VAUXHALL Corsa 3 drzwiowe 2014-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VAUXHALL Corsa 3 drzwiowe 2014-Present

Przejdź do galerii zdjęćVAUXHALL Corsa 3 drzwiowe 2014-Present

W 2014 roku Vauxhall zaprezentował czwartą generację modelu Corsa na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu oraz jego europejskiego odpowiednika, piątą generację Opel Corsa.

Kiedy Opel wprowadził na rynek pierwszą generację Corsy w Europie, Vauxhall zdecydował się na inny znak towarowy i nazwał swój mały samochód z segmentu A Nova w 1982 roku. Na oznaczenie Corsa przeszedł dopiero od drugiej generacji w 1993 roku. Przechodząc do 2014 roku, brytyjski producent samochodów zaprezentował ostatnią Corsę zaprojektowaną i opracowaną przez General Motors, od momentu gdy amerykański koncern sprzedał obie marki Peugeot-Citroen w 2019 roku.

Przedni pas pojazdu charakteryzował się „skrzydlatymi” reflektorami, które zawierały charakterystyczny dla Vauxhall motyw oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Grille w kształcie odwróconego trapezu posiadało chromowaną emblemat Vauxhall, a dolna część zderzaka była ozdobiona spojlerem. Łukowate tylne okno boczne potęgowało sportowy wygląd wersji trzydrzwiowej, podczas gdy rzeźbione drzwi i tylne błotniki sprawiały, że samochód wydawał się dłuższy.

Wewnątrz Corsa oferowała pięć miejsc, jednak z ograniczonym dostępem dla pasażerów z tyłu. Deska rozdzielcza była prosta i skromna w podstawowych modelach, z centralnym panelem, w którym producent zamontował radio i sterowanie klimatyzacją. W wyższych wersjach wyposażenia Vauxhall zainstalował nową jednostkę multimedialną z 7-calowym ekranem dotykowym. Dodatkowo oferowała łączność z Apple CarPlay i Android Auto.

Vauxhall oferował Corsę z pięcioma silnikami benzynowymi i dwoma turbodoładowanymi silnikami diesla, które standardowo były połączone z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową automatyczną, w zależności od wersji. Najmocniejsza wersja nosiła tradycyjne oznaczenie VXR i dysponowała mocą 140 KM, przekształcając małego hatchbacka w miejski „pocket rocket”.

Po premierze na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014 roku, nowa Czwarta Generacja Vauxhall Corsa zastępuje model, który – nawet w swoim ostatnim pełnym roku produkcji – osiągnął wyjątkowe wyniki sprzedaży, dzięki znajomości jego nazwy i wyglądu, a także sympatii do jego kompaktowych wymiarów i przestronności wnętrza.

Wychodząca Corsa była fenomenem sprzedażowym, brytyjscy nabywcy przyjęli ją do serca i używali jej nazwy jako domyślnego określenia dla aut w klasie supermini. Przez wiele lat była to najchętniej kupowana przez Vauxhalla, rywalizując z Fiestą o pozycję numer 1 w Wielkiej Brytanii, a także prowadząc w sprzedaży w Szkocji i Irlandii Północnej.

W swoim ostatnim pełnym roku sprzedano 84 000 egzemplarzy, przewyższając całkowitą sprzedaż takich marek jak SEAT, Skoda, Renault czy Citroen. Tak duża popularność sprawiła, że Wielka Brytania stała się wiodącym rynkiem dla Corsy, znacząco przewyższającym inne kraje (Niemcy były drugim co do wielkości rynkiem w 2013 roku, z około 50 000 sprzedanych aut).

Biorąc pod uwagę całą Europę, Corsa jest drugą najpopularniejszą marką na kontynencie po 32 latach obecności na rynku. Mimo silnej konkurencji ze strony rywali jak VW Polo, Peugeot 208, Renault Clio i Ford Fiesta, sprzedano ponad 12 milionów egzemplarzy, co daje średnio 370 000 aut rocznie.

W Wielkiej Brytanii Corsa ma bardzo zróżnicowany profil klientów, przyciągając osoby z różnych środowisk społecznych, zarówno mężczyzn, jak i kobiety, młodych i starszych. Klienci zainteresowani wersją trzydrzwiową i pięciodrzwiową różnią się nieco: model pięciodrzwiowy skierowany jest głównie do klientów mainstreamowych, podczas gdy trzydrzwiowy do młodszej grupy wiekowej, poniżej 40 roku życia. Podział na klientów indywidualnych i flotowych jest dość równy, choć nieco bardziej skłania się w stronę prywatnych nabywców.

Co sprawia, że Corsa wciąż cieszy się popularnością? Badania przeprowadzone przez Vauxhalla wykazały, że następujące cechy wielokrotnie przyciągają nabywców do Corsy:

Kompaktowa długość 4 m, ułatwiająca manewrowanie
Obszerne i dobrze zaprojektowane wnętrze, które zaskakuje swoimi wymiarami zewnętrznymi
Młodzieńczy i dynamiczny wygląd
Znajomość wyglądu i pozytywne skojarzenia z nazwą 'Corsa’

Tak więc wyzwaniem dla modelu czwartej generacji było zachowanie tych atutów i rozwinięcie ich. Udoskonalenie właściwości jezdnych do standardów wiodących w klasie było kluczowym celem podczas rozwoju Nowej Corsy, a także gruntowna przebudowa wnętrza, nowe, bardziej efektywne jednostki napędowe oraz wprowadzenie innowacyjnych i atrakcyjnych technologii.

