VAUXHALL Meriva 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VAUXHALL Meriva 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćVAUXHALL Meriva 2014-2017

Kiedy Vauxhall Meriva zadebiutowała w 2003 roku, była jedynym pojazdem w swoim segmencie. Odnowiła tę kategorię samochodów.

Po udanym modelu Vauxhall Zafira, kompaktowym MPV z miejscami dla siedmiu pasażerów, producent postanowił stworzyć mniejszy pojazd: Merivę. Oparta na małym Vauxhall Corsa, Meriva miała podwyższone okna, co pozwalało na przewóz do pięciu osób oraz ich bagażu. Pierwsza generacja sprzedała się w ponad 115 000 egzemplarzy w Wielkiej Brytanii i w ponad milionie w wersji europejskiej, Opel Meriva.

Druga generacja również bazowała na zmodyfikowanej platformie Corsy, z większym rozstawem osi oraz podzespołami zaczerpniętymi z większych modeli, takich jak Vauxhall Astra i Insignia. W 2014 roku samochód przeszedł modernizację, otrzymując nowoczesne silniki zgodne z normami Euro 6. Meriva została wyposażona w LED-owe światła dzienne i tylne światła LED. Wprowadzono również 18-calowe felgi aluminiowe, które były bardzo rzadkie w tym segmencie.

Wnętrze Merivy ułatwiało pasażerom tylnym wsiadanie i wysiadanie w porównaniu do pojazdów z tradycyjnymi drzwiami, a dodatkowo samochód miał uchwyt na słupku B, który ułatwiał to zadanie. Inną zaletą drzwi otwieranych na tył jest łatwość zamontowania fotelika dziecięcego z tyłu oraz przypięcia pasów bezpieczeństwa. W wersji topowej Meriva wyposażona była w szklany dach.

Nowa gama silników obejmowała trzy wersje mocy dla jednostki benzynowej 1.4-litrowej oraz 1.6-litrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, który również oferował trzy wersje mocy. Standardowa skrzynia biegów to 5 lub 6 biegów manualnych, w zależności od silnika, a opcjonalnie można było zamówić 6-biegową skrzynię automatyczną za dodatkową opłatą.

Meriva zadebiutowała w 2003 roku, kiedy to Vauxhall efektywnie stworzył segment małych MPV. Dzięki unikalnemu systemowi FlexSpace w tylnej części, model zyskał ogromną popularność, sprzedając się w liczbie ponad 115 000 egzemplarzy w Wielkiej Brytanii i ponad miliona w Europie.

Wprowadzony na rynek w 2010 roku, drugi model Vauxhall Meriva zrewolucjonizował klasę kompaktowych MPV, dzięki inteligentnemu systemowi FlexDoors – tylnym drzwiom z zawiasami w tylnej części, które pozwalają na 20-procentowe zwiększenie otwarcia dla pasażerów – oraz systemowi FlexSpace, który pozwala pasażerom z tyłu na różne kombinacje siedzeń.

Ten model opierał się na sukcesie pierwszej generacji Merivy i, podobnie jak większość Vauxhallów, jest obecnie powszechnym widokiem na brytyjskich drogach, gdzie od momentu wprowadzenia sprzedano niemal 50 000 egzemplarzy.

Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi, który zapewnia praktyczność dla nabywców, zwłaszcza tych z małymi dziećmi, aktualna Meriva przesunęła się z segmentu małych MPV do pięcioosobowego kompaktowego MPV-B. Nowy model również zasiada w tym segmencie, mając konkurentów, w tym Forda B-Max, Nissana Note, Fiata 500 L i Citroena C3 Picasso.

Vauxhall Meriva cieszy się popularnością wśród rodzin, dzięki swojej wszechstronności, przestronności, bezpieczeństwu i łatwemu dostępowi, jaki oferują unikalne FlexDoors. Vauxhall spodziewa się, że sprzedaż Merivy będzie równomiernie podzielona pomiędzy klientów detalicznych i flotowych.

