W 2011 roku Vauxhall zmodernizował gamę Corsy oraz sportową wersję VXR. Corsa otrzymała nowy design oraz specjalną edycję o nazwie Nurburgring.
Sektor hot-hatch był kiedyś tani i oferował mnóstwo frajdy swoim klientom. Niestety, te kompaktowe hot-hatche stawały się coraz droższe i młodzi ludzie zaczęli mieć problem z ich zakupem. Wtedy Renault zaprezentowało model Clio Sport z mocą 172 KM, który z łatwością pokonał wiele kompaktowych hot-hatchy. Tak rozpoczęła się rywalizacja o moc w małym segmencie. Jednym z głównych konkurentów był Opel/Vauxhall Corsa w specjalnej wersji OPC/VXR.
Corsa VXR charakteryzowała się sportowym przodem z lip-spoilerem na dolnej części zderzaka. Zainstalowano duże progi, a z tyłu umieszczono wydech na środku. Spoiler dachowy miał bardziej walory estetyczne niż praktyczne, ale dobrze podkreślał sportowy charakter pojazdu.
Wnętrze samochodu wyposażone było w sportowe fotele Recaro dla pasażerów z przodu oraz prostą, płaską kanapę z tyłu. Oferowało tyle samo miejsca z tyłu, co każda inna Corsa, wystarczająco dla dwóch dorosłych osób. W skład wyposażenia wchodziły sportowa, gruba kierownica oraz gałka zmiany biegów pokryta skórą. Edycja Nurburgring miała naklejkę na słupku B z rysunkiem słynnego toru oraz dwa wydechy z tyłu.