'Corsa pozostaje najlepiej sprzedającym się autem w gamie Vauxhalla, co jest dowodem na trwałą atrakcyjność obecnego modelu wśród brytyjskich nabywców, wspieraną przez szereg innowacyjnych programów sprzedażowych, które czynią ten samochód jeszcze bardziej kuszącym,’ powiedział Tim Tozer, przewodniczący i dyrektor generalny Vauxhalla. 'Dlatego Nowa Corsa ma przed sobą sporo pracy – zarówno jako godny następca obecnego modelu, jak i nowy rywal w bardzo konkurencyjnej klasie. Jesteśmy pewni, że z łatwością pokona obie te przeszkody.’

PROJEKT

Nadal będąc jednym z najchętniej kupowanych i ulubionych samochodów w Wielkiej Brytanii, obecny model wciąż zyskuje sympatię właścicieli dzięki doskonałemu połączeniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych i sprytnego wykorzystania przestrzeni w kabinie – kluczowych kwestii podczas opracowywania nowego auta.

W efekcie, nowa Czwarta Generacja Corsy jest niemal identyczna pod względem długości z obecnym modelem i zachowuje swoją imponującą przestronność dla pasażerów.

Jednak prawie każdy inny element jej konstrukcji i inżynierii uległ zmianie, znacząco poprawiając właściwości jezdne, efektywność, łączność i ogólne doświadczenia związane z posiadaniem auta.

Wszystkie panele nadwozia są nowe i zapewniają większe zróżnicowanie między 'sportowym’ wyglądem wersji trzydrzwiowej a 'premium’ pięciodrzwiowej. Po raz pierwszy w Corsie wyróżniający profil auta został wzbogacony o rzeźbiarski design Marka Adamsa, obejmujący elementy takie jak 'ostrze’ biegnące wzdłuż dolnej sekcji drzwi.

Prawie każdy element obszernych wnętrz Corsy jest całkowicie nowy, w tym całkowicie przeprojektowane panele instrumentów i deska rozdzielcza, a także znacznie poprawione poziomy funkcjonalności, wyróżnione zaawansowanym systemem IntelliLink Vauxhalla – po raz pierwszy zastosowanym w modelu o dużej sprzedaży.

'Nowa Corsa doskonale interpretuje naszą filozofię projektowania,’ powiedział Mark Adams, wiceprezydent ds. designu Vauxhalla/Opela. 'Gładko wyrzeźbiona karoseria, napięte dynamiczne linie, w tym nasze charakterystyczne „ostrze” na boku nadwozia oraz wyrafinowane wykończenie sprawiają, że Corsa to sportowo wyglądające małe auto o eleganckim designie. Dotyczy to także wnętrza z materiałami wysokiej jakości, doskonałym rzemiosłem i nowoczesnym systemem infotainment. Kierujemy się do klientów, którzy nie inwestują fortuny w samochód, ale wymagają jakości na najwyższym poziomie.’

Zewnętrze

Z przodu, Corsa jest od razu rozpoznawalna jako najnowszy dodatek do gamy Vauxhalla. Śmiały przód jest wyraźnie rozpoznawalny dzięki reflektorom w kształcie 'eagle eye’, które obejmują charakterystyczne dla Vauxhalla LED-owe światła dzienne oraz niską sportową kratkę w kształcie trapezu, z chromową listwą wspierającą heraldyczną postać Vauxhalla. Przednie światła przeciwmgłowe są osadzone w dwóch niskich, bocznych wlotach powietrza z chromowym wykończeniem, co sprawia, że auto wygląda szerzej i niżej.

Widok boczny nadwozi wersji trzy- i pięciodrzwiowej jest bardzo różny. W wersji trzydrzwiowej, górna linia okien opada do tyłu, co nadaje samochodowi wygląd coupe. W pięciodrzwiowej wersji, linia pasa zwiększa się ku górze, tworząc dynamiczne połączenie z spojlerem dachowym. Rzeźbione boki nadwozia ozdabia płynne 'ostrze’ Vauxhalla.

Tylny widok Corsy jest również całkowicie nowy. Szerokie, poziome, podzielone światła tylne pomagają poszerzyć autom i przechodzą przez tylne ramiona, tworząc bardziej muskularną postawę. Graficzny projekt 'skrzydła’ pojawia się, gdy tylne światła są włączone.

Oferowanych jest także wiele innych kolorów zewnętrznych – łącznie 15. Nowe dla tego modelu są Summit White i Limelight Green oraz metaliczne Shiny Rock, Emerald Green, Darksea Blue i Peppermint Green.

Wnętrze

Chociaż podstawowe wymiary kabiny Nowej Corsy pozostają w dużej mierze te same, prawie wszystko, co się w niej znajduje, zostało przeprojektowane.

