Na początku lat ’80 XX wieku brytyjski producent samochodów TVR podjął odważne kroki na rynku samochodów sportowych, wprowadzając tzw. serię Wedged, zaczynając od modelu Tasmin, a następnie kontynuując z modelami 280i i 350i.
Era okrągłych kształtów minęła. Nowe samochody sportowe od Porsche, Lotusa, Astona Martina i Ferrariego prezentowały płaskie panele i kanciaste linie. TVR już pracował nad projektem z Olivarem Winterbottomem, który zaprojektował linię modelu Lotus Eclat z 1976 roku. Efektem tej współpracy był model Tasmin z 1980 roku, kontynuowany od 1983 roku przez modele 280i i 350i w wersjach coupe i kabriolet.
Przód modelu 350i z 1984 roku był na tyle wąski, że można by go porównać do kosiarki do trawy. Kabriolet ten miał parę wysuwanych świateł i wąski, gumowy pasek na szerokość nadwozia. Producent zaprojektował nową maskę z dwoma szerokimi wentylami zamiast dziesięciu wąskich. Pomiędzy nimi, na dole nachylonej szyby, brytyjski producent dodał wlot powietrza. Para chromowanych rur wystawała z dolnej części tylnego zderzaka.
Wnętrze kabiny nie otrzymało takiej samej dbałości o detale, jak zewnętrze. Schowek wciąż miał widoczne zawiasy, przypominające te z kuchennej szafki. Fotele kubełkowe miały pewne wsparcie, ale nie tak wysokie, jak w innych samochodach sportowych. Skórzana tapicerka wnętrza była ozdobiona deską rozdzielczą pokrytą fornirem oraz grubym dywanem. W przeciwieństwie do wcześniejszej serii Tasmin, model z 1984 roku miał przeorganizowane przyciski do szyb elektrycznych na centralnym panelu zamiast w konsoli środkowej oraz nowy system audio.