VAUXHALL Insignia Sedan 2008-2013

VAUXHALL Insignia Sedan 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćVAUXHALL Insignia Sedan 2008-2013

Insignia z 2008 roku została zaprezentowana na londyńskim salonie motoryzacyjnym w 2008 roku i stanowiła istotną zmianę w porównaniu do przestarzałego modelu Vectra. Producent samochodów nie tylko zmienił nazwę, ale również kierunek rozwoju.

Vauxhall potrzebował większego pojazdu niż Vectra, aby zaoferować więcej miejsca w środku. Jednak nie chciał już korzystać z Vectry. Nadszedł czas na zmiany, dlatego wprowadzono nową Insignię. Samochód, który oferował więcej niż Vectra i był zaprojektowany od podstaw, różnił się znacznie od wcześniejszych modeli średniej wielkości Vauxhalla.

W momencie debiutu Insignia była dostępna w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i klasyczny sedan z trzema skrzynkami. Nachylona tylna część sedana sprawiała, że wyglądał jak hatchback, ale klapa bagażnika otwierała się niezależnie od tylnej szyby. Rzeźbione boczne panele i drzwi wizualnie wydłużały samochód. Reflektory były agresywne i posiadały światła dzienne. Wszystkie starania projektantów w zakresie aerodynamiki przyniosły efekt w postaci spektakularnego współczynnika oporu powietrza Cd wynoszącego 0,27.

Wnętrze zostało zaprojektowane od zera, a nawet wcześniej używane materiały nie znalazły miejsca w nowym modelu. Oparcia przednich siedzeń były grubsze o 2 cm (0,8”), co zapewniało miększe podparcie dla pasażerów. Przestrzeń na kolana z tyłu była większa o 3 cm (1,2”) niż w wychodzącym modelu Vectra. Nowa generacja systemu infotainment zawierała siedmiocalowy kolorowy monitor, z widokiem 3D mapy, cyfrowym przewodnikiem podróży oraz ulepszonymi funkcjami przewijania i zoomowania.

Insignia z 2008 roku oferowała szeroką gamę silników, od małej jednostki benzynowej 1,6 litra po silnik V6 o pojemności 2,8 litra. Dla zwolenników diesla dostępne były trzy wersje turbodiesla o pojemności 2,0 litra. Dostępne były napędy na przednie lub na wszystkie koła w wybranych wersjach.

Elegancki styl Vauxhalla Insignii łączy w sobie rzeźbiarską sztukę z techniczną precyzją, co ilustrują motywy skrzydeł i ostrzy, które integrują się z opadającą, lecz elegancką sylwetką samochodu. Rzeźbiona bryła nadwozia podkreślona jest wyrazistymi przednimi i tylnymi światłami oraz odważnym grillem chłodnicy, na którym wyeksponowane jest odświeżone logo Griffina w nowym, okrągłym otoczeniu z nazwą Vauxhalla.

Inną zaletą płynnych linii Insignii jest spektakularnie niski współczynnik oporu powietrza Cd wynoszący zaledwie 0,27, co przynosi korzyści w zakresie zużycia paliwa, komfortu kabiny i osiągów. Wszystkie warianty nadwozia mają identyczny rozstaw osi wynoszący 2737 mm, podczas gdy Sports Tourer dodaje około 80 mm do długości wynoszącej 4830 mm w modelach sedan i hatchback.

Modele sedan i hatchback Vauxhalla Insignii zadebiutują w brytyjskich salonach na końcu 2008 roku z szeroką gamą dwóch silników diesla i trzech silników benzynowych. Sports Tourer, który pojawi się w 2009 roku, wprowadzi dwa dodatkowe napędy, 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 180 KM i nowy 2.0 CDTi BiTurbo z maksymalną mocą 190 KM. W 2009 roku do oferty dołączy wersja ecoFLEX z niższymi emisjami CO2, ale bez kompromisów w zakresie osiągów. Wszystkie napędy będą dostępne z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną.

Nowe technologie poprawiają dynamikę i bezpieczeństwo

Szereg nowych lub ulepszonych funkcji w Vauxhalla Insignii podnosi poziom dynamiki, komfortu i bezpieczeństwa. System FlexRide, dostępny w wybranych modelach, pozwala kierowcom na personalizację ustawienia zawieszenia za naciśnięciem przycisku lub, jeśli pozostawiony w trybie automatycznym, dostosowuje się automatycznie do różnych stylów jazdy. Wspomagający FlexRide Adaptive 4X4 poprawia prowadzenie i stabilność w każdych warunkach. Standardowo w obu doładowanych silnikach benzynowych, system wykorzystuje elektronicznie kontrolowane hydrauliczne tarcze sprzęgłowe do rozdzielania momentu obrotowego od 0 do 100 procent pomiędzy przednią a tylną osią. W modelach SRi standardem jest także elektroniczny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, który równoważy moment obrotowy na tylnych kołach.

