TOYOTA Yaris TS 3 drzwiowe 2007-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TOYOTA Yaris TS 3 drzwiowe 2007-2010

Przejdź do galerii zdjęćTOYOTA Yaris TS 3 drzwiowe 2007-2010

Zazwyczaj hot-hatche były produkowane w kompaktowym segmencie, ale Toyota zdecydowała się wyprodukować mniejszego hot-hatcha opartego na modelu Yaris, który był dostępny w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej.

Obok Renault Clio, jednego z najlepszych hot-hatchy w swojej klasie na świecie, Toyota oferowała sportowszą wersję Yarisa. Jego silnik o mocy 133 KM może nie wydawać się zbyt przekonujący, ale należy pamiętać, że Golf GTI rozpoczął swoją karierę z zaledwie 109 KM.

Wersja trzydrzwiowa nie była dostępna na wszystkich rynkach, jednak prezentowała inny charakter niż pięciodrzwiowa, dzięki sportowemu wyglądowi z wyraźnie wznoszącą się linią boczną. Z przodu, pionowe reflektory z kierunkowskazami na górze nie oddawały prawdy o osiągach tego auta. To wyższa atrapa chłodnicy z siatką w stylu plastra miodu dawała wskazówkę co do atrybutów samochodu. W odróżnieniu od reszty gamy Yarisa, wersja TS wyposażona była w standardowe światła przeciwmgielne oraz aluminiowe felgi. Z tyłu, spojler dachowy podkreślał sportowy charakter małego samochodu segmentu.

W środku, Toyota nie zadała sobie trudu, aby przenieść wskaźniki i umieściła tablicę przyrządów na środku deski rozdzielczej. Niestety, mogło to zepsuć zabawę, ponieważ każdy pasażer mógł zobaczyć prędkość pojazdu. Yaris TS wyposażony był w standardowy przycisk uruchamiania, klimatyzację i elektryczne szyby.

Pod maską, Toyota zamontowała silnik o pojemności 1,8 litra z technologią zmiennego rozrządu (VVT-i), który dostarczał 133 konie do 6-biegowej skrzyni manualnej. Opcji automatycznej nie było.

Toyota Yaris TS to flagowy model w niezwykle popularnej gamie Toyota Yaris, oferujący klientom przyjemną sportową wydajność bez kompromisów w zakresie komfortu i prowadzenia.

Toyota Yaris TS została zaprojektowana tak, aby być liderem w swojej klasie, z wysokim poziomem standardowego wyposażenia, doskonałymi właściwościami jezdnymi na otwartej drodze oraz sportowym, ale eleganckim wykończeniem. I, podobnie jak nowa generacja Toyoty Yaris, na której się opiera, Yaris TS oferuje wyjątkową przestronność, wygodę, bezpieczeństwo i komfort w samochodzie tej klasy.

W sercu Toyoty Yaris TS znajduje się całkowicie nowy silnik o pojemności 1.8 litra z podwójnym zmiennym czasowaniem zaworów, zapewniający 132 DIN hp (97 kW) przy 6000 obr./min. Pracując w parze z płynnie działającą pięciobiegową skrzynią manualną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9.3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 194 km/h.

Jednak Yaris TS to nie tylko wydajność. Wysoki poziom standardowego wyposażenia, elegancki styl i obniżone, sportowe zawieszenie sprawią, że Toyota Yaris TS wyróżnia się z tłumu i zapewnia wyjątkową przyjemność z jazdy.

Toyota Yaris TS dostępna jest w wersjach nadwozia z trzema i pięcioma drzwiami, co sprawia, że ma szeroki krąg odbiorców i pozwala klientom cieszyć się sportowymi osiągami hatchbacka bez kompromisów w zakresie stylu, funkcjonalności czy komfortu.

