Viva został zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu, będąc jednym z najbardziej praktycznych samochodów w swojej kategorii, zawsze gotowym na ruch miejski. Wykorzystana platforma opiera się na modelu Chevrolet Spark, a Viva waży zaledwie około 950 kg, co ułatwia manewrowanie w codziennych warunkach drogowych.
Vauxhall powrócił do segmentu miejskich samochodów wprowadzając Vivę w 2015 roku. Vauxhall Viva dostępny jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 litra, 3-cylindrowym (który jest nieco hałaśliwy), rozwijającym moc 72 KM.
Dla typowego miejskiego auta, wnętrze wygląda całkiem przyzwoicie, nawet jeśli materiały nie są najwyższej jakości. Posiada atrakcyjnie zaprojektowany panel deski rozdzielczej połączony z błyszczącymi czarnymi plastikami, które łatwo się rysują. Oferowana jest w czterech wersjach wyposażeniowych: SE, SE Air Con, SE ecoFlex oraz SL, Viva jest dość dobrze wyposażona.
Standardowe wyposażenie obejmuje zdalne centralne zamki, elektryczne szyby oraz tempomat, ale nie zawiera klimatyzacji. Opcjonalnie klienci mogą wybrać system IntelliLink od Vauxhalla, z Apple CarPlay i Android Auto. Najwyższa wersja zawiera elektroniczną klimatyzację, strumieniowanie muzyki przez Bluetooth, złącze audio USB, skórzaną kierownicę oraz 15-calowe felgi aluminiowe.
Viva radzi sobie całkiem nieźle, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, jest wyposażona w kontrolę stabilności, sześć poduszek powietrznych, monitorowanie ciśnienia w oponach oraz ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa. Samochód objęty jest standardową gwarancją na 3 lata lub 60 000 mil.
Oto pierwsze zdjęcia modelu Viva, zupełnie nowego pięciodrzwiowego modelu podstawowego marki Vauxhall. Model Viva zadebiutuje na wiosnę 2015 roku i będzie najnowszym dodatkiem do oferty małych samochodów Vauxhalla, dołączając do modnego modelu Adam oraz popularnego superminia Corsa.
Design
Nazwa Viva nawiązuje do oryginalnego modelu Vauxhalla produkowanego w latach 1963-1979. Nowy Viva kontynuuje filozofię czystych linii, trwałości i praktyczności swojego poprzednika. Został zaprojektowany z myślą o nowoczesnym, codziennym życiu, a jego długość wynosząca 3,68 metra czyni go praktycznym i przestronnym samochodem, w którym zmieści się komfortowo do pięciu osób.
Viva to najnowszy model w ofercie, który prezentuje rzeźbiarską, precyzyjną filozofię designu Vauxhalla. Trzy mocne linie wzornicze biegną wzdłuż bocznych paneli, a charakterystyczny „ostrze” – znany z modeli Insignia i GTC – przecina drzwi. Dwie pozostałe linie biegną przez uchwyty przednich i tylnych drzwi. Z przodu Viva wyróżnia się chromowanym pasem w kształcie skrzydeł, na którym umieszczono logo Gryfa.
Duże reflektory i tylne światła podkreślają dynamiczny wygląd, tworząc ogólny design, który pokazuje wyjątkową dbałość o szczegóły w samochodzie tej klasy.
Model Viva będzie dostępny w dziesięciu kolorach nadwozia oraz z różnorodnymi kołami o średnicy od 14 do 16 cali.
Napęd i zawieszenie
Po tym, jak po raz pierwszy zadebiutował w modelu Adam Rocks Air, a następnie w Nowym Corsie, Viva jest najnowszym modelem Vauxhalla wyposażonym w nowy, trzycylindrowy silnik ECOTEC o pojemności 1,0 litra. Opracowany specjalnie dla Vivy, ten silnik o mocy 75 KM jest płynny, dynamiczny i efektywny, a jego moc przekazywana jest za pomocą pięciobiegowej skrzyni biegów.
Zawieszenie i układ kierowniczy Vivy zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić wyjątkowe bezpieczeństwo i komfort klasy premium.
Wyposażenie i praktyczność
Podobnie jak modele Adam i Corsa, Viva jest w pełni połączona dzięki systemowi multimedialnemu IntelliLink, który umożliwia bezproblemową integrację urządzeń Apple iOS oraz Android.
Auto jest również wyposażone w ESP z kontrolą trakcji, ABS z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania oraz asystenta ruszania, który zapobiega staczaniu się samochodu podczas ruszania z górki. Można również wybrać dodatkowe opcje bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu.
Inną funkcją, którą Viva dzieli z Adamem i Corsą, jest tryb miejskiego, który zmniejsza wysiłek związany z kierowaniem za naciśnięciem przycisku. System Park Assist ostrzega kierowcę o przeszkodach podczas parkowania, a dodatkowo dostępny jest tempomat, szyberdach, światła przeciwmgielne, podgrzewane siedzenia przednie oraz podgrzewana kierownica.