System kamer przednich Vauxhalla będzie dostępny jako opcja dla Insignii wkrótce po premierze. Ta nowatorska technologia wykorzystuje małą kamerę umiejscowioną w szybie czołowej samochodu do odczytywania i zapamiętywania znaków ostrzegawczych dotyczących prędkości oraz zakazu wyprzedzania, których szczegóły przekazywane są kierowcy z panelu instrumentów. System zawiera również ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, informując kierowców, jeśli nieumyślnie zjeżdżają z drogi.

Vauxhall Insignia jest także pierwszym modelem Vauxhalla, który wykorzystuje najnowszą generację Adaptacyjnego Oświetlenia Przód. Ten inteligentny system wykorzystuje dziewięć funkcji oświetleniowych, które automatycznie dostosowują się do informacji dotyczących profilu drogi, statusu jazdy i ogólnej widoczności. Modele wyposażone w Inteligentne AFL są również wyposażone w LED-owe dzienne światła.

DESIGN

Dzięki przełomowemu designowi i wyrafinowanej technologii nowa Insignia wynosi nową język projektowania Vauxhalla na wyższy poziom. Premiumowy styl nowego pięcioosobowego samochodu wyraźnie definiuje filozofię Vauxhalla, polegającą na uczynieniu zaawansowanej technologii i atrakcyjnego designu dostępnymi dla szerszego grona odbiorców.

Vauxhall ma długą i udaną tradycję budowania aerodynamicznych samochodów – pamiętacie Kalibrę z 1990 roku z Cd wynoszącym 0,26? Z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,27, Vauxhall Insignia jest bardziej aerodynamiczna niż konkurencja. Zużycie paliwa i dynamika jazdy Insignii korzystają z jej smukłej, płynnej stylizacji, która była optymalizowana przez ponad 650 godzin w tunelu aerodynamicznym, oprócz 290 symulacji komputerowych.

Oprócz opływowego kształtu nadwozia i sportowej linii dachu, Vauxhall Insignia może się poszczycić wieloma detalami zaprojektowanymi w celu poprawy wydajności aerodynamiki. Należą do nich rogi zderzaka przedniego, spojler na klapie bagażnika, kształt zewnętrznych lusterek oraz dolne ramię kontrolne profilu tylnej osi. Przyszła wersja ecoFLEX, zaprojektowana w celu osiągnięcia niskiej emisji CO2, jeszcze bardziej podniesie te ulepszenia, osiągając Cd wynoszące zaledwie 0,26.

Świeży i innowacyjny wygląd

Jak charakterystyczne załamanie na masce, kształt ostrza można zobaczyć po bokach samochodu, podkreślając element stylizacyjny, który stanie się definicującą cechą przyszłych modeli Vauxhalla. Inne godne uwagi elementy designu to wyrazisty grill przedni z nowo zaprojektowanym znakiem Vauxhalla Griffina oraz płynące przednie i tylne klosze.

Kształty i powierzchnie zewnętrzne są również odzwierciedlone w wnętrzu Insignii. Wykonany z wysokiej jakości materiałów, nowy kokpit samochodu owija się od panelu instrumentów do drzwi, obejmując pasażerów. Wyrazista „ostrzowa” grafika zewnętrzna jest odzwierciedlona w kształcie uchwytu drzwi wewnętrznych, kierownicy i otoczenia zmiany biegów.

NAPĘD

Nowa Vauxhall Insignia zadebiutuje z gamą pięciu silników, z których wszystkie spełniają normy emisji Euro 5. Trzy silniki benzynowe mają moc od 140 do 260 KM, a dostępne są także dwa nowe 2.0-litrowe silniki turbo-diesla o mocy 130 lub 160 KM. Wszystkie silniki są wysoko konkurencyjne pod względem CO2 i zużycia paliwa w swoich kategoriach mocy. Wiosną 2009 roku do oferty dołączą dwa dodatkowe napędy – 180-konny 1.6-litrowy silnik turbo benzynowy oraz wersja BiTurbo 2.0 CDTi z mocą 190 KM. W ofercie znajdzie się także wersja ecoFLEX o niskiej emisji CO2.

Poza modelem V6 o mocy 260 KM dostępnym tylko z automatyczną skrzynią biegów, każdy silnik jest połączony z sześciobiegową skrzynią manualną, a wszystkie oprócz 1.8-litrowego silnika benzynowego są dostępne z opcjonalną sześciobiegową skrzynią automatyczną. Adaptive 4×4 jest standardem w modelach V6 o mocy 260 KM i opcjonalne w samochodach benzynowych z 2.0-litrowym silnikiem turbo.

