W obliczu redukcji zatrudnienia, VW wprowadził na rynek pickupów silnik o pojemności zaledwie 2,0 litrów. Amerykańskie pick-upy mają silniki o ponad trzykrotnie większej pojemności. Ten model jest jednak inny. To 2,0-litrowa jednostka bi-turbodiesel oferująca moc do 170 KM.
W przeciwieństwie do swojego czterodrzwiowego odpowiednika, wprowadzonego na rynek w 2011 roku, Amarok w wersji z pojedynczą kabiną ma standardową 6-biegową skrzynię manualną, ale opcjonalnie oferowana jest 8-biegowa automatyczna skrzynia ZF. I to była lepsza opcja, ponieważ nie wymaga skrzyni rozdzielczej ani niskiego przełożenia. Pierwszy bieg jest wystarczająco niski, by holować do 3000 kg, a ósmy bieg to nadbieg, idealny do jazdy autostradowej.
Pojazd z pojedynczą kabiną ma 2,2 metra długości (7,2 stopy), co jest wystarczające dla większości ładunków. Ci, którzy potrzebują, mogą zamówić wersję z pojedynczą kabiną jako podwozie i dostosować pojazd do innych struktur zamiast skrzyni ładunkowej. Szczególną uwagę zwrócono na tylną zawieszenie, gdzie klient mógł zamówić sprężyny liściowe w wersji lekkiej lub ciężkiej. W przeciwieństwie do swojego czterodrzwiowego odpowiednika, wersja z pojedynczą kabiną dostępna jest tylko z ciężkimi sprężynami liściowymi. Dzięki temu pojazd może przewozić do 1394 kg, w zależności od modelu.
Wersja podstawowa wnętrza pokryta jest plastikiem, a fotele wykonane są z materiału, ale nadal ma klimatyzację i podstawowy system audio.
Volkswagen Amarok, dzięki swoim zaawansowanym silnikom TDI – które są wszystkimi silnikami z bezpośrednim wtryskiem – wyznaczy nowe standardy w zakresie oszczędności paliwa i emisji. Systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komfortu pickup’a dorównują poziomom samochodów osobowych. Mimo to Amarok jest niezwykle wytrzymały.
Wiele technologii zastosowanych w Volkswagenie Amarok jest po raz pierwszy wykorzystywanych w segmencie pickupów średniej wielkości. Należą do nich doładowanie Bi-Turbo w silniku najwyższej klasy oraz opcjonalny stały napęd na wszystkie koła 4MOTION z dyferencjałem Torsen, które stanowią jedną z trzech opcji napędowych nowego modelu. Jeśli chodzi o przestrzeń, szerokość i wysokość skrzyni ładunkowej, możliwości załadunku i nośność, nowy VW Amarok to „Najlepszy w swojej klasie”.
Pickup Volkswagena rozpoczyna swoją międzynarodową karierę w wersji Double Cab z czterodrzwiowym nadwoziem, które oferuje imponującą przestrzeń dla pięciu dorosłych osób. W pierwszej połowie 2011 roku pojawi się wersja Single Cab z dwoma drzwiami, która umożliwi wydłużenie skrzyni ładunkowej. Zarówno w koncepcji, jak i stylu, Volkswagen Amarok jest wyraźnie inspirowany nowym DNA designu Volkswagena. Odzwierciedlają to typowe poziome linie, dobrze zdefiniowane interakcje powierzchni nadwozia oraz wysoka precyzja wykonania. Szczególnie charakterystycznym elementem jest wizualna jednostka utworzona przez poziome reflektory, kratkę chłodnicy oraz dekoracyjne akcenty wykończenia. Powierzchnia, która rozwija się od przedniej części pojazdu, kontynuując kontur błotnika do okien bocznych, tworzy łuk. Czyste, wyprofilowane krzywizny bocznych paneli nadwozia i maski silnika nadają Amarokowi typowy, wytrzymały wygląd pickup’a. Z tyłu uwagę przyciąga charakterystyczne logo Volkswagena na tylnej klapie, której gładka powierzchnia wciąż emanuje wysokim poziomem atrakcyjności. Ramiona klapy otaczają tylne światła, których charakterystycznym znakiem jest unikalny design nocny. Wysokie standardy całego zespołu projektowego wyrażają się w takich detalach, które prezentują Amaroka jako prawdziwego Volkswagena i wyróżniają go na tle konkurencji pod względem najwyższej jakości i eleganckiego designu.
