VOLKSWAGEN Arteon R 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Arteon R 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Arteon R 2020-Present

Volkswagen wprowadził odświeżoną wersję swojego czterodrzwiowego coupe w 2020 roku. Nowa wersja miała różne silniki i ulepszone wnętrze.

Zazwyczaj, gdy samochód przechodzi lifting, większość jego części pozostaje ta sama, a zmiany dotyczą jedynie drobnych detali zewnętrznych i wewnętrznych. Sytuacja z liftingiem Arteona była jednak inna. Agresywny wygląd auta i kilka charakterystycznych detali sprawiały, że samochód wyglądał jeszcze lepiej niż wcześniej.

Lifting Arteona R był dostępny zarówno w wersji sedan, jak i shooting-brake. Mimo że był to sedan trójboksowy, obie wersje nadwozia miały tę samą długość z tylną częścią w stylu hatchback. Chromowane linie na grillu oraz zintegrowane LED-owe światła do jazdy dziennej pochodzące z reflektorów sprawiły, że Arteon stał się jednym z najlepiej wyglądających Volkswagenów na rynku w momencie wprowadzenia. Chromowane linie na grillu oraz zintegrowane LED-owe światła do jazdy dziennej pochodzące z reflektorów sprawiły, że Arteon stał się jednym z najlepiej wyglądających Volkswagenów na rynku w momencie wprowadzenia. Chromowane osłony lusterek były na liście opcji, natomiast cztery prostokątne końcówki wydechu z tyłu były standardem.

Innowacje techniczne Arteona R kontynuowane były również w jego wnętrzu. Na środkowej konsoli zainstalowano nową generację systemu infotainment. Wspierał on bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Producent zainstalował także więcej urządzeń bezpieczeństwa w samochodzie, w tym adaptacyjny tempomat. Bardzo cenioną cechą auta był system okien bezramowych, który został zachowany.

Inżynierowie Volkswagena zainstalowali najpotężniejszy dostępny silnik o pojemności 2.0 litra. Silnik benzynowy o mocy 320 KM z podwójną turbosprężarką był połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Przekazywał swoją moc na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Jedna seria modeli, dwie wersje! Volkswagen zaprezentował nowego Arteona podczas światowej premiery, jednocześnie ujawniając drugą wersję – nowego Arteona Shooting Brake. Model ten to całkowicie nowa interpretacja koncepcji kombi. „Volkswagen wprowadzi w tym roku 34 nowe modele. Nigdy wcześniej marka nie podjęła takiej rozległej inicjatywy modelowej,” mówi Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny i przyszły dyrektor generalny marki Volkswagen Pkw. „Arteon Shooting Brake poszerza naszą ofertę w ważnym segmencie średniej wielkości. Ustali standardy w swojej klasie dzięki dynamicznemu designowi, wysokiej funkcjonalności i nowoczesnym technologiom.”

Stylowy i dynamiczny

Arteon to Volkswagen Gran Turismo od 2017 roku. Teraz Volkswagen wprowadza daleko idącą aktualizację tej serii modeli. Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake charakteryzują się wyrazistym i awangardowym designem. Szczególnie wyróżniające cechy to nowy ciągły pasek świetlny z przodu, uderzające chromowane listwy oraz nowe wloty powietrza na dole. Kratka chłodnicy i długi, szeroki kaptur tworzą formalną całość, przez co obie wersje Arteona wyróżniają się jako twarz w tłumie – także w nocy, dzięki unikalnemu znakowi świetlnemu LED z przodu i z tyłu.

Oba nowe modele – Arteon i Arteon Shooting Brake – charakteryzują się sportowymi liniami. Różnią się jednak znacznie od siebie od słupków B do tyłu. W modelu fastback dach i kontury okien opadają równolegle od słupków B i stają się częścią tylnej części w kształcie coupé, podczas gdy w Shooting Brake linie dachu i okien są przedłużone w kierunku tyłu i kończą się nowym spojlerem dachowym. Na górze linia okien biegnie równolegle do dachu. Na dole jednak linie kierują się ku górze w stronę słupków D, co sprawia, że obszar okna z tyłu jest węższy i bardziej wyrazisty. Wszystkie elementy razem tworzą sportowy tylny profil typowy dla Shooting Brake.

