystkie elementy sterujące i włączniki skoncentrowane na kierowcy są ergonomicznie umiejscowione dla lepszej widoczności i łatwości obsługi. Nowy, łatwy do odczytania, podświetlany na pomarańczowo/czerwono wskaźnik połączenia ma dużą średnicę centralnej prędkościomierza.
Dodatkowo, dla poprawy komfortu kierowcy, skórzana kierownica z trzema ramionami ma nowy, bardziej komfortowy przekrój, nachylenie kolumny kierowniczej zostało obniżone o 3 stopnie, a możliwość regulacji wysokości fotela kierowcy zwiększyła się o 15 mm do maksymalnie 60 mm. Dodatkowo dostępny jest podłokietnik fotela kierowcy dla większego komfortu.
Same przednie fotele mają zupełnie nową konstrukcję, oferującą lepsze trzymanie ciała i doskonały komfort jazdy. Szerokość siedziska została zwiększona, a boki podwyższone, aby poprawić trzymanie ciała. Powierzchnia siedziska została zwiększona, a przednia krawędź siedziska podwyższona, aby pomóc w redukcji zmęczenia na długich trasach.
Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, wygoda pasażerów w nowej Toyocie Yaris nie została skompromitowana. Długość rozstawu osi została zwiększona o 50 mm, a szerokość wnętrza o 30 mm. To w połączeniu z oszczędnością przestrzeni poprzez staranne detale w całym wnętrzu czyni nową Yaris jednym z najbardziej przestronnych pojazdów w swoim segmencie.
Bez kompromisów w zakresie komfortu czy bezpieczeństwa, zarówno oparcia przednich, jak i tylnych siedzeń, oraz klapa tylna zostały cieńsze, aby maksymalizować przestronność. To zwiększa przestrzeń na kolana pasażerów z tyłu o 35 mm do lidera w klasie 645 mm, a głębokość bagażnika o 145 mm do prowadzącego w klasie 710 mm.
Całkowita pojemność bagażnika w dwupoziomowej przestrzeni ładunkowej została podniesiona do 286 litrów, wzrastając do 768 litrów z złożonymi płasko tylnymi siedzeniami w proporcji 60:40. Otwór klapy bagażnika został poszerzony o 20 mm dla większej wygody.
Przestronność i wysoka jakość sensoryczna nowego wnętrza są dodatkowo wzmocnione przez dużą, całoszklaną panoramiczną szybę dachową Toyoty Yaris. Struktura jest podzielona na przednią i tylną sekcję, co pozwala na większą elastyczność zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu w zakresie otwierania lub zamykania, z każdą wyposażoną w roletę o 20% przepuszczalności światła.
Efektywne, lekkie silniki i innowacyjna skrzynia biegów
Kontynuując udany mix układów napędowych oferowanych w poprzedniej generacji, nowa Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami: benzynowymi o pojemności 1.0 i 1.33 litra VVT-i oraz 1.4 litrowym turbodieslem D-4D.
Wszystkie trzy silniki korzystają z technologii Toyota Optimal Drive, zestawu środków inżynieryjnych mających na celu maksymalizację wydajności i przyjemności z jazdy przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa i emisji CO2.
Toyota Optimal Drive koncentruje się na kilku kluczowych aspektach rozwoju układów napędowych, takich jak lekka, kompaktowa konstrukcja, zwiększona efektywność spalania, niskoparowe komponenty oraz technologie przyjazne dla środowiska. Połączenie tych cech z działaniami zmniejszającymi masę i ulepszeniami aerodynamicznymi przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 bez kompromisów w zakresie mocy i momentu obrotowego.
Łącząc lekkość i kompaktowy design z mocą oraz momentem obrotowym istotnym dla miejskiej jazdy, wszystkie trzy silniki osiągają bardzo konkurencyjne wyniki w zakresie zużycia paliwa, generują niską, korzystną podatkowo emisję CO2 i spełniają normę Euro V.
Cud miniaturyzacji, 3-cylindrowy, 1.0 litrowy silnik benzynowy VVT-i Toyoty wprowadził trend downsizingu układów napędowych. Do dziś pozostaje on wzorem dla kompaktowej, efektywnej inżynierii. Najlżejsza jednostka w swojej klasie, zdobyła kolejne nagrody „Silnik roku” w kategorii poniżej 1.0 litra.
Połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów, najnowsza wersja jednostki 998 cm³ generuje 69 DIN koni mechanicznych przy 6,000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3,600 obr./min. Zużycie paliwa zostało obniżone o 4% do 4.8 l/100 km, a emisja CO2 obniżona o 7% do zaledwie 110 g/km, co czyni go idealnym silnikiem dla krótszych podróży miejskich kierowców Yaris.
