Vauxhall zaprezentował czwartą generację Corsy w Londynie dla obu marek: Vauxhall i Opel, co było wyraźnym przykładem inżynierii z oznaczeniem marki.
Corsa była wspólnym projektem między General Motors a Fiatem. W czasie, gdy Włosi produkowali Fiata Punto i Alfę Romeo MiTo, Vauxhall zajął się Corsą. W samochodzie znalazły się nawet niektóre silniki z Włoch, ale nie sam projekt. GM Europe odpowiadało za zewnętrzny design małego pojazdu.
W porównaniu do swojego poprzednika, nowa generacja była większa, a reflektory, które były lekko cofnięte w nadkolach, sprawiały wrażenie samochodu kompaktowego. Sylwetka z boku przypominała większego brata, Astrę. Tylnie drzwi miały charakterystyczne wcięcie na słupku C, co podkreślało ten efekt. Z tyłu, owalne światła tylne były umieszczone nad zderzakiem, aby były chronione przed parkowaniem i niskoprędkościowymi kolizjami.
W środku, Corsa oferowała dobre miejsce dla czterech dorosłych osób. Tylne drzwi ułatwiały dostęp do tylnej kanapy. Dwa fotele z przodu były umieszczone wyżej, co pozwalało kierowcy lepiej widzieć drogę. Jednak dość nudna deska rozdzielcza, z centralnym panelem przypominającym smutnego robota z okrągłymi nawiewami w środku, nie była tak atrakcyjna jak reszta samochodu.
Z zawieszeniem McPherson z przodu i półniezależnym z tyłu, Corsa była typowym pojazdem miejskim. Oferowano ją z wyborem silników benzynowych i diesla od obu producentów. Była dostępna z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną, w zależności od silnika. Istniała również opcja 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów lub 6-biegowej automatyzowanej, z elektronicznie sterowanym sprzęgłem.