Typowymi klientami są prawdopodobnie osoby sukcesu, młode pary przyciągnięte stylem i osiągami Yaris TS oraz światową reputacją Toyoty w zakresie jakości i solidności. Nie są skłonni do kompromisów w zakresie komfortu – wolą łatwy w prowadzeniu, responsywny i wyrafinowany sportowy hatchback.

W przeciwieństwie do konkurencji, Toyota Yaris TS przyciągnie zrównoważoną grupę klientów płci męskiej i żeńskiej – oraz kilku bardziej doświadczonych entuzjastów za kierownicą.

Elegancki, sportowy styl

Toyota Yaris TS z pewnością wygląda imponująco, mając silną, ale elegancką obecność na drodze, co sprawia, że wyróżnia się na tle konkurencji.

Na przodzie unikalny czarny grill sportowy z wyraźnym znakiem TS zwraca uwagę i podkreśla głęboki design zderzaka z zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Ciemne obramowania reflektorów dopełniają ten efekt.

Z tyłu zderzak został również przeprojektowany i posiada zintegrowany, chromowany sportowy wydech oraz światła przeciwmgielne. Tylne światła kombinowane zmieniono na styl LED.

Standardowe 17-calowe felgi aluminiowe wypełniają nadkola, oferując doskonałe właściwości jezdne i komfort jazdy. Głębokie progi boczne i spojler dachowy dopełniają aerodynamiczny styl zewnętrzny TS, osiągając współczynnik oporu powietrza 0.32.

Toyota Yaris TS będzie dostępna w szerokiej gamie żywych kolorów, w tym w Ożywionym Niebieskim, Terakotowym, Czarnym i Czerwonym. Pojawi się również jeden ekskluzywny kolor TS, Szary Burzowy.

Styl wnętrza jest równie elegancki, z ekskluzywnym wykończeniem sportowych foteli i drzwi, aluminiowymi akcentami na wlotach powietrza, skórzaną kierownicą oraz unikalnym ambrowym podświetleniem głównych elementów sterujących.

Zgodnie z sportowym tematem, Toyota Yaris TS ma centralnie umieszczony analogowy wskaźnik prędkości oraz obrotów silnika.

Wysoki poziom standardowego wyposażenia obejmuje manualną klimatyzację, odtwarzacz CD oraz radio z sześcioma głośnikami oraz regulowaną kolumnę kierownicy.

Typowe opcje, które pozwolą klientom dodatkowo zwiększyć przyjemność z jazdy, obejmują automatyczną klimatyzację, inteligentny system dostępu bezkluczykowego Toyota oraz system uruchamiania jednym przyciskiem, a także podgrzewane fotele kierowcy i pasażera oraz podgrzewane lusterka.

Nowy silnik 1.8 litra

Silnik 1.8 litra Dual VVT-i, który napędza Toyotę Yaris TS, posiada podwójne zmienne czasowanie zaworów do kontrolowania zarówno zaworów dolotowych, jak i wydechowych.

Podwójne VVT-i to znacząca ewolucja skutecznej technologii VVT-i (zmienne czasowanie zaworów – inteligentne), która jest już dostępna w aktualnej gamie silników benzynowych Toyoty. Dzięki zmienności czasowania zarówno zaworów dolotowych, jak i wydechowych, nowa technologia jest w stanie zaoferować znacznie większą elastyczność silnika, większą moc, więcej momentu obrotowego oraz mniejsze zużycie paliwa.

Silnik 1.8 litra Dual-VVT-i w Toyocie Yaris TS rozwija 132 DIN hp (97 kW) przy 6,000 obr./min, z znacznie wyższym momentem obrotowym wynoszącym 173 Nm przy 4,400 obr./min. Oznacza to, że mimo swojego sportowego charakteru jazdy (osiąga 6,400 obr./min), Toyota Yaris TS jest responsywna w prowadzeniu z doskonałymi osiągami w średnim zakresie prędkości i na otwartych drogach.

Maksymalna prędkość Toyoty Yaris TS wynosi 194 km/h, a przyspiesza do 100 km/h w 9.3 sekundy.

