VAUXHALL VXR8 2008-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

GM zgodziło się na sprzedaż modelu Holden HSV Clubsport R8 na brytyjskim rynku pod marką Vauxhall VXR8.

Holden produkował różne pojazdy bazujące na europejskiej platformie dostarczonej przez Opel i Vauxhall, a nadszedł czas, by oddać coś z powrotem. Niestety, skutki tego odczuli tylko brytyjscy klienci, którzy jeżdżą po tej samej stronie co Australijczycy. Europejczycy zostali z bólem w sercu, ponieważ nie mogli nabyć Vauxhall VXR8 w wersji z kierownicą po prawej stronie.

Wygląd samochodu wcale nie był subtelny. Jego wloty powietrza na masce krzyczały o uwagę, przedni zderzak z LED-owymi światłami dziennymi i agresywnie wyglądające reflektory odzwierciedlały osiągi pojazdu. VXR8 miał duże wloty za nadkolami po bokach, a progi zdobione były tak, że producenci części aftermarketowych mogli wrócić do domu. Z tyłu Holden zainstalował duże skrzydło na bagażniku. Producent dodał dyfuzor pod tylnym zderzakiem, flankowany przez dwa duże, owalne rury wydechowe, by dopełnić agresywnego wyglądu.

Wewnątrz, producent zamontował sportowe fotele kubełkowe z wyraźnym wsparciem dla pasażerów z przodu, podczas gdy tylna kanapa była po prostu płaska. Wszystkie fotele miały haftowane logo VXR na oparciach. To był sposób, by pokazać, że środkowe miejsce z tyłu jest prawie bezużyteczne dla dorosłego pasażera z powodu wysokiego tunelu centralnego. Producent zainstalował białe wskaźniki z czerwonymi wskazówkami na desce rozdzielczej, uzupełnione o trzy dodatkowe wskaźniki na górnej części centralnej konsoli.

Ale najważniejsza część samochodu znajdowała się pod maską, gdzie Holden zainstalował amerykański silnik z doładowaniem, znany z Corvette, dla Vauxhall VXR8. Był dostępny z pojemnością 6.0 lub 6.2 litra.

Miłośnicy motoryzacji w całej Wielkiej Brytanii opłakują odejście Monaro. To pierwszy i jedyny australijski samochód sprzedawany w Wielkiej Brytanii, który oferował surową i ekscytującą wydajność dzięki silnikowi V8 o pojemności 6.0 litra i napędowi na tylne koła.

Jednak grzmot z Antypodów jeszcze się nie skończył – tak naprawdę będzie tylko głośniejszy. Vauxhall ogłosił wprowadzenie nowego australijskiego muscle car’a – VXR8 – który jest jeszcze potężniejszy i bardziej ekscytujący niż legendarny Monaro.

Nowa, dramatycznie wyglądająca limuzyna jest napędzana tym samym silnikiem V8 o pojemności 6.0 litra, co poprzedni model Monaro VXR, ale zmiany w silniku uczyniły go jeszcze bardziej efektywnym. Teraz rozwija imponujące 420PS i 550Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph w zaledwie 4,9 sekundy. Żaden inny supersamochód nie oferuje takiej mocy w podobnej cenie co VXR8.

VXR8, oparty na modelu Holden HSV Clubsport R8 z Australii, jest bardziej praktyczny niż poprzednik Monaro, oferując cztery drzwi i wystarczająco miejsca dla całej rodziny.

Choć praktyczny, z przestronnym bagażnikiem, wygodnymi możliwościami na długie trasy oraz luksusami takimi jak klimatyzacja i skórzana tapicerka, VXR8 z pewnością nie jest łagodny. Systemy wspomagania kierowcy, takie jak stabilizacja i kontrola trakcji, można wyłączyć za pomocą jednego przycisku – idealne dla kierowców chcących doskonalić swoje umiejętności na torze!

VXR8 zatrzymuje się równie dobrze, jak przyspiesza, dzięki mocnym hamulcom tarczowym o średnicy 365 mm, które spowalniają samochód z prędkości 60 mph do zatrzymania szybciej niż Lamborghini Murcielago czy BMW M5.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, VXR8 będzie również pierwszym modelem VXR oferowanym z automatyczną skrzynią biegów. Aby zachować kontrolę, której oczekują nabywcy VXR, opcjonalna skrzynia samoczynna za 1400 funtów ma manualny tryb oraz sportowy ustawienia, które zapewniają pełną moc – w rzeczywistości automatyczna wersja jest tylko o pół sekundy wolniejsza do 60 mph niż manualna!

