Model Tuscan z 2000 roku był bezpośrednią konkurencją dla Porsche Boxster, oferując karoserię Targa Coupe w szalenie atrakcyjnym wyglądzie. TVR zalecało go jako auto do codziennego użytku.
Niektórzy producenci samochodów wciąż wytwarzają większość swoich pojazdów ręcznie, w tradycyjny sposób. Tak też powstał TVR Tuscan, który bazował na tej samej platformie co TVR Cerbera, ale był dłuższy, miał większy bagażnik oraz odsuwaną dachową część.
Zaokrąglony kształt nadwozia nie pozostawiał miejsca na proste linie. Z przodu znajdowało się sześć większych otworów na reflektory, kierunkowskazy i światła drogowe, a także para mniejszych otworów na światła parkingowe. Kratka chłodnicy, umieszczona bardzo nisko, miała sporo okrągłych otworów. Maskę zdobiły dwa duże wloty powietrza, które miały za zadanie wydobywać ciepłe powietrze z przedniego chłodnicy. Krótkie wnętrze z długimi, zakrzywionymi drzwiami oraz stosunkowo krótkim, także zaokrąglonym bagażnikiem dopełniało projekt tego samochodu. Słupki B były nachylone, a tylne okno było składane.
Wewnątrz Tuscan zamiast aluminium zastosowano mosiądz. Zestaw wskaźników wyposażony był w duży prędkościomierz oraz centralnie umieszczony wyświetlacz LCD, który dostarczał różnych informacji. Trzy diody LED umieszczone nad zestawem wskaźników informowały kierowcę, kiedy zmienić bieg. To wnętrze było zupełnie wyjątkowe. Fotele sportowe obiecywały dobre trzymanie podczas szybkich zakrętów. Zapomnij o skomplikowanych systemach infotainment. Tuscan był prosty i stworzony do rzeczywistej jazdy.