Vauxhall Tigra był właściwie tym samym autem co Opel Tigra, zaprojektowanym na rynek brytyjski. Opierając się na Oplu Corsie C, Tigra była pierwszym produkowanym przez niemieckiego producenta małym coupe-cabriolet.
Już dwuosobowe auto miało kanciasty wygląd i świetnie sprawdzało się jako cruiser po bulwarach.
Tigra, która zadebiutowała w 1995 roku, była miejskim coupe, które nie odniosło większego sukcesu, a produkcję zakończono w 2001 roku z powodu słabej sprzedaży. Opel spróbował ponownie w 2004 roku z nową Tigrą, która tym razem przyciągnęła uwagę, ponieważ cabriolet zyskał popularność.
Projekt był inspirowany jej większym bratem, Astrą, mimo że opierał się na tej samej platformie co Corsa. Chromowana linia na grillu, kanciaste kształty i wyraźne krawędzie sprawiły, że auto wyróżniało się na tle innych w małym segmencie. Do składanych hard-topów Holden zatrudnił tę samą firmę, która wykonała Peugeot 206 CC, francuskiego producenta nadwozi Heuliez. Z tyłu duże światła tylne inspirowane były tymi z Astry.
W porównaniu do Peugeota 206, który miał małą tylną ławkę, Tigra mogła pomieścić tylko dwie osoby. Deska rozdzielcza była podobna do tej z Corsy C (trzecia generacja), podobnie jak centralny panel i panele drzwiowe.