1.8 ECOTEC

Podstawowy silnik benzynowy to czterocylindrowy 1.8 ECOTEC, wprowadzony niedawno w innych modelach Vauxhalla. Produkuje 140 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 175 Nm przy 3800 obr./min. Techniczne cechy jednostki z czterema zaworami na cylinder obejmują zmienną fazę wałka rozrządu, dwufazową kontrolę przepływu powietrza i nowy magnetyczny czujnik wału korbowego – jeden z wielu sposobów, w jakie Vauxhall pracował nad obniżeniem wagi swoich silników.

Choć 1.8 ECOTEC waży tylko 118 kg – 20 procent mniej niż poprzednik – rozbudowa głowicy i bloku poskutkowała większą sztywnością i wytrzymałością strukturalną.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych silników, w których wał korbowy i wałek rozrządu są połączone mechanicznie za pomocą paska lub łańcucha, zmienna faza ECOTEC pozwala na obrót wałka rozrządu względem wału korbowego. Dzieje się to za pomocą bardzo kompaktowego, elektryczno-hydraulicznego regulowanego mechanizmu. Zakres regulacji po stronie dolotowej wynosi 60 stopni kąta wału korbowego, a po stronie wylotowej 45 stopni.

Podwójna faza wałka umożliwia regulację czasów otwarcia zaworów, co z kolei pozwala silnikowi dostosować się do różnych prędkości i obciążeń cylindrów. Korzyści to wyższe osiągi, lepszy moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, niższe emisje dzięki wysokim wskaźnikom recyrkulacji spalin, niższe zużycie paliwa i zredukowany hałas silnika.

2.0T ECOTEC

2.0-litrowy turbo jest nowością w klasie średniej Vauxhalla. Silnik bezpośredniego wtrysku o mocy 220 KM ma konstrukcję w całości z aluminium i generuje 350 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2000 do 4000 obr./min, a dwa wałki wyrównawcze zapewniają płynny bieg. Ten silnik ilustruje również politykę downsizingu w GM, ponieważ ten 2.0-litrowy, czterocylindrowy model jest konkurencyjny w porównaniu do pięcio- i sześciocylindrowych samochodów pod względem osiągów, ale ma niższe zużycie paliwa i emisje.

Wyposażona w ten silnik Vauxhall Insignia może przyspieszyć od 0 do 60 mph w 7,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 150 mph, a jednocześnie zwraca 42,2 mpg w cyklu pozamiejskim.

System bezpośredniego wtrysku benzyny przyczynia się do ogólnej efektywności 2.0T, zapewniając dokładniejsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Wysokociśnieniowa pompa napędzana wałkiem rozrządu zwiększa ciśnienie paliwa pobieranego z zbiornika samochodu do 155 barów. Wtryskiwacze z wieloma otworami znajdują się poniżej portów dolotowych, a specjalny kształt głowicy tłoka sprawia, że mieszanka wiruje wokół centralnie umieszczonej świecy zapłonowej. Dzięki efektywności procesu spalania uzyskano szczególnie wysoki współczynnik sprężania (jak na silnik turbo) wynoszący 9,3:1, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa przy częściowym obciążeniu silnika.

Silnik 2.0T wykorzystuje turbosprężarkę twin-scroll, w której pierwsze i czwarte kanały kolektora wydechowego są oddzielone od drugiego i trzeciego kanału. Pulsujące strumienie gazu prowadzone są przez spirale, a następnie łączone tuż przed turbiną. To rozdzielenie optymalizuje przepływ gazu i pozwala na budowanie ciśnienia już od 1400 obr./min, co zapewnia natychmiastowe przyspieszenie z niższych obrotów. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 1,38 bara.

Pneumatyczny zawór powietrzny oraz wysoce efektywny wirnik turbiny również znajdują się w kompaktnym turbosprężarce 2.0T. Przy określonym podciśnieniu otwiera się zawór, który prowadzi powietrze z powrotem do wlotu sprężarki, utrzymując prędkość turbiny, a tym samym zapewniając natychmiastowe doładowanie w momencie naciśnięcia pedału przyspieszenia. Aby zwiększyć wydajność objętościową w komorach spalania, wstępnie sprężone powietrze jest schładzane o około 100 stopni Celsjusza w intercoolerze przed wejściem do komór.

Wysoka odporność termiczna silnika 2.0T jest wspierana przez płaszcz wodny, który sięga do dna cylindrów, oraz chłodzenie spryskiwaniem oleju dolnej części tłoków. Odlewane aluminiowe tłoki są sprzężone za pomocą wykutych prętów z kutym wałem korbowym.

