VAUXHALL Zafira Tourer 2011-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VAUXHALL Zafira Tourer 2011-2016

Przejdź do galerii zdjęćVAUXHALL Zafira Tourer 2011-2016

Vauxhall Zafira Tourer był jednym z najlepszych minivanów z siedmioma miejscami na rynku. W przeciwieństwie do innych pojazdów w swojej klasie, oparty był na platformie samochodowej, a nie na pojeździe użytkowym. Dzięki temu oferował większy komfort i lepsze wrażenia z jazdy.

Wysoki i długi Vauxhall Tourer przeszedł wiele zmian od czasów swojej pierwszej generacji, która zadebiutowała w 1999 roku, a bazowała na kompaktowym modelu Astra. Model z 2011 roku oparty był na średniej wielkości sedanach Insignia (znanym jako Holden Commodore lub Buick Regal), ale miał wydłużony rozstaw osi. To zapewniło więcej miejsca dla pasażerów w środkowej i tylnej części pojazdu. Kierowca miał dogodną pozycję za kierownicą z doskonałym widokiem na drogę. Zestaw wskaźników składał się z okrągłych tarcz oraz małego wyświetlacza dla komputera pokładowego.

Aby uzyskać więcej informacji, kierowca mógł korzystać z jednostki infotainment umieszczonej na szczycie deski rozdzielczej, która była kompatybilna z Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajdowała się 6-biegowa skrzynia manualna, a 6-biegowa skrzynia automatyczna była dostępna jako opcja.

Środkowy rząd siedzeń był wyposażony w system Flex 7, który umożliwiał indywidualne przesuwanie do przodu i do tyłu oraz pochylanie każdego siedzenia. Ostatni rząd siedzeń był wystarczający dla dwóch dzieci.

Wybór silników był szeroki, począwszy od jednostki turbodoładowanej 1,4-litra, aż do silnika turbo-diesel 2,0-litra. Dzięki dobremu współczynnikowi aerodynamicznemu, Zafira Tourer była oszczędna w zużyciu paliwa w swojej klasie.

Vauxhall potwierdził, że koncepcja Zafira Tourer, zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2011 roku, wejdzie do produkcji, a pierwsze samochody będą dostępne w brytyjskich salonach już na początku 2012 roku.

Nowy model, nazwany Vauxhall Zafira Tourer, zajmie miejsce powyżej obecnego modelu Zafira w ofercie Vauxhalla i ma na celu podniesienie standardów w zakresie designu, luksusu, elastyczności i innowacji w segmencie MPV.

Projekt seryjnego samochodu, zaprezentowany w tych pierwszych oficjalnych zdjęciach, niewiele różni się od koncepcji z Genewy, ilustrując ciągły wpływ szefa designu, Marka Adamsa, na wygląd wszystkich nowych produktów Vauxhalla oraz wzmacniając jego motto „Sculptural artistry meets technical precision”.

Vauxhall Zafira Tourer nadal będzie korzystać z systemu Flex7, który ustanowił nowe standardy w zakresie integracji siedzeń w siedmiu miejscach w oryginalnej Zafirze z 1999 roku, jednak system w nowym samochodzie przeszedł radykalne zmiany, oferując jeszcze większe możliwości elastyczności, innowacyjności i komfortu. Udoskonalona jakość materiałów, więcej przestrzeni w kabinie oraz zdecydowanie przestronniejsza kabina jeszcze bardziej odróżniają Vauxhall Zafira Tourer od jego kompaktowego odpowiednika, Zafiry.

Vauxhall Zafira Tourer także przyciągnie uwagę kierowców. Nowe podwozie, wykorzystujące kluczowe komponenty z modelu Insignia, z dłuższym rozstawem osi (uzupełniającym jego 190 mm zwiększenia całkowitej długości) i szerszymi torami, zapewni doskonałe osiągi, jednocześnie oferując pasażerom więcej przestrzeni w kabinie i komfortu jazdy. Doceniany system adaptacyjnego tłumienia FlexRide od Vauxhalla – rzadkość w tej klasie – będzie także dostępny jako opcja.

Duży nacisk położono na bezpieczeństwo w Vauxhall Zafira Tourer, z szeregiem systemów wspomagających kierowcę, które po raz pierwszy pojawią się w nowym modelu. Rozpoznawanie znaków drogowych, alerty w martwym polu oraz zaawansowana asystent parkowania – który pomaga kierowcom znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe i prowadzi ich do niego – to jedne z najważniejszych opcji.

Dwa nowe silniki – 1.4 Turbo benzynowy i 2.0 CDTi diesla (z trzema mocami) – dołączają do jednostki benzynowej 1.8 litra, oferując zakres mocy od 110 KM do 165 KM.

Vauxhall Zafira Tourer zadebiutuje na świecie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (15-25 września).

WNĘTRZE – jakość i przestronność na poziomie limuzyny połączona z nowymi poziomami elastyczności

Flex7 był rewelacją, kiedy został wprowadzony w oryginalnej Zafirze z 1999 roku, oferując właścicielom możliwość szybkiej i prostej transformacji samochodu z pięcio- na siedmioosobowy. Choć Vauxhall Zafira Tourer zachowuje podstawową koncepcję Flex7, wprowadza znaczne ulepszenia w funkcjonowaniu tego systemu.