Dla klientów, którzy wymagają silnika o większej mocy i momencie obrotowym, dostępna jest jednostka benzynowa 1.33 Dual VVT-i. Silnik jest lekki i kompaktowy, z małą średnicą i długim skokiem, co skutkuje bardzo wysokim stosunkiem mocy do wagi. Oferuje silną wydajność dynamiczną, generując 99 DIN koni mechanicznych przy 6,000 obr./min oraz, dzięki wygładzonej krzywej momentu obrotowego, maksymalnie 125 Nm przy 4,000 obr./min. Po sparowaniu z nową skrzynią biegów Multidrive S, spalanie wynosi tylko 5.1 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 118 g/km.
Opcjonalna nowa skrzynia biegów Multidrive S dla silnika benzynowego 1.33 litra demonstruje najnowszą technologię bezstopniowej skrzyni biegów Toyoty (CVT). Posiada ona nowy manualny tryb, sekwencyjny, 7-stopniowy, który można obsługiwać either za pomocą dźwigni zmiany biegów, lub łopatek umieszczonych na kierownicy.
Multidrive S działa w szerszym zakresie przełożeń niż konwencjonalna skrzynia biegów, co pozwala na lepsze przyspieszenie z miejsca i poprawioną efektywność paliwową przy prędkościach cruisingowych. Włączenie trybu Sport w Multidrive S zbliża prędkości silnika i pojazdu, co daje bardziej liniowe odczucie przyspieszenia, jak w konwencjonalnej skrzyni biegów manualnej. Tryb Sport poprawia wydajność przyspieszenia, oferując kierowcy bardziej dynamiczne doświadczenie jazdy.
Modele Toyoty Yaris wyposażone w silnik benzynowy 1.33 litra Dual VVT-I mogą być wyposażone w ulepszoną wersję systemu Stop & Start Toyoty. Dostępny na określonych rynkach, system teraz charakteryzuje się dłuższym czasem wyłączenia silnika i będzie działał w szerszym zakresie temperatur.
Na koniec, dla klientów, którzy chcą połączyć silną wydajność z dużą oszczędnością na trasach, dostępny jest 1.4-litrowy silnik diesla D-4D, standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF). Wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów, generuje 90 DIN koni mechanicznych przy 3,800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1,800-2,800 obr./min. Zużycie paliwa spadło o 7% do 3.9 l/100 km, a emisja CO2 o 6% do zaledwie 103 g/km.
Jako opcja w wersjach diesla 1.4 D-4D nowej Yaris, MultiMode to zautomatyzowana skrzynia biegów manualnych z całkowicie automatycznym trybem zmiany biegów i bez pedału sprzęgła. Oferuje kierowcy wybór dwóch, w pełni automatycznych trybów zmiany biegów lub manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów z łopatkami zmiany biegów zamontowanymi na kierownicy.
Nowa struktura poziomów: Większa wartość i ulepszona standardowa wyposażenie
Nowa gama modelowa Toyoty Yaris będzie dostępna w czterech poziomach – Entry, Active, Style i Lounge. Dostosowana, aby oferować wyraźniejszą różnorodność między nimi, każda klasa zaoferuje klientom unikalny styl i charakter, z dedykowanymi strefami wnętrza do personalizacji.
Oferująca doskonały stosunek jakości do ceny, z wysokim poziomem wykończenia wnętrza i niezwykle bogatym standardowym wyposażeniem, klasa Active przyciągnie nowych klientów do marki Toyota i spodziewana jest, że będzie stanowić największy procent nowych sprzedaży Yaris.
Charakteryzuje się miękkim w dotyku wykończeniem deski rozdzielczej i paneli drzwi, metalowymi wstawkami, elementami sterującymi audio i Bluetooth na kierownicy, regulacją wysokości fotela kierowcy oraz srebrnym przeszyciem skórzanej kierownicy i okola zmiany biegów. W pełni multimedialny interfejs wyświetlacza o przekątnej 6.1” z łącznością Bluetooth i USB/Aux posiada kamerę tylną, a klimatyzacja ręczna jest standardowo montowana. Z siedmioma poduszkami powietrznymi, ABS i VSC, klasa Active również oferuje klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Klasa Style skierowana jest do młodszych klientów, oferując najwyższy poziom standardowego wyposażenia i najbardziej dynamiczne, sportowe wykończenie wnętrza. Z zewnątrz charakteryzuje się sztywniejszym zawieszeniem, 16-calowymi felgami aluminiowymi, przednimi lampami przeciwmgielnymi z chromowanym wykończeniem i zintegrowanym tylnym spojlerem. Wnętrze zawiera kolor, wykończenie oraz przyrządy kierowcy, które są ekskluzywne dla tego poziomu, regulację wysokości siedzeń kierowcy i pasażera z przodu oraz podłokietnik, a także pomarańczowe przeszycie dla kierownicy oraz hamulca ręcznego.