Materiały wysokiej jakości – takie jak te używane do miękkiej górnej części deski rozdzielczej czy wykończenia w bogatym satynowym chromie – są godne pojazdów z znacznie wyższych segmentów. Wnętrze Nowej Corsy wprowadza także nową technologię druku tkanin na siedzenia.

Nowe centrum sterowania dla kierowcy znajduje się w nowo zaprojektowanej desce rozdzielczej, która ma tematykę opartą na poziomych liniach. Pojawił się także przekształcony, bardziej ergonomiczny niż wcześniej, zestaw przełączników oraz instrumenty w stylu chronometra, które są wykończone w chromie.

Wnętrze jest również praktyczne, z przednimi drzwiami, które mają komorę wystarczającą na butelkę o pojemności 1,5 litra oraz trzy uchwyty na kubki w konsoli centralnej. Jest także elastyczny uchwyt na kubek z przodu dźwigni zmiany biegów.

Corsa jest pierwszym modelem Vauxhalla dostępnym z systemem IntelliLink, innowacyjnym systemem komunikacyjnym, który już wcześniej zagościł w modelu ADAM. Nowoczesny system infotainment IntelliLink jest w pełni konfigurowalny i zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania. System otoczony jest dekoracją o wysokim połysku, a przyciski wykończone są w satynowym chromie.

IntelliLink działa za pomocą siedmiocalowego ekranu dotykowego w kolorze, a jego obsługa możliwa jest za pośrednictwem aplikacji takich jak BringGo (do nawigacji), Stitcher i TuneIn (do globalnych kanałów radiowych i podcastów internetowych).

System jest kompatybilny z telefonami Apple i Android, a także zawiera dodatkowe funkcje, takie jak polecenia głosowe, Bluetooth i Siri Eyes Free.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE

Pod maską nowe silniki i skrzynie biegów będą dostępne od samego początku. Jednostka napędowa 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o pojemności trzech cylindrów – tylko jedna z nowej serii silników w ofercie Vauxhalla – będzie flagowym modelem w ofercie silników benzynowych, podczas gdy znacznie poprawiona jednostka napędowa 1.3 CDTi, spełniająca rygorystyczne normy Euro-6, będzie atrakcyjna dla nabywców diesli.

1.0-LITROWY ECOTEC

Czołowym silnikiem w ofercie Nowej Corsy jest nowo wprowadzona jednostka silnikowa 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o pojemności trzech cylindrów. Spełniająca najnowsze rygorystyczne normy emisji Euro 6, ten nowy silnik jest pierwszym z nowej rodziny małych jednostek benzynowych o pojemności trzech i czterech cylindrów, które są wprowadzane do gamy Vauxhalla.

Kompaktowy silnik ECOTEC 'triple’ to jedyny produkowany silnik trzycylindrowy na rynku, który posiada wałek wyrównawczy montowany w misce olejowej, co czyni go szczególnie gładkim i wolnym od drgań, wyznaczając klasowe standardy pod względem hałasu, wibracji i twardości (NVH).

To jeden z najcichszych silników trzycylindrowych swojego rodzaju, ECOTEC ma liczne środki dźwiękochłonne, które przyczyniają się do jego wzorcowej kultury pracy. W trakcie rozwoju 40 komponentów i grup podzespołów zostało zoptymalizowanych akustycznie, w tym blok silnika, system wtrysku paliwa i wał korbowy.

Ta nowoczesna jednostka charakteryzuje się wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa, ultrakompaktowym systemem doładowania oraz ciągłą regulacją czasowania zaworów (strona dolotowa i wydechowa). Silnik 1.0 ECOTEC waży zaledwie 106 kg dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji, z zintegrowanym z głowicą silnika kolektorem wydechowym.

Nowy silnik charakteryzuje się również doskonałą wydajnością, osiągając 0-100 km/h w zaledwie 10,4 sekundy w wersji 115KM, z maksymalną prędkością 195 km/h. Wersje 90KM i 115KM zapewniają doskonały moment obrotowy przy niskich obrotach, z 170 Nm generowanymi przy zaledwie 1800 obr./min.

Dzięki technologii Start/Stop jako standard, 1.0-litr ECOTEC osiąga 65,7 mpg w cyklu mieszanym i emisję CO2 tak niską jak 100 g/km.

Silnik jest połączony z zupełnie nową, kompaktową sześciobiegową skrzynią manualną. Cechy obejmują większą efektywność dzięki niskotryskowej konstrukcji i dokładne odczucie zmiany biegów.

1.4-LITROWY TURBO

Nowa wersja silnika turbo 1.4 Vauxhalla zadebiutuje w Nowej Corsie. Zaprojektowana z myślą o maksymalnej efektywności paliwowej, ale z mocnym osiągami w średnim zakresie, nowa jednostka produkuje 100 KM. Moment obrotowy 200 Nm jest dostarczany od 1850 do 3500 obr./min. Ekonomia wynosi 55,4 mpg w cyklu mieszanym, a emisja CO2 to 119 g/km dla wersji 3-drzwiowej ecoFLEX. Ten sam model przyspiesza od 0-100 km/h w 11,0 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 185 km/h.