Arteon eHybrid

Wszystkie nowe rozwiązania techniczne zastosowano w obu wersjach nadwozia. Po raz pierwszy w Arteonie obejmują one napęd hybrydowy typu plug-in. Dzięki długiemu zasięgowi czysto elektrycznemu wielu kierowców Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake eHybrid będzie mogło pokonywać codzienne dystanse bez emisji lokalnych. Jako wersje fastback i Shooting Brake, obydwa modele Arteon są jednymi z pierwszych w swoim rodzaju dostępnych z napędem hybrydowym typu plug-in w segmencie luksusowych samochodów średniej wielkości.

Arteon R – dynamiczne osiągi dla klasy biznesowej

Volkswagen Arteon R będzie flagowym modelem w serii. Dzięki temu modelowi Volkswagen jeszcze bardziej wkracza w segment wydajności premium. Nie tylko czysta moc jest tu fascynująca, ale także sposób, w jaki pojazdy przekształcają swoją moc w napęd. Dzięki nowej progresywnej technologii znanej jako R-Performance Torque Vectoring, moment obrotowy jest zmiennie rozdzielany zarówno między osiami, jak i między tylnymi kołami w zależności od sytuacji drogowej za pomocą selektywnej kontroli momentu obrotowego kół. To tworzy nowy poziom dynamiki jazdy w tej kategorii.

Dużo miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu

Volkswagen Arteon charakteryzuje się wysoko funkcjonalnym ogólnym konceptem. Wszyscy pasażerowie z przodu i z tyłu obu wersji Arteona korzystają z modułowej matrycy poprzecznej (MQB). Maksymalna przestrzeń na nogi z tyłu wynosi 1 016 mm i jest to wartość referencyjna w tej klasie. Dzięki unikalnej konstrukcji sekcji dachowej, Shooting Brake oferuje więcej miejsca na wysokość zarówno z przodu, jak i z tyłu. Standardowo tylne oparcie siedzenia można składać asymetrycznie w obu modelach. Za tylną kanapą Arteona Shooting Brake znajduje się przestrzeń bagażowa o pojemności do 565 litrów, gdy jest załadowana do oparcia tylnej kanapy i pokrywy bagażnika (fastback: 563 litry). Ładowanie pojazdu do oparć przednich siedzeń zwiększa pojemność bagażnika do 1 632 litrów (fastback: 1 557 litrów). W obu przypadkach długość przestrzeni ładunkowej wynosi maksymalnie 2 090 mm (do przednich siedzeń).

Nowe systemy asystujące: Travel Assist – wspomaganie jazdy do 210 km/h

Zakres innowacji technicznych obejmuje układy napędowe, jak również inne systemy asystujące IQ.DRIVE. Nowością w tej linii produktowej jest opcjonalny system Travel Assist. System ten umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h (w ramach ograniczeń systemu). Travel Assist sprawia, że jazda w korkach oraz przez roboty drogowe jest szczególnie wygodniejsza. Integralną częścią Travel Assist jest ACC z predykcyjną kontrolą prędkości. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miejscowości, zakręty, rondka oraz skrzyżowania, dostosowując prędkość odpowiednio. System Lane Assist, który utrzymuje pojazd w centrum pasa, oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego Front Assist z monitorowaniem pieszych również wchodzą w skład funkcji Travel Assist. Kamera tylna do parkowania (opcjonalnie) została dodatkowo usprawniona i teraz posiada także widok kątowy (który rozszerza obraz kamery na ekranie systemu multimedialnego z 90 stopni do szerokokątnego 170 stopni) oraz specjalny widok dla przyczepy (z haka holowniczego z góry, ułatwiający podłączanie przyczepy).

Nowe otoczenie kokpitu we wnętrzu

2.0L 8AT AWD (218 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc160.3 Kw @ - Rpm
218 Hp @ - Rpm
215 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.