Volkswagen zaprezentował trzecią generację modelu Caddy w 2003 roku, a w 2005 roku wprowadzono delikatnie odświeżoną wersję dla całej gamy, w tym wersję pasażerską nazwaną Caddy Life.
Dostępny w dwóch długościach, Caddy został opracowany na hybrydowej platformie. Wiele z jego podzespołów dzielił z Volkswagenem Golfem MKV oraz Touranem, ale był wyposażony w inną tylną oś, odpowiednią dla lekkiego pojazdu użytkowego.
Przedni zderzak przypominał Tourana, a nachylona szyba kontynuowana była przez metalowy dach, co sprawiało, że Caddy wyglądał jak połączenie pojazdu użytkowego i minivana. W podstawowych wersjach nie wyróżniał się wyglądem ze względu na czarny, niepomalowany plastikowy zderzak. Jednak w wyższych wariantach oferował zderzaki w kolorze nadwozia oraz światła przeciwmgielne, co nadawało mu bardziej wygląd MPV niż LCV. W modelu Caddy Life producent dodał standardowe tylne przesuwane drzwi po stronie kierowcy, z opcją drugich drzwi po stronie pasażera. Z tyłu oferowano wybór pomiędzy klapą a dwoma nierównymi drzwiami bocznymi (jak w lodówce).
Wewnątrz, związek z pojazdem użytkowym był widoczny w designie deski rozdzielczej. Na desce znajdowało się wiele miejsc do przechowywania. Nad szybą, pod sufitem, producent dodał dodatkową półkę. Wszystko to było dobre, ale jakość plastiku również była na poziomie segmentu LCV. Z tyłu regularnej wersji Caddy znajdowała się ławka dla trzech pasażerów, podczas gdy Caddy Maxi oferował miejsce dla dwóch dodatkowych siedzeń w bagażniku.