1.2- i 1.4-LITROWY

Dwa wolnossące silniki benzynowe o pojemności czterech cylindrów – 1.2 i 1.4 litra – zostały zaktualizowane i dostosowane do nowego auta. Model 1.2 osiąga 53,5 mpg w cyklu mieszanym z emisją CO2 wynoszącą 124 g/km przy 16-calowych kołach. Model 1.4 w wersji ecoFLEX 3-drzwiowej osiąga 55,4 mpg i emisję CO2 119 g/km.

1.3-LITROWY CDTi

Znaczące poprawy w obecnym silniku diesla 1.3 CDTi Corsy wprowadzono w celu dostosowania go do norm emisji Euro 6 dla nowego modelu.

Po premierze, najbardziej oszczędna wersja diesla Corsy – z silnikiem o mocy 95KM, pięciobiegową manualną skrzynią biegów i systemem odzyskiwania energii z hamowania – może obniżyć emisję CO2 wersji 3-drzwiowej do 85 g/km i osiągnąć 88,3 mpg w cyklu mieszanym. Ten sam silnik dostępny jest również w wersji 75KM. Oba silniki zostały zmodernizowane, aby zapewnić większą kulturę pracy i reakcję, pozostając jednocześnie wyjątkowo wydajne.

SKRZYNIE BIEGÓW

Trzy nowe skrzynie biegów – manualna, automatyczna i Easytronic – są dostępne, z poprawioną jakością zmian biegów i zapewniając większą ogólną efektywność.

Nowy 1.0-litr ECOTEC otrzymuje kompaktową sześciobiegową skrzynię manualną, która minimalizuje wewnętrzny tarcie dla lepszej efektywności i komfortu zmiany biegów. Inżynierowie Vauxhalla osiągnęli większą efektywność operacyjną poprzez optymalne zestopniowanie przełożeń i niskotryskową konstrukcję dla komponentów wewnętrznych. Ważąca poniżej 40 kg, jest to jedna z najlżejszych manualnych skrzyń biegów na rynku.

Nowa Corsa jest pierwszym małym Vauxhallem, który jest dostępny z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego. Zwiększona liczba przełożeń (wcześniejszy model Corsy miał czterobiegową automatyczną skrzynię) umożliwia szersze rozłożenie biegów. Długie szóste przełożenie zapewnia niższe obroty silnika i zmniejsza poziom hałasu w kabinie. Na początku ta skrzynia biegów, która zapewnia szybkie i niezwykle płynne zmiany biegów, jest dostępna wyłącznie z silnikiem benzynowym 1.4 (90KM).

Dostępna jest również nowa generacja skrzyni biegów Easytronic 3.0 o pięciu biegach. Zapewnia zautomatyzowaną obsługę w bardziej przystępnej cenie, a także doskonałą efektywność paliwową i płynne zmiany biegów. Będzie szczególnie atrakcyjna dla klientów wrażliwych na cenę, którzy nie chcą rezygnować z komfortu oferowanego przez automatyczną skrzynię.

Easytronic 3.0 to techniczne osiągnięcie, z jakością zmiany biegów i reakcjami porównywalnymi z konwencjonalną automatyczną skrzynią z konwerterem, ale za około połowę ceny i z poprawioną efektywnością paliwową. Optymalizacja techniczna została osiągnięta dzięki postępom w dziedzinach aktuatorów, technologii czujników i inżynierii sterowania, a także poprzez wprowadzenie całkowicie przeprojektowanej bazy manualnej skrzyni biegów.

W interakcji między modułami sterującymi napędem wprowadzono nowe funkcje. Oprócz trybu automatycznego z elektro-hydraulicznym aktuatorów, który przejmuje obsługę zmiany biegów i sprzęgła, Easytronic 3.0 oferuje również ręczne zmiany biegów przy użyciu operacji pchania i ciągnięcia dźwigni zmiany biegów.

W porównaniu do konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, Easytronic 3.0 ma niższą wagę i minimalne wewnętrzne tarcie. Dzięki Easytronic nowa Corsa osiąga 60.1 mpg w cyklu mieszanym i emisję CO2 tak niską jak 110 g/km.

PODWOZIE

Całkowicie przeprojektowane podwozie z nowymi komponentami zawieszenia stanowi podstawę każdej Nowej Corsy, nie pozostawiając elementów z obecnych modeli.

Nowy samochód ma obniżony środek ciężkości o 5 mm, co wspomaga stabilność i charakterystyki przechyłów, podczas gdy wzmocniona, sztywniejsza przednia rama i nowa geometria zawieszenia przedniego, w tym nowe przeguby, zapewniają kierowcom lepszą precyzję prowadzenia.

'Podwozie nowej generacji Corsy nie dziedziczy ani jednego komponentu z poprzedniego modelu,’ powiedział Michael Ableson, wiceprezydent GM ds. inżynierii pojazdów w Europie. 'Przekształciliśmy każdy możliwy zestaw śrub, aby osiągnąć lepsze doświadczenie jazdy, z nowymi poziomami komfortu, precyzji i przyjemności. Równocześnie skoncentrowaliśmy się na znalezieniu optymalnej równowagi między przyjemnymi dynamikami a przewidywalnym, najbezpieczniejszym prowadzeniem na drodze.’