Silny, wyrafinowany i oszczędny w paliwie: pionierskie silniki TDI
Po stronie zespołu napędowego Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadza błyskotliwy osiągnięcie technologiczne tuż po premierze VW Amarok: Silnik TDI o mocy 120 kW / 163 PS i pojemności 2,0 litra charakteryzuje się bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail, dwustopniowym sterowaniem doładowaniem bi-turbo i generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy niskich 1500 obr./min. Ta doskonała wydajność kontrastuje z niezwykle niskim średnim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 7,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Amarok 4×2).
Druga wersja silnika, wprowadzana w połowie 2010 roku, to kolejny silnik TDI czterocylindrowy o mocy 90 kW / 122 PS. Jego technologia obejmuje turbosprężarkę z zmienną geometrią turbiny. „Mały” TDI rozwija już imponujący moment obrotowy wynoszący 340 Nm przy 2000 obr./min. Ten TDI zużywa zaledwie 7,5 l/100 km. Obydwa TDI przekraczają limit emisji CO2 wynoszący 200 g/km, który uważano za barierę w tej klasie. Tankowanie staje się marginalną kwestią dzięki Volkswagenowi Amarok, który oferuje zasięg przekraczający 1000 kilometrów, umożliwiony przez ich niskie średnie zużycie paliwa. Silniki turbo-diesel z bezpośrednim wtryskiem spełniają również normę emisji Euro-5. Pickup jest standardowo wyposażony w sześciobiegową skrzynię biegów.
Dynamiczny i bezpieczny na każdym terenie
Klienci Volkswagena Amarok mogą wybierać spośród trzech różnych wersji napędu: stały napęd na wszystkie koła, wybieralny napęd na cztery koła (obie wersje 4MOTION) oraz napęd na tylne koła (4×2). Ostatnia opcja stanowi wersję podstawową i powinna zainteresować klientów, którzy głównie cenią sobie styl nadwozia pickup’a oraz jego wszechstronność. Dwie wersje z napędem na wszystkie koła doskonale radzą sobie w każdym terenie.
VW Amarok 4MOTION z wybieralnym napędem na cztery koła oraz czerwoną „4” w logo to idealny wybór na podróże przez pagórki. Wykorzystuje sztywną blokadę dla swojego napędu na cztery koła, co jest sprawdzonym rozwiązaniem w segmencie pickupów. Po uruchomieniu go przyciśnięciem przycisku, zapewnia solidny transfer mocy do osi. Dla najtrudniejszych zadań dostępna jest również zredukowana przekładnia terenowa, która ułatwia pokonywanie skomplikowanych odcinków terenowych. Nawet 100-procentowe nachylenia z kątem nachylenia 45 stopni przy pełnym załadunku nie stanowią przeszkody. Równocześnie progresywnie dostosowany pakiet sprężyn Heavy Duty z trzema głównymi sprężynami i dwoma dodatkowymi zapewnia wysoki współczynnik bezpieczeństwa przy przeciążeniach oraz jednolity komfort we wszystkich sytuacjach załadunkowych.
Volkswagen Amarok 4MOTION z czarną „4” zadebiutuje z napędem na wszystkie koła oraz większym komfortem. Wykorzystuje zalety napędu na wszystkie koła w celu poprawy dynamiki pojazdu także na utwardzonych drogach. Jego dyferencjał Torsen to rzadkość w tej klasie. Rozdziela siły napędowe zmiennie między przednimi i tylnymi osi; w ustawieniu domyślnym moc rozdzielana jest w stosunku 40:60, co skutkuje doskonałą dynamiką pojazdu i wysoką przyczepnością. Ten system będzie dostępny w Brazylii od połowy roku. Ta wersja napędu na cztery koła będzie dostępna przy wprowadzeniu na rynek wszystkich wersji Euro-5 VW Amarok.
Wszystkie opcje napędu mają również elektroniczną blokadę dyferencjału, która wykorzystuje automatyczną interwencję hamulca; system ten poprawia przyczepność na wszystkich typach nawierzchni. Dodatkowo dostępna jest opcjonalna mechaniczna blokada dyferencjału tylnego do trudnych warunków jazdy Volkswagenem Amarok.
