VAUXHALL Corsa 5 drzwiowe  2014-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VAUXHALL Corsa 5 drzwiowe 2014-2019

Przejdź do galerii zdjęćVAUXHALL Corsa 5 drzwiowe  2014-2019

Czwarta generacja Vauxhalla Corsy była istotnym momentem dla małego pojazdu GM. Pojawiła się po trudnych zmaganiach firmy w obliczu światowego kryzysu gospodarczego. Jednak udało jej się wprowadzić ważne ulepszenia w porównaniu do poprzedniej generacji.

Największe zmiany w designie widoczne są szczególnie z przodu, gdzie uśmiechnięty grille znajduje się wyżej, otaczając chromowaną ozdobę oraz emblemat Vauxhalla, nowe reflektory oraz otoczenie świateł przeciwmgielnych, a także nową maskę. Profil boczny jest bardziej podkreślony przez dwie ostre linie, podczas gdy tylna część zyskała nowe światła tylne i zderzak.

Największą zmianę odczuwa się, gdy wsiada się do środka i prowadzi, nowy Vauxhall Corsa jest bardziej przestronny, z lepszymi materiałami, nowymi funkcjami elektronicznymi oraz poprawioną jazdą, dzięki przeprojektowanemu podwoziu i systemowi kierowniczemu.

Oferta silnikowa składa się z czterech jednostek benzynowych oraz jednego silnika turbodiesel o pojemnościach od 1.0 litra do topowego 1.4 litra z turbosprężarką. Jednostka 1.3 litra CDTI turbodiesel pochodzi z FPT (Fiat Powertrains).

Dla skrzyni biegów Vauxhall oferował trzy opcje: manualną, automatyczną oraz Easytronic. Ta ostatnia jest uważana przez wielu za nieprzydatną. To skrzynia manualna, ale bez sprzęgła. Kierowca musi zmieniać biegi bez pedału sprzęgła. Jest tańsza niż automatyczna, ale łatwiejsza w obsłudze niż manualna. Albo jest trudniejsza w obsłudze niż automatyczna i droższa niż manualna. Cokolwiek działa.

Po swoim debiucie na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014 roku, nowa Czwarta Generacja Vauxhalla Corsy zastępuje model, który – nawet w swoim ostatnim pełnym roku produkcji – osiągnął wyjątkowe wyniki sprzedaży, dzięki znanym kupującym nazwie oraz wyglądowi, a także ich sympatii do kompaktowych wymiarów oraz układu wnętrza.

Wycofywana Corsa stała się zjawiskiem sprzedażowym, a brytyjscy nabywcy przyjęli ją z otwartymi ramionami, używając jej nazwy jako standardowego określenia dla samochodów w klasie supermini. Od wielu lat była to również najlepiej sprzedająca się samochód marki Vauxhall, rywalizując z modelem Fiesta o miano numeru jeden w Wielkiej Brytanii, a także przewodząc na listach sprzedaży w Szkocji i Irlandii Północnej.

W swoim ostatnim pełnym roku sprzedano 84 000 egzemplarzy, przewyższając całkowitą sprzedaż producentów takich jak SEAT, Skoda, Renault czy Citroen. Tak silna popularność sprawiła, że Wielka Brytania stała się głównym rynkiem dla Corsy z dużą przewagą (Niemcy były drugim największym rynkiem w 2013 roku z około 50 000 sprzedanych egzemplarzy).

Biorąc pod uwagę Europę jako całość, Corsa jest drugą najpopularniejszą marką na całym kontynencie po 32 latach obecności na rynku. Mimo silnej konkurencji ze strony rywali, takich jak VW Polo, Peugeot 208, Renault Clio czy Ford Fiesta, sprzedano ponad 12 milionów sztuk, co daje średnio 370 000 samochodów rocznie.

W Wielkiej Brytanii Corsa ma bardzo zróżnicowany profil klientów, przyciągając ludzi z różnych grup społecznych, zarówno mężczyzn, jak i kobiety, młodych i starszych. Klienci dla wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej różnią się jednak nieco: model pięciodrzwiowy jest skierowany głównie do mainstreamu, a trzydrzwiowy do młodszej grupy wiekowej, poniżej 40 roku życia. Podział między klientami indywidualnymi a flotowymi jest dość równy, choć nieco bardziej na korzyść nabywców prywatnych.

Dlaczego Corsa wciąż cieszy się popularnością? Badania przeprowadzone przez Vauxhall wykazały, że następujące cechy wielokrotnie przyciągają kupujących do Corsy:

Kompaktowa długość 4 m, ułatwiająca manewrowanie
Przestronne i dobrze zaaranżowane wnętrze, które nie zdradza swoich zewnętrznych wymiarów
Młodzieńczy i dynamiczny wygląd
Znajomość wyglądu i pozytywne skojarzenia z nazwą 'Corsa’

Wyzwanie w przypadku modelu czwartej generacji polegało na zachowaniu tych atutów i rozwijaniu ich. Podniesienie komfortu jazdy do klasy wiodącej było kluczowym celem w trakcie rozwoju nowej Corsy, obok znaczącego przekształcenia wnętrza, nowych, bardziej efektywnych jednostek napędowych i wprowadzenia sprytnej oraz atrakcyjnej technologii.