Oba wałki rozrządu mogą być regulowane za pomocą elektro-hydraulicznego fazera wałka, aby dopasować czasy otwarcia zaworów do obciążenia silnika za pośrednictwem ECU. Dodatkowo, wyższy nakład przy niższych prędkościach z ciągłą regulacją wałka zapewnia szybszą reakcję turbosprężarki. Zawory wylotowe są wypełnione sodem, a wszystkie zawory są aktywowane za pomocą niskotarciowych dźwigni zaworowych.

Inne cechy silnika to dwa przeciwbieżne wałki wyrównawcze, niskonaprawcza napęd łańcuchowy dla wałków rozrządu oraz odlewane na stałe obudowy filtrów oleju, które są łatwo dostępne od góry. Wymiana oleju wymaga jedynie wymiany wkładu, a sygnalizowana jest przez wskaźnik interwałów. Czujniki mierzą zużycie w pełni syntetycznego środka smarnego na podstawie takich parametrów jak liczba zimnych startów oraz liczba iskier dostarczanych przez świece zapłonowe.

2.8 V6 Turbo ECOTEC

Najpotężniejszym silnikiem Insignii na premierze będzie 2.8 V6 Turbo, który rozwija 260 KM i 350 Nm momentu obrotowego przy 1900-4500 obr./min. Może się poszczycić szeroką gamą zaawansowanych technologii: klasyczny kąt cylindra wynoszący 60 stopni i wałki rozrządu napędzane podwójnymi łańcuchami; zmienna kontrola zaworów oraz wałek korbowy z czterema łożyskami wykonany z mikropiaskowanej stali – materiału często stosowanego w silnikach wyścigowych. Zaawansowana konstrukcja V6 obejmuje detale, takie jak pokryte powłoką tłoki zmniejszające tarcie. Posiadają one twardo-anodowane rowki na pierścienie, co zapewnia dłuższą żywotność, działają w odlewach żeliwnych i są chłodzone poprzez spryskiwanie olejem. Sinterowane stalowe korbowody, zawory wylotowe wypełnione sodem dla lepszego chłodzenia oraz miska olejowa odlewana z aluminium dla dodatkowej sztywności strukturalnej również ilustrują zaawansowany ogólny design tego silnika.

Pracując z współczynnikiem sprężania wynoszącym 9.5:1, silnik ma pojedynczą turbosprężarkę twin-scroll. Chłodzona sprężarka, umieszczona centralnie nad skrzynią biegów, posiada zintegrowany zawór kontrolny powietrza doładowującego i dostarcza silnikowi do 0,6 bara ciśnienia doładowania. Wirnik turbiny wykonany jest z wysokiej jakości specjalnej stali stopowej. Dzięki konstrukcji twin-scroll, turbina jest zasilana równomiernie z obu banków cylindrów. Oddzielne kanały – po jednym dla każdego banku cylindrów – oddzielają impulsy spalin. Dzięki temu utrzymane są niskie straty energetyczne turbosprężarki, co korzystnie wpływa na przepływ spalin i efektywność eksploatacyjną.

Ciągła regulacja, elektronicznie sterowana i hydraulicznie aktywowana faza wałków dolotowych zapewnia szybką reakcję przepustnicy i wysoki moment obrotowy, nawet przy niskich prędkościach silnika. Wałki dolotowe mogą być obracane w zakresie 50 stopni względem wału korbowego, aby dopasować czasy otwarcia zaworów, a tym samym cykl doładowania do panującego obciążenia silnika i prędkości. Zarówno wałki dolotowe, jak i wylotowe wykonane są z wysokowytrzymałego aluminium, co czyni je szczególnie lekkimi, odpornymi na wysokie temperatury i trwałymi.

Oprócz szybkiej reakcji turbosprężarki, szybki, ale płynny wzrost mocy silnika wynika głównie z 32-bitowego systemu zarządzania silnikiem Bosch-Motronic. Oprogramowanie jednostki sterującej zostało specjalnie dostosowane do Vauxhalla Insignii i reguluje wszystkie kluczowe funkcje, takie jak czas zapłonu, wtrysk paliwa, ciśnienie doładowania, pomiar przepływu powietrza i pozycję przepustnicy.

Kolektory wydechowe mają podwójne ścianki, z najwewnętrzną wykonaną ze stali nierdzewnej formowanej wodą. Dzięki temu zmniejsza się emisja spalin po zimnym rozruchu, ponieważ kolektor mniej absorbują ciepła. Dodatkowo, powietrze jest wtłaczane do kolektora przez 30 sekund po zimnym rozruchu, aby górny katalizator szybciej zareagował.