Nawigacja satelitarna i 20-calowe koła będą oferowane jako opcje dla tych, którzy chcą uczynić swój VXR8 bardziej wyjątkowym i pomóc znaleźć drogę do najlepszych tras do jazdy. Nawet przy zaznaczeniu wszystkich opcji, VXR8 wciąż kosztuje około połowę ceny innych samochodów o porównywalnych osiągach. Jak wszyscy miłośnicy szybkich samochodów wiedzą, zasady australijskie dotyczą…….

##################################

Nowy V8 dla VXR8: te same kalorie, pełniejszy smak

Nowy silnik V8 o pojemności 6.2 litra
Ulepszona wydajność przy zmianie biegów
Opcja 20-calowych aluminiowych kół
Chłodnica oleju skrzyni biegów standard w automatach
Dodanie Heron White do palety kolorów

Potężna limuzyna Vauxhalla, VXR8, w to lato zyskuje nowy, mocny silnik V8, który oferuje jeszcze więcej mocy i ulepszoną wydajność. Nowa jednostka pozwala VXR8 ponownie podnieść poprzeczkę wśród rywali, jeszcze bardziej optymalizując swój zaawansowany napęd na tylne koła i utrzymując status samochodu dla kierowców, jak żaden inny w swojej klasie. Nowe opcje kolorystyczne i wyposażeniowe jeszcze bardziej podnoszą to – najszybszy samochód noszący logo Gryfonu.

Znany jako LS3, nowy silnik V8 ma pojemność wzrastającą z 5967cc do 6162cc, a dzięki różnym ulepszeniom w stosunku do poprzedniego silnika LS2, takim jak wysokoprzepływowe głowice cylindrów, nowe tłoki i ulepszony układ zaworowy, moc wzrosła o 14PS do 431PS przy 6000 obr./min.

To przekłada się na skrócony czas przyspieszenia 0-60 mph w samochodach z automatycznymi skrzyniami (z 5.0 sekund do 4.9) oraz poprawione przyspieszenie przy zmianach biegów w modelach manualnych (przyspieszenie z 50 do 70 mph na 3. biegu spada z 2.8 do 2.6 sekundy; z 30 do 50 mph na 2. biegu spada z 2.0 do 1.9 sekundy). Jeśli chcesz ścigać się z VXR8 na torze, zobaczysz, że czasy 80-100 mph spadną z 4.3 do zaledwie 4.0 sekundy na 4. biegu.

Pomimo zwiększonej wydajności VXR8, jego silnik LS3 produkuje te same emisje i zużycie paliwa co poprzednia jednostka LS2. Dodatkowo, automatyczna wersja VXR8 otrzymuje chłodnicę oleju skrzyni biegów standardowo.

Nabywcy VXR8 z silnikiem LS3 otrzymują również możliwość wyboru nowego koloru nadwozia – Heron White – bez dodatkowych kosztów, a także możliwość fabrycznie montowanych 20-calowych felg po raz pierwszy w tym modelu.

6.0L V8 6AT (417 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5967 Cm3
Moc307 Kw @ 6000 Rpm
417 Hp @ 6000 Rpm
412 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 4400 Rpm
550 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R 19 || 275/35 R 19
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4079 Lbs (1850 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5068 Lbs (2299 Kg)
Spalanie miasto10.3 Mpg Us (22.8 L/100Km)
Spalanie trasa21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Średnie spalanie15.4 Mpg Us (15.3 L/100Km)
Emisja CO2365 G/Km

6.0L V8 6MT (417 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5967 Cm3
Moc307 Kw @ 6000 Rpm
417 Hp @ 6000 Rpm
412 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 4400 Rpm
550 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R 19 || 275/35 R 19
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4037 Lbs (1831 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5027 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto10.3 Mpg Us (22.8 L/100Km)
Spalanie trasa21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Średnie spalanie15.4 Mpg Us (15.3 L/100Km)
Emisja CO2365 G/Km

6.2L V8 6AT (431 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc317 Kw @ 6000 Rpm
431 Hp @ 6000 Rpm
425 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 4400 Rpm
550 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R 19 || 275/35 R 19
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4079 Lbs (1850 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5068 Lbs (2299 Kg)
Spalanie miasto10.3 Mpg Us (22.8 L/100Km)
Spalanie trasa21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Średnie spalanie15.4 Mpg Us (15.3 L/100Km)
Emisja CO2365 G/Km

6.2L V8 6MT (431 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc317 Kw @ 6000 Rpm
431 Hp @ 6000 Rpm
425 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 4400 Rpm
550 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R 19 || 275/35 R 19
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4037 Lbs (1831 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5027 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto10.3 Mpg Us (22.8 L/100Km)
Spalanie trasa21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Średnie spalanie15.4 Mpg Us (15.3 L/100Km)
Emisja CO2365 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.