Klasa Lounge została dostosowana, aby przyciągnąć zarówno obecnych właścicieli Yaris, jak i osoby, które downsizują z segmentu C. Charakteryzuje się specyficznym, jasnoszarym wykończeniem dla miękkiej deski rozdzielczej i paneli drzwi, ekskluzywną tapicerką siedzeń, regulacją wysokości foteli kierowcy i pasażera z przodu oraz podłokietnikiem, a także nowym systemem automatycznej klimatyzacji z dwoma strefami z wentylowaną szufladą oraz elektrycznymi tylnymi szybami.
Toyota Touch
Odbijając dzisiejsze silne połączenia społeczne, pokładowe systemy multimedialne cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród klientów każdego segmentu motoryzacyjnego, niezależnie od ceny pojazdu czy klasy modelu. Ci klienci oczekują systemu, który zapewnia centralną, sterującą dotykowo kontrolę nad najszerszym możliwym zakresem funkcji pojazdu, jak również łączność z zewnętrznymi urządzeniami, takimi jak telefony komórkowe i przenośne odtwarzacze muzyki.
Toyota Touch to 6.1-calowy, pełnokolorowy interfejs z ekranem dotykowym, który stanowi nowe podejście do przystępnych, pokładowych systemów multimedialnych. Montowany standardowo w nowej Yaris od klasy Active, zawiera radio AM/FM, odtwarzacz CD/MP3, łączność Bluetooth z funkcją transmisji muzyki i automatyczną synchronizację książki telefonicznej przy każdym połączeniu. Port USB umożliwia podłączenie przenośnych odtwarzaczy muzycznych, z możliwością wyświetlania okładek albumów iTunes.
Informacje wyświetlane na ekranie obejmują pozostały zasięg paliwa, natychmiastowe zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa na minutę w ciągu ostatnich 15 minut oraz czas, który upłynął od ostatniego uruchomienia silnika. System jest dostępny w języku francuskim, angielskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim, niderlandzkim oraz rosyjskim.
Dodatkowo, system zawiera kamerę tylną, montowaną standardowo. Obraz wyświetlany jest na ekranie Toyota Touch, gdy włączony jest bieg wsteczny, aby ułatwić manewry parkowania.
Toyota Touch & Go
Rozbudowując podstawowy system multimedialny Toyota Touch, Toyota Touch & Go wyposaża nową Toyotę Yaris w system nawigacyjny, który stanowi najlepszy stosunek wartości do pieniądza na rynku.
System obejmuje wszystkie najpopularniejsze funkcje nawigacyjne, takie jak zaawansowane pokrycie ruchu, konfigurowalne limity prędkości, ostrzeżenia o fotoradarach oraz oznaczenia drogowe.
Ponadto, oferuje kierowcom wybór najszybszej lub najkrótszej trasy do celu, ale także drogi o najmniejszym wpływie na środowisko – opcja „Ekologiczna” trasa. Używając kompatybilnego telefonu komórkowego, poprzez Bluetooth, system oferuje pokładową łączność do funkcji Google Local Search – największej i najaktualniejszej bazy danych wyszukiwania na świecie. Poprzez Google Maps, cel podróży można wprowadzać zdalnie z domu lub biura, a punkty ciekawostek można pobierać, aby dodać je jako cele podróży.
Instalacja Touch & Go również ulepsza podstawowy system multimedialny, dodając funkcję wysyłania/odbierania SMS-ów na ekranie, z wyświetlaniem kontaktu. oraz funkcję przeglądania zdjęć opartą na USB.
Kilka aplikacji Touch & Go będzie dostępnych do pobrania od momentu wprowadzenia, takich jak informacje o cenach paliwa, pogodzie i miejscach parkingowych. Dodatkowo, została opracowana konkretna aplikacja Facebook, aby umożliwić właścicielom Toyoty Yaris pozostanie w kontakcie z 180 milionami europejskich użytkowników Facebooka w trakcie ich podróży.
Toyota Touch & Go została zaprojektowana z myślą o elastyczności i przystępnej cenie. System może być aktualizowany o najnowsze funkcje lub mapy, gdy tylko staną się dostępne.
Dostosowane pakiety specyfikacji
Starannie dostosowane do zwiększenia komfortu i wygody na pokładzie, szereg pakietów opcji oferuje klientom Yaris wyjątkowy stosunek jakości do ceny.