Wydajność silnika jest tak imponująca, jak jego specyfikacja techniczna. Około 90 procent maksymalnego momentu obrotowego 350 Nm generowane jest już przy 1500 obr./min, a szczytowa wartość dostępna jest pomiędzy 1900 a 4500 obr./min. Silnik V6 o pojemności 2.8-litrowej jest standardowo wyposażony w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła Adaptive 4×4.

2.0 CDTi (130 & 160 KM)

Nowej generacji silniki diesla Vauxhalla 2.0-litrowe w Vauxhall Insignii oferują więcej mocy i momentu obrotowego, a także doskonałą ekonomię paliwową. Insignia zadebiutuje w dwóch wersjach silnika 2.0 CDTI o mocy 130 KM lub 160 KM. Ostatnia wersja silnika będzie także napędzać Vauxhalla Insignię ecoFLEX o niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w bezobsługowy filtr cząsteczek stałych i spełniają normy emisji Euro 5.

Oba silniki są niezwykle ekonomiczne, a po wyposażeniu w standardową sześciobiegową skrzynię manualną (na obu silnikach dostępna jest sześciobiegowa automatyczna) osiągają 58,9 mpg w cyklu pozamiejskim. Pomimo tego, 2.0 CDTi 160 przyspiesza od 0 do 60 mph w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 135 mph.

Silniki 2.0 CDTi mają dwa wałki rozrządu w górze, cztery zawory na cylinder oraz system wtrysku wielopunktowego Common-Rail, a także turbosprężarkę o zmiennej geometrii dla szybkiej reakcji przepustnicy przy niskich obrotach. Dzięki dużemu zbiornikowi o pojemności 70 litrów, modele diesla mogą przejechać około 750 mil, opierając się na ich całkowitym zużyciu paliwa.

CHWYTACZ

Całkowicie nowa konstrukcja podwozia stoi za Vauxhall Insignią. Przednie zawieszenie na kolumnach MacPhersona ma podwójne górne mocowania w strukturze nadwozia, oddzielające przekazywanie obciążenia sprężyn i amortyzatorów. W celu zmniejszenia wagi niesprężystej, połączony trzon kierownicy i nosiciel amortyzatora wykonany jest z aluminium, a stabilizator z włóknistej stali.

Kierownica i dolne ramiona zawieszenia są przymocowane poprzez dwa mocowania do znacznego przedniego podwozia, które jest przymocowane za pomocą czterech poduszek do podłużnych członów struktury. Ta technika izolowanego mocowania pomaga zredukować przekazywanie wstrząsów drogowych i hałasu do kabiny. Hydrauliczne tłumienie mocowania tylnego ramienia również przyczynia się do komfortu jazdy.

Tylne zawieszenie składa się z niezależnego, czterowahaczowego układu, z którego drugi dolny wahacz wykonany jest z aluminium. W przypadku zastosowań z napędem na wszystkie koła stosuje się dolny wahacz H. Poduszki w najdalej odsuniętych ramionach są hydraulicznie tłumione, aby zapobiec przekazywaniu wstrząsów drogowych i drgań przez koło kierownicze.

System FlexRide

Nowy system FlexRide pozwala kierowcom wybrać ustawienie podwozia, które odpowiada ich indywidualnemu stylowi jazdy. Oprócz standardowego ustawienia jazdy, FlexRide umożliwia kierowcy wybranie ustawienia relaksacyjnego (Tour) lub sztywniejszego ustawienia zawieszenia (Sport) poprzez naciśnięcie jednego z dwóch przycisków na panelu instrumentów. Dezaktywacja trybu Sport lub Tour przywraca jazdę do standardowego ustawienia. We wszystkich trybach system zarządzania podwoziem automatycznie dostosowuje tłumienie w czasie rzeczywistym do warunków jazdy i drogi.

W trybie Sport FlexRide nie tylko zapewnia sztywniejsze tłumienie, ale także szybszą reakcję przepustnicy. Zmienia również parametry w układzie kierowniczym z regulacją oporu (VES), podnosi punkty zmiany automatycznej skrzyni biegów do wyższych obrotów oraz dostosowuje system Adaptive 4X4 do większego napędu na tylne koła. W trybie Sport, system Inteligentnego AFL reaguje szybciej, a oświetlenie na panelu instrumentów zmienia kolor z białego na czerwony, co zwiększa wrażenia z jazdy.

W menu personalizacji, dostępnym za pośrednictwem wyświetlacza multimedialnego (dostępnego z nawigacją satelitarną), kierowca może personalizować tryb Sport, określając, które funkcje są aktywowane po naciśnięciu przycisku Sport. Na przykład, elektrycznie regulowane amortyzatory, VES i napęd na wszystkie koła można dodać lub wyłączyć.

