VAUXHALL VXR8 GTS-R 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VAUXHALL VXR8 GTS-R 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćVAUXHALL VXR8 GTS-R 2017-Present

Większość samochodów marki Vauxhall to po prostu przerobione, a w przypadku wersji brytyjskiej – modele europejskiego Opla. Jednak nie wszystkie. Vauxhall VXR8 to zupełnie inna historia, gdyż bazował na australijskim samochodzie.

Daleko od USA i Europy, w Australii znajduje się krajowa marka o nazwie Holden. Jest częścią koncernu General Motors i ma pewną swobodę w projektowaniu samochodów dostosowanych do potrzeb australijskich kierowców. Jednym z takich samochodów był Holden Monaro. Pojazd tak udany, że Amerykanie postanowili go przejąć i przekształcić w Pontiac GTO. Oferowano go również w wersji czterodrzwiowej. Ten model był importowany do Wielkiej Brytanii i przekształcony w Vauxhall VXR8.

Ostatnim rokiem, w którym samochód był importowany do Wielkiej Brytanii, był 2017. Wyprodukowano zaledwie 15 egzemplarzy, które wszystkie sprzedano jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Był to rzadki samochód. Z przodu miał czarny grill oraz dużą wentylację w dolnej części zderzaka. Dwa wloty powietrza na przednich błotnikach pomagały w odprowadzaniu powietrza z komory koła. Z tyłu, skrzydło w kolorze nadwozia zwiększało docisk do podłoża.

W środku przednie sportowe fotele były wykończone skórą i miały duże boczne podparcia. Deska rozdzielcza przypominała tę z Opla Insignia, podobnie jak kierownica i kilka drobnych detali.

Najważniejsza część samochodu kryła się jednak pod jego nadwoziem. Silnik to ten sam LSA V8 z Chevroleta Camaro. Oferował 595 KM i 740 Nm (545 lb-ft) momentu obrotowego. Połączony był z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, a 6-biegowa wersja manualna była dostępna jako opcja. Napęd przekazywany był tylko na tylne koła.

Nowy Vauxhall VXR8 GTS-R jest napędzany ewolucją superładowanego silnika V8 o pojemności 6,2 litra z modelu GTS, generującą 595 KM (wzrost z 576 KM) i 740 Nm momentu obrotowego, co czyni go najbardziej wydajnym samochodem w 114-letniej historii Vauxhalla.

Produkcja modelu Holden Commodore, na którym oparty jest GTS-R, kończy się w Australii w październiku 2017 roku, kiedy to fabryka Holdena w końcu zamyka swoje drzwi. Vauxhall – siostrzana marka Holdena w rodzinie GM – importuje VXR8 do Wielkiej Brytanii w różnych wariantach od 2007 roku, sprzedając samochód za pośrednictwem wybranych dealerów w swojej sieci, z pełnym serwisem oraz trzyletnią gwarancją na 60 000 mil.

Na miano „ostatniego z linii” GTS-R nie jest zwykłym VXR8 – w tej formie jest również ekskluzywny dla Wielkiej Brytanii. Zasilając tylne koła za pomocą ograniczonego poślizgu, GTS-R zachowuje inteligentny system wektoryzacji momentu obrotowego z poprzedniego modelu GTS, ale dodaje ulepszony system hamulcowy z sześciotłoczkowymi, monoblokowymi zaciskami i tarczami o średnicy 410 mm z przodu. Dodatkowo, GTS-R wyposażony jest w nowe, 20-calowe felgi aluminiowe (szerokość dziesięć cali z tyłu, 9 cali z przodu).

Wizualnie, GTS-R ma świeży wygląd, z nową przednią atrapą, splitterem, nadkolami i wentylami z włókna węglowego, a z tyłu znajduje się nowy dyfuzor, spojler (z górą z włókna węglowego), dolna osłona oraz cztery wydechy z końcówkami w kształcie diamentów. Wewnątrz motyw diamentowy kontynuowany jest w tapicerce siedzeń z Alcantary i skóry.

Obecny silnik LSA z podwójnym doładowaniem został przeprogramowany i wyposażony w filtr powietrza o wysokim przepływie, aby osiągnąć wzrost mocy.

Do Wielkiej Brytanii trafi tylko 15 sztuk Vauxhall VXR8 GTS-R, w cenie 74 500 funtów.

SILNIK

Serce VXR8 GTS-R stanowi superładowany silnik LSA V8 (identyczny z tym używanym w Chevrolecie Camaro ZL1), dostarczający 595 KM. Osiągi to potwierdzają, z prędkością 60 mph osiąganą w zaledwie 4,2 sekundy z miejsca oraz ograniczoną prędkością maksymalną wynoszącą 155 mph.

Nowy supercharger Eaton w modelu GTS-R ma wirniki o czterech łopatkach, 9 psi doładowania i 1,9 litra powietrza na obrót. W przeciwieństwie do samochodów z turbosprężarkami, supercharger Eaton zapewnia GTS-R silniejszą i bardziej liniową moc w całym zakresie obrotów. Inne cechy LSA obejmują:

Samodzielny system chłodzenia wody do powietrza
Oddzielny system chłodzenia skrzyni biegów i dyferencjału
Chłodzenie silnika woda-olej
Dwumodalny system dolotowy
Wysokoprzepływowe kolektory wydechowe i system wydechowy z dwumodalnymi tłumikami

Napęd do tylnej osi przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów GM/2F 6-biegowej o dużej wytrzymałości z funkcją aktywnego wyboru i łopatkami do zmiany biegów. Aby zoptymalizować wydajność w wyższych temperaturach roboczych, skrzynia ma własny chłodniczy olej.