Nowa Meriva jest już dostępna w sprzedaży, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w tym miesiącu. Jak wszystkie Vauxhalls, Meriva objęta jest dożywotnią gwarancją, która zapewnia pierwszym właścicielom spokój ducha przez cały czas posiadania samochodu, do 100 000 mil.

DESING

Zewnętrzna część Merivy stała się jeszcze bardziej elegancka dzięki nowej kratce i nowo zaprojektowanym reflektorom z grafiką „eagle-eye”. W wyższych poziomach wyposażenia zawarto więcej elementów chromowanych, w tym akcenty wokół przednich lamp przeciwmgielnych.

Elegancka, nowa chromowana linia boczna podkreśla falisty design, który akcentuje tylną szybę i zapewnia dodatkową widoczność dla małych dzieci siedzących na tylnych siedzeniach.

Po raz pierwszy dostępne są jako opcja diodowe światła dzienne i diodowe tylne światła. Uzupełniając zmiany w designie, dostępne są nowe, opcjonalne 18-calowe felgi aluminiowe, które są rzadkością w tym segmencie.

Jest także nowy kolor lakieru perłowego Emerald Green, co oznacza, że klienci mają teraz wybór spośród jedenastu kolorów zewnętrznych i pięciu różnych wykończeń wnętrza.

UKŁAD NAPĘDOWY

Nowa Vauxhall Meriva jest dostępna z wyborem siedmiu jednostek napędowych, w tym trzech benzynowych i czterech wysokoprężnych, w tym nowego silnika 1.6-litra CDTi Vauxhalla. Dodatkowo, wszystkie nowe Merivy korzystają z gruntownie zmienionych skrzyń biegów o niskim tarciu, które oferują lepszą efektywność oraz bardziej precyzyjny i płynny sposób zmiany biegów.

Ekologiczny silnik

Nowy silnik Vauxhalla, 'Whisper Diesel’ 1.6 CDTi, jest teraz dostępny w Merivie, po premierze w Zafirze Tourer. Silnik spełniający normy Euro-6, który już ustanawia wysoki standard w branży pod względem efektywności i wyciszenia, generuje moc 136 PS i 320 Nm przy 2000 obr./min, osiągając jednocześnie imponujące 64,2 MPG w cyklu mieszanym i 116 g/km emisji CO2.

Dodatkowa oszczędność paliwa osiągnięta została dzięki technologii ecoFLEX Vauxhalla oraz systemowi Start/Stop, który składa się z wzmocnionego rozrusznika i akumulatora o wysokiej wydajności z inteligentnymi kontrolami i sensorami.

Redukcja tlenku azotu wymagana przez Euro 6 została osiągnięta dzięki zastosowaniu układu Lean NOx Trap (LNT). Specjalny katalizator LNT magazynuje tlenek azotu. Gdy jego pojemność zostaje wyczerpana, system zarządzania silnikiem automatycznie rozpoczyna regenerację. Układ LNT jest całkowicie wolny od konserwacji i nie wymaga dodatkowego zbiornika.

Posiadając aluminiowy blok, nowy silnik wysokoprężny 1.6-litra o czterech cylindrach jest nie tylko wzorem wydajności, z wysoką mocą i gęstością momentu obrotowego, ale także pod względem wyciszenia z niskim poziomem hałasu, wibracji i szorstkości.

Ten nowoczesny 'Whisper Diesel’ jest po prostu jednym z najcichszych silników w swojej klasie. Jego wyciszenie wynika z wysoko efektywnego procesu spalania i inteligentnego użycia akustycznych osłon. Kompozytowy kolektor ssący (zamknięty w akustycznej podkładce i zewnętrznej plastikowej osłonie), plastikowa pokrywa wałka rozrządu (całkowicie odłączona od silnika) oraz zębatki w systemie napędu rozrządu przyczyniają się do wyjątkowego wyciszenia silnika.

I gdyby to było niewystarczające, ten majstersztyk układu napędowego został opracowany w pełni w GM przez globalny zespół inżynierów pierwszej klasy.

