Volkswagen wprowadził model Arteon Shooting-brake w 2020 roku, razem z odświeżoną wersją z 2017 roku.
Arteon Shooting-brake R był najsilniejszą wersją w ofercie Arteon i musiał to udowodnić. Bardziej muskularny wygląd i agresywna stylistyka uczyniły tę linię najładniejszą w stajni Volkswagena.
Podobnie jak reszta oferty, Shooting-brake miał nową parę reflektorów oraz nowy design zderzaka. Obie wersje odświeżonego modelu miały tę samą długość, ale wydłużona linia dachu sprawiała, że samochód wyglądał na dłuższy niż coupe. Chromowane linie na grille i zintegrowane diody LED do jazdy dziennej z reflektorów sprawiły, że Arteon był jednym z najładniejszych Volkswagenów na rynku w momencie premiery. Srebrne osłony lusterka były na liście opcji, ale cztery prostokątne końcówki wydechu z tyłu były standardem.
W środku, Arteon Shooting-brake zapewniał więcej miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu dzięki długiemu dachowi. 1 m (3,3 ft) miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu nigdy nie stanowiło problemu. Asymetryczny rozkład tylnej kanapy zwiększał pojemność bagażnika z 565 litrów (20 cu-ft) do 1632 litrów (57,6 cu-ft). Dla pasażerów z przodu przygotowano nową jednostkę infotainment, z bezprzewodową integracją z Apple CarPlay i Android Auto.
Inżynierowie Volkswagena zainstalowali najsilniejszy dostępny silnik o pojemności 2,0 litra. Silnik benzynowy z podwójną turbosprężarką o mocy 320 KM był połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Przekazywał moc na wszystkie koła za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Jedna seria modeli, dwie wersje! Volkswagen zaprezentował nowego Arteona w światowej premierze i jednocześnie odsłania drugą wersję – nowego Arteona Shooting Brake. Ten model to całkowicie nowa interpretacja koncepcji kombi. „Volkswagen wprowadzi w tym roku 34 nowe modele. Nigdy wcześniej nie było tak szerokiej inicjatywy modelowej w historii marki,” mówi Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny i przyszły dyrektor generalny marki Volkswagen. „Arteon Shooting Brake poszerzy naszą ofertę w ważnym segmencie średniej wielkości. Wyznaczy nowe standardy w swojej klasie dzięki dynamicznemu designowi, wysokiej funkcjonalności i nowoczesnym technologiom.”
Elegancki i dynamiczny
Arteon jest Volkswagenem Gran Turismo od 2017 roku. Teraz Volkswagen prezentuje daleko idącą aktualizację serii modeli. Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake charakteryzują się ekspresyjnym i awangardowym designem. Do wyróżniających cech należy przede wszystkim przednia część z nowym ciągłym paskiem świetlnym, wyrazistymi chromowanymi listwami i nowymi wlotami powietrza na dole. Grill i długi, szeroki kapelusz tworzą razem jedną formalną całość, sprawiając, że obie wersje Arteona wyróżniają się jak twarz w tłumie – także w nocy, dzięki unikalnemu podpisowi świetlnemu LED z przodu i z tyłu.
Oba nowe modele – Arteon i Arteon Shooting Brake – charakteryzują się sportowymi liniami. Różnią się jednak znacząco od siebie od słupków B do tyłu. W modelu fastback linie dachu i okna opadają równolegle od słupków B, stając się częścią tyłu w kształcie coupé, podczas gdy w Shooting Brake linie dachu i okna są wydłużone do tyłu i kończą się nowym spojlerem dachowym. Górna linia okna biegnie równolegle do dachu, jednak na dole linie unoszą się w kierunku słupków D, co czyni obszar okna z tyłu węższym i bardziej wyrazistym. Wszystkie elementy razem tworzą sportowy tylny profil typowy dla Shooting Brake.
Arteon eHybrid
Wszystkie nowe rozwiązania techniczne zostały zastosowane w obu wersjach nadwozia. Po raz pierwszy w Arteonie wprowadzono napęd hybrydowy typu plug-in. Dzięki długiemu zasięgowi w trybie czysto elektrycznym wielu kierowców Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake eHybrid będzie mogło pokonywać codzienne odległości bez emisji spalin. Jako wersja fastback i Shooting Brake, oba modele Arteona należą do pierwszych w swoim rodzaju dostępnych z napędem hybrydowym typu plug-in w luksusowym segmencie średniej wielkości.
Arteon R – dynamiczne osiągi dla klasy biznesowej
Volkswagen Arteon R będzie flagowym modelem w serii. Dzięki temu modelowi Volkswagen wchodzi głębiej w segment premium performance. Nie tylko czysta moc jest tu fascynująca, ale również sposób, w jaki pojazdy przekształcają swoją moc w napęd. Dzięki nowej progresywnej technologii znanej jako R-Performance Torque Vectoring, moment obrotowy jest zmiennie rozdzielany między osiami oraz między tylnymi kołami w zależności od sytuacji na drodze, dzięki selektywnej kontroli momentu obrotowego kół. A to tworzy nowy poziom dynamiki jazdy w tej kategorii.
Dużo miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu
Volkswagen Arteon charakteryzuje się wysoko funkcjonalnym ogólnym konceptem. Wszyscy pasażerowie z przodu i z tyłu obu wersji Arteona korzystają z modułowej tranzytowej matrycy (MQB). Maksymalne miejsce na nogi z tyłu wynosi 1,016 mm i jest wskaźnikiem w tej klasie. Dzięki unikalnej budowie sekcji dachu, Shooting Brake oferuje więcej miejsca nad głową zarówno z przodu, jak i z tyłu. Z tyłu oparcie siedzenia może być standardowo składane asymetrycznie w obu modelach. Za tylną kanapą Arteona Shooting Brake znajduje się bagażnik o pojemności do 565 litrów, gdy załadunek dochodzi do oparcia tylnej kanapy i pokrywy bagażnika (fastback: 563 litry). Załadunek pojazdu do oparcia przednich siedzeń zwiększa pojemność ładunkową do 1,632 litrów (fastback: 1,557 litrów). W obu przypadkach maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,090 mm (do przednich siedzeń).
Nowe systemy asystujące: Travel Assist – jazda wspomagana do 210 km/h
Zakres innowacji technicznych obejmuje napędy, a także kolejne systemy asystujące IQ.DRIVE. Nowością w tej linii produktowej jest opcjonalny system Travel Assist. System ten umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h (w granicach możliwości systemu). Travel Assist szczególnie znacząco ułatwia jazdę w korkach oraz przez roboty drogowe. Integralną częścią Travel Assist jest ACC z predykcyjną kontrolą prędkości. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, rondo oraz skrzyżowania, dostosowując prędkość. System Lane Assist utrzymujący pojazd w centrum pasa oraz autonomiczne hamowanie awaryjne Front Assist z monitorowaniem pieszych również wchodzą w skład funkcji Travel Assist. Kamera tylna (opcjonalna) została udoskonalona i teraz ma między innymi widok boczny (który rozszerza obraz kamery na ekranie systemu infotainment z 90 stopni do szerokiego kąta 170 stopni) oraz specjalny widok przyczepy (z haka holowniczego z góry, aby ułatwić podłączenie przyczepy).
Nowe otoczenie kokpitu we wnętrzu