Cała trzecia rząd siedzeń nadal może być składana na równi z podłogą bagażnika, ale zamiast ławki, drugi rząd składa się teraz z trzech oddzielnych siedzeń, które można składać i przesuwać do przodu i do tyłu o 210 mm, co daje pasażerom na trzecim siedzeniu dodatkową przestrzeń w porównaniu do obecnej Zafiry.

Pasażerowie w drugim rzędzie również korzystają z nowych poziomów przestrzeni i wszechstronności. Dzięki sprytnej mechanizmowi składania (dostępnemu w niektórych modelach), tył środkowego siedzenia teraz składa się do przodu i obraca, zapewniając pasażerom zewnętrznych siedzeń indywidualne podłokietniki. W tej konfiguracji zewnętrzne siedzenia mogą przesuwać się do przodu i do tyłu o 280 mm (+80 mm w porównaniu do obecnej Zafiry) oraz przesuwać się o 50 milimetrów w stronę środka samochodu, co daje pasażerom poprawioną przestrzeń na ramiona i łokcie oraz poczucie przestronności i komfortu na poziomie limuzyny.

Pojemności bagażowe Vauxhall Zafira Tourer również wzrosły w porównaniu do istniejącej Zafiry. W trybie pięcioosobowym, bagażnik może teraz pomieścić do 710 litrów (wzrost o 65 litrów w porównaniu do obecnej Zafiry), a do 1860 litrów (+40 litrów) po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń.

FlexConsole, centralny system przechowywania biegnący między przednimi siedzeniami (podobny do tego, który znajduje się w modelu Meriva), pozwala pasażerom utrzymać dużą kabinę w porządku. Moduł podłokietnika, który zawiera schowek oraz uchwyt na kubek, przesuwa się i blokuje w pożądanej pozycji, dając pasażerom z przodu większą elastyczność podczas jazdy.

Po raz pierwszy w modelu Zafira dostępny jest również nowej generacji FlexFix. Zintegrowany bagażnik na rowery zgrabnie mieści się w tylnym zderzaku i wysuwa się jak szuflada, aby pomieścić dwa rowery, bez potrzeby używania jakichkolwiek specjalnych narzędzi.

DESIGN – premium i przestronny z wysokiej jakości materiałami i wykończeniem

Gdy Vauxhall zaprezentował koncepcję Zafira Tourer w Genewie, Mark Adams – wiceprezydent ds. designu Vauxhalla/Opela – określił go jako „lounge on wheels”, łącząc wysoki poziom luksusu z elastycznością i przestronnością.

Ta zasada została zachowana w samochodzie produkcyjnym. Jego charakterystyczny przód, z wyraźnym centralnym wgłębieniem i podwójną trapezoidalną kratką, jest dość unikalny w tej klasie samochodów. Duże, „bumerangowe” grafiki rozciągają się od górnej części reflektorów do dolnej części świateł przeciwmgielnych i obramowują kratkę. Podobnie jak w innych modelach, reflektory mają grafikę świateł dziennych w kształcie skrzydeł Vauxhalla.

Smukły, aerodynamiczny kształt Vauxhall Zafira Tourer cechuje linia pasa, która wznosi się ku górze i wizualnie porusza pojazd do przodu, podczas gdy „ostrze” Vauxhalla rzeźbi i dodaje dynamiki bokom nadwozia.

Grafika w kształcie skrzydeł z reflektorów powtarza się na lampach tylnej części. Pozioma belka z logo Vauxhalla rozciąga się w elementy świetlne, nadając Vauxhall Zafira Tourer szeroki, sportowy wygląd z tyłu.

Szczególną uwagę zwrócono również na projekt wnętrza. Widoczność została poprawiona dzięki całkowicie nowemu rozkładowi przodu, z cienkimi słupkami A, dużymi bocznymi oknami i przestawionymi lustrami (teraz przymocowanymi bezpośrednio do panelu drzwi).

Dodatkowo, uczucie przestronności Vauxhall Zafira Tourer jeszcze bardziej poprawia opcjonalna panoramiczna szyba przednia, która współpracuje z dużym szkleńsłonecznym w niektórych modelach.

PAŃSTWO – poprawione osiągi dynamiczne i rzadko dostępna w tej klasie opcja adaptacyjnego tłumienia

W porównaniu do obecnej Zafiry, rozstaw osi i tory Zafiry Tourer znacznie się zwiększyły, co poprawia zarówno komfort jazdy, jak i stabilność samochodu. Rozstaw osi wynosi teraz 2760 mm (+57 mm), podczas gdy tory wynoszą 1584 mm z przodu (+96 mm) i 1588 mm z tyłu (+78 mm).

