Volkswagen wprowadził odświeżoną wersję swojego czterodrzwiowego coupe w 2020 roku. Zmodernizowany model oferował różne silniki oraz ulepszone wnętrze.
Zazwyczaj, gdy samochód przechodzi facelifting, większość jego elementów pozostaje bez zmian, a jedynie niektóre drobne detale zewnętrzne i wewnętrzne są modyfikowane. W przypadku faceliftingu Arteona sytuacja była inna. Agresywny wygląd pojazdu oraz kilka charakterystycznych detali sprawiły, że samochód prezentował się jeszcze lepiej niż wcześniej.
Facelifting Arteona był dostępny zarówno w wersji sedan, jak i shooting brake. Mimo że obie wersje nadwozia to trzyboksowe sedany, miały tę samą długość z tylną częścią w stylu hatchback. Chromowane linie na grillu i zintegrowane diody LED do jazdy dziennej w reflektorach sprawiły, że Arteon stał się jednym z najlepiej wyglądających Volkswagenów na rynku w chwili swojego debiutu.
Innowacje techniczne Arteona kontynuowane były również we wnętrzu pojazdu. Na centralnej konsoli zainstalowano nową generację systemu infotainment, który wspierał bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Producent zamontował więcej urządzeń bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat. Bardzo docenianą cechą samochodu był system bezramkowych okien, który pozostał w nowej wersji.
Pod maską Arteon oferował wybór silników, zarówno turbodiesli, jak i doładowanych jednostek benzynowych. Standardową skrzynią biegów była 7-biegowa skrzynia DSG (dwusprzęgłowa) we wszystkich wersjach. Moc wynosiła od 150 do 190 KM. Dzięki platformie MQB Evo możliwa była również wersja hybrydowa typu plug-in.
Jedna seria modeli, dwie wersje! Volkswagen zaprezentował nowego Arteona na światowej premierze, jednocześnie ujawniając drugą wersję – nowego Arteona Shooting Brake. Model ten jest zupełnie nową interpretacją koncepcji kombi. „Volkswagen wprowadzi w tym roku 34 nowe modele. Nigdy w historii marki nie było tak obszernej inicjatywy modelowej,” mówi Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny i wyznaczony dyrektor generalny marki Volkswagen. „Arteon Shooting Brake rozszerza naszą gamę modeli w ważnym segmencie średniej wielkości. Ustali standardy w swojej klasie dzięki dynamicznemu designowi, wysokiej funkcjonalności i nowoczesnym technologiom.”
Stylowy i dynamiczny
Arteon jest od 2017 roku Gran Turismo Volkswagena. Teraz Volkswagen prezentuje daleko idącą aktualizację serii modeli. Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake charakteryzują się ekspresyjnym i awangardowym designem. Do szczególnych cech należy przede wszystkim przednia część z nowym ciągłym paskiem świetlnym, wyrazistymi chromowanymi listwami i nowymi wlotami powietrza na dole. Grill oraz długi, szeroki kaptur są połączone jako formalna całość, co sprawia, że obie wersje Arteona wyróżniają się jako twarze w tłumie – także w nocy dzięki unikalnej sygnaturze świetlnej LED z przodu i z tyłu.
Obie nowe wersje – Arteon i Arteon Shooting Brake – charakteryzują się sportowymi liniami. Różnią się jednak znacznie od siebie od słupków B do tyłu. W modelu fastback kontury dachu i okien opadają równolegle od słupków B, stając się częścią tylnej części w kształcie coupé, podczas gdy w Shooting Brake kontury dachu i okien wydłużają się w kierunku tyłu i kończą się nowym spojlerem dachowym. U góry linia okna biegnie równolegle do dachu. Na dole jednak linie przesuwają się w górę w kierunku słupków D, co sprawia, że obszar okna z tyłu jest węższy i bardziej wyrazisty. Wszystkie elementy razem tworzą sportowy profil tylny typowy dla Shooting Brake.
