VOLKSWAGEN Arteon Shooting Brake 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Arteon Shooting Brake 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Arteon Shooting Brake 2020-Present

Czterodrzwiowy coupe Volkswagen Arteon przeszedł lifting w 2020 roku, a wraz z nim pojawiła się także wersja shooting-brake.

Zazwyczaj, gdy samochód otrzymuje lifting, większość jego części pozostaje niezmieniona, a jedynie niektóre zewnętrzne i wewnętrzne detale są zmieniane. Jednak w przypadku liftingu Arteona sytuacja była inna. Volkswagen postanowił nadać mu sylwetkę kombi, co w przypadku czterodrzwiowego coupe dało efekt shooting-brake.

Podobnie jak pozostałe modele z tej serii, wersja shooting-brake otrzymała nową parę reflektorów oraz zmieniony design zderzaka. Obie wersje, zarówno coupe, jak i shooting-brake, miały taką samą długość, ale wydłużona linia dachu sprawiała, że samochód wyglądał na dłuższy niż coupe. Chromowane linie na grillu oraz zintegrowane LED-owe światła dzienne z reflektorów uczyniły Arteona jednym z najlepiej wyglądających Volkswagenów na rynku w momencie jego premiery.

Wnętrze Arteona Shooting-brake zapewniało więcej miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu dzięki długiemu dachowi. 1 metr (3,3 stopy) miejsca na nogi dla pasażerów tylnych nigdy nie stanowił problemu. Asymetryczne dzielenie tylnej kanapy zwiększało przestrzeń bagażową z 565 litrów (20 stóp sześciennych) do 1632 litrów (57,6 stóp sześciennych). W kabinie kierowcy zainstalowano nową jednostkę multimedialną z bezprzewodową integracją dla Apple CarPlay i Android Auto.

Pod maską, Arteon Shooting oferował wybór silników, zarówno turbodiesli, jak i jednostek benzynowych z turbodoładowaniem. Standardową skrzynią biegów była 7-biegowa DSG (z podwójnym sprzęgłem) dla całej gamy. Moc w regularnym Arteonie Shooting-brake wahała się od 150 KM do 190 KM.

 Jedna seria modeli, dwie wersje! Volkswagen zaprezentował nowego Arteona w światowej premierze, równocześnie ujawniając drugą wersję – nowego Arteona Shooting Brake. Model ten jest zupełnie nową interpretacją koncepcji kombi. „Volkswagen w tym roku wprowadzi na rynek 34 nowe modele. Nigdy w historii marki nie było tak obszernej inicjatywy modelowej,” mówi Ralf Brandstätter, Dyrektor Operacyjny oraz przyszły CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Arteon Shooting Brake poszerza naszą ofertę w ważnym segmencie średniej wielkości. Ustali standardy w swojej klasie dzięki dynamicznemu wzornictwu, wysokiej funkcjonalności i nowoczesnym technologiom.”

Stylowy i dynamiczny

Arteon jest od 2017 roku Gran Turismo Volkswagena. Teraz Volkswagen wprowadza daleko idącą aktualizację serii modeli. Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake charakteryzują się wyrazistym i awangardowym designem. Cechami szczególnymi są między innymi przednia część z nowym, ciągłym paskiem świetlnym, wyrazistymi chromowanymi wstawkami oraz nowymi wlotami powietrza na dole. Grille chłodnicy oraz długi, szeroki kapelusz tworzą formalną całość, dzięki czemu obie wersje Arteona wyróżniają się w tłumie – również w nocy, dzięki unikalnemu sygnaturze świetlnej LED z przodu i z tyłu.

Oba nowe modele – Arteon i Arteon Shooting Brake – cechują się sportowymi liniami. Różnią się jednak znacząco od siebie od słupków B w stronę tyłu. Podczas gdy w modelu fastback kontury dachu i okien opadają równolegle od słupków B i stają się częścią tylnej części w stylu coupé, w Shooting Brake linie dachu i okien są wydłużone w kierunku tyłu i kończą się nowym spojlerem dachowym. Na górze linia okna biegnie równolegle do dachu. Natomiast na dole linie przesuwają się ku górze w stronę słupków D, co czyni obszar okna z tyłu węższym i bardziej wyrazistym. Wszystkie elementy razem tworzą sportowy profil tylny typowy dla Shooting Brake.

