Po zakończeniu produkcji VW Scirocco w 1988 roku, Volkswagen musiał stworzyć nowy model, który został zaprezentowany w 1989 roku – Corrado.
Corrado miał charakterystyczny wygląd i był sportowym coupe montowanym przez firmę Karmann.
Pod maską znajdował się 1.8-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 158 KM i momencie obrotowym wynoszącym 166 lb-ft.
Zamiast tradycyjnego turbodoładowania, wybrano kompresor, co sprawiało, że coupe było nieco głośne, chociaż kompresor G był „najcichszy” spośród wszystkich (stąd nazwa Corrado G60).
W standardowej wersji nie było ABS, ale większość standardowego wyposażenia była wystarczająca: elektryczne szyby, elektryczne lusterka, klimatyzacja.
Wnętrze Corrado charakteryzowało się klasycznym kokpitem, z białymi wskaźnikami na czarnym tle. W późniejszych modelach dodano wskaźniki ciśnienia oleju i napięcia, aby dopełnić sportowy design.
Użytkownicy mogli zdecydować się na panoramiczny dach i skórzaną tapicerkę.
Pojemność bagażnika była świetna jak na coupe, a tylne siedzenia miały konfigurację składania w proporcji 60-40.
Jazda Corrado była komfortowa i jednocześnie zabawna, z bardzo dobrą równowagą w zakrętach i precyzyjnym układem kierowniczym.
Z tyłu, Corrado miało samoregulujący się spoiler.