Linie wyposażenia: Od samochodu roboczego po pickup stylowy
Volkswagen Amarok jest wprowadzany na rynek w trzech liniach wyposażeniowych. Wersja podstawowa opiera się na czysto mechanicznym i niezwykle wytrzymałym wyposażeniu: podnośniki szyb, mechanizmy zamków drzwiowych i regulacja lusterek są wszystkie manualne. Przedni zderzak, klamki drzwi i lustra są niepomalowane, co czyni je idealnymi do intensywnego użytkowania. Inne standardowe funkcje: wysokościowe regulowane fotele przednie, zmiennie składana tylna kanapa, zamykany schowek i oświetlenie skrzyni ładunkowej. Ciekawostką jest to, że anteny radia i systemu nawigacji są zintegrowane z lusterkami drzwiowymi.
Jedna klasa wyżej w funkcjach komfortu jest Volkswagen Amarok Trendline. W tej wersji przedni zderzak, klamki drzwi i obudowy lusterek są pomalowane w kolorze nadwozia. Podnośniki szyb, zamki drzwi i regulacja lusterek są zasilane elektrycznie. Dodatkowo standardowym wyposażeniem jest radio z odtwarzaczem CD, półautomatyczny system klimatyzacji (Climatic), wyświetlacz wielofunkcyjny, tempomat oraz przednie światła przeciwmgielne. 16-calowe felgi aluminiowe podkreślają mocny wizerunek pojazdu.
VW Amarok Highline oferuje ekskluzywne funkcje. Rozbudowując linię wyposażenia Trendline, Highline ma ulepszenia, takie jak obudowy lusterek z częściowym chromowaniem, różne chromowe akcenty na zewnątrz i wewnątrz pojazdu oraz nadkola w kolorze nadwozia, które tworzą przestrzeń na 17-calowe felgi aluminiowe. Ponadto, najwyższa linia wyposażeniowa charakteryzuje się kolorystycznie kontrastującą deską rozdzielczą (w zależności od konfiguracji pojazdu), automatycznym systemem klimatyzacji (Climatronic), który oferuje wyjątkowy komfort, wyższej wydajności systemem audio oraz eleganckimi pokrowcami na fotele.
Oprócz licznych standardowych funkcji pickup’a, dla Amaroka oferowany jest także rozbudowany program akcesoriów – akcesoria obejmują barierkę stylizacyjną, progi, osłonę ładunku, uniwersalny system montażowy Multi-Connect (standardowo od Trendline) oraz dużą wybór felg aluminiowych.
Największe wnętrze i szerokość ładunku w swojej klasie
Wyjątkowe wymiary wnętrza pickup’a czynią go najbardziej przestronnym w swojej klasie. Znana ergonomia pojazdów Volkswagen Samochody Użytkowe i Amarok jest wyraźnie widoczna. Łatwy dostęp, przestronny układ siedzeń i dużo miejsca nad głową charakteryzują przestrzeń za kierownicą. Wygodna przestrzeń na nogi na tylnej kanapie sprawia, że Amarok jest pełnoprawnym samochodem pięcioosobowym. Gdy na pokładzie są tylko dwie osoby, tylna kanapa składa się, zwiększając przestrzeń ładunkową wnętrza.
Ważne: Skrzynia ładunkowa Volkswagena Amarok Double Cab również ma największe wymiary w swojej klasie. Ma długość 1555 mm i szerokość 1620 mm, co daje imponującą powierzchnię skrzyni ładunkowej wynoszącą 2,52 metra kwadratowego. I to nie wszystko. „Najlepszy w klasie” jest również maksymalna szerokość ładunku wynosząca 1222 mm między nadkolami. Po raz pierwszy w segmencie średniej wielkości pickupów możliwe jest ładowanie palet euro (1,2 x 0,8 m) w poziomie, co oszczędza miejsce. Dzięki dużym wymiarom, wysokości progu ładunkowego wynoszącej 780 mm oraz nośności do 1,15 tony, można z łatwością transportować sprzęt sportowy, taki jak quady, oraz dużą maszynerię. Cztery uchwyty do mocowania w rogach skrzyni ładunkowej chronią ładunek podczas transportu. Przy holowaniu przyczepy pickup może obsłużyć ładunek przyczepy do 2,8 tony.
VW Amarok ustanawia nowe standardy bezpieczeństwa w segmencie pickupów
Pakiet bezpieczeństwa Volkswagena Amarok ustanawia nowe standardy w swojej klasie. Oprócz poduszek powietrznych kierowcy i pasażera z przodu, są również poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową – wciąż rzadko spotykane w tym segmencie. Oczywiście w standardzie znajdują się również regulowane na wysokość zagłówki oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich zewnętrznych miejscach siedzących. Z przodu pasy mają napinacze, a po stronie kierowcy system ostrzegania wizualnego i akustycznego. Funkcje wyposażenia mogą się różnić w zależności od kraju.