Europejska jednostka GM zaprezentowała model Vauxhall i Opel Insignia w październiku 2008 roku na Londyńskim Salonie Samochodowym, rezygnując jednocześnie z nazwy Vectra.
Podobnie jak jego poprzednik Vectra, Insignia była dostępna w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, hatchback i kombi. Dwie pierwsze wersje zostały zaprezentowane podczas inauguracji, natomiast wersja kombi była dostępna od 2009 roku.
Z przodu, nowoczesny design oraz kątkowe światła dzienne umieszczone wewnątrz reflektorów stworzyły nowy wizerunek Insignii. W wersji hatchback wyglądała bardziej jak fastback niż zwykły pojazd o dwóch i pół bryłach. Taki kształt pomógł samochodowi osiągnąć doskonały współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,27, co niemal dorównywało wcześniejszemu modelowi Vauxhall Calibra z 1989 roku, który miał współczynnik wynoszący 0,26.
GM zaprojektowało zupełnie nowe wnętrze dla Insignii. Zainstalowano w nim grubsze fotele kubełkowe z miększym wsparciem dla pasażerów niż w Vectrze. Dłuższy rozstaw osi pozwolił zwiększyć przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu o 3 cm (1,2″). Nowa generacja systemu infotaiment obejmowała siedmiocalowy kolorowy monitor z widokiem mapy 3D, cyfrowym przewodnikiem turystycznym oraz udoskonalonymi funkcjami przewijania i powiększania. Dzięki systemowi z dzieloną kanapą właściciel mógł zwiększyć pojemność bagażnika z 530 litrów (18,7 cu-ft) do 1 430 litrów (50,1 cu-ft).