Arteon eHybrid
Wszystkie nowe techniczne rozwiązania są zastosowane w obu wersjach nadwozia. Po raz pierwszy w Arteonie obejmują one napęd hybrydowy typu plug-in. Dzięki długiemu zasięgowi elektrycznemu wielu kierowców Arteona eHybrid oraz Arteona Shooting Brake eHybrid będzie mogło pokonać swoje codzienne dystanse z zerową emisją lokalnie. Jako wersje fastback i Shooting Brake, oba modele Arteona są jednymi z pierwszych w swoim rodzaju oferowanych z napędem hybrydowym w luksusowym segmencie samochodów średniej wielkości.
Arteon R – dynamiczne osiągi w klasie premium
Volkswagen Arteon R będzie flagowym modelem serii. Dzięki temu modelowi Volkswagen jeszcze bardziej wkracza w segment wydajnych samochodów premium. Fascynuje tu nie tylko czysta moc, ale także sposób, w jaki pojazdy przekształcają swoją moc w napęd. Dzięki nowej progresywnej technologii znanej jako R-Performance Torque Vectoring, moment obrotowy jest dystrybuowany zmiennie zarówno między osiami, jak i między tylnymi kołami, w zależności od sytuacji podczas jazdy, za pomocą selektywnej kontroli momentu obrotowego kół. Tworzy to nowy poziom dynamiki jazdy w tej kategorii.
Wiele miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu
Volkswagen Arteon charakteryzuje się wysoko funkcjonalnym ogólnym koncepciu. Wszyscy pasażerowie z przodu i z tyłu obu wersji Arteona korzystają z modułowej matrycy poprzecznej (MQB). Maksymalna przestrzeń na nogi z tyłu wynosi 1 016 mm i jest wartością referencyjną w tej klasie. Dzięki unikalnemu projektowi sekcji dachu, Shooting Brake oferuje więcej przestrzeni na głowę zarówno z przodu, jak i z tyłu. W standardzie oparcie tylnej kanapy można składać asymetrycznie w obu modelach. Za tylną kanapą Arteona Shooting Brake znajduje się bagażnik o pojemności do 565 litrów, przy załadunku aż do oparcia tylnej kanapy i pokrywy bagażnika (fastback: 563 litry). Ładując pojazd aż do oparć przednich siedzeń, pojemność ładunkowa wzrasta do 1 632 litrów (fastback: 1 557 litrów). W obu przypadkach przestrzeń ładunkowa ma maksymalną długość 2 090 mm (do przednich siedzeń).
Nowe systemy asystujące: Travel Assist – wspomagane prowadzenie do 210 km/h
Zakres innowacji technicznych obejmuje zarówno układy napędowe, jak i dodatkowe systemy asystujące IQ.DRIVE. Nowością w tej linii produktowej jest opcjonalny system Travel Assist. System ten umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h (w granicach możliwości systemu). Travel Assist sprawia, że jazda w korkach i przez roboty drogowe jest szczególnie wygodniejsza. Integralną częścią Travel Assist jest adaptacyjny tempomat (ACC) z predykcyjną kontrolą prędkości. Tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, rondo i skrzyżowania, odpowiednio dostosowując prędkość. System Lane Assist, który utrzymuje pojazd na środku pasa, oraz autonomiczne hamowanie awaryjne Front Assist z monitorowaniem pieszych również wchodzą w skład funkcji Travel Assist. Kamera do wstecznego parkowania Rear View (opcjonalna) została dodatkowo ulepszona i teraz oferuje między innymi widok rogu (który rozszerza obraz kamery na ekranie systemu infotainment z 90 stopni do kąta szerokiego 170 stopni) oraz specjalny widok przyczepy (z haka holowniczego z góry, ułatwiający podłączanie przyczepy).
Nowe otoczenie kokpitu w wnętrzu