Vauxhall zaprezentował Corsę w 2006 roku na londyńskich targach motoryzacyjnych, a samochód szybko stał się hitem brytyjskiej marki.
Ten mały samochód segmentu był wspólnym projektem firm General Motors i Fiat. W trakcie współpracy Włosi stworzyli Punto i Alfa Romeo MiTo, podczas gdy marki GM produkowały Vauxhall/Opel Corsa. Dziwnie, że obaj producenci postanowili przenieść projekt z Niemiec, a niektóre silniki wzięli z Włoch.
W porównaniu do swojego poprzednika, nowa generacja była większa, a stylistyka przednich reflektorów, cofniętych w nadkolach, nadawała jej wygląd kompaktowego auta. Wygięte, trójkątne tylne okna sprawiały wrażenie sportowego coupe. To samo motywy stylistyczne zastosowano w modelu Astra GTC, co doprowadziło do powstania nachylonej klapy bagażnika. Z tyłu, owalne, łezkowate światła były zamontowane powyżej zderzaka tylnego, aby chronić je przed uszkodzeniem podczas parkowania i w niskich prędkościach.
W środku Corsa oferowała przyzwoitą przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Z przodu dwa fotele były umieszczone wyżej, co umożliwiało lepszą widoczność na drodze. Niestety, dość nudna deska rozdzielcza, z centralnym panelem przypominającym smutnego robota z okrągłymi wentylatorami pośrodku, nie była tak atrakcyjna jak reszta samochodu. Jednak projekt nie był włoski.
Dzięki zawieszeniu typu McPherson z przodu oraz pół-niezależnemu zawieszeniu z tyłu, Corsa była typowym pojazdem miejskim. Oferowano ją z wyborem silników benzynowych i diesla od obu producentów. W zależności od silnika dostępna była z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną. Istniała również opcja 4-biegowej automatycznej lub 6-biegowej zautomatyzowanej skrzyni z elektronicznie sterowanym sprzęgłem.