Pakiet VIP zawiera częściowe skórzane wykończenie, przyciemniane szyby, a także oświetlenie w przestrzeni dla stóp kierowcy i pasażera z przodu.
Pakiet dźwiękowy zawiera wzmacniacz o mocy 280 watów oraz 8 głośników premium. Pakiet wizji oferuje klientom przednie lampy przeciwmgielne oraz panoramiczną szybę dachową z niezależnymi osłonami przeciwsłonecznymi dla przodu i tyłu.
Pakiet Senso zawiera automatyczne wycieraczki i reflektory, oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Pakiet Senso Smart dodaje inteligentny dostęp do treści pakietu Senso. A pakiet Design zawiera 15-calowe aluminiowe felgi i przednie lampy przeciwmgielne.
Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) – Utrzymywanie najwyższych standardów wbudowanej jakości w segmencie B
Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) produkuje Toyotę Yaris od dziesięciu lat. Wciąż zobowiązuje się do dostarczania pojazdów o najwyższej jakości wbudowanej w segmencie B.
Toyota Yaris zdobyła już reputację za outstanding poziom jakości, trwałości i niezawodności. Taka jakość może być zapewniona jedynie dzięki pełnej integracji we wszystkich aspektach procesu produkcyjnego Toyoty.
Rozwój nowego projektu Yaris w TMMF oparty był na trzech kluczowych filarach:
Po pierwsze, identyfikacja punktów do poprawy w każdym z obecnych obszarów produkcji Toyoty Yaris i bardzo wczesne uwzględnienie tych wymagań w rozwoju nowej struktury pojazdu.
Po drugie, zapewnienie płynnego transferu nowej operacji montażu Yaris do członków zakładu poprzez odpowiednie szkolenie oraz przegląd podstawowych umiejętności.
Po trzecie, dalsze doskonalenie jakości wbudowanej w procesy produkcyjne firmy, oparte na zasadach systemu produkcji Toyoty.
Inżynierowie TMMF byli zaangażowani w rozwój nowej Toyoty Yaris przez trzy lata przed rozpoczęciem produkcji – o półtora roku dłużej niż w przypadku poprzedniej generacji pojazdu.
Wszystkie działy produkcyjne i jakościowe wysłały kilku inżynierów do Japonii na okres od 6 do 18 miesięcy, aby studiować i jeszcze bardziej poprawić projekt pojazdu. Generowane opinie okazały się bardzo pomocne w minimalizacji potencjalnych problemów z jakością produkcji.
Kluczowe dla utrzymania jakości wbudowanej w dłuższej perspektywie, TMMF skupiło się również na zapewnieniu, że każda część została zaprojektowana w celu uzyskania bardziej spójnej jakości w trakcie powtórnej produkcji, co pozwala na większą kontrolę zarówno dokładności montażu, jak i jakości wykonania.
Utworzono również interdyscyplinarne grupy robocze Business Reform, koncentrujące się na wzornictwie, jakości, dostawcach i produkcji. Ich celem jest przegląd krytycznych cech procesu, aby zapewnić wbudowaną jakość pięciu krytycznych funkcji – hamowania, przyspieszania, skręcania, wycieków paliwa oraz potencjalnych punktów zapłonu pożaru. Pomaga to również w zwiększeniu świadomości jakości wśród członków zespołu, a także wzmacnia zarządzanie gwarancjami i krytyczny audyt procesów.
Bezpośrednie zaangażowanie dostawców w proces przygotowania produkcji pojazdu było także kluczowe dla zapewnienia najwyższej jakości.
To zaangażowanie przejawia się w licznych różnorodnych działaniach: W ramach intensywnego programu rozwoju dostawców, inżynierowie Toyoty są umiejscowieni w strategicznych fabrykach dostawców, aby dzielić się wiedzą i pomagać w osiąganiu oczekiwanych standardów jakości.
Dla nowych części Toyota wykorzystuje Simultaneous Engineering – wczesną wymianę pomysłów na projekt części i technik produkcji między firmą a dostawcą – a także zespoły śledzenia części dostawców – wielokrotne wizyty dostawcy, aby upewnić się, że osiągnięto kamienie milowe dotyczące jakości – aby rozwiązać problemy znacznie przed rozpoczęciem produkcji.
Tuż przed rozpoczęciem masowej produkcji nowej Yaris, każdy dostawca regularnie odwiedzał TMMF zarówno przed, jak i w trakcie prób montażowych. Umożliwiało to szeroką dyskusję, przegląd wzornictwa i próbne dopasowanie części, mając na celu identyfikację wszystkich potencjalnych problemów.