'Corsa wciąż pozostaje najlepiej sprzedającym się autem w ofercie Vauxhalla, co świadczy o niezmiennej atrakcyjności obecnego modelu dla brytyjskich nabywców, który wspierany jest przez szereg innowacyjnych programów sprzedażowych, które czynią ten samochód jeszcze bardziej kuszącym’ – powiedział Tim Tozer, przewodniczący i dyrektor zarządzający Vauxhalla. 'Zatem nowa Corsa ma za zadanie nie tylko godnie zastąpić dotychczasowy model, ale też stać się nowym rywalem w silnie konkurencyjnej klasie. Jesteśmy przekonani, że poradzi sobie z obiema tymi trudnościami z łatwością.’

DESIGN

Będąc jednym z najlepiej sprzedających się i ulubionych samochodów w Wielkiej Brytanii, obecny model wciąż zdobywa sympatię swoich właścicieli dzięki idealnej kombinacji kompaktowych wymiarów zewnętrznych oraz sprytnego wykorzystania przestrzeni w kabinie – co było kluczowym czynnikiem podczas projektowania nowego samochodu.

W efekcie nowa, Czwarta Generacja Corsy jest prawie identyczna pod względem długości z obecnym modelem i zachowuje znakomitą efektywność wykorzystania przestrzeni dla pasażerów.

Jednak prawie każdy inny element jej designu i konstrukcji uległ zmianie, znacząco poprawiając komfort jazdy, efektywność, łączność i ogólne doświadczenie użytkowania.

Wszystkie panele nadwozia są nowe i lepiej definiują różnice między 'sportowym’ wyglądem wersji trzydrzwiowej a 'premium’ pięciodrzwiowej. Po raz pierwszy w Corsie profil samochodu został wzbogacony o rzeźbiarski design Marka Adamsa, w tym elementy takie jak 'ostrze’ biegnące wzdłuż dolnych sekcji drzwi.

Prawie każdy element przestronnej kabiny Corsy jest całkowicie nowy, w tym całkowicie przeprojektowany panel instrumentów i deska rozdzielcza, a także znacząco poprawione poziomy funkcjonalności, podkreślone zaawansowanym systemem IntelliLink od Vauxhalla – zastosowanym po raz pierwszy w aplikacji o dużym wolumenie.

'Nowa Corsa idealnie interpretuje naszą filozofię designu’ – powiedział Mark Adams, wiceprezydent ds. designu w Vauxhallu/Opelu. 'Gładko rzeźbione nadwozie, napięte dynamiczne linie, w tym nasze charakterystyczne „ostrze” na boku nadwozia oraz zaawansowane wykończenie czynią Corsę małym autem o sportowym wyglądzie i eleganckim designie. To samo dotyczy wnętrza z wysokiej jakości materiałami, doskonałym rzemiosłem i nowoczesnym systemem infotainment. Skierowana jest do klientów, którzy nie chcą inwestować fortuny w samochód, ale żądają jakości na najwyższym poziomie.’

Zewnętrze

Z przodu, Corsa jest od razu rozpoznawalna jako najnowszy dodatek do oferty Vauxhalla. Śmiała twarz jest łatwo rozpoznawalna dzięki 'eagle eye’ kształtowi reflektorów, które zawierają charakterystyczne 'skrzydło’ Vauxhalla w postaci LED dziennych świateł oraz niską sportową trapezoidalną kratkę, z chromową belką wspierającą Vauxhall Griffin. Przednie światła przeciwmgielne są umiejscowione w dwóch niskich, zewnętrznych wlotach powietrza z chromowymi elementami, co sprawia, że samochód wydaje się szerszy i niższy.

Widok boczny nadwozi wersji trzy- i pięciodrzwiowej jest bardzo różny. W modelu trzydrzwiowym, górna linia okien opada do tyłu, co nadaje mu wygląd coupe. W pięciodrzwiowej wersji, linia pasa podnosi się, tworząc dynamiczne połączenie z spojlerem dachowym. Rzeźbione boki nadwozia zawierają płynne 'ostrze’ Vauxhalla.

Tylny widok Corsy jest również całkowicie nowy. Szerokie poziome podzielone lampy tylne pomagają poszerzyć samochód i płynnie przechodzą do tylnych nadkoli, nadając mu bardziej muskularny wygląd. Graficzny design 'skrzydła’ pojawia się, gdy tylne światła są włączone.

Do dyspozycji jest także szeroka paleta 15 kolorów zewnętrznych. Nowe dla tego modelu są Summit White oraz Limelight Green oraz metaliczne Shiny Rock, Emerald Green, Darksea Blue i Peppermint Green.

Wnętrze

Chociaż podstawowe wymiary kabiny nowej Corsy pozostają w dużej mierze takie same, prawie wszystko, co w niej się znajduje, zostało przeprojektowane.