W centralnym punkcie FlexRide znajduje się Kontrola Trybu Jazdy (DMC), która nadzoruje i wykonuje ustawienia systemu, pozwalając samochodowi reagować na nagłe zmiany stylu jazdy lub sytuacje awaryjne. Na przykład, jeśli w trybie 'Tour’ należy unikać przeszkody, różne czujniki podwozia przekazują tę informację do DMC, a amortyzatory są regulowane w ułamku sekundy, optymalizując przyspieszenie, hamowanie i pokonywanie zakrętów.

FlexRide jest standardem we wszystkich modelach benzynowych, poza 1.8 ECOTEC, gdzie jest dostępny jako opcja w modelach SRi. Wszystkie modele 130 KM 2.0CDTi SRi mogą być specyfikowane z FlexRide jako opcja, podczas gdy modele SE, Elite i SRi napędzane silnikiem 160 KM 2.0CDTi również otrzymują FlexRide jako opcję.

Adaptive 4X4

Oba turbodoładowane silniki benzynowe Insignii są dostępne z zaawansowanym systemem napędu na wszystkie koła najnowszej generacji. System ten będzie dostępny również w przyszłych, bardziej potężnych wersjach diesla. Nazywany Adaptive 4X4, zaprojektowany jest w celu optymalizacji prowadzenia i stabilności jazdy w każdych warunkach, a także zwiększenia przyczepności podczas ruszania i na śliskich nawierzchniach. Pod kontrolą elektroniczną jednostka hydraulicznego sprzęgła Haldex nieustannie dostosowuje i optymalizuje rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami przednią i tylną.

Jednostka sterująca Adaptive 4X4 jest całkowicie zintegrowana z innymi systemami sterującymi Insignii. Składa się z jednostki transmisji mocy (PTU) w przednim napędzie, która przesyła moment obrotowy przez wał do modułu napędu tylnego (RDM), który zawiera Urządzenie Transferu Momentu (TTD). Tylne elektroniczne mechanizmy różnicowe z ograniczonym poślizgiem (eLSD) wzbogacają system w modelach SRi.

Adaptive 4X4 przetwarza sygnały z czujników ESP, czujnika kąta kierownicy i pozycji pedału przyspieszenia, aby dostosować rozkład mocy do panujących warunków jazdy. Oferując lepszą przyczepność na nawierzchniach o niskim tarciu, zaawansowane działanie Adaptive 4X4 poprawia stabilność we wszystkich sytuacjach.

W wariancie SRi Adaptive 4X4 jest połączony z elektronicznie kontrolowanym eLSD, co zwiększa kontrolę podwozia. Jest on instalowany obok RDM i działa za pomocą ciśnieniowych tarcz sprzęgłowych na zasadzie podobnej do większego TTD. Na przykład w warunkach niskiego tarcia, takich jak lód czy wilgoć, wykorzystuje dane z czujników prędkości tylnych kół i może transferować aż 50% momentu obrotowego między wałkami napędowymi, na to koło, które ma lepszą przyczepność.

eLSD daje również kierowcy lepszą kontrolę podczas pokonywania zakrętów lub realizacji manewrów o wysokich prędkościach, takich jak zmiana pasa, stosując moment obrotowy do jednego z kół, aby pomóc tylnej części samochodu podążać za kierunkiem przednich kół. Dzięki temu eLSD utrzymuje Vauxhalla Insignię lepiej zbalansowaną i ściślej kontrolowaną, bez potrzeby 'zewnętrznej’ interwencji z ESP.

Hamulce i koła

Wszystkie Insignie są standardowo wyposażone w hamulce tarczowe z wentylacją z przodu. Modele 2.0T i 2.8 V6 Turbo mają także wentylowane tarcze z tyłu. Podstawowe modele Insignii są wyposażone w standardowe 16-calowe obręcze i opony 215/60 R 16 V, podczas gdy Exclusiv ma 17-calowe obręcze Strukturalne z oponami 225/55 R17 W. Modele SE, SRi i Elite mają standardowo 18-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy opcjonalnie dostępne są 19-calowe obręcze z oponami 245/40 R19 Y. Po raz pierwszy w średniej klasie Vauxhalla dostępne są również opcjonalnie 20-calowe obręcze z oponami 245/35 R20 Y.

BEZPIECZEŃSTWO

Nowa Vauxhall Insignia została zaprojektowana, skonstruowana i zbudowana tak, aby nie tylko była jednym z najbezpieczniejszych samochodów na drodze, ale także jednym z najwygodniejszych. Vauxhall Insignia ma sztywną konstrukcję nadwozia, aby wytrzymać najcięższe kolizje. Jej fotele są jednymi z najlepszych w klasie, zarówno pod względem komfortu ergonomicznego, jak i bezpieczeństwa. Co więcej, średniej wielkości samochód oferuje zaawansowane podwozie oraz system napędu na wszystkie koła Adaptive 4×4, który poprawia stabilność nawet w trudnych warunkach drogowych. Na koniec Vauxhall wprowadził dodatkowe systemy wsparcia i bezpieczeństwa – takie jak jego system kamer przednich – aby uczynić doświadczenie jazdy bardziej relaksującym, komfortowym i bezpiecznym.