Efektywność silnika benzynowego

Zakres silników benzynowych Vauxhall Merivy (1.4 100 PS, 1.4T 120 PS i 140 PS) jest teraz w pełni zgodny z Euro-6.

Podstawowa wersja z naturalnym wlotem generuje moc 100 PS, a dwie wersje z turbodoładowaniem oferują 120 PS i 140 PS, odpowiednio generując maksymalne momenty obrotowe wynoszące 175 Nm i 200 Nm. Wersja 120 PS jest również dostępna z automatyczną skrzynią biegów.

Podstawowy silnik 1.4-litra z naturalnym wlotem rozwija moc 100 PS przy 6000 obr./min. Osiąga 47,1 MPG w cyklu mieszanym.

Wersja 1.4-litra Turbo dostępna jest w dwóch wariantach. Silnik 1.4 Turbo generuje 120 PS i 175 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1750 do 4800 obr./min, a jego przyspieszenie 0-62 mph wynosi 11,3 sekundy, przy czym zużycie paliwa wynosi zaledwie 47,9 MPG.

Silnik o mocy 140 PS skupia się na mocnych osiągach oraz elastyczności. Moment obrotowy wynoszący 200 Nm generowany jest w zakresie od 1850 obr./min do 4900 obr./min, co pozwala osiągnąć 0-62 mph w zaledwie 10,1 sekundy. Łączne zużycie paliwa wynosi 44,8 MPG.

Nowe skrzynie biegów o niskim tarciu w nowych modelach Merivy

Skrzynie biegów w nowej Merivie również zostały poprawione dzięki 50-milionowej inwestycji Vauxhall/Opel w optymalizację pięciobiegowych i sześciobiegowych skrzyń biegów.

Zmiany w ich komponentach i mechanizmach zmiany biegów, a także integracja z pojazdem, zapewniły znaczną poprawę płynności zmiany biegów.

Nowe ręczne skrzynie biegów o niskim tarciu oferują nowy poziom komfortu zmiany biegów w połączeniu z wszystkimi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Zmiana biegów wymaga teraz minimalnego wysiłku i jest szybsza oraz bardziej precyzyjna.

Silnik 1.4 120 PS może być wyposażony w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów o niskim tarciu z funkcją ActiveSelect, umożliwiającą sekwencyjny wybór biegów za pomocą dźwigni. Automatyczna skrzynia biegów jest również dostępna z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CDTi 110 PS.

PODWOZIE

Inżynierowie Vauxhalla zmienili każdy element w zawieszeniu i układzie kierowniczym Merivy, gdy poprzedni model trafił na rynek, zapewniając dynamiczne osiągi i wyciszenie, które odpowiadają jej wizualnemu uroku.

Aby Meriva spełniła unikalne wymagania wielu brytyjskich kierowców, inżynierowie Vauxhalla opracowali specjalny program układu kierowniczego dla Merivy. W rezultacie, elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy pojazdu jest dostrojony do naszych unikalnych nawierzchni drogowych.

Ulepszona dynamika dzięki nowemu zawieszeniu

Doskonała jazda i prowadzenie były kluczowymi celami podczas rozwoju Merivy. Z przodu, elementy McPhersona posiadają powiększone górne mocowania, które oddzielają ścieżki obciążeń sprężyn i amortyzatorów, poprawiając reakcję na kierownicę i komfort jazdy. Sprężyny również zaprojektowano w sposób, który zapobiega obciążeniom bocznym, co zmniejsza tarcie w ruchu amortyzatora.

Dolne wahacze są przytwierdzone do hydroformowanej, hollow section ramy subramy, która jest przykręcona do nadwozia za pomocą elastycznych mocowań, aby jeszcze bardziej izolować kabinę od wibracji drogowych, co sprawia, że Meriva ma cichą kabinę. Wahacze są wyposażone w hydrauliczne tuleje, które pomagają dalej redukować wibracje w układzie kierowniczym.

Z tyłu zachowano oszczędzający miejsce oś skrętna, podczas gdy grubość belki zwiększono o 0,6 mm w stosunku do pierwszej generacji Merivy, aby sprostać nowym wymaganiom geometrycznym.

Elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy dla pierwszej klasy precyzji i odczucia

Wykorzystany system elektrohydraulicznego wspomagania kierownicy (EHPS) jest dostrojony do doskonałych odczuć podczas jazdy z mniejszymi niepożądanymi wibracjami i odbiciami.

Inżynierowie Vauxhalla określili zwężoną kolumnę kierownicy, która oferuje kierowcy regulację odległości i wysokości. Zakres ustawień, który wynosi 20 mm dla odległości i 25 mm dla wysokości, współgra z dużą regulacją fotela kierowcy, co przyczynia się do ergonomii pojazdu. Składane długości kolumny i górne mocowanie zapewniają przestronną przestrzeń na nogi i miejsce na osłonę kolan.

Aby uwolnić więcej przestrzeni wewnętrznej, wszystkie Merivy są standardowo wyposażone w elektryczną hamulcę postojową (EPB). Aktuator znajduje się u podstawy dźwigni zmiany biegów i jest szczególnie łatwy do obsługi jedną ręką, nawet gdy pojazd jest całkowicie obciążony na stromej pochyłości. Podczas rozpoczęcia jazdy, nie ma konieczności ręcznego zwalniania EPB.

Elektroniczny program stabilizacji pojazdu Plus (ESP) jest standardem w całej gamie i jest dostrojony do działania progresywnego, unikając nagłych, wczesnych interwencji. Gdy ESP interweniuje, hamuje odpowiednią kombinację kół, a jeśli to konieczne, moduluje także elektroniczny przepustnicę, pomagając kierowcy odzyskać kontrolę.

Kontrola trakcji jest włączona w system ESP i w związku z tym tradycyjny przycisk trybu zimowego dla automatycznej skrzyni biegów nie jest już potrzebny, aby płynnie prowadzić samochód w śliskich warunkach.

Inne aktywne funkcje bezpieczeństwa kontrolowane przez oprogramowanie ESP obejmują:

Elektroniczne rozdzielanie siły hamowania (EBD), które zapewnia optymalne siły hamowania na obu osiach jednocześnie dla maksymalnej stabilności przy intensywnym hamowaniu.
Elektroniczna kontrola momentu opóźnienia (EDC), która zapobiega niestabilności pojazdu z powodu efektu hamowania silnika, gdy kierowca nagle puszcza pedał gazu lub włącza zbyt niski bieg. Jeśli wystąpią oznaki poślizgu na napędzanych kołach, moment obrotowy silnika zostanie zwiększony, aż koła będą obracać się w odpowiednim tempie.
Stabilność w prostych liniach (SLS) oraz kontrola hamowania podczas pokonywania zakrętów są aktywowane, gdy samochód hamuje podczas pokonywania zakrętów lub porusza się na wprost na nawierzchniach o różnej przyczepności. Ciśnienie hamulca jest indywidualnie dostosowywane między wszystkimi czterema kołami, aby utrzymać samochód w stabilności.
Układ wspomagania hamowania (BAS) pomaga kierowcy w sytuacjach awaryjnego hamowania, zapewniając większe hamowanie niż to, co możliwe za pomocą regularnego wspomagania hamulca. Nawet niewykwalifikowani kierowcy mogą osiągnąć krótsze drogi hamowania.

Standardowo we wszystkich modelach

Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HSA) minimalizuje dowolny ruch w dół samochodu przy ruszaniu na wzniesieniu, jeśli elektryczny hamulec postojowy (EPB) nie został włączony. Zwykle HSA krótko utrzymuje ciśnienie w tylnych hamulcach, gdy kierowca przechodzi z pedału hamulca na pedał gazu.

TECHNOLOGIA

Dostępna jako opcja za 1200 funtów w modelach SE, Vauxhall Meriva ma nową generację systemu nawigacji Navi 950 z systemem infotainment IntelliLink, umożliwiającym bezproblemową integrację smartfona z pojazdem. Duży, wysokiej rozdzielczości, siedmiocalowy monitor kolorowy oferuje nowy interfejs z grafiką IntelliLink, co sprawia, że system jest łatwiejszy do odczytania, a obsługa szybsza i bardziej płynna. System obsługuje bezprzewodowe połączenia telefoniczne Bluetooth oraz transmisję audio, a także dodatkowe połączenia przez USB.

