Ostatnia generacja Vauxhalla Vectra Estate (kombi) została wprowadzona na rynek w 2003 roku, dwa lata po premierze pozostałych wersji modelu. W 2005 roku przeszła lifting, razem z całą gamą pojazdów.
Vectra C korzystała z tej samej platformy co Saab 93 oraz inne produkty GM po obu stronach Atlantyku. Używano jej również w Australii przez markę Holden. Vauxhall Vectra Estate była brytyjską wersją europejskiego Opla Vectra Station-wagon.
W odświeżonej wersji wprowadzono zupełnie nowy design przedniej części nadwozia, z opływowymi reflektorami i większym, chromowanym grillem Vauxhalla. Z tyłu lekko zmieniono kształt lamp tylnych oraz zderzaka.
W zależności od wersji wyposażeniowej, wnętrze mogło być wykończone tkaniną lub skórą, z prostym radioodtwarzaczem CD lub systemem multimedialnym z nawigacją. Fotele przednie miały lekkie boczne podparcia, zaprojektowane bardziej z myślą o komforcie niż o szybkiej jeździe po zakrętach. W końcu Vectra kombi była samochodem rodzinnym. Z tyłu znajdowało się miejsce dla trzech dorosłych pasażerów na ławce. Pojemność bagażnika można było zwiększyć, składając tylną kanapę w proporcji 60/40, co pozwoliło na powiększenie przestrzeni bagażowej do 1850 litrów (65,3 stóp sześciennych).