Volkswagen wprowadził czwartą generację swojego kompaktowego sedana w 1998 roku, nadając mu różne nazwy w różnych krajach, takie jak Jetta, Bora czy Vento, oparty na tej samej platformie co Golf MK4.
Niemiecki producent samochodów chciał uniknąć jakichkolwiek nieporozumień między modelami, dlatego drastycznie zmienił wygląd samochodu, w rezultacie czego praktycznie przestał przypominać Golfa. Jego dział projektowy stworzył całkowicie nową tożsamość wizualną.
Chociaż wprowadzono go w szczytowym okresie bio-designu, Bora miała prostokątne reflektory i konwencjonalny grill wkomponowany w panel maski. Jej kabina była tak wysoka jak w Golfie, lecz z pochyloną tylną szybą zamiast pionowej, a linia bagażnika znajdowała się wyżej niż maska, co nadawało jej sportowy wygląd.
W środku znajdowało się miejsce dla pięciu dorosłych pasażerów, z parą standardowych siedzeń z przodu i minimalnym wsparciem bocznym. Z tyłu, Jetta/Bora/Vento miała płaską kanapę, odpowiednią dla trzech dorosłych, z wystarczającą ilością miejsca na nogi i nad głową, ale niezbyt przestronną. Deska rozdzielcza nie miała żadnego specjalnego designu. Była dość nijaka, ale funkcjonalna, z radiem umieszczonym na górze jednostki sterującej klimatyzacją oraz zaokrąglonym zestawem wskaźników, który obejmował cztery analogowe wskaźniki i dwa wyświetlacze LCD wewnątrz prędkościomierza i obrotomierza.