Volkswagen zaprezentował drugą generację modelu Bora, dedykowaną wyłącznie na rynek chiński, w 2007 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Pekinie, aby zwiększyć swoje sprzedaże w tym kraju.
Niemiecki producent samochodów uznaje rynek chiński za istotny od lat 80. XX wieku. W 1988 roku rozpoczął współpracę z First Automobile Works, aby montować samochody w Chińskiej Republice Ludowej. Z biegiem lat firma rozwijała i produkowała pojazdy dostosowane do specyficznych potrzeb rynku, osiągając ponad 780 000 sprzedanych sztuk w 2007 roku. Druga generacja modelu Bora bazowała na tej samej platformie co Golf IV i została przystosowana do chińskiego rynku.
Z przodu, model Bora z 2008 roku miał przedni pas, który przypominał model EOS, zwłaszcza dzięki charakterystycznemu designowi reflektorów. Był dłuższy niż europejskie czy amerykańskie odpowiedniki, dzięki wydłużonemu rozstawowi osi. Z tyłu, lampy tylne bardziej przypominały te z gamy Passat, niż z modeli Bora/Jetta.
Wnętrze samochodu oferowało więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu oraz deska rozdzielcza, która bardziej przypominała model Golf MKV niż Golf MK IV. Innym atutem Volkswagena był rozmiar bagażnika, co miało znaczenie na rynku chińskim. Jego pojemność wynosiła aż 450 litrów (15,9 stóp sześciennych), a pole ładunkowe mogło być powiększone dzięki złożeniu tylnej kanapy.