Nowy silnik 1.8 Dual VVT-i wykorzystuje aluminiowy blok silnika i plastikowy kolektor dolotowy, aby zredukować wagę i poprawić osiągi oraz zużycie paliwa. Rolki dźwigienek, pierścienie tłokowe o niskim napięciu oraz lekkie tłoki dodatkowo poprawiają efektywność paliwową, pozwalając Toyocie Yaris TS jednocześnie osiągnąć wysoką moc, doskonałą reakcję na gaz i dobrą ekonomię paliwową. Ten nowy silnik będzie współpracował z pięciobiegową skrzynią manualną.

Średnie zużycie paliwa Toyoty Yaris TS wynosi 7.5 litra/100 km z emisją CO2 wynoszącą 178 g/km.

Sportowe podwozie i zawieszenie

Toyota Yaris TS wykorzystała już mocną platformę Yaris i dostosowała ją, aby poradzić sobie ze zwiększoną mocą i osiągami. Wyrafinowane modyfikacje zawieszenia i układu kierowniczego zapewniają maksymalną przyjemność z jazdy oraz zwiększone bezpieczeństwo bez kompromisów w zakresie komfortu.

Sztywność nadwozia i zawieszenia została dodatkowo poprawiona dzięki wzmocnieniom przednich członów zawieszenia i łącznikowi między tylnymi członami.

Zawieszenie zostało obniżone o 8 mm dla bardziej sportowej sylwetki, a dostosowane sprężyny i amortyzatory zapewniają zrównoważoną jazdę i prowadzenie, jednocześnie zwiększając stabilność przy dużych prędkościach. Przednie sprężyny zostały dostosowane do precyzyjniejszego odbicia, a grubsza przednia poprzeczka pomaga w skrętach przy dużych prędkościach i redukuje przechyły nadwozia.

Toyota Yaris TS oferuje również dostosowane, precyzyjne elektryczne wspomaganie kierownicy o przełożeniu 13.2:1. Oferuje zaledwie 2.3 obrotu od oporu do oporu, co sprawia, że Toyota Yaris TS jest niezwykle zwrotna, o promieniu skrętu wynoszącym 5.6 metra.

Najwyższe standardy bezpieczeństwa

Yaris była najbezpieczniejszym supermini w chwili jego wprowadzenia na rynek. Aby sprostać wizerunkowi swojego poprzednika, nowa Yaris również może pochwalić się silnym wynikiem w testach Euro NCAP. Toyota Yaris TS uzyskała prowadzącą w swojej klasie pięciogwiazdkową ocenę w Euro NCAP dla dorosłych pasażerów w segmencie B – 35 punktów. To najwyższy wynik, jaki kiedykolwiek uzyskał model Toyoty w testach Euro NCAP.

Pojazd wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych, które przyczyniają się do tak wysokiego poziomu pasywnego bezpieczeństwa. Cztery poduszki (podwójne przednie i boczne) są standardem z poduszkami kurtynowymi, a także dostępna jest poduszka kolanowa kierowcy, jako pierwsza w segmencie.

Yaris to pierwszy model Toyoty, który został opracowany zgodnie z bardziej rygorystycznymi wewnętrznymi standardami kompatybilności samochodów. Poprzednie standardy Toyoty wymagały prędkości zderzenia 50 km/h. Jednak Toyota postanowiła wprowadzić bardziej rygorystyczne kryteria, zwiększając tę prędkość do 55 km/h w testach zderzeniowych, co stanowi 20% wzrost energii uderzenia.

1.8 Dual VVT-i 6MT (133 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc98 Kw @ 6000 Rpm
133 Hp @ 6000 Rpm
131 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 4400 Rpm
174 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17
Długość149.6 In (3800 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.5/57 In (1
Rozstaw osi96.8 In (2459 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika9.6 / 26 Cuft (272 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2538 Lbs (1151 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3064 Lbs (1390 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa40.5 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.