Wysokiej jakości materiały – jak te użyte do miękkiego pokrycia górnej części deski rozdzielczej, czy elementy dekoracyjne wykończone bogatym satynowym chromem, zasługują na pojazdy z znacznie wyższych segmentów. Wnętrze nowej Corsy wprowadza również technologię druku tkaniny fotelowej, która jest pionierska w branży.

Nowe centrum sterowania dla kierowcy zajmuje centralne miejsce w nowym panelu instrumentów, który jest zaprojektowany w oparciu o poziome linie. Mamy tutaj również nową, ergonomicznie zaprojektowaną kierownicę oraz przełączniki i instrumenty w stylu chronometrycznym, wszystkie wykończone w chromie.

Wnętrze jest także praktyczne, z przednimi drzwiami z przestronnym schowkiem wystarczającym na butelkę 1,5 litra oraz trzema uchwytami na kubki w środkowej konsoli. Dostępny jest także elastyczny uchwyt na kubek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów.

Corsa jest pierwszym samochodem Vauxhalla o dużym wolumenie sprzedaży, który oferuje system IntelliLink, innowacyjny system komunikacyjny, który był już widziany w modelu ADAM. Nowoczesny system infotainment IntelliLink jest w pełni konfigurowalny i zaprojektowany z myślą o łatwości obsługi. System otoczony jest dekoracjami o wysokim połysku, z przyciskami akcentowanymi satynowym chromem.

IntelliLink działa za pomocą kolorowego ekranu dotykowego o przekątnej siedmiu cali i może być obsługiwany za pomocą aplikacji takich jak BringGo (do nawigacji), Stitcher i TuneIn (do globalnych stacji radiowych i podcastów internetowych).

System jest kompatybilny zarówno z telefonami Apple, jak i Android, i zawiera dodatkowe funkcje, takie jak komendy głosowe, Bluetooth i Siri Eyes Free.

UKŁAD NAPĘDOWY

Pod maską, nowe silniki i skrzynie biegów będą dostępne od samego początku. Silnik 1.0-litra, trzy cylindry ECOTEC Direct Injection Turbo – to tylko jedna z wielu nowych jednostek napędowych z ofensywy Vauxhalla, będzie główną ofertą w silnikach benzynowych, podczas gdy znacznie poprawiony silnik 1.3 CDTi, który spełnia rygorystyczne normy Euro-6, przyciągnie nabywców diesli.

1.0-Litrowy ECOTEC

Najważniejszym punktem w ofercie silników nowej Corsy jest nowoczesny, trzy cylindrowy silnik ECOTEC Direct Injection Turbo o pojemności 1.0-litra. Spełniając najnowsze rygorystyczne normy emisji Euro 6, ten nowy silnik jest pierwszym z nowej rodziny małych silników benzynowych trzy i cztero-cylindrowych, które są wprowadzane do oferty Vauxhalla.

Kompaktowy silnik ECOTEC 'triple’ jest jedynym seryjnym silnikiem trzy cylindrowym na rynku, który posiada zamontowany w misce w przeciwieństwie do przeciwwagi, co sprawia, że jest szczególnie płynny i wolny od rezonansów, a także stanowi wzór w klasie pod względem obniżenia hałasu, wibracji i nieprzyjemnych odczuć (NVH).

To jeden z najcichszych silników trzy cylindrowych tego typu, a ECOTEC posiada liczne rozwiązania inżynieryjne wpływające na jego doskonałą jakość. Podczas rozwoju zoptymalizowano akustycznie 40 komponentów i podzespołów, w tym blok silnika, układ wtrysku paliwa i wał korbowy.

Ta nowoczesna jednostka oferuje doskonałe osiągi osiągając 0-100 km/h w zaledwie 10,4 sekundy w wariancie 115 PS, z maksymalną prędkością 195 km/h. Wersje 90 PS i 115 PS zapewniają doskonały moment obrotowy na niskich obrotach, z 170 Nm dostępnego już przy 1 800 obr/min.

Z technologią Start/Stop w standardzie, 1.0-litr ECOTEC osiąga 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym i emisję CO2 na poziomie 100 g/km.

Silnik połączony jest z całkowicie nową, kompaktową sześciobiegową skrzynią manualną. Najważniejsze cechy to wyższa efektywność, dzięki niskotaryfowej konstrukcji oraz precyzyjny odczucie zmiany biegów.

1.4-Litrowy Turbo

Nowa wersja silnika turbodoładowanego 1.4 Vauxhalla zadebiutuje wraz z nową Corsą. Zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności paliwowej, ale z silnymi osiągami w średnim zakresie obrotów, nowa jednostka generuje 100 PS. Moment obrotowy wynoszący 200 Nm jest dostępny od 1 850 do 3 500 obr/min. Efektywność wynosi 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 to 119 g/km dla wersji ecoFLEX trzydrzwiowej. Ten sam model przyspiesza od 0-100 km/h w 11,0 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 185 km/h.

1.2- i 1.4-Litrowe

Dwa silniki benzynowe o naturalnym zasilaniu, czterocylindrowe – 1.2 i 1.4-litra – zostały poprawione i dostosowane do nowego modelu. Silnik 1.2-litra osiąga 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emisję CO2 na poziomie 124 g/km przy 16-calowych kołach. Model 1.4-litra trzydrzwiowy ecoFLEX osiąga 5,0 l/100 km i 119 g/km.