Arteon eHybrid

Wszystkie nowe rozwinięcia techniczne zostały zastosowane w obu wersjach nadwozia. Po raz pierwszy w Arteonie mamy do czynienia z napędem hybrydowym typu plug-in. Dzięki długiemu zasięgowi elektrycznemu wielu kierowców Arteon eHybrid oraz Arteon Shooting Brake eHybrid będzie mogło pokonywać codzienne dystanse bez lokalnych emisji. Jako wersja fastback i Shooting Brake oba modele Arteona należą do pierwszych w swoim rodzaju z napędem hybrydowym typu plug-in w segmencie luksusowych samochodów średniej wielkości.

Arteon R – dynamiczne osiągi dla klasy biznesowej

Volkswagen Arteon R będzie flagowym modelem w serii. Dzięki temu modelowi Volkswagen wkracza głębiej w segment premium w zakresie osiągów. Fascynująca jest nie tylko niezrównana moc, ale także sposób, w jaki pojazdy przekształcają swoją moc w napęd. Dzięki nowej, progresywnej technologii znanej jako R-Performance Torque Vectoring, moment obrotowy jest zmiennie rozdzielany zarówno między osiami, jak i między tylnymi kołami w zależności od sytuacji na drodze, dzięki selektywnej kontroli momentu obrotowego koła. Tworzy to nowy poziom dynamiki jazdy w tej kategorii.

Dużo przestrzeni dla kierowcy, pasażerów i bagażu

Volkswagen Arteon charakteryzuje się bardzo funkcjonalnym ogólnym konceptem. Wszyscy pasażerowie z przodu i z tyłu obu wersji Arteona korzystają z modułowej matrycy poprzecznej (MQB). Maksymalna przestrzeń na nogi z tyłu wynosi 1,016 mm i jest to wartość referencyjna w tej klasie. Dzięki unikalnemu wzornictwu sekcji dachu, Shooting Brake oferuje więcej miejsca nad głową zarówno z przodu, jak i z tyłu. Standardowo oparcie tylnej kanapy może być składane asymetrycznie w obu modelach. Za tylną kanapą Volkswagen Arteon Shooting Brake znajduje się przestrzeń bagażowa o pojemności do 565 litrów przy załadowaniu do oparcia tylnej kanapy i pokrywy bagażnika (fastback: 563 litry). Ładowanie pojazdu do oparć przednich siedzeń zwiększa pojemność ładunkową do 1,632 litrów (fastback: 1,557 litrów). W obu przypadkach maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,090 mm (do przednich siedzeń).

Nowe systemy asystujące: Travel Assist – wspomaganie jazdy do 210 km/h

Zakres innowacji technicznych obejmuje zarówno napędy, jak i dodatkowe systemy asystujące IQ.DRIVE. Nowością w tej linii produktów jest opcjonalny system Travel Assist. System umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h (w ramach ograniczeń systemu). Travel Assist sprawia, że jazda w ruchu stop-and-go i przez roboty drogowe jest szczególnie wygodniejsza. Integralną częścią Travel Assist jest ACC z przewidywaniem prędkości. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, ronda i skrzyżowania z odpowiednią adaptacją prędkości. System Lane Assist, który utrzymuje pojazd w centrum pasa, oraz autonomiczne hamowanie awaryjne Front Assist z monitorowaniem pieszych również stanowią część funkcji Travel Assist. Kamera do wstecznego parkowania (opcjonalna) została dodatkowo udoskonalona i teraz oferuje m.in. widok z rogu (który rozszerza obraz kamery na ekranie systemu multimedialnego z 90 stopni do szerokiego kąta 170 stopni) oraz specjalny widok przyczepy (z haku holowniczego z góry, ułatwiający podłączanie przyczepy).

Nowe wnętrze kokpitu

2.0L 8AT AWD (218 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc160.3 Kw @ - Rpm
218 Hp @ - Rpm
215 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.