TOYOTA Yaris iA 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Yaris iA 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Yaris iA 2016-2018

Nie zwracaj uwagi na emblem Toyota z przodu Yaris iA, ponieważ ten samochód nie był prawdziwą Toyotą; to była wersja sedana trójboksowego dla Mazdy 2.

Toyota nie chciała stracić segmentu małych sedanów na rynku północnoamerykańskim i, mając znacznie większą rozpoznawalność marki niż Mazda, obie japońskie firmy zawarły umowę. Mazda produkowała pojazdy w swoich fabrykach w Meksyku, a Toyota sprzedawała je jako Toyoty i Sciony na rynku amerykańskim. Mazda nie chciała produkować Mazdy 2 w wersji sedan.

Yaris iA wykorzystał jak najwięcej elementów nadwozia od swojej „przyrodniej siostry”, Mazdy 2. Jednak przerośnięty przedni zderzak z dużą kratką był charakterystyczny dla modelu Toyoty. Przypominał Sequoię, ale bez poziomych listew. Drzwi pochodziły z hatchbacka 2. Z tyłu znajdował się bagażnik połączony z nachyloną tylną szybą.

Wnętrze Yaris iA przejęło deski rozdzielcze z Mazdy 2 z okrągłymi otworami wentylacyjnymi i małym ekranem systemu infotainment umieszczonym na górze panelu. Zestaw wskaźników był podzielony na trzy części, z prędkościomierzem zajmującym centralne miejsce, flankowanym przez dwa wyświetlacze LCD dla komputera pokładowego i obrotomierza.

Pod maską Mazda zamontowała silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, a 6-biegowa automatyczna była na liście opcji.

Najnowszym członkiem zespołu Yaris jest sportowy sedan iA, który zyskał uznanie dzięki eleganckiemu stylowi, sportowym właściwościom jezdnym i standardowym systemom bezpieczeństwa. To subkompaktowy sedan pełen wysokiej jakości funkcji, oferowany w przystępnej cenie.

Choć wizualny urok Yaris iA z 2017 roku jest imponujący, pod odważnie zakrzywioną blachą kryje się zwrotna, zwinna maszyna, która na nowo definiuje pojęcie „poziom podstawowy”.

Najważniejsze cechy to: wytrzymała konstrukcja nadwozia; dynamiczny, wysokoprężny silnik 1,5 litra o mocy 106 koni; wybór między 6-biegową manualną a 6-biegową automatyczną skrzynią biegów; standardowe 16-calowe felgi aluminiowe; standardowy system bezpieczeństwa Low-speed Pre-collision; oraz 7-calowy system multimedialny z rozpoznawaniem głosu. Yaris iA otrzymał ocenę EPA na poziomie 32 miast/40 autostrad/35 MPG w wersji automatycznej oraz 30 miast/39 autostrad/34 MPG w wersji manualnej.

Krzywe przed nami, bagażnik za nami
Yaris iA z 2017 roku ma przyciągający uwagę przód z heksagonalnym dolnym grillem i wyrazistymi reflektorami. Z tyłu przestronny bagażnik nadaje mu charakterystyczny wygląd w tym segmencie.

Yaris iA wyróżnia się na tle innych pojazdów. Aby w pełni wykorzystać swoje sedanowe cechy, iA ma także elegancko wyglądający zderzak w kolorze fortepianowym, chromowany obramowanie grilla i chromowany wydech. Wybór kolorów oferuje szeroką gamę intensywnych odcieni: Stealth, Abyss, Graphite, Pulse, Sapphire, Chromium i Frost.

Ten model dziedziczy również ważny element ze swoich hatchbackowych krewnych – standardowe tylne siedzenie dzielone w proporcjach 60/40, co zwiększa możliwości przewozu.

Tak zabawny, jak wygląda
Naciśnij przycisk „Start” (bezkluczykowy dostęp z uruchamianiem przyciskiem jest standardem), a Yaris iA ożywa z sportowym, lecz stonowanym brzmieniem z chromowanego wydechu. To dźwięk bardzo zaawansowanego silnika 1.5 litra 4-cylindrowego, który jest potężny zarówno pod względem ducha, jak i technologii.

Innymi słowy, Yaris iA porusza się z lekkością. Duża zasługa należy się także doskonałym skrzyniom biegów. Standardowa 6-biegowa skrzynia manualna jest kompaktowa, lekka i prawie bez tarcia, co sprawia, że jest jedną z najprzyjemniej zmieniających biegi manualnych.

Dla tych, którzy wolą automatyczną skrzynię biegów, dostępna 6-biegowa wersja z pewnością zaintryguje. Zaprojektowana z myślą o niskiej wadze, małym tarciu i wrażeniu bezpośredniego przełączania, automatyczna skrzynia ma trochę podwójną osobowość. Przesuwa Yaris iA z miejsca z gładkością, jaką może zapewnić tylko automatyczna skrzynia z konwerterem momentu obrotowego, a następnie blokuje konwerter dla szybszych, bardziej bezpośrednich przełączeń i lepszej efektywności paliwowej. Dla kierowców poszukujących większych odczuć momentu obrotowego dostępny jest tryb Sport, który można włączyć za pomocą przełącznika.

