Już kultowy nowoczesny Beetle został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności w 1998 roku. Volkswagen potrzebował 4 lat, aby wprowadzić na rynek długo oczekiwany model kabrioletu, który okazał się wielkim sukcesem.
Na bazie Volkswagena Golfa, Beetle miał bardzo sztywną konstrukcję, co zapewniało płynną jazdę przy niskim poziomie hałasu i wibracji.
Stylowy samochód łączył niemiecką inżynierię i osiągi z niesamowitym wykończeniem, przez co Beetle był przynajmniej interesującym wyborem.
W 2003 roku Volkswagen zaproponował kabriolet Beetle z wyborem 3 silników: 2.0-litrowym, 1.9-litrowym oraz turbodoładowanym 1.8-litrowym. Klient mógł wybrać manualną lub automatyczną skrzynię biegów za dodatkową opłatą.
Nawet w podstawowej wersji GL, Beetle był dobrze wyposażony i oferował klimatyzację, centralny zamek z bezkluczykowym pilotem, system audio z 6 głośnikami, system antykradzieżowy, hamulce tarczowe na wszystkich kołach, ABS, reflektory halogenowe, podgrzewane lusterka boczne, tempomat i elektryczne szyby.
W wersjach GLS, Beetle miał 16-calowe felgi aluminiowe, elektryczny dach, skórzaną tapicerkę oraz lampy przeciwmgielne.
Najwyższa wersja GLX dodała aktywowany prędkością tylny spojler, premium system audio z 8 głośnikami, kierownicę z trzema ramionami, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, czujniki deszczu oraz samocieniujące się lusterka wsteczne.