Toyota postanowiła stworzyć wersję sedana w stylu trzech segmentów dla swojego małego modelu, Yaris. Ale na tym niespodzianki się nie kończyły.
Faktem było, że Toyota zaoferowała sedana Yaris na kilku rynkach wschodzących, co nie było zaskoczeniem. Jednak kiedy model ten trafił do klientów w Ameryce Północnej, zaskoczenie było znacznie większe, zwłaszcza że samochód był w zasadzie przerobionym Mazdą 2 z innym nadwoziem.
Z zewnątrz jedynie reflektory mogą sugerować, że pod tym nadwoziem kryje się Mazda 2. Z przodu ogromny grill w dolnej części zderzaka przypominał nam film „Szczęki”, podczas gdy dwie rzeźbione linie z boku mogłyby kojarzyć się z maskami szturmowców. Z profilu, Yaris Sedan miał wyprofilowaną linię okien, przypominającą falistą linię od reflektorów do tylnych świateł. Japońscy projektanci z Mazdy naprawdę się postarali.
Wewnątrz był to w pełni Mazda 2, z wyjątkiem kilku emblematów Toyoty na desce rozdzielczej. W zależności od poziomu wyposażenia, producent zamontował ekran infotainment na szczycie środkowego panelu. Jego wyświetlacz nie był dotykowy, a obsługiwany był za pomocą pokrętła umieszczonego między przednimi siedzeniami.
Pod maską, Toyota oferowała wersję Sedan z tylko jedną jednostką napędową: silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Standardowo był on połączony z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast 6-biegowa skrzynia automatyczna była dostępna w opcji.
Sedan Toyota Yaris z 2019 roku oferuje wyjątkowe połączenie efektywności, przyjemności z jazdy, komfortu i bezpieczeństwa, wszystko w rozsądnej cenie. Czy to za dużo, aby wymagać od podstawowego pojazdu subkompaktowego? Nowy Yaris odpowiada głośnym „Nie!”
Sedan Toyota Yaris, wcześniej znany jako Yaris iA, będzie dostępny w trzech wersjach w 2019 roku, w tym sportowej wersji L, dobrze wyposażonej wersji LE oraz nowej luksusowej wersji XLE. Luksus w Yarisie? Dokładnie tak. Wersja XLE podnosi poprzeczkę z sportowymi fotelami przednimi pokrytymi skórą syntetyczną, skórzanym kołem kierownicy, gałką zmiany biegów i hamulcem ręcznym, systemem HVAC z automatyczną kontrolą klimatu, automatycznymi reflektorami LED, wycieraczkami z czujnikiem deszczu oraz podświetlanym wejściem.
W 2019 roku wszystkie sedany Yaris będą miały nowy sportowy przedni grill z designem w kształcie plastra miodu. Elementy stylizacji zewnętrznej obejmują eleganckie akcenty w kolorze piany czarnej oraz chromowane wykończenia. Reflektory przeciwmgielne są standardem w wersjach LE i XLE, a te wersje mają również nowy tylny spojler. Każda wersja jest wyposażona w antenę typu „shark fin” zamontowaną na dachu w kolorze nadwozia dla dostępnego radia satelitarnego. Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne są standardem w wersji L, a wersje LE i XLE mają podgrzewane lusterka zewnętrzne z LED-owymi wskaźnikami kierunkowskazów.
Bezpieczeństwo jest priorytetem w każdym Toyocie, dlatego wszystkie sedany Yaris są standardowo wyposażone w Aktywny System Bezpieczeństwa oraz System Wczesnego Wykrywania Kolizji przy Niskiej Prędkości. Yaris ma mocny silnik 1,5 litra z bezpośrednim wtryskiem, który osiąga do 40 mil na galon (MPG) w trasie.
Sedan Toyota Yaris będzie dostępny w siedmiu kolorach, w tym Frost, Chromium, Graphite, Stealth, Sapphire, Pulse oraz całkowicie nowym Icicle. Nowy Yaris trafi do sprzedaży jesienią 2018 roku.
Efektywność jest kluczowa
Nie ma wątpliwości, że ekonomia paliwowa znajduje się na szczycie listy najważniejszych cech Yaris. Gdy silnik 1,5 litra z bezpośrednim wtryskiem połączy się z dostępną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, Yaris osiąga imponujące 32 MPG w mieście, 40 na trasie i 35 w cyklu łączonym. W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną Yaris osiąga 30 MPG w mieście, 39 na trasie i 34 w cyklu łączonym.