Oprócz obniżonego środka ciężkości o 5 mm, Corsa otrzymuje nową, sztywniejszą, przeprojektowaną konstrukcję podwozia. Przednie zawieszenie typu MacPherson ma nową geometrię z nowymi przegubami przednimi, co poprawia zachowanie pojazdu na zakręcie, reakcję układu kierowniczego i zachowanie w przypadku podsterowności.

Nowa, wzmocniona rama zwiększa sztywność skrętną, podczas gdy podwójne mocowania amortyzatorów zapewniają lepszą reakcję na nierównych nawierzchniach. Nowe współczynniki sprężyn i właściwości amortyzatorów w przedniej części zmniejszają moment przechyłu podczas nagłych hamowań. To pomaga kierowcy utrzymać kontrolę w sytuacji awaryjnej, nawet dla niedoświadczonych kierowców.

Tylny stabilizator osi również został przeprojektowany, a ulepszony stabilizator dodano, aby zredukować przechyły dla lepszego pokonywania zakrętów i stabilności.

Udoskonalenia wprowadzono także do charakterystyki amortyzatorów, zarówno w ustawieniach Komfort, jak i Sport, podnosząc poprzeczkę dla komfortu jazdy i kultury pracy w klasie Corsy.

Podwozie Komfort oferowane jest z kołami o średnicy od 14 do 16 cali. Podwozie Sport ma sztywniejsze sprężyny i amortyzatory oraz specyficzną geometrię układu kierowniczego i kalibrację dla bardziej bezpośredniej reakcji. Jest standardowo montowane w modelach Corsy wyposażonych w 17-calowe koła.

Układ kierowniczy

W celu poprawy stabilności kierunkowej, inżynierowie Vauxhalla zmienili punkty montażowe wału kierowniczego oraz zoptymalizowali jego geometrię. Nowa konstrukcja mocowania kolumny kierowniczej oszczędza miejsce, które jest wypełnione dodatkowym materiałem wyściółkowym, zwiększając bezpieczeństwo kierowcy w przypadku kolizji. Kolumna kierownicza ma również specjalne pochłaniacze uderzeń.

Opracowanie zupełnie nowej architektury elektrycznej dla piątej generacji Corsy umożliwia bardziej wyrafinowany poziom interakcji między różnymi systemami.

Nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennym wspomaganiu prędkości – które zawiera tryb City do manewrowania w niskich prędkościach i parkowania – otrzymało specyficzne dostrojenie dla Zjednoczonego Królestwa, aby sprostać naszym wyjątkowym i trudnym warunkom terenowym. Podsterowność została ograniczona, a tarcie zmniejszone, co umożliwia kierowcom płynniejsze, a zarazem bardziej precyzyjne prowadzenie w kierunku układu kierowniczego.

Uzupełnieniem podzespołów podwozia Nowej Corsy jest szereg systemów bezpieczeństwa dla kierowcy, możliwych dzięki nowej architekturze elektrycznej. Należą do nich: pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu, automatyczna pomoc parkingowa (samochód samodzielnie parkuje) oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.

Hamulce i koła

Nowa Corsa posiada 14-calowe stalowe felgi i opony 185/70. W połączeniu z silnikiem turbo (1.0 turbo, 1.4 turbo i 1.3 CDTi), nowa Corsa zawsze jest wyposażona w koła o średnicy 15 cali lub większe. Dostępna jest także opcja 17-calowych felg i opon o szerokości 215 mm. Standardowy wyświetlacz systemu monitorowania ciśnienia w oponach ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w którejkolwiek z opon.

System hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz hamulcowych z przodu i solidnych z tyłu, które są w stanie łatwo poradzić sobie z dużymi obciążeniami. Odczucie na pedale odznacza się wyraźnym punktem nacisku i doskonałą kontrolą. Systemy hamulcowe wspomagane są przez elektroniczne urządzenia, które otrzymują informacje z czujników ABS/ESP. Na przykład, systemy rozpoznają, gdy hamulce są aplikowane podczas pokonywania zakrętu i rozprowadzają siłę hamowania na wszystkie cztery koła, w zależności od obciążenia.

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO

W czwartej generacji Corsa nigdy nie była tak dobrze wyposażona w komfort dla kierowcy oraz bezpieczeństwo. Nowy model dostępny jest z podgrzewanymi przednimi siedzeniami, kierownicą i szybą, a także z miękkim ambientowym oświetleniem i pełnowymiarowym panoramicznym dachem, dorównując poziomowi wyposażenia z wyższej klasy.

Nowe systemy bezpieczeństwa także się mnożą. Nabywcy mogą wybierać spośród listy, która obejmuje: alert o martwym polu, asystenta świateł drogowych, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa, reflektory bi-xenonowe i kamerę tylnej.

System infotainment IntelliLink Vauxhalla pojawia się po raz pierwszy w modelu o wysokiej sprzedaży. Zapewnia on bezproblemową integrację funkcji smartfonów Apple i Android w samochodzie, zapewniając kierowcom Corsy stałe połączenie z bezpiecznym użytkowaniem podczas jazdy.