IntelliLink w Merivie posiada standardowy odtwarzacz CD, podczas gdy DAB+ – cyfrowe transmisje audio – są oferowane jako opcja, które podnoszą poprzeczkę pod względem zasięgu stacji radiowych, niezawodności odbioru i jakości dźwięku. Nawigacja jest integralną częścią systemu, zarówno w systemie Navi 650, jak i Navi 950 IntelliLink. Jest niezwykle precyzyjna i szybka w obliczaniu tras i powiększaniu oraz pomniejszaniu, a cele można łatwo wprowadzać za pomocą rozpoznawania mowy, korzystając z szybkiego „jednozdaniowego wprowadzenia” (żądanie nawigacji i po prostu wypowiedz adres w jednej frazie), tak jak jest to możliwe w systemie Insignii.

Kompletne dane mapowe dostępne są dla regionu zachodnio- i wschodnioeuropejskiego, a aktualizacje map można pobrać przez USB. Oprócz regularnej kontroli głosowej nad własną funkcjonalnością, system IntelliLink w nowej Merivie obsługuje i integruje własną kontrolę głosową smartfonów – na przykład Siri dla urządzeń Apple iOS (iPhone, iPod touch, iPad itp.). Umożliwia to kierowcom skupienie się na drodze podczas odczytywania krótkich wiadomości, takich jak odpowiedzi na różnorodne pytania lub prośby.

FLEXDOORS

Podczas gdy Vauxhall jest pierwszym głównym producentem w ostatnich latach, który przyjął tylne drzwi z zawiasami tylnymi, które otwierają się niezależnie od tych z przodu, dziedzictwo Vauxhalla w tym typie drzwi jest również znaczące, zarówno z perspektywy projektowania, jak i produkcji.

Meriva dołącza do przełomowych modeli Vauxhalla z czasów przedwojennych, takich jak ikoniczny model 30-98 z 1923 roku i sedan Light Six z 1934 roku, z których każdy miał tylne drzwi zawiasowe, które ułatwiały dostęp i wyjście.

Wiele innych modeli Vauxhalla miało to rozwiązanie aż do końca lat 30-tych XX wieku, ale wraz z nadejściem powszechnej konstrukcji jednorodnej (której Vauxhall był pionierem w Wielkiej Brytanii z modelem H-type Ten-Four) drzwi z zawiasami przednimi stały się normą.

Jednak Vauxhall pozostał gorącym zwolennikiem koncepcji drzwi z zawiasami tylnymi w latach powojennych, a w 1970 roku jego dział projektowy w Luton, kierowany przez utalentowanego stylistę Wayne’a Cherry’ego, stworzył przełomowy samochód koncepcyjny SRV.

Nawet jak na dzisiejsze standardy, SRV ma futurystyczne elementy designu, ale co ważniejsze, posiadał tylne drzwi, które nie tylko otwierały się ku górze, lecz były zawiasowe z tyłu, co ułatwiało pasażerom dostęp z przytulnych, niskich tylnych siedzeń.

Unikalne FlexDoors Merivy w klasie

Czterdzieści lat później Vauxhall zrealizował system drzwi z zawiasami tylnymi w Merivie, chociaż wygoda i funkcje bezpieczeństwa FlexDoors znacznie poprawiły tę koncepcję. Jednak z wyjątkiem modeli Rolls-Royce Phantom i Ghost, Vauxhall (i Opel w Europie) Meriva jest nadal jedynym produkowanym samochodem, który ma tylne drzwi, które otwierają się niezależnie od tych z przodu i, wraz z Rolls, posiada pełną akceptację typu dla tego systemu.

Kluczowe korzyści FlexDoor to łatwiejszy dostęp i wyjście, poprawiona ergonomia oraz lepszy dostęp do tylnych siedzeń, szczególnie podczas montażu fotelików dziecięcych. Gdy zarówno przednie, jak i tylne drzwi są otwarte, rodzice i dzieci dzielą tę samą przestrzeń, bez drzwi między sobą.

