Toyota stworzyła unikalny mały hatchback dla wybranych krajów, używając tej samej nazwy Yaris, mimo że nie był to ten sam pojazd.
Produkcja modelu Yaris XP150 z 2013 roku była skierowana na rynki Azji Południowo-Wschodniej i Ameryki Południowej, a samochód ten odpowiadał potrzebom tamtejszych klientów. To ekonomiczny pojazd stworzony przez dużego japońskiego producenta. Choć w niektórych aspektach, takich jak emisja spalin czy bezpieczeństwo, miał swoje ograniczenia, zyskiwał na atrakcyjnej cenie. Poza tym, mimo że dzielił platformę z europejskimi i amerykańskimi modelami, miał o 40 mm (1,6”) dłuższy rozstaw osi. Toyota oferowała go w wersji pięciodrzwiowej hatchback oraz czterodrzwiowej sedana.
Chociaż nie musiał spełniać rygorystycznych europejskich norm emisyjnych ani kalifornijskich przepisów, producent zdecydował, że nie powinien ograniczać budżetu działu projektowego. W efekcie indyjskie Yaris miało parę smukłych, kanciastych reflektorów z cieńszą górną linią, która rozciągała się nad przednimi błotnikami. Jego profil charakteryzował się nachyloną szybą czołową, lekko zaokrąglonym dachem i małym spoilerem na końcu. Na słupku C ciemniejszy obszar tworzył wrażenie unoszącego się dachu.
Wnętrze nie było najprzestronniejsze w ofercie Toyoty, ale oferowało lepszą ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu niż jego europejski czy amerykański odpowiednik. Zespół projektowy stworzył zestaw wskaźników w stylu lornetki, z prędkościomierzem pośrodku, flankingowanym przez obrotomierz po lewej stronie i wskaźnik poziomu paliwa po prawej. Producent zastosował automatyczną klimatyzację oraz pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów w zależności od poziomu wyposażenia.