General Motors kontynuuje projekt z Suzuki mający na celu stworzenie i produkcję małego minivana na rynek europejski.
Na kontynencie europejskim minivan sprzedawany był jako Opel Agila, natomiast w Anglii nosił oznaczenia Vauxhall. Ta strategia sprawdzała się przez lata i GM nie dostrzegał żadnych problemów w powtórnym wykorzystaniu jej, ponieważ brytyjska marka była lepiej znana w Wielkiej Brytanii niż niemieckie pojazdy noszące nazwę Opel.
Koncept urbanistycznego mini-monocaba pokazał pojazd dopasowany do ciasnych miejskich obszarów. Jego krótka długość wynosząca 3,74 m (12,2 stopy) umożliwiała łatwiejsze parkowanie w wąskich miejscach niż większość innych pojazdów dostępnych na rynku. Dodatkowo, wysoka linia okien i przestronne drzwi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Z przodu Agila miała bardzo duże reflektory, które były nachylone w kierunku słupka A. Z tyłu, pionowy kąt klapy bagażnika został podkreślony przez kanciaste tylne światła, które flankowały pojazd.
Wewnątrz, dzięki wysokiemu umiejscowieniu siedzeń, Agila oferowała wystarczająco miejsca dla czterech dorosłych pasażerów. Z przodu dwa fotele zapewniały komfort swoim użytkownikom. Na desce rozdzielczej, przed kierowcą, producent zamontował zestaw wskaźników z dużym prędkościomierzem umieszczonym pośrodku oraz kilkoma innymi wskaźnikami. Na centralnej konsoli Vauxhall zainstalował odtwarzacz CD oraz panel sterowania klimatyzacją. Dodatkowo, przedłużenie centralnej konsoli pomieściło dźwignię zmiany biegów. Na tylnej kanapie było wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów, ale bagażnik w tylnej części pojazdu był mały, wystarczający tylko na kilka zakupów.
Pod maską, dwaj producenci (GM i Suzuki) postanowili zaoferować pojazd w wyborze trzech silników, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesel. Dostępna była także czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
Urbany mini-monocab łączy wszechstronność z eleganckim designem
Rüsselsheim. W dzisiejszym stylu życia aktywnych kobiet kluczowe jest zachowanie równowagi. Praca, fitness, zakupy, spotkania z przyjaciółmi i przemieszczanie się – samochód ułatwia wszystko, a najlepiej, gdy jest tak wszechstronny jak jego właścicielka. Takie właśnie cele mieli na myśli projektanci i inżynierowie, rozwijając najnowszą generację Opla Agila. Efektem ich pracy jest stylowy miejski samochód, który jest kompaktowy i zwrotny, idealny do ciasnych parkings, a jednocześnie oferuje przestronne wnętrze wystarczające nawet dla dużego sprzętu sportowego i hobbystycznego. Oferuje także wystarczająco dużo miejsc, aby zapewnić komfort rodzinie i przyjaciołom.
Mimo kompaktowej długości 3,74 metra, nowa Agila pomieści pięć osób i zapewnia im łatwy dostęp przez cztery drzwi. Jakość materiałów, świeża kolekcja kolorów wnętrza i nadwozia, wszechstronne schowki oraz dostateczna przestrzeń nad głową tworzą przyjemną atmosferę już od pierwszego wejrzenia. Przyjemność z jazdy potęgują szczegóły, takie jak oddzielny obrotomierz na desce rozdzielczej, wysoko umieszczona dźwignia biegów oraz piloty na kierownicy do obsługi radia. Wysoka pozycja siedzenia ułatwia wsiadanie i wysiadanie z Agili oraz zapewnia dobrą widoczność nawet w gęstym miejskim ruchu. Oparcia tylnych siedzeń można łatwo złożyć, tworząc całkowicie płaską podłogę bagażnika, z dodatkowym schowkiem pod spodem. Łączna pojemność bagażowa Agili wynosi ponad 1100 litrów, co czyni ją liderem w tej klasie. Nowa Agila wyposażona jest także w pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje cztery poduszki powietrzne oraz opcjonalny program stabilizacji toru jazdy (ESP) i poduszki powietrzne w zasłonach.
Nowe silniki o mocy do 86 KM (dwa dynamiczne silniki benzynowe oraz najwyższej jakości silnik diesla z systemem common-rail o dużym momencie obrotowym) łączą osiągi z niską emisją. Oprócz standardowej skrzyni manualnej dostępna jest także automatyczna – to wyróżniająca cecha w tej klasie. Druga generacja Opla Agila zadebiutuje na targach IAA we Frankfurcie (13-23 września 2007) i będzie dostępna w salonach od przyszłej wiosny.
Charakterystyka nowej Agili:
Design: Nowoczesny pięciodrzwiowy miejski mini-monocab z płynnymi liniami, dynamiczną sylwetką dachu, typową przyjazną twarzą Opla oraz zharmonizowanymi proporcjami (długość/szerokość/wysokość: 3,74/1,68/1,59 m) pomimo kompaktowych wymiarów.
Wnętrze: Wszechstronne pięcioosobowe, wysoka pozycja siedzenia zapewnia dobrą widoczność, wysoko umieszczona dźwignia biegów w konsoli centralnej, duża, charakterystyczna okrągła deska rozdzielcza, obrotomierz w osobnej obudowie, świeże kolory, w tym pomarańczowy i niebieski w tkaninach, konsoli centralnej i wykończenia deski rozdzielczej, regulowana wysokość kierownicy z pilotami, regulowane wysokościowo przednie siedzenia, liczne schowki, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, płaska podłoga bagażnika z dodatkowym schowkiem pod spodem.
Podwozie: Nowo opracowane podwozie zapewniające zwinne prowadzenie, oś przednia mocowana do podwozia, pół-niezależne zawieszenie tylne, duże koła do 15 cali.
Silniki: Dwa nowe, dynamiczne jednostki benzynowe (1,0 l/65 KM z pięciobiegową skrzynią manualną, 1,2 l/86 KM również dostępne z automatyczną skrzynią biegów), jedna ekonomiczna i mocna jednostka diesla z bezpośrednim wtryskiem common-rail (1,3 l/75 KM, 190 Nm), dostępna z filtrem cząstek stałych.