Wsiadanie i wysiadanie z tylnej kabiny Vauxhall Merivy jest dosłownie prostsze.

Zamiast cofać się lub przesuwać na bok, jak to ma miejsce w przypadku normalnych drzwi z zawiasami przednimi, FlexDoor umożliwia swobodny dostęp do kabiny.

Zrozumienie potrzeb klientów

Inżynierowie i projektanci Vauxhalla odpowiedzieli na potrzeby rodziców, dzieci i osób starszych, gdy opracowywali FlexDoors Merivy. W przeciwieństwie do konwencjonalnych drzwi z zawiasami przednimi, FlexDoors zapewniają dostęp obok słupka B, gdzie przestrzeń między dachem a podłogą jest największa. Drzwi i uchwyty zostały również zaprojektowane ergonomicznie, aby ułatwić obsługę.

Dla rodziców oznacza to, że mogą uzyskać pełny dostęp do tylnego obszaru siedzeń, stojąc w przestrzeni zajmowanej przez otwarte drzwi. Mogą sięgnąć do przodu z niemowlętami i małymi dziećmi, aby łatwo zamontować nosidełka i foteliki dziecięce. Dorośli pasażerowie mogą po prostu przesunąć się do przodu, gdy wsiadają lub wysiadają z tylnych siedzeń, bez konieczności przekraczania nadkola. Przydatne uchwyty na wewnętrznej stronie słupków B ułatwiają także wychodzenie wszystkim.

Większość drzwi z zawiasami przednimi otwiera się maksymalnie do 68 stopni, ale FlexDoors Merivy otwierają się w czterech krokach do 84 stopni, co również dotyczy drzwi przednich. Gdy obydwa drzwi są otwarte, układ przypominający drzwi szafy tworzy naturalną, przyjazną dla rodziców strefę, aby prowadzić dzieci w pobliżu samochodu.

Inne korzyści FlexDoor to łatwiejszy dostęp i wyjście w wąskich miejscach parkingowych oraz bardziej wygodny dostęp do tylnych drzwi dla kierowcy lub pasażera z przodu. Na przykład, łatwiej jest otworzyć FlexDoor, aby powiesić kurtkę lub odebrać przedmiot z tylnego siedzenia.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa dla dzieci

Wszystkie Merivy są wyposażone w skomplikowany system bezpieczeństwa, który zapobiega dzieciom otwierania tylnych drzwi podczas ruchu pojazdu. Przy prędkości powyżej 2 mph, FlexDoors automatycznie się blokują, a zielona lampka w otoczeniu uchwytu drzwi gaśnie, wskazując, że drzwi nie mogą zostać otwarte. Jeśli z jakiegokolwiek powodu jedno z drzwi nie zostało prawidłowo zamknięte, gdy samochód zaczyna się poruszać, kierowca jest natychmiast informowany za pomocą dźwiękowego i wizualnego ostrzeżenia z deski rozdzielczej. W przypadku wypadku, FlexDoors odblokowują się automatycznie. Dla dodatkowego bezpieczeństwa, standardowo stosowane są także konwencjonalne zamki dziecięce.

ELASTYCZNOŚĆ I PRZESTRZEŃ DO PRZECHOWYWANIA

Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, Meriva podniosła poprzeczkę w segmencie kompaktowych MPV dzięki elastycznym funkcjom, takim jak FlexSpace, FlexRail i Flex-Fix, które są łatwe w użyciu i oferują rodzinom wysoki poziom wszechstronności.

System tylnych siedzeń FlexSpace – jeszcze bardziej intuicyjny w użyciu

Innowacyjna koncepcja FlexSpace Vauxhall Merivy oferuje szereg konfiguracji kabiny dla optymalnej wszechstronności, bez konieczności usuwania jakichkolwiek siedzeń. Kabinę można łatwo przekształcić w układ pięcio-, cztero-, trzy- lub dwuosobowy w zależności od potrzeb pasażerów i ich bagażu.