1.3-litra CDTi

Wprowadzone zostały znaczne poprawki do aktualnego silnika diesla 1.3 CDTi Corsy, aby dostosować go do norm emisji Euro 6 dla nowego modelu.

Na początku sprzedaży, najoszczędniejsza wersja diesla Corsy – o mocy 95 PS, 5-biegowa skrzynia manualna i system rekuperacji energii hamowania – może zredukować emisję CO2 dla modelu trzydrzwiowego do 85 g/km i osiągnąć 3,0 l/100 km w cyklu mieszanym. Ten sam silnik jest również dostępny w wersji 75 PS. Oba silniki zostały poprawione, aby zapewnić lepszą jakość i reakcję, a jednocześnie pozostać wysoce efektywne.

Skrzynie biegów

Dostępne są trzy nowe skrzynie biegów – manualna, automatyczna oraz Easytronic – z lepszą jakością zmiany biegów, zapewniającymi większą efektywność ogólną.

Nowy 1.0-litr ECOTEC ma kompaktową, sześciobiegową skrzynię manualną z minimalnym tarciem wewnętrznym, co zapewnia lepszą efektywność i doskonały komfort zmiany biegów. Inżynierowie Vauxhalla osiągnęli wyższą efektywność operacyjną dzięki optymalnie dobranym przełożeniom i niskotarciowej konstrukcji elementów wewnętrznych. Ważąca mniej niż 40 kg, jest to jedna z najlżejszych skrzyń manualnych na rynku.

Nowa Corsa jako pierwsza mały Vauxhall oferujący nową, sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z konwerterem. Zwiększona liczba przełożeń (poprzedni model Corsy miał czterobiegową skrzynię automatyczną) umożliwia szerszy zakres biegów. Długie szóste przełożenie zapewnia niższe obroty silnika i mniejszy poziom hałasu w kabinie. Na początku ta skrzynia, z szybkimi i niezwykle płynnymi zmianami biegów, dostępna jest wyłącznie z silnikiem benzynowym 1.4 (90 PS).

Dostępna jest także nowa generacja pięciobiegowej automatycznej skrzyni Easytronic 3.0. Zapewnia automatyczną obsługę w bardziej przystępnej cenie, a także doskonałą efektywność paliwową i płynne zmiany biegów. Szczególnie przyciągnie klientów wrażliwych cenowo, którzy nie chcą rezygnować z komfortu oferowanego przez automatyczną skrzynię biegów.

Easytronic 3.0 to techniczne osiągnięcie, z jakością zmiany biegów i reakcjami porównywalnymi z konwencjonalną skrzynią automatyczną bazującą na konwerterze, ale za około połowę ceny oraz z lepszą efektywnością paliwową. Optymalizacja techniczna została osiągnięta dzięki usprawnieniu w obszarze aktuatorów, technologii czujników i inżynierii sterowania, a także poprzez wprowadzenie całkowicie przebudowanej podstawowej skrzyni manualnej.

Nowe funkcje dotyczą również interakcji między modułami sterującymi układu napędowego. Oprócz automatycznego trybu, w którym elektro-hydrauliczny aktuator przejmuje operacje zmiany biegów i sprzęgła, Easytronic 3.0 oferuje również ręczne zmiany biegów za pomocą operacji pociągnij i popchnij dźwigni.

W porównaniu do konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, Easytronic 3.0 ma mniejszą wagę i minimalne tarcie wewnętrzne. Dzięki Easytronic nowa Corsa osiąga 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emisję CO2 na poziomie 110 g/km.

UKŁAD PODWOZIA

Całkowicie przeprojektowane podwozie z nowymi komponentami zawieszenia wspiera każdą nową Corsę, bez elementów przeniesionych z obecnych modeli.

Nowy samochód ma o 5 mm niższy środek ciężkości, co wspomaga stabilność i charakterystykę wychylania, podczas gdy wzmocniona, sztywniejsza przednia podstawa i nowa geometria zawieszenia przedniego, w tym nowe węzły, zapewniają kierowcom bardziej sztywną i precyzyjną obsługę.

'Podwozie nowej generacji Corsy nie dziedziczy ani jednego komponentu z poprzedniego modelu’ – powiedział Michael Ableson, wiceprezydent GM ds. inżynierii pojazdów w Europie. 'Odwróciliśmy wszystkie możliwe śrubki, aby osiągnąć lepsze doświadczenie jazdy z nowymi poziomami komfortu, precyzji i przyjemności. Jednocześnie skoncentrowaliśmy się na znalezieniu optymalnej równowagi między przyjemnymi dynamikami a przewidywalnym i najbezpieczniejszym prowadzeniem na drodze.’

Oprócz 5 mm niższego środka ciężkości, Corsa otrzymuje nowe, sztywniejsze, przeprojektowane podwozie. Przednie zawieszenie MacPhersona ma nową geometrię z nowymi węzłami przednimi, co poprawia zachowanie samochodu na zakrętach, reakcję układu kierowniczego i podsterowność.

