TVR Griffith 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

TVR Griffith 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćTVR Griffith 2017-Present

Po zakończeniu produkcji modelu Griffith z 1991 roku w 2002 roku, brytyjski producent samochodów TVR przez ponad dekadę milczał na temat swojego flagowego modelu, a w 2017 roku zaprezentował jego nową generację.

Premiera miała miejsce na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Samochód zdominował wydarzenie i sprawił, że bogaci goście zaczęli wyciągać swoje portfele. Jego rynkowa premiera była planowana na 2020 rok. Jednak z powodu pandemii oraz braku fabryki, samochód nadal zbierał zamówienia, a nikt nie potrafił powiedzieć, kiedy zostaną one zrealizowane.

Wracając do samego auta. Model Griffith z 2020 roku charakteryzował się nowoczesnym, śmiałym designem z LED-owymi reflektorami i rzeźbionym przodem. Szeroki grill został umieszczony niżej, z dwoma bocznymi wlotami powietrza, które poprawiały aerodynamikę. Łukowaty dach prowadził do krótkiej kabiny dla dwóch osób z dużą półką na bagaż z tyłu. Z boku, za przednimi błotnikami, samochód koncepcyjny miał wydechy po obu stronach. Najprawdopodobniej zostaną one przeniesione z tyłu, pod dużym dyfuzorem, ponieważ przepisy bezpieczeństwa zabraniają bocznych wydechów.

Wnętrze modelu Griffith wyposażone było w wyświetlacz TFT dla zestawu wskaźników i dotykowy ekran dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Ponieważ TVR projektował swoje pojazdy w inny sposób niż inni producenci sportowych samochodów, wnętrze miało nietypowy układ przycisków i elementów sterujących. Kierowca był otoczony przez konsolę centralną. Cały samochód skupiony był na kierowcy. To był prawdziwy samochód dla kierowcy.

Silnik to 5,0-litrowy V8 Cosworth połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Rozkład masy 50:50 przyczynił się do lepszego prowadzenia samochodu, a niezależne zawieszenie w każdym rogu zwiększało jego zwrotność. Szerokie zastosowanie elementów z włókna węglowego doprowadziło do niskiej wagi wynoszącej zaledwie 1250 kg (2756 lbs).

Witajcie w nowej erze historii, TVR zaprezentowało nowy samochód sportowy, TVR Griffith, podczas Goodwood Revival 2017. Pokazany dziennikarzom i gościom, Griffith jest pierwszym nowym modelem TVR od czasu, gdy firma została przywrócona w brytyjskich rękach.

Nowy Griffith pozostaje wierny bogatej tradycji marki, jednocześnie stosując nowoczesne rozwiązania inżynieryjne. Ekstremalne nadwozie zaprojektowano tak, aby było tak samo uderzające, jak aerodynamika. Ponadczasowa sylwetka sportowego samochodu podkreślona jest głębokimi wlotami powietrza, które generują wysokie siły docisku i chłodzenie.

Odzwierciedlając wieloletnią filozofię TVR, czyli Spirit of Driving – zasadę zapewniającą angażujący interfejs jazdy, w którym kierowca zawsze ma pełną kontrolę – nowy Griffith korzysta z inteligentnego inżynierii zamiast elektronicznych pomocy dla kierowcy. Jest to drugi na świecie produkowany samochód z silnikiem z przodu, który ma całkowicie płaską podłogę, a nowy TVR Griffith dysponuje pełnym pakietem aerodynamiki efektem ground effect, co zapewnia stabilność przy dużych prędkościach oraz wyjątkowe właściwości jezdne.

Wykorzystując innowacyjną architekturę iStream od Gordon Murray Design z węglowo-kompozytowymi strukturami i panelami nadwozia, nowy TVR Griffith waży zaledwie 1250 kg, oferując wyjątkową sztywność torsyjną i idealny rozkład masy 50:50.

Nowy TVR Griffith napędzany jest naturalnie ssanym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra, wzbogaconym przez Cosworth, który zapewnia moc 400 KM na tonę i współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Nowy TVR Griffith osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 200 mph i przyspiesza od 0 do 60 mph w mniej niż cztery sekundy.

Les Edgar powiedział: „Dziś ujawnienie to zwieńczenie prawie trzech lat niestrudzonej pracy zespołu i wszyscy jesteśmy dumni, że możemy pokazać nowy TVR Griffith światu. To niewątpliwie TVR, brytyjski muscle car, który jest tak samo niesamowity i brutalny, jak charyzmatyczny i wyrafinowany. Co ważne, nowy TVR oferuje poziomy technicznej wyrafinowania, komfortu, niezawodności i praktyczności, które wcześniej nigdy nie były dostępne w tej marce.”