Sportowy sedan Toyota Yaris to prawdziwa przyjemność z jazdy, co w dużej mierze zawdzięcza silnikowi i skrzyni biegów. Silnik DOHC czterocylindrowy o pojemności 1,5 litra generuje 106 koni mechanicznych i 103 lb-ft momentu obrotowego, co zapewnia wystarczającą moc do wjazdu na autostrady i sprawnego poruszania się w codziennym ruchu. Standardowa skrzynia manualna charakteryzuje się kompaktową, lekką konstrukcją i krótkim skokiem, co pozwala na płynne i szybkie zmiany biegów. Dostępna skrzynia automatyczna wspomaga płynne ruszanie, oferując szybkie i precyzyjne zmiany biegów przy większych prędkościach.
Wartość nie kosztem zabawy
Sportowe prowadzenie Yaris zostało zaprojektowane w ramach zastosowania wysokotensyjnej stali w nadwoziu i ramie. Sztywna konstrukcja podwozia uzupełnia połączenie sztywnych sprężyn i kolumn MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz trwałego wahacza w tylnej części.
Elektroniczne wspomaganie kierownicy zaprojektowano z myślą o płynnej i bezwysiłkowej obsłudze. Aby zwiększyć doznania z jazdy, tryb sportowy poprawia odczucie momentu obrotowego przy przestawieniu przełącznika. Zatrzymywanie pojazdu zapewniają wentylowane tarcze z przodu oraz hamulce bębnowe z tyłu. System hamulcowy jest dostrojony tak, aby doświadczenie podczas pokonywania zakrętów było progresywne, a pedał oferuje wyczuwalne odczucie, które staje się coraz bardziej sztywne w miarę wzrostu siły G. Wersje LE i XLE wyposażone są w unikalne 16-calowe felgi aluminiowe o nowym ciemnym wykończeniu.
Liczy się to, co wewnątrz
Zwiększając komfort i funkcje wewnętrzne, każdy Yaris wyposażony jest w 7-calowy system multimedialny z ekranem dotykowym, rozpoznawaniem głosu, zdalnym interfejsem, przyciskami sterującymi na kole kierownicy i łącznością Bluetooth. Ekran dotykowy wyświetla również standardową kamerę pomocniczą. W kabinie dźwięki zapewnia system audio z sześcioma głośnikami, a każdy Yaris oferuje dostępne radio satelitarne z 3-miesięcznym bezpłatnym okresem próbnym SiriusXM® All Access. Zintegrowana antena AM/FM, gniazdo audio i port USB z łącznością iPod® są standardem.
Każdy Yaris jest wyposażony w stylowy zestaw wskaźników, który zawiera analogowy prędkościomierz, cyfrowy tachometr i wbudowany licznik kilometrów. Tempomat również jest standardem. Uruchamianie silnika przyciskiem jest standardem we wszystkich wersjach, a wersja L ma system zdalnego dostępu bezkluczykowego, podczas gdy wersje LE i XLE są wyposażone w system Smart Key. Każdy Yaris ma elektryczne szyby z automatycznym otwieraniem/zamykaniem po stronie kierowcy oraz zabezpieczeniem przed przyciśnięciem. Standardowe tylne siedzenie dzielone w proporcjach 60/40 łatwo zwiększa pojemność i wszechstronność.
Standardowy system bezpieczeństwa
Każdy Yaris jest wyposażony w Aktywny System Bezpieczeństwa, który obejmuje Dynamiczną Kontrolę Stabilności (DSC), System Kontroli Trakcji (TCS), Wsparcie Hamowania (BA), Elektroniczną Dystrybucję Siły Hamowania (EBD), System Antyblokujący Hamulców (ABS) oraz System Nadciśnienia Hamulców (BOS).
Yaris jest również wyposażony w System Wczesnego Wykrywania Kolizji przy Niskiej Prędkości, który skanuje drogę przed pojazdem w poszukiwaniu potencjalnych kolizji z innymi pojazdami. Jeśli system wykryje potencjalną kolizję czołową, automatycznie włącza sygnał dźwiękowy/wizualny i wsparcie hamowania. Jeśli kierowca nie zareaguje, system może automatycznie zastosować hamulce.
System poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu oraz boczne poduszki powietrzne są standardem, podobnie jak kurtyny boczne z przodu i z tyłu. Inne standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują hamulec awaryjny z blokadą po stronie kierowcy (ELR) i automatyczną/awaryjną blokadę z zamkiem (ALR/ELR) na wszystkich pasach dla pasażerów. Dolne mocowania i zaczepy dla dzieci (LATCH) są również standardem na zewnętrznych tylnych siedzeniach z zaczepami i mocowaniami. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) jest również standardem we wszystkich wersjach.
Ograniczona gwarancja