Piąta generacja małego vana VW została zaprezentowana w 2020 roku, a wieści na jej temat są dość interesujące. To pierwszy komercyjny pojazd VW, który wykorzystuje platformę MQB. Pierwszy Caddy był oparty na VW Golfie Mk1 i w Ameryce Północnej nosił nazwę Rabbit Pickup. Druga generacja była oparta na VW Polo, a trzecia na małym czeskim pojeździe użytkowym, Skodzie Favorit. Czwarta generacja miała własny miks komponentów, z Polo i Golfa, a także kilka części zaprojektowanych specjalnie dla niej.
Generacja 2020 zyskała cechy charakterystyczne dla pojazdów osobowych, aby stać się bardziej rodzinnym autem dla małego przedsiębiorcy, wykonawcy czy majsterkowicza. W swojej najdłuższej wersji, Caddy może pomieścić dwa europalety ładunku, zarówno w poprzek, jak i przez tylne drzwi.
Napędza go turbodiesel w dwóch wersjach mocy (75 KM i 122 KM), silnik turbo-benzynowy (TSI) o mocy 116 KM oraz turbodoładowany silnik na gaz ziemny (TGI). Te opcje są dostosowane do najostrzejszych norm emisji spalin w 2021 roku. Na przykład wersje TDI mają podwójny system SCR (system kontroli emisji), aby obniżyć wartości NOX.
Wnętrze Caddy z 2020 roku zostało udoskonalone, jest bardziej przypominające samochód, a mniej vana. Posiada nawet jednostkę infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej do 10 cali.
Volkswagen Caddy zdobywa uznanie jako furgon, rodzinny MPV, busik i kempingowy pojazd dzięki swojej wszechstronności. Do tej pory wyprodukowano ponad trzy miliony egzemplarzy, a teraz, podczas światowej premiery, VWCV prezentuje nowoczesną, piątą generację Caddy. Każdy szczegół został zbudowany od podstaw, ponieważ po raz pierwszy ten bestseller oparty jest na Modularnej Macierzy Poprzecznej (MQB). Dzięki MQB, nowoczesne technologie znajdą swoje miejsce w ofercie. Innowacyjne systemy pomocnicze dla kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i ułatwiają prowadzenie pojazdu; zintegrowany system infotainment i zdigitalizowane systemy sterowania zamieniają Caddy w smartfona na kołach; nowa technika podwójnego dozowania sprawia, że silniki TDI są czystsze niż kiedykolwiek wcześniej. Zewnętrzny wygląd zyskał całkowicie nowy, wyraźnie sportowy design. Jednocześnie przestrzeń wewnętrzna została znacznie poprawiona. Caddy to wielofunkcyjny pojazd, swoisty scyzoryk szwajcarski w kategorii miejskich furgonów i rodzinnych MPV.
„Wraz ze znacznym wzrostem przestrzeni, perfekcją w detalach, nowymi technologiami i dynamicznym designem, nowy Caddy dokonał ogromnego postępu”, mówi Sedran, dyrektor generalny VWCV. „To daje mu potencjał do zwiększenia udziału Volkswagen Commercial Vehicles w tzw. segmencie A rynku miejskich furgonów i kompaktowych MPV na całym świecie”, wyjaśnia Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Charyzmatyczny design i nowe cechy zewnętrzne
Przejście na platformę MQB widać w bardziej dynamicznych proporcjach nowego Volkswagena Caddy. Projektanci wykorzystali ekscytującą techniczną możliwość, jaką oferuje platforma MQB, do stworzenia całkowicie przeprojektowanej karoserii – bardziej charyzmatycznej niż kiedykolwiek. Dzięki zmniejszonej wartości cw z 0.33 do 0.30, Caddy ustanawia nowy standard w tej kategorii pojazdów. Jeśli chodzi o inżynierię i specyfikację, zewnętrzna część Caddy zyskała wiele nowych cech. Są to m.in. jako opcja elektryczne wspomagania zamykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz panoramiczny dach – z wyjątkowo dużą powierzchnią szklana wynoszącą 1,4 m2 nad obiema rzędami siedzeń. Nowością są również koła aluminiowe o średnicy do 18 cali oraz nowe reflektory LED i tylne światła LED, standardowo montowane w wersjach podstawowych.