Vauxhall Zafira Tourer czerpie przednią oś z wyróżnionego tytułem European Car of the Year modelu Insignia, co oznacza wydzieloną subramę i kolumny MacPhersona. Z tyłu, Tourer zachowuje oś tylną z wahaczem kompaktowym (podobną do obecnej Zafiry), ale dodaje połączenie Watta, co czyni ją unikalnym rozwiązaniem w klasie MPV. Połączenie wahacza kompaktowego z linką Watta dobrze nadaje się do tego typu pojazdów, oferując doskonałą efektywność przestrzenną, niewielką wagę oraz wysoką stabilność/kontrolę.

Ulepszonym osiągom dynamicznym podstawowego podwozia towarzyszy opcja systemu adaptacyjnego tłumienia FlexRide od Vauxhalla, rzadkości w klasie MPV. FlexRide automatycznie dostosowuje tłumienie samochodu do warunków drogowych, prędkości zakrętu, ruchów pojazdu i stylu jazdy danej osoby. Dodatkowo, kierowcy mogą wybierać spośród trzech ustawień – Standard, Tour i Sport – aby zapewnić bardziej komfortową jazdę lub lepszą kontrolę nad karoserią w sposób ciągły.

BEZPIECZEŃSTWO – inteligentne systemy bezpieczeństwa zwiększają atrakcyjność dla kierowcy

W Vauxhall Zafira Tourer wbudowano szereg innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy lub są dostępne opcjonalnie w niektórych modelach.

Nowy, radarowy system adaptacyjnego tempomatu (ACC) z systemem redukcji kolizji (CMB) nieustannie monitoruje odległość do pojazdów przed nim i zmniejsza prędkość pojazdu lub w ekstremalnych przypadkach stosuje hamowanie awaryjne, aby zapobiec kolizji.
System przedniej kamery z funkcjami ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu (LDW) i rozpoznawania znaków drogowych (TSR). Kamera również wspiera…
Wskazanie odległości do pojazdu (FDI) – wizualnie informuje kierowcę o odległości do pojazdu przed nim.
Ostrzeżenie o zderzeniu (FCA) – ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych o nadchodzącym zderzeniu z pojazdem przed nim.

Dodatkowo, Vauxhall Zafira Tourer można wyposażyć w następujące technologie:

System inteligentnego zasięgu świateł (ILR) – dodatkowa funkcja do istniejącego systemu automatycznego oświetlenia do przodu + opcja. System sterowany laserowo ciągle dostosowuje wzór światła do odległości od pojazdu przed nim, optymalizując oświetlenie, unikając oślepiania innych pojazdów.
Ostrzeżenie o martwym polu (SBSA) – ostrzega kierowcę o nadchodzącym zderzeniu podczas zmiany pasa.
Zaawansowany asystent parkowania (APA) – pomaga kierowcom znaleźć odpowiednie miejsce do parkowania, a następnie prowadzi ich do niego. Również dostępny z kamerą tylnego widoku.

NAPĘDY – nowe silniki benzynowe i diesla dołączają do oferty Vauxhall Zafira Tourer

Oferta silników diesla Vauxhall Zafira Tourer będzie obejmować trzy wersje zgodnej z normą Euro-5 jednostki 2.0 CDTi z wtryskiem paliwa common rail, która znajduje się również w modelach Insignia i Astra. Moc jednostek zaczyna się od wyboru 110 KM lub 130 KM, podczas gdy najmocniejszy silnik został ulepszony do mocy 165 KM.

Oferta silników benzynowych obejmuje mniejszą jednostkę 1.4 Turbo o mocy 140 KM oraz wolnossącą jednostkę 1.8-litrową o mocy 140 KM. Informacje o dostępności systemu Start/Stop w niektórych silnikach benzynowych i diesla zostaną ujawnione później w tym roku.

1.4L ECOTEC 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1364 Cm3
Moc103 Kw @ 4900-6000 Rpm
140 Hp @ 4900-6000 Rpm
138 Bhp @ 4900-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1850-4900 Rpm
200 Nm @ 1850-4900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/62.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3649 Lbs (1655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5159 Lbs (2340 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

1.4L ECOTEC 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1364 Cm3
Moc103 Kw @ 4900-6000 Rpm
140 Hp @ 4900-6000 Rpm
138 Bhp @ 4900-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1850-4900 Rpm
200 Nm @ 1850-4900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/62.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3589 Lbs (1628 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5093 Lbs (2310 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

1.6L CDTi 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc100 Kw @ 3500 Rpm
136 Hp @ 3500 Rpm
134 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/62.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3810 Lbs (1728 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5313 Lbs (2410 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

2.0L CDTi 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc125.1 Kw @ 3750 Rpm
170 Hp @ 3750 Rpm
168 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
400 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/62.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4034 Lbs (1830 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5611 Lbs (2545 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2161 G/Km

2.0L CDTi 6MT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc95.6 Kw @ 4000 Rpm
130 Hp @ 4000 Rpm
128 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
300 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/62.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3913 Lbs (1775 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5578 Lbs (2530 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

2.0L CDTi 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc125.1 Kw @ 3750 Rpm
170 Hp @ 3750 Rpm
168 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
400 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/62.1 In (1
Rozstaw osi108.7 In (2761 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3913 Lbs (1775 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5578 Lbs (2530 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.