Nowy TVR Griffith zaprezentowany publiczności został przedstawiony w specyfikacji Launch Edition, która obejmuje pełne skórzane wnętrze i niestandardowe felgi, a także opcje lakierów Launch Edition oraz indywidualny system infotainment. Ceny zaczynają się od 90 000 funtów, a produkcja nowego TVR Griffith Launch Edition rozpocznie się pod koniec 2018 roku.

TVR zapowiada również nowy Griffith w uderzającym malowaniu auta wyścigowego, sygnalizując zamiar powrotu na tor wyścigowy w niedalekiej przyszłości.

PROJEKT

Nowy Griffith, z ponadczasowymi proporcjami sportowego samochodu i radykalnym stylem, niewątpliwie jest TVR, a jego reflektory LED i pełna aerodynamika ground effect wprowadza markę w nowoczesność.

Został zaprojektowany tak, aby być tak samo uderzającym, jak aerodynamika, a przednia część nowego TVR Griffith charakteryzuje się dużą, kanciastą atrapą chłodnicy, osadzoną zaledwie centymetry nad przednim splitterem. Głębokie wloty powietrza zintegrowane w przednim zderzaku nie tylko zapewniają optymalne chłodzenie hamulców, ale generują dodatkowy docisk dla stabilności przedniej części. Z kolei zespoły świateł z przodu przypominają wcześniejsze modele TVR Griffith.

Przednie błotniki, które zostały rzeźbione, aby pasowały do konturów przedniego koła, prowadzą wzrok wzdłuż smukłej linii bocznej samochodu, podkreślonej geometrycznym wlotem powietrza i podwójnymi wydechami wychodzącymi po bokach.

Niska, opadająca linia dachu przyczynia się do efektywności aerodynamicznej i kieruje powietrze w stronę rzeźbionego tyłu pojazdu, który wykończono wklęsłym zespołem świateł LED i zintegrowanym dyfuzorem tylnym.

Wykorzystując fizykę, aby przywołać Spirit of Driving

Nowy TVR Griffith wykorzystuje pełny pakiet aerodynamiki ground effect, aby zapewnić znakomitą stabilność i właściwości jezdne, a także jest drugim na świecie produkowanym samochodem z silnikiem z przodu mającym całkowicie płaską podłogę.

Efekt ground effect to zasada aerodynamiki wykorzystująca przepływ powietrza pod pojazdem, aby przyciągnąć go bliżej ziemi, tworząc siłę docisku. Dzięki zastosowaniu efektu ground effect w projektowaniu nowego samochodu sportowego, TVR zapewniło, że pojazd pozostaje stabilny przy dużych prędkościach, a także przyczynia się do wyjątkowych właściwości jezdnych i zakrętów.

Odwracając trend wzrostu wymiarów pojazdów, nowy TVR Griffith jest najbardziej kompaktowym samochodem w swojej klasie, mierząc zaledwie 4314 mm długości, 1850 mm szerokości i 1239 mm wysokości. Dzięki zaawansowanej lekkiej konstrukcji i kompozytowym panelom nadwozia, TVR Griffith waży poniżej 1250 kg.

Komfort wnętrza Grand Tourera

Pomimo kompaktowych wymiarów, wnętrze nowego TVR Griffith oferuje poziomy komfortu i praktyczności, które sprawiają, że nadaje się do codziennego użytku oraz długodystansowych podróży. Choć jest to ściśle dwuosobowy samochód sportowy, oferuje wystarczającą przestrzeń na głowę i w kabinie, a także więcej niż wystarczającą przestrzeń na bagaż i przechowywanie.

Wnętrze jest z pewnością zorientowane na kierowcę, z panelem instrumentów z indywidualnym zestawem wskaźników, który umieszcza wszystkie główne sterowania w zasięgu ręki. System infotainment w samochodzie, specjalnie zaprojektowany dla TVR, znajduje się centralnie w formacie portretowym. Powierzchnie wnętrza są pięknie wykończone skórą i pozostają nieprzepełnione, oferując jedynie kontrolki, które wzmacniają 'Spirit of Driving’.

PODWOZIE

Nowy TVR Griffith jest pierwszym seryjnym pojazdem, który wykorzystuje rewolucyjną architekturę iStream® od Gordon Murray Design. Innowacyjny proces produkcji nie tylko zapewnia, że Griffith pozostaje lekki, ale także dostarcza wyjątkowej sztywności torsyjnej.

iStream® łączy lekką technologię Formuły 1 z doskonałymi standardami bezpieczeństwa. Niepotrzebna waga została usunięta, co poprawia zarówno osiągi, jak i dynamikę, a także trwałość komponentów.

