Volkswagen stworzył model Ameo specjalnie na rynek indyjski, produkując go tam, aby uniknąć kosztownych podatków importowych.
Po udanej przygodzie z europejskim modelem Polo Sedan, Volkswagen postanowił powtórzyć ten sukces w Indiach, wprowadzając wersję trzyboksową Polo MKV. Po dodaniu bagażnika do małego hatchbacka, uzyskano konkurencyjny produkt, który musiał rywalizować z Honda Amaze, Maruti Suzuki Dzire i Ford Aspire.
Przód pojazdu powstał na bazie hatchbacka Polo, ale wprowadzono kilka zmian. W zależności od wersji wyposażeniowej, producent dodał chromowane akcenty na zderzaku, podkreślające światła przeciwmgielne i przechodzące od jednego boku do drugiego nad dolnym grillem. Z tyłu małe okno w słupku C poprawiło widoczność z tylnej ćwiartki, zwiększając bezpieczeństwo, podczas gdy wysoki bagażnik zakończył linię nadwozia prostym kształtem.
Wnętrze oferowało kilka opcji wyposażenia. Volkswagen przeniósł deskę rozdzielczą z pozostałych modeli z indyjskiej oferty, z wyświetlaczem LCD umieszczonym między obrotomierzem a prędkościomierzem. W zależności od opcji, jednostka infotainment zdobiła centralną konsolę, obok pokrętła głośności i strojenia na dolnej części oraz kilku przycisków na górnej. Wadą pojazdu była ograniczona przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu, gdzie mała baza kół i układ wnętrza nie zapewniały zbyt dużo miejsca. Bagażnik był również mniejszy niż u konkurencji.