GM zgodziło się na sprzedaż modelu Holden HSV Clubsport R8 na brytyjskim rynku pod marką Vauxhall VXR8.
Holden produkował różne pojazdy bazujące na europejskiej platformie dostarczonej przez Opel i Vauxhall, a nadszedł czas, by oddać coś z powrotem. Niestety, skutki tego odczuli tylko brytyjscy klienci, którzy jeżdżą po tej samej stronie co Australijczycy. Europejczycy zostali z bólem w sercu, ponieważ nie mogli nabyć Vauxhall VXR8 w wersji z kierownicą po prawej stronie.
Wygląd samochodu wcale nie był subtelny. Jego wloty powietrza na masce krzyczały o uwagę, przedni zderzak z LED-owymi światłami dziennymi i agresywnie wyglądające reflektory odzwierciedlały osiągi pojazdu. VXR8 miał duże wloty za nadkolami po bokach, a progi zdobione były tak, że producenci części aftermarketowych mogli wrócić do domu. Z tyłu Holden zainstalował duże skrzydło na bagażniku. Producent dodał dyfuzor pod tylnym zderzakiem, flankowany przez dwa duże, owalne rury wydechowe, by dopełnić agresywnego wyglądu.
Wewnątrz, producent zamontował sportowe fotele kubełkowe z wyraźnym wsparciem dla pasażerów z przodu, podczas gdy tylna kanapa była po prostu płaska. Wszystkie fotele miały haftowane logo VXR na oparciach. To był sposób, by pokazać, że środkowe miejsce z tyłu jest prawie bezużyteczne dla dorosłego pasażera z powodu wysokiego tunelu centralnego. Producent zainstalował białe wskaźniki z czerwonymi wskazówkami na desce rozdzielczej, uzupełnione o trzy dodatkowe wskaźniki na górnej części centralnej konsoli.
Ale najważniejsza część samochodu znajdowała się pod maską, gdzie Holden zainstalował amerykański silnik z doładowaniem, znany z Corvette, dla Vauxhall VXR8. Był dostępny z pojemnością 6.0 lub 6.2 litra.
Miłośnicy motoryzacji w całej Wielkiej Brytanii opłakują odejście Monaro. To pierwszy i jedyny australijski samochód sprzedawany w Wielkiej Brytanii, który oferował surową i ekscytującą wydajność dzięki silnikowi V8 o pojemności 6.0 litra i napędowi na tylne koła.
Jednak grzmot z Antypodów jeszcze się nie skończył – tak naprawdę będzie tylko głośniejszy. Vauxhall ogłosił wprowadzenie nowego australijskiego muscle car’a – VXR8 – który jest jeszcze potężniejszy i bardziej ekscytujący niż legendarny Monaro.
Nowa, dramatycznie wyglądająca limuzyna jest napędzana tym samym silnikiem V8 o pojemności 6.0 litra, co poprzedni model Monaro VXR, ale zmiany w silniku uczyniły go jeszcze bardziej efektywnym. Teraz rozwija imponujące 420PS i 550Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph w zaledwie 4,9 sekundy. Żaden inny supersamochód nie oferuje takiej mocy w podobnej cenie co VXR8.
VXR8, oparty na modelu Holden HSV Clubsport R8 z Australii, jest bardziej praktyczny niż poprzednik Monaro, oferując cztery drzwi i wystarczająco miejsca dla całej rodziny.
Choć praktyczny, z przestronnym bagażnikiem, wygodnymi możliwościami na długie trasy oraz luksusami takimi jak klimatyzacja i skórzana tapicerka, VXR8 z pewnością nie jest łagodny. Systemy wspomagania kierowcy, takie jak stabilizacja i kontrola trakcji, można wyłączyć za pomocą jednego przycisku – idealne dla kierowców chcących doskonalić swoje umiejętności na torze!
VXR8 zatrzymuje się równie dobrze, jak przyspiesza, dzięki mocnym hamulcom tarczowym o średnicy 365 mm, które spowalniają samochód z prędkości 60 mph do zatrzymania szybciej niż Lamborghini Murcielago czy BMW M5.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, VXR8 będzie również pierwszym modelem VXR oferowanym z automatyczną skrzynią biegów. Aby zachować kontrolę, której oczekują nabywcy VXR, opcjonalna skrzynia samoczynna za 1400 funtów ma manualny tryb oraz sportowy ustawienia, które zapewniają pełną moc – w rzeczywistości automatyczna wersja jest tylko o pół sekundy wolniejsza do 60 mph niż manualna!
Nawigacja satelitarna i 20-calowe koła będą oferowane jako opcje dla tych, którzy chcą uczynić swój VXR8 bardziej wyjątkowym i pomóc znaleźć drogę do najlepszych tras do jazdy. Nawet przy zaznaczeniu wszystkich opcji, VXR8 wciąż kosztuje około połowę ceny innych samochodów o porównywalnych osiągach. Jak wszyscy miłośnicy szybkich samochodów wiedzą, zasady australijskie dotyczą…….
##################################
Nowy V8 dla VXR8: te same kalorie, pełniejszy smak
Nowy silnik V8 o pojemności 6.2 litra
Ulepszona wydajność przy zmianie biegów
Opcja 20-calowych aluminiowych kół
Chłodnica oleju skrzyni biegów standard w automatach
Dodanie Heron White do palety kolorów
Potężna limuzyna Vauxhalla, VXR8, w to lato zyskuje nowy, mocny silnik V8, który oferuje jeszcze więcej mocy i ulepszoną wydajność. Nowa jednostka pozwala VXR8 ponownie podnieść poprzeczkę wśród rywali, jeszcze bardziej optymalizując swój zaawansowany napęd na tylne koła i utrzymując status samochodu dla kierowców, jak żaden inny w swojej klasie. Nowe opcje kolorystyczne i wyposażeniowe jeszcze bardziej podnoszą to – najszybszy samochód noszący logo Gryfonu.
Znany jako LS3, nowy silnik V8 ma pojemność wzrastającą z 5967cc do 6162cc, a dzięki różnym ulepszeniom w stosunku do poprzedniego silnika LS2, takim jak wysokoprzepływowe głowice cylindrów, nowe tłoki i ulepszony układ zaworowy, moc wzrosła o 14PS do 431PS przy 6000 obr./min.
To przekłada się na skrócony czas przyspieszenia 0-60 mph w samochodach z automatycznymi skrzyniami (z 5.0 sekund do 4.9) oraz poprawione przyspieszenie przy zmianach biegów w modelach manualnych (przyspieszenie z 50 do 70 mph na 3. biegu spada z 2.8 do 2.6 sekundy; z 30 do 50 mph na 2. biegu spada z 2.0 do 1.9 sekundy). Jeśli chcesz ścigać się z VXR8 na torze, zobaczysz, że czasy 80-100 mph spadną z 4.3 do zaledwie 4.0 sekundy na 4. biegu.
Pomimo zwiększonej wydajności VXR8, jego silnik LS3 produkuje te same emisje i zużycie paliwa co poprzednia jednostka LS2. Dodatkowo, automatyczna wersja VXR8 otrzymuje chłodnicę oleju skrzyni biegów standardowo.
Nabywcy VXR8 z silnikiem LS3 otrzymują również możliwość wyboru nowego koloru nadwozia – Heron White – bez dodatkowych kosztów, a także możliwość fabrycznie montowanych 20-calowych felg po raz pierwszy w tym modelu.