Dodatkowo, wszystkie Insignie mają bogate standardowe wyposażenie bezpieczeństwa, w tym:

System zapobiegający blokowaniu kół z elektroniczną dystrybucją siły hamowania, kontrolą hamowania na zakrętach, wszechstronny system wspomagania hamowania, który obejmuje wspomaganie hamowania awaryjnego, hydrauliczne wspomaganie wyciszenia hamulców, czyszczenie tarcz hamulcowych oraz wspomaganie ruszania pod górę.
Program Stabilności Elektronicznej (ESP)
Kontrola Trakcji z interwencją silnika i hamulców (TC Plus)
Trzy regulowane wysokościowo zagłówki z tyłu
Trzypunkowe pasy bezpieczeństwa dookoła
Ograniczniki siły pasów i podwójne napinacze pirotechniczne z przodu
Sygnalizacja zapięcia pasów z przodu (na wszystkich tylnych siedzeniach)
Mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu
Rozbudowany system poduszek powietrznych, w tym wielostopniowe poduszki powietrzne z przodu i z boku dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne kurtynowe (przednie i zewnętrzne tylne siedzenia)
Adaptacyjne światła hamowania, które ostrzegają pojazdy jadące za samochodem, jeśli hamuje nagle lub jeśli ABS interweniuje przy prędkościach powyżej 20 mph. Wszystkie trzy światła hamowania mrugają w częstotliwości pięciu herców i kontynuują miganie przez trzy sekundy po zatrzymaniu się samochodu.
System Zwolnienia Pedałów (PRS)
Najnowszej generacji aktywne zagłówki z przodu, które zapewniają wysoko efektywną ochronę przed urazami szyi dla pasażerów z przodu

Inteligentne AFL, Adaptive 4×4 i System kamer przednich

Oprócz hojnego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa dostępnego w całej gamie Insignii, Vauxhall oferuje poziomy technologii i innowacji, które rzadko są spotykane w tej klasie, takie jak:

Inteligentny system Adaptacyjnego Oświetlenia Przód (AFL), w którym wiązka reflektora samochodu automatycznie dostosowuje się do panujących warunków drogowych i pogodowych. AFL ma teraz łącznie dziewięć funkcji oświetleniowych, dzięki czemu kierowcy lepiej widzą drogę podczas skręcania lub jazdy po wiejskich drogach w nocy. Dodatkowo, LED-owe dzienne światła, w tym automatyczne przełączanie świateł, są standardem, poprawiając widoczność samochodu w ciągu dnia.
Adaptive 4×4 poprawia przyczepność przy starcie i na śliskich nawierzchniach, a także optymalizuje prowadzenie i stabilność w każdych warunkach. W połączeniu z pakietem Sport, system AWD jest wzbogacony o elektronicznie kontrolowany mechanizm różnicowy (eLSD), który dodatkowo poprawia przyczepność i stabilność pojazdu.
System Kamer Przednich Vauxhalla ma dwa zadania: może ostrzegać kierowców, gdy nieumyślnie zjeżdżają z drogi oraz zidentyfikować i rozpoznać znaki drogowe. W ten sposób kierowcy uzyskują dodatkową pomoc bez zakłócania ich jazdy.
Całkowicie nowa Insignia Vauxhalla zapewnia komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Szeroki zakres regulacji zarówno foteli, jak i kierownicy umożliwia pasażerom znalezienie optymalnej pozycji siedzącej, a ich ergonomiczny design oferuje doskonałe wsparcie dla pleców. Opcjonalnie dostępny jest aktywny system wentylacji w połączeniu z fotelami sportowymi posiadającymi certyfikat AGR.

Dodatki w Vauxhall Insignii ułatwiające prowadzenie i zwiększające komfort

Elektroniczna klimatyzacja zapewnia stabilny klimat w kabinie, nawet przy zmieniających się warunkach zewnętrznych. Planer elektronicznej klimatyzacji, posiadający wiele patentów, nie podąża za konwencjonalną zasadą pomiaru i ponownej regulacji temperatury. Zamiast tego obliczenia opierają się na modelu bilansu energetycznego, co pozwala zapobiegać zmiennym zakłóceniom, takim jak emisja ciepła z systemu audio, które mogłyby powodować błędy w sterowaniu. Gdy pojazd jest zaparkowany, system nadal monitoruje warunki otoczenia, temperaturę zewnętrzną i promieniowanie słoneczne przez okres dwóch godzin. Na podstawie tych parametrów oblicza wymaganą reakcję elektronicznej klimatyzacji dla wygodnej kontynuacji podróży.