Oba zewnętrzne tylne siedzenia można przesuwać do przodu i do tyłu oraz wsuwać do środka, aby zapewnić większą szerokość ramion i przestrzeń na nogi w przestronnym układzie czteromiejscowym. Oparcia tylnych siedzeń można całkowicie obniżyć jednym uproszczonym ruchem, korzystając z nowych uchwytów, które są łatwiejsze do osiągnięcia. Ta wszechstronność jest osiągana bez konieczności usuwania jakichkolwiek podłokietników lub siedzeń.

Przy wzniesionych oparciach tylnych, przestrzeń ładunkowa Merivy oferuje pojemność 397 litrów, która zwiększa się do 916 litrów po złożeniu oparć siedzeń. Wykorzystując dostępną przestrzeń do sufitu, można uzyskać imponującą maksymalną pojemność ładunkową wynoszącą 1496 litrów.

Wygodne siedzenia – ergonomiczne i praktyczne

Nowa generacja przednich siedzeń, oparta na tych w Insignii i nowym Astrze, zadebiutowała w Vauxhall Merivy. Siedzenia są odpowiednio duże i wspierające, z klasowym zakresem regulacji, oferują komfort typowy dla pojazdów z większego segmentu.

Oba siedzenia przesuwają się do przodu i do tyłu o 240 milimetrów, a siedzenie kierowcy można podnieść lub obniżyć o maksymalnie 65 milimetrów, co zapewnia wygodną pozycję do prowadzenia nawet dla wysokich kierowców. Dla dzieci w drugim rzędzie, oparcia przednich siedzeń w modelach SE i Tech Line mają składane stoliki.

Ergonomiczne sportowe fotele przednie, z funkcją pochylania siedzenia kierowcy, elektryczną regulacją lędźwiową, aktywnymi zagłówkami z przodu w czterech płaszczyznach oraz rozkładanym podłokietnikiem są dostępne jako opcja w gamie Merivy. Dobre fotele są ważne dla utrzymania zdrowych pleców, a fotel kierowcy otrzymał pożądane zaświadczenie od Action for Healthy Backs, niezależnego panelu niemieckich ekspertów i lekarzy zajmujących się ergonomią. Żaden inny samochód w segmencie Merivy nie zdobył tego certyfikatu.

W samochodzie nastawionym na rodzinę łatwe do czyszczenia tapicerki są niezbędne, a tutaj Meriva przoduje w segmencie z tkaniną o jasnym kolorze, którą poddano obróbce Top Tec. Top Tec wykorzystuje nanotechnologię, aby pomóc w odparciu plam po napojach czy innych substancjach, takich jak rozpuszczona czekolada, ketchup i napoje gazowane. Trwałe plamy są minimalizowane przez zwykłe przyciśnięcie wilgotną ściereczką.

FlexRail

System FlexRail w konsoli centralnej pozwala na organizację przechowywania, aby zaspokoić niemal każde potrzeby. Elektryczny hamulec postojowy zastąpił tradycyjny hamulec ręczny, a dźwignia zmiany biegów została przesunięta do przodu, tworząc miejsce dla sprytnego nowego systemu przechowywania.

FlexRail to modułowy, wysoce elastyczny system przechowywania z trzema poziomami. Dwa podłużne tory, elegancko wykonane w polerowanym aluminium, mają prowadnice na wewnętrznej stronie. Górny tor nosi moduł z obrotowym wiekiem i podłokietnikiem/przechowalnią, wystarczającym do przenoszenia płyt CD, podczas gdy dolny tor nosi tacę na przechowywanie z kubkiem. Dla wygody, oba moduły przesuwają się do dowolnej pozycji wzdłuż torów, a moduł podłokietnika może nachodzić na tacę. Można je łatwo usunąć w razie potrzeby za pomocą prostego przycisku.

