Caddy powstał z wersji Polo i stał się odrębną linią produkowaną przez Volkswagen Samochody Użytkowe, a nie przez dział samochodowy Volkswagena.
Producent zbudował wersję osobową Caddy w dwóch wariantach, z krótkim lub długim rozstawem osi. Volkswagen dokonał ich modernizacji w 2010 roku. Oprócz zmian wizualnych, pojazd zyskał nowe silniki i skrzynie biegów, w tym system napędu na wszystkie koła dla modelu Maxi Life, który wcześniej był dostępny tylko w standardowej wersji Caddy przed liftingiem.
Z przodu, Caddy z 2010 roku posiadał podobne reflektory do tych z Golfa 6 oraz drugiej generacji Tourana. Niezależnie od poziomu wyposażenia, wszystkie wersje miały czarną kratkę. Zderzak był czarny w podstawowych wersjach, a w kolorze nadwozia, zaczynając od drugiego poziomu wyposażenia. Producent zainstalował przesuwne drzwi dla pasażerów tylnych siedzeń, a z tyłu oferował wybór drzwi bocznych lub szerokiej klapy.
W środku producent nie mógł ukryć użytkowego charakteru pojazdu. Plastikowa deska rozdzielcza i schowki na górze po stronie pasażera oferowały trochę dodatkowej przestrzeni, ale nie wyglądały jak zaprojektowane dla rodzinnego vana. Zestaw wskaźników był podobny do tego zamontowanego w Touranie. Z tyłu było sporo miejsca dla trzech dorosłych pasażerów. W wersji Maxi Life, Caddy oferował dwa dodatkowe fotele w tylnej części bagażnika.