Wraz z aktualizacją czwartej generacji modelu Polo, niemiecki producent samochodów wprowadził nietypową wersję – CrossPolo, która próbowała zaistnieć w segmencie crossoverów.
W 2005 roku wprowadzono normy emisji Euro 4, co zmusiło większość producentów samochodów do odświeżenia swoich pojazdów lub wypuszczenia nowych generacji. Volkswagen zaprezentował lifting modelu Polo, w ramach którego dodano nowe standardowe elementy bezpieczeństwa oraz nowe lub ulepszone silniki. Dodatkowo, producent wprowadził CrossPolo.
Producent wziął standardowe pięciodrzwiowe Polo i przerobił jego zawieszenie. Oprócz wyższego prześwitu, dodano nowe zderzaki i boczne progi w bi-tonowym schemacie kolorystycznym. Dolna część była czarna, co tworzyło iluzję jeszcze większego prześwitu. Ponadto, nadkola otrzymały czarne plastikowe osłony w stylu terenowym. Na koniec, nowy CrossPolo został wzbogacony o srebrne belki dachowe, opcję niedostępną w pozostałej części gamy Polo.
Wnętrze również zostało zmienione – producent dodał specyficzne kolory i wykończenia dla CrossPolo w porównaniu do reszty modelu. Najbardziej zauważalną zmianą była kierownica, która otrzymała srebrne szprychy, zamiast czarnych, które posiada standardowe Polo. Tak jak jego „rodzeństwo”, wersja crossover oferowała parę kubełkowych foteli z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu. To zwiększyło pojemność bagażnika z 270 litrów do 1,030 litrów.
Pod maską, producent oferował bardzo szeroki wybór silników, zaczynając od odnowionego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra, a kończąc na mocnym, 1,9-litrowym silniku diesla turbo o mocy 130 KM. W zależności od opcji, był dostępny z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną.
Wszechstronny talent zorientowany na styl życia z pozytywnym podejściem
Wolfsburg, 23 stycznia 2006 – Projekt i wyposażenie CrossPolo zostały opracowane przez Volkswagen Individual
CrossPolo z unikalnymi cechami wizualnymi przypominającymi małego SUV-a
Zwiększenie wysokości o 70 milimetrów sprawia, że CrossPolo wyróżnia się wśród modeli kompaktowych
W lutym na rynku pojawi się nowy CrossPolo, stworzony przez Volkswagen Individual, kontynuujący sukces swojego poprzednika, Polo Fun. Zaprojektowany w stylu małego SUV-a, wyróżniający się czterodrzwiowy model z dużym tylnym klapą jest praktycznym i wszechstronnym rozwiązaniem z pozytywnym podejściem. Dzięki zwiększonej o 15 milimetrów prześwitowi, napędzany na przednie koła CrossPolo radzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Z nowymi 17-calowymi felgami aluminiowymi oraz solidnymi, kolorystycznie dopasowanymi elementami nadwozia, awangardowy Volkswagen wyróżnia się na tle innych modeli kompaktowych. Specjalne pokrycia siedzeń i chromowane ozdoby podkreślają wyjątkowy charakter multifunkcyjnego CrossPolo.
Pięć silników o mocy od 47 kW do 74 kW
Oferta silnikowa obejmuje trzy silniki na benzynę (47 kW / 64 KM, 55 kW / 75 KM, 74 kW / 100 KM) oraz dwa turbosprężarkowe silniki wysokoprężne (51 kW / 70 KM i 74 kW / 100 KM). Oczywiście wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro4. Już w początkowej fazie dostępny jest opcjonalnie silnik benzynowy o mocy 55 kW z automatyczną skrzynią biegów.
Łącznie z relingiem dachowym CrossPolo zyskał dodatkowe 70 milimetrów wysokości
Dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu i praktycznemu relingowi dachowemu, który jest standardem, CrossPolo zyskał znaczną wysokość. Zawieszenie i koła dodają dodatkowe 32 milimetry. Mierzony do relingu dachowego, CrossPolo jest o 70 milimetrów wyższy od klasycznej wersji modelu. Wszystko to nadaje mu całkowicie unikalny charakter.
Solidny, awangardowy charakter CrossPolo widoczny jest również w detalach. Przykłady: Lusterka zewnętrzne są malowane na metaliczny srebrny kolor i pasują do srebrnego relingu dachowego. Motyw metaliczny pojawia się również w projekcie zmodyfikowanego przedniego spoilera: Centralny otwór wentylacyjny w kształcie trapezu zyskał matową aluminiową ramkę, która przypomina solidną osłonę przeciwnadwoziową. Standardowo dostępne są również nisko osadzone światła przeciwmgielne obok.
Tak jak zewnętrzna, wnętrze również przeszło kilka zmian. Unikalny styl wszechstronnego CrossPolo charakteryzuje się specjalnymi materiałowymi pokryciami siedzeń, „sportowymi komfortowymi” fotelami w kolorze dopasowanym do nadwozia oraz chromowanymi detalami.
„Cross” to unikalna marka produktowa, podobnie jak „GTI” czy „R”