Struktura iStream® nowego TVR Griffith jest zbudowana z kompozytu węglowego połączonego ze stalą i aluminium, pokryta nadwoziem z kompozytu węglowego. W przypadku uderzenia siła kierowana jest przez struktury zderzeniowe z przodu i z tyłu, co zapewnia integralność podwozia i minimalizuje uszkodzenia nadwozia.

Idealnie zbalansowany

Rozwój nowego TVR Griffith skupiony był na długoterminowej filozofii firmy; Spirit of Driving. Oznacza to, że dobrze zaprojektowane podwozie nowego TVR Griffith oraz zaawansowana aerodynamika stawiają kierowcę w pełnej kontroli.

Aby to osiągnąć, podwozie Griffitha jest lekkie, wyjątkowo sztywne torsyjnie i idealnie zbalansowane. Ważąc poniżej 1250 kg, a silnik umieszczony daleko za osią przednią, udało się osiągnąć precyzyjny rozkład masy 50:50.

Samochód dysponuje zawieszeniem podwójnym wahaczem z regulowanymi amortyzatorami i sprężynami koncentrycznymi zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ma elektryczne wspomaganie kierownicy, które zostało specjalnie opracowane dla nowego TVR Griffith, zapewniając łatwość manewrowania przy niskich prędkościach, nie tracąc przy tym odczucia ani stabilności.

Siła hamowania jest zapewniana przez sześciotłokowe aluminiowe zaciski hamulcowe oraz dwuczęściowe wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu, a z tyłu przez czterotłokowe aluminiowe zaciski hamulcowe i dwuczęściowe wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm.

Aby jeszcze bardziej poprawić przyczepność przy zachowaniu doskonałego odczucia oraz informacji zwrotnej przy kierownicy, nowy TVR Griffith ma większe, szersze koła i opony z tyłu (20-calowe koła z oponami 275/30) niż z przodu (19-calowe koła z oponami 235/35).

Zgodnie z europejskimi standardami zatwierdzenia typu, nowy samochód wyposażony jest w system ABS oraz konfigurowany system kontroli trakcji.

UKŁAD NAPĘDOWY

Radość z jazdy TVR zawsze opierała się na głębokim połączeniu między człowiekiem a maszyną. Nowy TVR Griffith kontynuuje tę tradycję, a układ napędowy jest kluczowym elementem tego połączenia.

Podczas opracowywania nowego samochodu istotne było, aby jednostka napędowa pojazdu pozostała wierna bogatej tradycji marki, a jednocześnie była całkowicie niezawodna i pewna, z rozsądnymi interwałami serwisowymi oraz spełniała dzisiejsze surowe normy emisji spalin.

Griffith jest wyposażony w 5,0-litrowy naturalnie ssany silnik V8 wzbogacony przez Cosworth, aby zwiększyć osiągi, nie rezygnując z uznawanej niezawodności podstawowego silnika.

Co najważniejsze, jednostka V8 ma znacznie ulepszony moduł sterujący silnikiem. Zwiększa to nie tylko moc, ale dostarcza szerszy zakres momentu obrotowego i mocy.

Niestandardowe, lżejsze koło zamachowe i sprzęgło, razem z systemem suchej miski olejowej, oznaczają, że silnik można zamontować niżej i dalej do tyłu w podwoziu, co obniża środek ciężkości samochodu i pomaga osiągnąć idealny rozkład masy 50:50 w kierunku przodu/tyłu.

Dzięki ulepszeniom Cosworth silnik umożliwia TVR Griffith osiągnięcie stosunku mocy do masy wynoszącego 400 KM na tonę. Jest połączony z sześciobiegową skrzynią manualną Tremec. Skrzynia Magnum XL jest w stanie wygenerować moment obrotowy rzędu 700 lb-ft i osiągnąć do 7500 rpm.

TVR GRIFFITH LAUNCH EDITION

TVR wyprodukuje 500 modeli Griffith Launch Edition, a produkcja rozpocznie się pod koniec 2018 roku.

TVR Griffith Launch Edition będzie dostępny w szerokim wyborze kolorów, w tym w specyficznych kolorach Launch Edition oraz jako niestandardowe opcje lakierów. Będzie wyposażony w unikalne felgi Launch Edition o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.

Wszystkie modele Launch Edition będą miały pełne skórzane wnętrze w kilku unikalnych kolorach.

TVR Griffith Launch Edition będzie zaczynał się od ceny 90 000 funtów, a niewielka liczba przydziałów wciąż będzie dostępna.

SPECYFIKACJE TECHNICZNE

5.0 V8 6MT

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4951 Cm3
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna200 Mph (322 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 275/30 Zr20
Długość169.8 In (4313 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość48.8 In (1240 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/61.3 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Masa własna2756 Lbs (1250 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.