Dostępna jest również 6-biegowa skrzynia manualna.

DESIGN

Przedni design Vauxhall VXR8 GTS-R ma odważną grafikę i płytkie kąty rampy, które podkreślają szerokość i postawę. Centralnym punktem nowego wyglądu jest kratka 'twin-nostril’ oraz nowa atrapa, która nadaje agresywnego wyglądu i powierzchnię dolotu wystarczającą do chłodzenia silnika LSA V8.

W rzeczywistości potrzeba było łącznie 130 000 milimetrów kwadratowych otwartej powierzchni frontalnej, aby zapewnić chłodzenie wymagane dla nowego silnika – o 75 procent więcej niż w poprzednim modelu z silnikiem LS3.

Z tyłu, VXR8 GTS-R ma charakterystyczne lampy LED, podczas gdy tylna atrapa 'dyfuzora’ mieści cztery wydechy wykończone w ciemnym chromie. Unikalny, kolorowany w nadwoziu performance tylni spojler z czarnymi akcentami dodatkowo wyróżnia GTS-R.

Wewnątrz, projekt kabiny VXR8 przeszedł szereg zmian. Ulepszona deska rozdzielcza z wkładkami w stylu zamszowym, nowa deska przyrządów, wskaźniki, konsola centralna, aplikacje i wykończenia drzwi łączą się, aby stworzyć bardziej premium wygląd i uczucie.

Standardowo w Vauxhall VXR8 GTS-R, fotele VXR Performance są pokryte skórą Alcantara i mają 8-stopniową elektryczną regulację oraz ogrzewanie siedzeń zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu.

DYNAMIKA

Aby sprostać dodatkowej mocy oferowanej przez silnik LSA, VXR8 GTS-R wyposażony jest w technologię wektoryzacji momentu obrotowego hamulców. Technologia ta pomaga zredukować podsterowność, generując 'moment obrotowy’ na tylnej osi, gdy samochód jest w ruchu. System kontroli stabilności (ESC) wykrywa podsterowność, stosuje hamulec do wewnętrznego tylnego koła i przenosi moment obrotowy na zewnętrzne tylne koło, zapobiegając poszerzaniu toru jazdy z przodu.

VXR8 GTS-R otrzymuje również trzecią generację systemu Magnetic Ride Control (MRC) z trzema niezależnymi ustawieniami: Touring, Sport, Performance i Track. Ulepszenia w sprzęcie i oprogramowaniu łączą się, aby zapewnić lepszą kontrolę nad nadwoziem, ostrzejsze prowadzenie i znacznie bardziej miękką jakość jazdy w porównaniu do poprzedniego modelu.

Szersze opony oferują kierowcom lepszą przyczepność. Standardowo wybrano opony Continental 255/35 R20 (z przodu) i 275/35 R20 (z tyłu), ze względu na ich wyjątkowe osiągi zarówno w mokrych, jak i suchych warunkach.

Aby pomóc kierowcom w obsłudze różnych elektronicznych systemów wydajności pojazdu, opracowano nowy wybierak preferencji kierowcy. Umieszczony za dźwignią zmiany biegów, wybierak preferencji kierowcy dostosowuje ustawienia do jednego z czterech trybów: Touring, Sport, Performance i Track. Systemy ESC, kontroli trakcji, Launch Control (tylko skrzynia manualna) oraz Bi-Modal Exhaust, jak również wektoryzacja momentu obrotowego hamulców oraz nowy elektroniczny układ kierowniczy są następnie dostosowywane odpowiednio.

TECHNOLOGIA

VXR8 zyskał dojrzałość i oferuje szereg technologii, które nigdy wcześniej nie były dostępne w tym modelu.

Oprócz ostrzeżenia o martwym polu z ostrzeżeniem o ruchu wstecznym, automatycznego wspomagania parkowania, wspomagania parkowania z przodu i z tyłu, kamery wstecznej oraz pasywnego systemu wchodzenia/rozruchu przyciskiem, GTS-R zyskuje również szereg dodatkowych technologii poprawiających wygodę i bezpieczeństwo kierowców.

Wyświetlacz Head Up jest standardowy i pokazuje szereg informacji dla kierowcy na przedniej szybie, takich jak prędkość pojazdu, temperatura silnika, a nawet siły G!

Ostrzeżenie o kolizji czołowej to kolejna technologia, która znajduje się w standardzie w modelu GTS-R, i jest to pierwszy system tego rodzaju available w produkcie Vauxhalla. Kamera umieszczona nad lusterkiem wstecznym skanuje drogę przed pojazdem aż do 14 razy na sekundę. Gdy przewiduje zderzenie, kierowca jest ostrzegany dźwiękowo oraz wizualnie na wyświetlaczu HUD samochodu. Przewidując mocne hamowanie, system stosuje odpowiedni nacisk na hamulce, aby zredukować przestrzeń między klockami hamulcowymi a tarczami, co skraca czas reakcji hamulców.

6.2L V8 6AT RWD (595 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc437.7 Kw @ - Rpm
595 Hp @ - Rpm
587 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy546 Lb-Ft @ - Rpm
740 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 R 20 || 275/35 R 20
Długość198.6 In (5044 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.6/62.6 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Emisja CO2363 G/Km

6.2L V8 6MT RWD (595 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc437.7 Kw @ - Rpm
595 Hp @ - Rpm
587 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy546 Lb-Ft @ - Rpm
740 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 R 20 || 275/35 R 20
Długość198.6 In (5044 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.6/62.6 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Emisja CO2363 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.