Nowa, wzmocniona podstawa zwiększa sztywność skrętną, podczas gdy podwójne mocowania amortyzatorów poprawiają reakcję na nierównych nawierzchniach. Nowe współczynniki sprężyn i cechy tłumików z przodu redukują moment przechyłu podczas ostrych manewrów hamowania. Pomaga to kierowcy utrzymać kontrolę w sytuacji awaryjnej, nawet dla niedoświadczonych kierowców.

Tylny wałek skrętny również został przeprojektowany, a ulepszony stabilizator dodano, aby zredukować przechył w celu lepszego pokonywania zakrętów i stabilności.

Poprawki zostały także wprowadzone w cechach tłumików, zarówno w konfiguracji Comfort, jak i Sport, podnosząc poprzeczkę komfortu jazdy i wyczucia w Corsie.

Podwozie Comfort jest dostępne z 14- do 16-calowymi kołami. Podwozie Sport ma sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, a także specyficzną geometrię układu kierowniczego i kalibrację dla bardziej bezpośredniej reakcji. Jest standardowe w modelach Corsy wyposażonych w 17-calowe koła.

Kierowanie

W celu poprawy stabilności kierunkowej, inżynierowie Vauxhalla zmienili punkty mocowania wału kierownicy i zoptymalizowali jego geometrię. Nowo skonstruowane mocowanie kolumny kierownicy oszczędza miejsce, które jest wypełnione dodatkowym materiałem amortyzującym i zwiększa bezpieczeństwo kierowcy w przypadku kolizji. Kolumna kierownicza wyposażona jest również w specjalne tłumiki uderzeń.

Opracowanie całkowicie nowej architektury elektrycznej dla piątej generacji Corsy umożliwia bardziej wyrafinowany poziom interakcji pomiędzy jej różnymi systemami.

Nowe elektryczne wspomaganie kierownicy, które zmienia się w zależności od prędkości – które zawiera tryb miejskic do manewrowania z niskimi prędkościami i parkowania – otrzymuje specjalny tuning dla rynku brytyjskiego, aby sprostać naszym unikalnym i wymagającym uwarunkowaniom. Podsterowność została ograniczona, a tarcie wyeliminowane z systemu, co pozwala kierowcom na płynniejsze, ale bardziej precyzyjne prowadzenie samochodu.

Uzupełniające komponenty podwozia nowej Corsy są liczne systemy bezpieczeństwa kierowcy, zrealizowane dzięki nowej architekturze elektrycznej. Należą do nich: System wspomagania startu na wzniesieniu, Automatyczny asystent parkowania (samochód samodzielnie kieruje w miejsce parkingowe) oraz System monitorowania ciśnienia w oponach.

Hamulce i Koła

Podstawowa nowa Corsa wyposażona jest w stalowe felgi 14-calowe i opony 185/70. W połączeniu z silnikiem turbo (1.0 turbo, 1.4 turbo i 1.3 CDTi), nowa Corsa zawsze ma 15-calowe lub większe koła. Dostępna jest również opcja 17-calowych felg i opon o szerokości 215 mm. Standardowy wyświetlacz Systemu monitorowania ciśnienia w oponach informuje kierowcę o nadmiernej utracie ciśnienia w którejkolwiek z opon.

System hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz przednich i solidnych tylnych, które radzą sobie z dużymi obciążeniami. Odczucie pedału hamulca wyróżnia się wyraźnym punktem nacisku i doskonałą kontrolą. System hamulcowy jest wspomagany przez elektroniczne urządzenia, które otrzymują informacje z czujników ABS/ESP. Na przykład, systemy rozpoznają, czy hamulce są używane podczas skręcania i rozdzielają siłę hamowania na wszystkie cztery koła w zależności od obciążenia.

COMFORT I BEZPIECZEŃSTWO

W czwartej generacji Corsa nigdy nie była tak dobrze wyposażona w komfort dla kierowcy i bezpieczeństwo. Nowy model dostępny jest z podgrzewanymi przednimi fotelami, podgrzewaną kierownicą i szybą, a także oświetleniem ambientowym i panoramicznym dachem, na poziomie odpowiadającym segmentowi wyżej.

Nowe systemy bezpieczeństwa również się proliferują. Klienci mogą wybierać z listy, w tym Ostrzeżenie o martwym punkcie bocznym, Asysta w wysokich światłach, Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, bi-ksenonowe światła oraz kamera tylna.

System infotainment IntelliLink Vauxhalla pojawia się po raz pierwszy w modelu o dużej sprzedaży. Zapewnia płynną integrację funkcji smartfonów Apple i Android wewnątrz samochodu, zapewniając kierowcom Corsy bezpieczne połączenie, gdy są w drodze.

Komfort

Nowa szyba grzewcza ThermaTec pomaga zapewnić doskonałą widoczność. Jak w poprzedniej generacji, kierownica oraz przednie fotele również mogą być podgrzewane.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów klimatyzacyjnych, elektroniczna klimatyzacja nowej Corsy korzysta z opatentowanej strategii sterowania, która utrzymuje stały komfort przez pory roku, bez potrzeby zmiany ustawień.