Pod FlexRail znajduje się stała taca na poziomie podłogi z podwójnymi uchwytami na kubki oraz dwoma wgłębieniami wystarczającymi dla PDA, a także złącze Aux-in, port USB i gniazda 12-woltowe. Wszystko jest razem, w zasięgu ręki, a w modelach Exclusiv i SE, nocą zapewnione jest ambientowe oświetlenie między torami dla wygodnego użytkowania.

Taca podłogowa jest standardem we wszystkich Merivach, podczas gdy modele Exclusiv mają FlexRail i dodatkową tacę, a modele SE dodają przesuwaną skrzynkę do przechowywania i podłokietnik.

Inteligentne przechowywanie tam, gdzie to ważne

Obszerne badania rynkowe pomogły inżynierom i projektantom Vauxhalla stworzyć kabinę z wieloma dedykowanymi miejscami do przechowywania na przedmioty codziennego użytku. Na przykład, skrzynka do przechowywania pod siedzeniem kierowcy (modele SE i Tech Line) jest idealna do przechowywania codziennych przedmiotów poza zasięgiem wzroku. Istnieją dedykowane miejsca na butelki z napojami, okulary przeciwsłoneczne, chusteczki i odtwarzacze MP3. Duże kieszenie z tyłu pomagają dzieciom utrzymać porządek w samochodzie.

Duża skrytka na rękawiczki ma miejsce oszczędzające na podręcznik na właściciela, a także wbudowane uchwyty na monety i długopisy. Zgrabny kanał nad pokrywą jest zaprojektowany do przenoszenia drobnych drobiazgów. Jest też mini skrytka na rękawiczki po stronie kierowcy, wystarczająca, aby pomieścić portfel, telefon komórkowy i inne przedmioty.

Kieszenie w drzwiach mogą pomieścić butelki napojów o pojemności 1,5 litra z przodu i 1,0 litra z tyłu. Mały klips na dolnym słupku A służy jako idealny uchwyt na bilety.

W obszarze bagażnika podłoga może być podniesiona do wysokości zderzaka, co ułatwia załadunek i przechowywanie podłogowego. Użyteczny hak na torbę zakupową zapewnia również funkcję zatrzymywania podłogi. Dodatkowe komory do przechowywania znajdują się w bocznych ścianach, a półka bagażowa może być usunięta i schowana za tylnymi siedzeniami.

Transport rowerów to łatwizna z Flex-Fix

Popularny zintegrowany tylny uchwyt rowerowy Flex-Fix jest teraz dostępny dla klientów Vauxhall Meriva. Może pomieścić do dwóch rowerów i wysuwa się z tyłu zderzaka. Jest w pełni zintegrowany i, gdy nie jest używany, jest prawie niewidoczny za tylną osłoną zderzaka.

Jak wszystkie funkcje Flex Vauxhalla, uchwyt jest łatwy w użyciu i nie wymaga specjalnych narzędzi ani dodatkowych komponentów. Flex-Fix umożliwia klientom Merivy przewożenie roweru w każdych warunkach, bez potrzeby wcześniejszego planowania czy jeżdżenia z zamontowanym bagażnikiem, gdy nie jest on potrzebny.

BEZPIECZEŃSTWO

Meriva oferuje korzyści z wysokiej pozycji nadwozia z doskonałą widocznością z przodu i z tyłu. Niski przód nadwozia, wąskie słupki A i większe przednie szyby boczne przyczyniają się do wyjątkowo klarownego widoku dla pasażerów na przednich siedzeniach, podczas gdy pasażerowie z tyłu korzystają z unikalnego wzoru 'wave’ w linii pasa bezpieczeństwa, który zwiększa głębokość tylnych okien – to wielka pomoc dla małych dzieci.

W Merivie dostępny jest również panoramiczny dach, który jest standardem w modelach SE. Przy prawie dwóch metrach długości, dach ma elektroniczną roletę i jest jednym z największych w swojej klasie, oferowanych w segmencie kompaktowych MPV.

Po sukcesie w gamie Insignia i Astra, wersja systemu adaptacyjnego oświetlenia przedniego Vauxhalla, która zawiera funkcje Dynamic Curve i Static Cornering, będzie dostępna jako opcja w gamie Merivy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.