Komfort

Nowa podgrzewana szyba ThermaTec zapewnia doskonałą widoczność. Jak w poprzedniej generacji, kierownica i przednie siedzenia mogą być również podgrzewane.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów klimatyzacyjnych, elektroniczna kontrola klimatu nowej Corsy korzysta z opatentowanej strategii sterowania, która utrzymuje stały komfort przez cały rok, bez konieczności zmiany ustawień.

Wykorzystując dane wydajności, które obejmują ponad 200 charakterystyk, mikroprocesor oblicza klimat wewnętrzny i dostosowuje go do pożądanych wartości. Rezultatem jest system klimatyzacji, który jest bardziej stabilny i kompensuje wahania temperatury wewnątrz samochodu, co sprawia, że długie podróże są jeszcze bardziej komfortowe. Aktywowany filtr powietrza w kabinie węgla aktywnego pomaga utrzymać pyłki i nieprzyjemne zapachy z dala.

Fotele z eleganckim wykończeniem i optymalnymi konturami z nowoczesnymi tkaninami tapicerskimi nadają nowej Corsie ostateczny, wysokiej jakości wykończenie.

Wewnątrz zarówno nowa wersja trzy-, jak i pięciodrzwiowa Corsy ma również dużo miejsca. W wersji trzydrzwiowej, przednie fotele Easy Entry umożliwiają łatwy dostęp do tylnej kanapy. Tylna kanapa z dzielonym oparciem 60/40 przekształca eleganckie wnętrze w przestronny bagażnik. Gdy oparcia tylnej kanapy są złożone, Corsa oferuje pojemność ładunkową wynoszącą 1120 litrów.

IntelliLink

Nowa generacja Corsy wyposażona jest w system infotainment IntelliLink Vauxhalla, który wprowadza połączony świat smartfonów i aplikacji do wnętrza.

Standardowy w wszystkich modelach, z wyjątkiem Life i Sting, IntelliLink jest w pełni kompatybilny z najnowszymi smartfonami opartymi na Androidzie i Apple iOS. Do pięciu telefonów komórkowych można jednocześnie połączyć wewnątrz auta przez Bluetooth.

IntelliLink ma standardowy siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy, a jego strona główna daje dostęp do pięciu głównych funkcji: wykonywanie połączeń (Phone), słuchanie muzyki (Audio), przeglądanie zdjęć i filmów w odpowiednich warunkach (Gallery), zmiana ustawień, takich jak język systemu (Settings) lub korzystanie z aplikacji (Apps).

BringGo to aplikacja nawigacyjna IntelliLink. Można ją pobrać z App Store jako wersję mapy dla Europy Wschodniej i Zachodniej. Po pobraniu dane mapy pozostają zainstalowane na smartfonie użytkownika, co oznacza, że właściciele Corsy nie potrzebują szerokopasmowego połączenia z internetem, aby korzystać z systemu nawigacji BringGo. BringGo używa GPS smartfona do lokalizacji Corsy.

Aplikacja Stitcher to użyteczna globalna usługa podcastów internetowych, która pozwala użytkownikom słuchać programów na żywo lub po ich emisji. Po pobraniu Stitchera na smartfon, właściciele Corsy mogą uzyskać dostęp do ponad 10 000 podcastów na żądanie, w tym programy radiowe i stacje na żywo z całego świata, za pośrednictwem ekranu dotykowego IntelliLink.

Z dostępem do globalnej sieci 70 000 stacji radiowych, aplikacja Tune-In ma moc dostarczenia rozrywki dopasowanej do gustów każdego słuchacza.

Integracja urządzeń Apple iOS w IntelliLink umożliwia także sterowanie głosowe SIRI EYES FREE. Dzięki temu kierowcy mogą usłyszeć nadchodzącą wiadomość tekstową odczytaną na głos lub dyktować wiadomości i e-maile – wszystko to podczas trzymania rąk na kierownicy i oczu na drodze.

Bezpieczeństwo

Nowa Corsa nie tylko oferuje nowe doświadczenie w prowadzeniu z poprawionym komfortem i precyzją dzięki nowym systemom zawieszenia i kierowniczym, ale także ułatwia i zwiększa bezpieczeństwo jazdy dzięki zaawansowanym systemom asysty.

Szczególnie w trudnych warunkach jazdy w mieście, pomagają one kierowcy na różne sposoby. Wciśnięcie przycisku włącza standardowy tryb City, zwiększając wspomaganie przy niskich prędkościach, co jest przydatne podczas manewrowania w zatłoczonych obszarach miejskich.

Pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu również jest standardem. Utrzymuje ona funkcję hamulca przez około dwie sekundy po zdjęciu stopy z pedalu hamulca. Zapobiega to cofaniu się Corsy przy starcie na wzniesieniu lub przy ruszaniu na światłach lub uphill parkingu.

Wiele z nowych systemów asystujących kierowcy w Corsie nie ma sobie równych w swojej klasie pojazdów. Należą do nich bi-xenonowe reflektory z oświetleniem zakrętowym oraz LED-owe światła dzienne. Ten imponujący system, który dotychczas był dostępny tylko w pojazdach większych klas, oferuje poprawioną zasięg, jasność i intensywność kolorów – co jest dodatkowym atutem dla widoczności i bezpieczeństwa. Ponadto, ma niższe zużycie energii i znacznie dłuższą żywotność.