Używając danych o wydajności, które obejmują ponad 200 cech, mikroprocesor oblicza klimat na pokładzie i dostosowuje go do pożądanych wartości. W rezultacie system klimatyzacji jest bardziej stabilny i kompensuje fluktuacje temperatury wewnątrz samochodu, co sprawia, że długie podróże są jeszcze bardziej komfortowe. Filtr powietrza w kabinie spełniający wymagania aktywnego węgla pomaga utrzymać pyłki i nieprzyjemne zapachy z daleka.

Fotele o wyszukanym wykończeniu i optymalnych konturach z nowoczesnymi materiałami tapicerskimi nadają nowemu wnętrzu Corsy finalny akcent jakości.

Jest też wiele miejsca wewnątrz zarówno w nowej wersji trzydrzwiowej, jak i pięciodrzwiowej Corsy. W wersji trzydrzwiowej, fotele Easy Entry umożliwiają łatwy dostęp do tylnych siedzeń. Tylna ławka z dzielonym oparciem 60/40 przekształca eleganckie wnętrze w przestronny bagażnik. Po złożeniu tylnych oparć, Corsa oferuje pojemność 1 120 litrów.

IntelliLink

Nowa generacja Corsy oferuje system infotainment IntelliLink Vauxhalla, który wprowadza połączony świat smartfonów i aplikacji do kabiny.

Standardowy we wszystkich modelach, z wyjątkiem Life i Sting, IntelliLink jest w pełni kompatybilny z najnowszymi smartfonami działającymi na systemach Android i Apple iOS. Wewnątrz samochodu można jednocześnie podłączyć do pięciu telefonów komórkowych przez Bluetooth.

IntelliLink ma standardowy kolorowy ekran dotykowy o przekątnej siedmiu cali, a jego strona główna pozwala na dostęp do pięciu głównych funkcji: wykonywanie połączeń (Telefon), słuchanie muzyki (Audio), przeglądanie zdjęć i filmów, kiedy jest to bezpieczne (Galeria), zmiana ustawień takich jak język systemu (Ustawienia) lub korzystanie z aplikacji (Aplikacje).

BringGo to aplikacja nawigacyjna IntelliLink. Można ją pobrać z aplikacji jako wersję mapy dla Europy Wschodniej i Zachodniej. Po pobraniu dane mapowe pozostają zainstalowane na smartfonie użytkownika, co oznacza, że właściciele Corsy nie potrzebują połączenia szerokopasmowego z telefonem, aby skorzystać z systemu nawigacyjnego BringGo. BringGo korzysta z GPS smartfona, aby lokalizować Corsę.

Aplikacja Stitcher to użyteczna globalna usługa podcastów online, która pozwala użytkownikom na słuchanie programów na żywo lub po ich emisji. Po pobraniu aplikacji Stitcher na smartfona, właściciele Corsy mogą uzyskać dostęp do ponad 10 000 podcastów na żądanie, w tym radiowych programów i transmisji na żywo z całego świata, za pośrednictwem ekranu dotykowego IntelliLink Corsy.

Dzięki dostępowi do globalnej sieci 70 000 stacji radiowych, aplikacja Tune-In ma moc oferowania rozrywki dostosowanej do gustów każdego słuchacza.

Integracja urządzeń Apple iOS w IntelliLink umożliwia również sterowanie głosowe SIRI EYES FREE. To sprawia, że kierowcy mogą usłyszeć przychodzącą wiadomość tekstową odczytaną na głos lub dyktować wiadomości i e-maile – wszystko to, zachowując ręce na kierownicy i oczy na drodze.

Bezpieczeństwo

Nowa Corsa nie tylko oferuje nowe doświadczenia jazdy z poprawionym komfortem i precyzją dzięki nowym systemom podwozia i kierownicy, ale także ułatwia i zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia dzięki zaawansowanym systemom asystującym.

Szczególnie w intensywnych warunkach jazdy w mieście, pomagają one kierowcy na różne sposoby. Jednym przyciśnięciem przycisku standardowy tryb miejski zwiększa wspomaganie przy niskich prędkościach, co jest przydatne podczas manewrowania w zatłoczonych obszarach miejskich.

Asysta w startach na wzniesieniu również jest w standardzie. Utrzymuje funkcję hamowania przez około dwie sekundy po zdjęciu nogi z pedału hamulca. Zapobiega to cofaniu się Corsy podczas ruszania na wzniesieniu, lub przy ruszaniu z sygnalizacji świetlnej lub z miejsca parkingowego na wzniesieniu.

Wiele systemów asystujących kierowcę nowej Corsy jest bezkonkurencyjnych w swojej klasie pojazdów. Należą do nich bi-ksenonowe reflektory z funkcją światła zakrętowego oraz LED-owe światła dzienne. Ten imponujący system, który do tej pory był dostępny tylko w pojazdach większej klasy, oferuje poprawioną zasięg, jasność i intensywność koloru – co jest korzystne dla widoczności i bezpieczeństwa. Dodatkowo, ma niższe zużycie energii i znacznie dłuższą żywotność.