Po raz pierwszy w ofercie znajduje się również system dostępu bezkluczykowego (Kessy) oraz 'Cyfrowy Kokpit’.
Nowa nomenklatura – 'Caddy’, 'Life’ i 'Style’
Nowy Volkswagen Caddy będzie ponownie wprowadzany na rynek jako Cargo (furgon z zamkniętą nadbudową), kombi (z oknami w przedziale pasażerskim) oraz w różnych wariantach samochodów osobowych (MPV). Nomenklatura linii samochodów osobowych została przekształcona: modelem podstawowym będzie 'Caddy’; powyżej znajduje się wersja 'Life’, a na końcu 'Style’ premium. W rzeczywistości wszystkie modele są jeszcze lepiej wyposażone niż ich poprzednicy.
Przestronne wnętrze z cyfrowym, nowoczesnym kokpitem
Wnętrze piątej generacji uniwersalnego pojazdu imponuje nowymi, wysokotechnologicznymi rozwiązaniami i wyraźnie większą przestrzenią. Długa wersja – Caddy Maxi – teraz oferuje miejsce na dwa palety euro, które można opcjonalnie załadować w poziomie w środkowej i tylnej części lub w sposób pionowy w tylnej części. Elementy wskaźników i sterowania zostały całkowicie przeprojektowane: interaktywne interfejsy dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu tworzą nowy Cyfrowy Kokpit (opcjonalnie z całkowicie cyfrowymi wskaźnikami) oraz system radiowy i infotainment (w rozmiarach od 6,5 do 10 cali). Połączenie Cyfrowego Kokpitu z systemem nawigacyjnym o przekątnej 10 cali tworzy nową cyfrową przestrzeń wskaźników i sterowania: 'Innovision Cockpit’. Dzięki jednostce łączności online (OCU) z wbudowanym eSIM, systemy infotainment mogą uzyskiwać dostęp do mobilnych usług online i funkcji 'Volkswagen We’, co oznacza, że nowy Caddy jest 'zawsze w kontakcie’.
Kolejna nowość w Caddy: cyfrowe przyciski do obsługi światła, widoku, audio i funkcji menu. Rotary switch do światła zakończył swoją kadencję, a przedni zestaw przycisków do Światła i Widoku po lewej stronie kierownicy przejął jego rolę. Różne elementy menu centralnego systemu sterowania można bardzo szybko i łatwo osiągnąć za pomocą przycisków dostępu bezpośredniego. Dodatkowo, oświetlenie LED wewnętrzne, ergonomiczne fotele i zasilanie do zewnętrznych urządzeń 230V poprawiają warunki życia na pokładzie. Inną nowością jest wentylacja dachowa, która poprawia sterowanie klimatyzacją i przyspiesza wentylację w pozycji stojącej z tyłu.
Nowe systemy wsparcia sprawiają, że Caddy jest bezpieczniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu
Sześć z 19 systemów asystujących kierowcę w Caddy jest całkowicie nowych. Należą do nich Travel Assist, który po raz pierwszy w pojeździe użytkowym Volkswagena umożliwia wspomagane prowadzenie w pełnym zakresie prędkości. W połączeniu z Travel Assist, nowa wielofunkcyjna kierownica Caddy jest wyposażona w czujniki pojemnościowe. Czujniki te zapewniają dokładne wykrywanie nawet lekkiego dotyku ręki, eliminując w ten sposób fałszywe alarmy. Teraz również w nowym Caddy: Trailer Assist, znany z Craftera, znacznie ułatwiający manewrowanie w tył oraz Side Assist z systemem ostrzegania o ruchu z tyłu. Istniejące systemy wsparcia w Caddy zostały znacznie rozszerzone i zaktualizowane o nowe funkcje.
Podwójne dozowanie znacznie redukuje emisję tlenków azotu w silnikach TDI