Nowa generacja Advanced Park Assist identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe i automatycznie parkuje pojazd, bez dotykania kierownicy przez kierowcę. System oparty na czujnikach ultradźwiękowych mierzy miejsca parkingowe równoległe lub prostopadłe, oblicza trajektorię pojazdu i automatycznie kieruje Corsę na miejsce.

Kierowca kontroluje jedynie przyspieszenie, hamowanie i zmianę biegów. Advanced Park Assist zawsze jest wyposażony w alert o martwym polu, który również korzysta z czujników ultradźwiękowych do ostrzegania kierowcy o nadchodzącej kolizji podczas zmiany pasa.

Czujniki mają zasięg trzech metrów po lewej i prawej stronie pojazdu, co pozwala im wykrywać obiekty lub inne pojazdy w martwym polu kierowcy. Gdy inny pojazd zbliża się do zasięgu czujników, LED-owe ostrzeżenie świeci się w odpowiednim lusterku zewnętrznym. Opcjonalny pakiet łączący funkcje Park Assist i Side Blind Spot Alert jest dostępny za 495 funtów.

Funkcja ogranicznika prędkości również pozwala kierowcy na wybór maksymalnej prędkości pojazdu powyżej 18 mph za pomocą przycisku kontrolnego na kierownicy. Ta funkcja jest szczególnie przydatna podczas jazdy w mieście.

Dodatki, takie jak opcjonalna kamera tylna, można również zintegrować, a bezpieczeństwo zwiększa nowy system – jak rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa, asystent świateł drogowych, wskaźnik odległości oraz ostrzeżenie o kolizji.

Ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa informuje kierowców akustycznym i wizualnym ostrzeżeniem, gdy niezamierzenie zjeżdżają z pasa. Rozpoznawanie znaków drogowych odczytuje ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania oraz dodatkowe znaki drogowe.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, ostrzeżenie o kolizji z przodu wykorzystuje akustyczny alert oraz czerwone, projektowane ostrzeżenie wyświetlane w szybie, gdy odległość do poprzedzającego pojazdu spada poniżej ustalonej minimalnej odległości.

Wskaźnik odległości informuje kierowcę o odległości do innych pojazdów znajdujących się przed nim w sekundach.

Asystent świateł drogowych automatycznie aktywuje światła drogowe w celu lepszego oświetlenia drogi i poprawy widoczności. System monitoruje odległość do poprzedzającego pojazdu lub nadjeżdżającego ruchu, rozpoznaje reflektory lub światła tylnie innych pojazdów oraz automatycznie przełącza reflektory na światła mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. To zapewnia wyższy komfort i bezpieczeństwo dla kierowców i pasażerów.

OFERTA, CENY I WYPOSAŻENIE

Nowa Corsa Vauxhalla jest już dostępna w sprzedaży w cenie od 8 995 funtów, przy znacznie obniżonych cenach katalogowych, o nawet 3 000 funtów w porównaniu do wychodzącego modelu, mimo ogromnego skoku jakości i poziomu wyposażenia w uproszczonej gamie.

Nowa Corsa oferuje doskonałą wartość za pieniądze w porównaniu do obecnego modelu. Klienci, którzy zdecydują się na Corsę SRi Vx Line 1.2i z klimatyzacją, najniższym modelem SRi Vx Line, oszczędzają 2 970 funtów w porównaniu do wychodzącego modelu SRi 1.4 z klimatyzacją. Podobnie, klienci wybierający Corsę SRi 1.2i z klimatyzacją, podstawowy model SRi, oszczędzają 2 435 funtów w porównaniu do poprzedniej wersji SXi 1.2i z klimatyzacją. Podobne oszczędności występują w całej gamie.

Nowy silnik 1.0-litr ECOTEC (115 KM) dostępny jest już od 10 995 funtów w wersji Sting R. Ta nowa jednostka napędowa Vauxhalla została powszechnie pochwalona po wprowadzeniu do modelu ADAM ROCKS AIR. Silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, osiągając 0-100 km/h w zaledwie 10,4 sekundy, oraz doskonałym momentem obrotowym przy niskich obrotach, wynoszącym 170 Nm przy 1800 obr./min.

Nowa Corsa jest dostępna w dziewięciu wersjach wyposażenia, w porównaniu do dziesięciu wcześniej: Life, Sting i Sting R, Design, SRi, Excite, SE, SRi VX Line i Limited Edition. Oferta została również znacznie uproszczona, z połową liczby modeli w porównaniu do wcześniejszej wersji. Poprawione wartości rezydualnych, które mają wzrosnąć o ponad 1 000 funtów w ciągu trzech lat/60 000 mil, czynią nową Corsę jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją.

