Toyota próbowała stworzyć całą gamę minivanów, zaczynając od małego pojazdu segmentu B opartego na platformie Yarisa, oferowanego w wybranych krajach.
Patrząc na jego wygląd, Yaris Verso wydawał się być małym minivanem, który próbował zdobyć uznanie klientów pragnących jedynie niezawodnego, przestronnego, małego pojazdu, który byłby oszczędny i łatwy w parkowaniu. Na pierwszy rzut oka, był to udany przepis.
Choć japoński producent zdołał spełnić wszystkie wymagania i dostarczył przestronny, oszczędny w paliwie i łatwy w parkowaniu pojazd, projektanci zdawali się nie spełniać żadnych wymagań poza linią „mieć światła”. Przód samochodu był bardzo krótki, a szyba czołowa wystarczająco stroma, aby nie wymagała wycieraczki podczas ulewnego deszczu. Jego wysokie okna oferowały więcej powierzchni przeszkleń niż w kompaktowym hatchbacku, a otwierana z boku klapa bagażnika utrudniała załadunek i rozładunek, zwłaszcza na ciasnych miejscach parkingowych.
Wewnątrz producent zastosował centralnie umieszczony zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, który dyskretnie pokazywał prędkość tylko kierowcy. Toyota postawiła na funkcje bezpieczeństwa i w tej dziedzinie oferowała więcej niż ktokolwiek inny na rynku. Ponadto wnętrze było bardziej przestronne niż w standardowym Yarisie, ponieważ miało dłuży rozstaw osi. To zapewniało więcej miejsca nawet w bagażniku, który był wystarczająco duży, aby pomieścić rodzinę czteroosobową potrzebującą przewieźć rower i wózek dziecięcy.
Pod maską Toyota oferowała wybór trzech silników, w tym bardzo oszczędny silnik turbo-diesel.
Toyota Yaris Verso
Toyota Yaris Verso, mający zaledwie 3,86 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1,6 metra wysokości, oferuje dużo przestrzeni wewnętrznej. Przy pełnym wyposażeniu, samochód mieści pięć osób oraz 390 litrów przestrzeni bagażowej.
Jednak Toyota Yaris Verso wyróżnia się wszechstronnością, której nie znajdziemy w innych małych autach dostępnych na rynku dzięki unikalnemu projektowi składanych siedzeń w drugim rzędzie, które układają się na poziomie podłogi. W ciągu kilku sekund każdy członek rodziny może złożyć lewe i prawe tylne siedzenie, tworząc niską, płaską podłogę i imponujące 2160 litrów przestrzeni ładunkowej. To więcej niż oferuje Renault Scenic, który jest większym samochodem.
Toyota uczyniła elastyczność siedzeń w modelu Yaris Verso łatwą w użyciu. Kluczowe jest to, że składane siedzenia pozostają w samochodzie, eliminując problem przechowywania dla tych, którzy nie mają prywatnego garażu. To proste i praktyczne codzienne udogodnienie sprawia, że Toyota Yaris Verso jest tak wyjątkowa. Yaris Verso oferuje różne inteligentne konfiguracje siedzeń, a demontowane środkowe tylne siedzenie może pełnić funkcję stolika, miejsca do zabawy lub składanej ławki piknikowej w zależności od potrzeb.
Inteligentne Wnętrze
Centralny zestaw wskaźników to kolejna inteligentna aplikacja technologii, z trójwymiarowym wyświetlaczem cyfrowym, który jest wyraźny i łatwy do odczytania, co zmniejsza zmęczenie kierowcy poprzez minimalizowanie ruchu oczu i wymagań przystosowania wzroku. System audio jest standardowy, a na życzenie dostępna jest nawigacja satelitarna z instrukcjami krok po kroku.
Inteligentna Technologia
Toyota Yaris Verso wyposażona jest w nową wersję silnika o pojemności 1,3 litra, znanego z nagrodzonej technologii Toyota Variable Valve Timing-intelligent (VVT-i), pierwszy raz zastosowanej w modelu Yaris. Silnik generuje maksymalną moc 63 kW (85 KM) przy 6000 obr./min oraz 124 Nm (91 lb.ft) momentu obrotowego przy 4400 obr./min. Ten wysokotechnologiczny silnik, który wykorzystuje systemy pierwotnie opracowane dla samochodów luksusowych, ma w pełni zmienny rozrząd i bezpośredni zapłon, co zapewnia doskonałą wydajność i oszczędność paliwa. Dzięki VVT-i, wysoki moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co zapewnia znakomite przyspieszenie w średnim zakresie oraz komfortową jazdę. Toyota Yaris Verso dostępna jest z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną.
Bezpieczna i Łatwa w Prowadzeniu
Toyota Yaris Verso ma lekką, ale solidną konstrukcję nadwozia, co minimalizuje deformację kabiny podczas uderzenia. Niskie centrum ciężkości zapewnia maksymalną stabilność, a samochód jest szczególnie stabilny podczas szybkich zmian kierunku. Łatwo się nim jeździ w mieście, a wysoka pozycja siedzenia zapewnia doskonały komfort i widoczność na drodze.
Koszt Utrzymania