Nowa generacja zaawansowanej asysty parkowania identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe i automatycznie parkuje pojazd, bez dotykania kierownicy przez kierowcę. System oparty na ultradźwiękowych czujnikach mierzy miejsca parkingowe równoległe lub prostopadłe, oblicza trajektorię pojazdu i automatycznie kieruje Corsę na miejsce.

Kierowca jedynie kontroluje przyspieszenie, hamowanie i zmianę biegów. Zaawansowany asystent parkowania zawsze dostarczany jest z systemem ostrzegania o martwym punkcie, który również wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do ostrzegania kierowcy o zbliżającym się kolizji podczas zmiany pasa ruchu.

Czujniki mają zasięg trzech metrów po obu stronach samochodu, co pozwala im wykrywać obiekty lub inne pojazdy w martwym punkcie kierowcy. Kiedy inny pojazd wejdzie w zasięg czujników, w odpowiednim lusterku zewnętrznym zapala się ostrzegawcza dioda LED. Opcjonalny pakiet kombinacyjny, który obejmuje wyższe funkcje Park Assist i Side Blind Spot Alert, dostępny jest za 495 funtów.

Funkcja ograniczenia prędkości również pozwala kierowcy ustawić maksymalną prędkość pojazdu powyżej 30 km/h za pomocą przycisku kontrolującego na kierownicy. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w ruchu miejskim.

Dodatki, takie jak opcjonalna kamera tylna, mogą być również zintegrowane, a bezpieczeństwo wzrasta dzięki nowym systemom – takim jak Rozpoznawanie znaków drogowych, Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, Asysta w wysokich światłach, Informacja o odległości do pojazdu z przodu oraz Ostrzeżenie o kolizji z przodu.

Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu informuje kierowców za pomocą akustycznego i wizualnego alarmu, kiedy niechcący zbaczają z pasa. Rozpoznawanie znaków drogowych odczytuje znaki ograniczenia prędkości, zakazu wyprzedzania oraz dodatkowe znaki drogowe.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, Ostrzeżenie o kolizji z przodu wykorzystuje akustyczny alarm oraz czerwoną, wyświetlaną w przezroczystym szybie, gdy odległość do poprzedzającego pojazdu spada poniżej ustalonej minimalnej odległości.

Informacja o odległości do pojazdów z przodu dostarcza kierowcy informacji o odległości do innych pojazdów na sekundę.

Asystent świateł drogowych automatycznie aktywuje światła drogowe dla lepszej iluminacji drogi i poprawionej widoczności. System monitoruje odległość do poprzedzającego pojazdu lub ruchu nadjeżdżającego, rozpoznaje światła główne lub tylne innych pojazdów i automatycznie przełącza światła główne na światła mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. To skutkuje wyższym komfortem i bezpieczeństwem dla kierowców i pasażerów.

OFERTA, CENY I WYPOSAŻENIE

Nowa Corsy marki Vauxhall jest już dostępna do zamówienia, a jej cena zaczyna się od 8 995 funtów na drogach, z cenami katalogowymi obniżonymi o prawie 3 000 funtów w porównaniu do modelu poprzedniego, pomimo ogromnego skoku jakości i poziomu wyposażenia w uproszczonej ofercie.

Nowa Corsa oferuje doskonały stosunek jakości do ceny w porównaniu do obecnego modelu. Klienci wybierający Corsę SRi Vx Line 1.2i z klimatyzacją, podstawowy model SRi Vx Line, oszczędzają 2 970 funtów w porównaniu do poprzedniego modelu SRi 1.4 z klimatyzacją. Podobnie, klienci wybierający Corsę SRi 1.2i z klimatyzacją, podstawowy model SRi, oszczędzają 2 435 funtów w porównaniu do wcześniejszego modelu SXi 1.2i z klimatyzacją. Podobne oszczędności są widoczne w całej ofercie.

Nowy silnik 1.0-litra ECOTEC (115 PS) jest dostępny już od 10 995 funtów w wersji Sting R. Ta zupełnie nowa, trzycylindrowa jednostka napędowa Vauxhalla otrzymała powszechne uznanie, gdy została wprowadzona w modelu ADAM ROCKS AIR. Silnik oferuje doskonałe osiągi, osiągając 0-100 km/h w zaledwie 10,4 sekundy oraz dużą moc przy niskich obrotach, 170 Nm dostępnego już przy 1 800 obr/min.

Nowa Corsa jest dostępna w dziewięciu poziomach wyposażenia, w porównaniu do wcześniejszych dziesięciu: Life, Sting i Sting R, Design, SRi, Excite, SE, SRi VX Line i Limited Edition. Oferta została znacznie uproszczona, z połową modeli mniej niż wcześniej. Ulepszone wartości rezydualnych są przewidywane, że wzrosną o ponad 1 000 funtów w ciągu trzech lat/60 000 mil, czyniąc nową Corsę jeszcze bardziej atrakcyjną.

'Nowa oferta Corsy oferuje doskonałą kombinację odświeżonego designu, wiodących w klasie specyfikacji, znacznie poprawionych dynamik jazdy oraz nowoczesnej technologii jednostek napędowych’ – powiedział Tim Tozer, przewodniczący i dyrektor zarządzający Vauxhalla. 'A jeśli to nie wystarczy, klienci mogą zaoszczędzić blisko 3 000 funtów w porównaniu do poprzedniego modelu.