'Nowa gama Corsy oferuje doskonałe połączenie odświeżonego designu, najlepszej w swojej klasie specyfikacji, znacznie poprawionych dynamiki jazdy oraz nowoczesnej technologii napędowej,’ powiedział Tim Tozer, przewodniczący i dyrektor generalny Vauxhalla. 'A jeśli to nie wystarczy, klienci mogą zaoszczędzić blisko 3 000 funtów w porównaniu do wychodzącego modelu.

Floty i kierowcy samochodów służbowych

Nowa gama Corsy oferuje znaczne oszczędności w porównaniu do kluczowych konkurentów dla kierowców samochodów służbowych i decydentów flotowych. Większość kluczowych modeli flotowych korzysta z obniżek cenowych rzędu około 2 000 funtów w porównaniu do wychodzącego modelu.

Łączne emisje CO2 uległy poprawie w całej gamie i obecnie wynoszą zaledwie 85 g/km. Gama Corsy została również uproszczona, z połową liczby modeli w porównaniu do wcześniejszych wersji, a wersje flotowe obejmują Design, SRi, SE i SRi VX Line.

Poprawione wartości rezydualne, które mają wzrosnąć o ponad 1 000 funtów w ciągu trzech lat/60 000 mil, dopełniają tę atrakcyjną ofertę.

Dzięki nowym silnikom o niskiej emisji CO2, Corsa ma znaczące oszczędności w Benefit-in-Kind w porównaniu do kluczowych rywali. W ciągu trzech lat/60 000 mil, przy osobistym stawce podatkowej wynoszącej 20 procent, Corsa SRi 5-drzwiowa 1.3 CDTi (95 KM) oszczędza 190 funtów w porównaniu do Peugeota 208 Style 5-drzwiowego 1.6 e-HDI (92 KM) oraz 129 funtów w porównaniu do Volkswagena Polo SE Design 5-drzwiowego 1.4TDI (75 KM). Oszczędza także 90 funtów w porównaniu do Forda Fiesty Zetec 5-drzwiowej 1.6 ECOnetic (95 KM).

Decydenci flotowi mogą korzystać z najlepszych kosztów całkowitych w klasie, napędzanych oszczędnościami paliwa dzięki nowym, bardziej efektywnym silnikom i lepszym prognozowanym wartościom rezydualnym. Na przykład, Corsa SRi 5-drzwiowa 1.3 CDTi (95 KM) generuje oszczędności całkowitych kosztów w wysokości 1 669 funtów w porównaniu do Peugeota 208 Style 5-drzwiowego 1.6 e-HDI (92 KM) oraz 1 547 funtów w porównaniu do Volkswagena Polo SE Design 5-drzwiowego 1.4TDI (75 KM). Oszczędza także 655 funtów w porównaniu do Forda Fiesty Zetec 5-drzwiowej 1.6 ECOnetic (95 KM).

Nowy silnik benzynowy Vauxhalla o pojemności 1.0 litra z trzema cylindrami pojawia się w Corsie po raz pierwszy. Dzięki niskim emisjom CO2, ta wspaniała nowa jednostka napędowa stanowi atrakcyjną alternatywę dla konkurencyjnych modeli diesla, oferując oszczędności kosztów całkowitych przekraczające 1 000 funtów w porównaniu do powyższych rywali.

1.4L ecoFlex 6MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc55.2 Kw @ 4200-6000 Rpm
75 Hp @ 4200-6000 Rpm
74 Bhp @ 4200-6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4000 Rpm
130 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R 15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3494 Lbs (1585 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

1.4L ecoFlex 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc66.2 Kw @ 6000 Rpm
90 Hp @ 6000 Rpm
89 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4000 Rpm
130 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3494 Lbs (1585 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

1.4L Turbo 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc73.5 Kw @ 3500-6000 Rpm
100 Hp @ 3500-6000 Rpm
99 Bhp @ 3500-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1800-3500 Rpm
200 Nm @ 1800-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.4L Turbo 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1364 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000 Rpm
150 Hp @ 5000 Rpm
148 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 2750-4500 Rpm
220 Nm @ 2750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3726 Lbs (1690 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

1.3L CDTi 6AT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc69.9 Kw @ 3750 Rpm
95 Hp @ 3750 Rpm
94 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
190 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3726 Lbs (1690 Kg)
Spalanie miasto58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO291 G/Km

1.3L CDTi 6MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc55.2 Kw @ 3750 Rpm
75 Hp @ 3750 Rpm
74 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
190 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

1.3L CDTi 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc69.9 Kw @ 3750 Rpm
95 Hp @ 3750 Rpm
94 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
190 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa73.5 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

1.0L Turbo 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc84.6 Kw @ 5000-6000 Rpm
115 Hp @ 5000-6000 Rpm
113 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-4500 Rpm
170 Nm @ 1800-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3605 Lbs (1635 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2111 G/Km

1.0L Turbo 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ 3700-6000 Rpm
90 Hp @ 3700-6000 Rpm
89 Bhp @ 3700-6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-3700 Rpm
170 Nm @ 1800-3700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

1.4L ecoFlex 6AT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ 3700-6000 Rpm
90 Hp @ 3700-6000 Rpm
89 Bhp @ 3700-6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-3700 Rpm
170 Nm @ 1800-3700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Dopuszczalna masa całkowita3571 Lbs (1620 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2137 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.