Jeśli kombi może zaskakiwać, gdy wyrzuca się z miejsca na zielonym świetle i znika w kilka sekund, to spróbuj wyobrazić sobie, jak to by wyglądało w przypadku minivana.
GM nie musiało o tym marzyć; po prostu to stworzyło. Przy wsparciu Opel Performance Center (OPC), europejskiej gałęzi amerykańskiego koncernu, powstał wysokowydajny MPV oparty na platformie Zafira. Niemieccy inżynierowie wzięli minivana, rozebrali go na części, a następnie zbudowali od nowa, używając specjalnych komponentów, a to samo zrobiono dla marki Vauxhall.
Choć Opel nazwał swoją linię wydajną jako OPC, GM użyło znaczka VXR w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedawano Vauxhall Zafira. Zespół projektowy wzbogacił przednią część samochodu o niższy zderzak i szeroką, siatkową kratkę. Producent zamontował parę świateł przeciwmgielnych w tych samych wlotach, które służyły do chłodzenia hamulców po bokach. Wysokie nadkola i kolorowe listwy nadwozia sprawiały, że samochód wyglądał na szerszy. Z tyłu znajdowały się dwa płaskie, trapezoidalne chromowane wydechy pod zderzakiem.
Jednak ich praca na tym się nie skończyła, a OPC przeprojektowało wnętrze. Zainstalowano sportowe fotele kubełkowe z wysokim podparciem na przednim rzędzie, podczas gdy reszta siedzeń pozostała taka sama jak w zwykłej Zafirze. Dla kierowcy producent zamontował specyficzną deskę rozdzielczą z czerwonymi okręgami wokół głównych wskaźników. Na środkowym panelu, srebrne wykończenia imitowały aluminium, tworząc sportową atmosferę. Całość dopełniały aluminiowe pedały.