Klienci flotowi i kierowcy samochodów służbowych

Nowa oferta Corsy oferuje duże oszczędności w porównaniu do kluczowych konkurentów zarówno dla kierowców samochodów służbowych, jak i decydentów flotowych. Większość kluczowych modeli flotowych korzysta z istotnych obniżek cen listowych wynoszących około 2 000 funtów w stosunku do poprzedniego modelu.

Łączne emisje CO2 zostały poprawione w całej ofercie i są teraz tak niskie, jak 85 g/km. Oferta Corsy została również uproszczona, z połową modeli mniej niż wcześniej, w tym wersje flotowe, które obejmują Design, SRi, SE oraz SRi VX Line.

Ulepszone wartości rezydualnych są przewidywane, że wzrosną o ponad 1 000 funtów w ciągu trzech lat/60 000 mil, co dopełnia tę atrakcyjną ofertę.

Dzięki nowym silnikom o niskiej emisji CO2, Corsa ma znaczące oszczędności Benefit-in-Kind w porównaniu do kluczowych rywali. W ciągu trzech lat/60 000 mil przy osobistym podatku wynoszącym 20% Corsa SRi 5-drzwiowa 1.3 CDTi (95 PS) oszczędza 190 funtów w porównaniu do Peugeota 208 Style 5-drzwiowego 1.6 e-HDI (92 PS) oraz 129 funtów w porównaniu do Volkswagena Polo SE Design 5-drzwiowego 1.4TDI (75 PS). Oszczędza także 90 funtów w porównaniu do Forda Fiesty Zetec 5-drzwiowej 1.6 ECOnetic (95 PS).

Decydenci flotowi mogą skorzystać z najlepszych w klasie całkowitych kosztów życia, napędzanych oszczędnościami paliwowymi dzięki nowym, bardziej efektywnym silnikom oraz poprawionym prognozowanym wartościom rezydualnym. Na przykład, Corsa SRi 5-drzwiowa 1.3 CDTi (95 PS) przynosi całkowite oszczędności kosztów życia wynoszące 1 669 funtów w porównaniu do Peugeota 208 Style 5-drzwiowego 1.6 e-HDI (92 PS) oraz 1 547 funtów w porównaniu do Volkswagena Polo SE Design 5-drzwiowego 1.4TDI (75 PS). Oszczędza również 655 funtów w porównaniu do Forda Fiesty Zetec 5-drzwiowej 1.6 ECOnetic (95 PS).

Nowy, 1.0-litr ECOTEC, trzy cylindrowy silnik benzynowy pojawia się w Corsie po raz pierwszy. Dzięki niskim emisjom CO2, ten nowy silnik stanowi atrakcyjną alternatywę dla konkurencyjnych modeli diesla, oferując oszczędności całkowitych kosztów życia przekraczające 1 000 funtów w porównaniu do wymienionych rywali.

1.0L Turbo 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc84.6 Kw @ 5000-6000 Rpm
115 Hp @ 5000-6000 Rpm
113 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-4500 Rpm
170 Nm @ 1800-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.0L Turbo 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc66.2 Kw @ 3700-6000 Rpm
90 Hp @ 3700-6000 Rpm
89 Bhp @ 3700-6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1800-3700 Rpm
170 Nm @ 1800-3700 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

1.4L ecoFlex 6AT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc66.2 Kw @ 6000 Rpm
90 Hp @ 6000 Rpm
89 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4000 Rpm
130 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3660 Lbs (1660 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L ecoFlex 6MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc55.2 Kw @ 4200-6000 Rpm
75 Hp @ 4200-6000 Rpm
74 Bhp @ 4200-6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4000 Rpm
130 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3538 Lbs (1605 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

1.4L ecoFlex 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc66.2 Kw @ 6000 Rpm
90 Hp @ 6000 Rpm
89 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 4000 Rpm
130 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3560 Lbs (1615 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

1.4L Turbo 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1364 Cm3
Moc73.5 Kw @ 3500-6000 Rpm
100 Hp @ 3500-6000 Rpm
99 Bhp @ 3500-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1850-3500 Rpm
200 Nm @ 1850-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3770 Lbs (1710 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.4L Turbo 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1364 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000 Rpm
150 Hp @ 5000 Rpm
148 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 2750-4500 Rpm
220 Nm @ 2750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3792 Lbs (1720 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

1.3L CDTi 6AT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc69.9 Kw @ 3750 Rpm
95 Hp @ 3750 Rpm
94 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
190 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3770 Lbs (1710 Kg)
Spalanie miasto58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO291 G/Km

1.3L CDTi 6MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc55.2 Kw @ 3750 Rpm
75 Hp @ 3750 Rpm
74 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
190 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3770 Lbs (1710 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

1.3L CDTi 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc69.9 Kw @ 3750 Rpm
95 Hp @ 3750 Rpm
94 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
190 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Dopuszczalna masa całkowita3770 Lbs (1710 Kg)
Spalanie miasto57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa73.5 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.