Przedni zawieszenie MacPhersona i tylne zawieszenie ze strefą skrętną są dopasowane do idealnej równowagi między sportowym prowadzeniem a komfortową jazdą, co nie jest typowe w tym segmencie. System kierowniczy i hamulcowy, w szczególności, otrzymały uwagę, która należy się sportowemu sedanowi. Yaris iA korzysta z sztywnego mocowania kierownicy, co zapewnia bezpośrednie, lecz lekkie odczucie. Postępowe odczucie podczas hamowania uwydatnia się, gdy wchodzimy w zakręt. Wchodząc w zakręt, pedał działa gładko, a następnie przechodzi w bardziej sztywne odczucie, gdy rośnie siła G.

Zwinność jest wbudowana w Yaris iA, a nie tylko dodana poprzez sztywniejsze sprężyny i amortyzatory. Konstrukcja nadwozia wykorzystuje proste belki tam, gdzie to możliwe, ciągłą ramę, która sprawia, że poszczególne sekcje działają w harmonii, i skuteczne rozmieszczenie stali o wysokiej wytrzymałości. Podsumowując, jest mocny.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Ta wytrzymała konstrukcja stanowi również fundament bezpieczeństwa w Yaris iA, który został uznany za najlepszy wybór bezpieczeństwa IIHS+. Solidny pierścień w kształcie litery H łączy dach i słupki B z nadwoziem i łączy się z stalą o wysokiej wytrzymałości na kluczowych członach ramy oraz części podłogi, tworząc mocną strukturę.

Przednie boczne poduszki powietrzne i poduszki powietrzne kurtynowe pomagają chronić pasażerów z przodu i z tyłu. Największą nowością w tym niskobudżetowym modelu o wysokiej efektywności paliwowej jest standardowy system bezpieczeństwa Low-speed Pre-collision, który używa lasera, aby pomóc kierowcy w unikaniu pewnych wypadków czołowych z poprzedzającym pojazdem i minimalizować uszkodzenia w razie wypadku. iA ma także system nadpisywania hamulców, a kamera do wstecznej jazdy jest standardem.

Świetna wartość
Wygląd nie myli w kabinie Yaris iA. Premium chromowane akcenty i przyjemne w dotyku wykończenia wbrew cenie samochodu. Na początek, warto zwrócić uwagę, jak iA dostosowuje się do szerokiego zakresu sylwetek kierowców, w tym 10-calowej regulacji przesuwu do przodu i do tyłu oraz standardowego regulatora wysokości siedzenia. Nie ma oszczędności w kierownicy, która oferuje regulację w zakresie nachylenia i teleskopową.

Łatwo jest zlekceważyć funkcje takie jak tempomat, elektryczne szyby, zamki i lusterka zewnętrzne, ponieważ są standardem w większości samochodów powyżej określonej ceny. W niektórych samochodach w sąsiedztwie Yaris iA mogą to być opcje dodatkowo płatne, ale wszystkie te funkcje są zawarte w długiej liście standardowego wyposażenia 2017 iA.

Sportowa kierownica ma przyciski sterujące audio i standardowy Bluetooth. Mało „podstawowy”, standardowy system 7-calowy Display Audio ma ekran dotykowy, sześć głośników, zdalny interfejs i kamerę do wstecznej jazdy. Pandora®, Aha™ i Stitcher™ są standardem, co zapewnia ogromny świat muzyki, audycji i podcastów w połączeniu z kompatybilnym telefonem. Dla tych, którzy przywożą swoją własną muzykę do iA, standardowo znajdują się dwa porty USB i wejście Auxiliary. Trzymaj oczy na drodze i ręce na kierownicy, używając rozpoznawania głosu do kontrolowania wielu funkcji systemu multimedialnego. Dostępny system nawigacji jest również oferowany za pośrednictwem dealerów Toyoty.

Limitowana gwarancja
36-miesięczna/36,000-milowa podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty obejmuje wszystkie komponenty, poza elementami normalnego zużycia i konserwacji. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują układ napędowy na 60,000 mil i korozję bez ograniczenia przebiegu.

1.5L 6AT FWD (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc79 Kw @ 6000 Rpm
107.5 Hp @ 6000 Rpm
106 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy103 Lb-Ft @ 4000 Rpm
140 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/60R16
Długość171.1 In (4346 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2416 Lbs (1096 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3640 Lbs (1651 Kg)
Spalanie miasto32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie35 Mpg Us (6.7 L/100Km)

1.5L 6MT FWD (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc79 Kw @ 6000 Rpm
107.5 Hp @ 6000 Rpm
106 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy103 Lb-Ft @ 4000 Rpm
140 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/60R16
Długość171.1 In (4346 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2385 Lbs (1082 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3609 Lbs (1637 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa39 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.