WYPOSAŻENIE & GAMA

Całkowicie nowy system nawigacji satelitarnej, obsługiwany za pomocą centralnie umieszczonego kontrolera wielofunkcyjnego, jest dostępny we wszystkich Insigniach jako opcja za dodatkową opłatą. System zawiera siedmiocalowy monitor, widok mapy 3D oraz ulepszone funkcje przewijania i powiększania. Zawiera również port do funkcji USB dla iPoda lub MP3. W trybie MP3 system pozwala na lepszy dostęp do plików i katalogów, a w trybie iPoda interfejs wykorzystuje funkcje, takie jak utwór i lista.

Uzyskanie dostępu do tych funkcji jest łatwiejsze dzięki nowemu kontrolerowi wielofunkcyjnemu w Insignii. W połączeniu z systemem nawigacji satelitarnej kontroler wykorzystuje akcję wyboru obrotu/naciśnięcia umiejscowioną na konsoli środkowej pomiędzy przednimi siedzeniami (w połączeniu z elektryczną hamulcem ręcznym). To sterowanie jest korzystne dla wysokich kierowców, którzy siedzą z tyłu w swoich siedzeniach, a inny pokrętło, obsługujące te same funkcje, można także znaleźć poniżej monitora.

Gama

Wszystkie Insignie mają standardowo wysoki poziom wyposażenia, w tym ESP, dezaktywację poduszki powietrznej pasażera, automatyczne światła, elektryczną regulację wysokości fotela kierowcy oraz elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe w czterech kierunkach. Tempomat jest również standardem w całej gamie, obok poduszek powietrznych z przodu, z boku i kurtynowych, Isofix we wszystkich trzech tylnych siedzeniach i ABS.

S

Wysoka jakość zaczyna się od poziomu S, który ma chromowane akcenty o prawdziwym metalicznym odczuciu. Wnętrze ma metalowe wykończenie na panelu instrumentów, konsoli środkowej i drzwiach, a szary materiał ma klasyczny wzór 'labirynt’. S oferuje hojne wyposażenie standardowe, w tym elementy komfortowe, takie jak manualna klimatyzacja, system audio CD 300 z siedmioma głośnikami, zasilane lusterka zewnętrzne, dzielone tylne oparcie (60:40), komputer pokładowy, tempomat, przyciski audio na kierownicy i skórzaną kierownicę. Model S jest wyposażony w stalowe koła 16″ z oponami 215/60.

Exclusiv

Exclusiv będzie dostępny w dwóch kolorach tapicerki, szarym lub beżowym. Materiał 'Dune’ ma wzór inspirowany organicznymi grafikami w wystroju wnętrz. Podobnie jak w wykończeniu S, wnętrze ponownie ma metalowe wstawki na panelu instrumentów, konsoli środkowej i drzwiach. Wyposażenie wykraczające ponad wykończenie S obejmuje jedno strefowe sterowanie klimatyzacją, obręcze strukturalne 17″ z oponami 225/55, przedni środkowy podłokietnik z miejscem na przechowywanie oraz oświetleniem atmosferycznym wewnętrznym.

SE

SE jest również dostępny z wyborem koloru tapicerki, szarego lub beżowego, i jest wyposażony w części skórzane na boczkach foteli. Standardowo w SE znajdują się 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 245/45, elektroniczna hamulca ręcznego, wycieraczki szyby czołowej wrażliwe na deszcz, elektryczne tylne okna, elektryczna regulacja wysokości fotela pasażera oraz elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe w czterech kierunkach. Dodatkowo, SE ma ulepszony system audio do CDC400 z szesnastoma dyskami zintegrowanymi, formatu MP3 i cyfrowym radiem DAB. FlexRide jest również standardem w silniku 2.0 Turbo benzynowym.

Elite

Model Elite oparty jest na SE, dodając pełną tapicerkę skórzaną, dostępną w kolorze szarym lub beżowym, ośmiokrotną elektryczną regulację fotela kierowcy, podwójne strefowe sterowanie klimatyzacją, czujniki odległości parkowania z przodu i z tyłu, Inteligentne Adaptacyjne Oświetlenie Przód, przednie światła przeciwmgielne oraz elektrycznie składane lusterka drzwiowe. FlexRide (Technologia Adaptacyjnej Stabilności) jest standardem w silnikach 2.0 Turbo i 2.8 V6 benzynowych, podczas gdy 4X4 także jest standardem w modelu 2.8 V6.

SRi

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.