VOLKSWAGEN e-Golf 2014-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN e-Golf 2014-2016

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN e-Golf 2014-2016

Poszukiwania ekologicznych samochodów skłoniły coraz więcej producentów do inwestowania w elektroniczne pojazdy. W 2014 roku Volkswagen próbował wyprzedzić konkurencję, montując elektryczny silnik w modelu Golf.

Po skandalu Dieselgate, w wyniku którego Volkswagen musiał wypłacić miliardy dolarów amerykańskim klientom, firma musiała podjąć działania w celu poprawy swojego wizerunku. Najlepszym rozwiązaniem była elektryczna linia modeli. Nie było wystarczająco dużo czasu na opracowanie i wprowadzenie całkowicie nowego modelu elektrycznego. Zamiast tego, wzięto elektryczny silnik i akumulator i zainstalowano je w elektrycznym Volkswagenie Golfie, nazwanym e-Golf.

Nieliczne szczegóły wskazywały na to, że e-Golf to samochód elektryczny. Przede wszystkim nie miał rury wydechowej. Niektóre samochody chowały ją pod zderzakiem. Jednak najbardziej zauważalne były przednie światła, które miały postać dużych liter C umieszczonych w dolnej części zderzaka. Niezależnie od koloru samochodu, e-Golf charakteryzował się niebieską linią biegnącą wzdłuż przodu oraz wewnątrz reflektorów. Elektryczny Golf był dostępny tylko z diodowymi światłami LED.

Wewnątrz, pierwszym szczegółem, który wskazywał na elektryczną mobilność, była brak obrotomierza. Zamiast tego umieszczono wskaźnik energii, który pokazywał, ile energii potrzebne było do przyspieszenia lub wskaźnik odzysku energii.

Platforma MQB używana w Golfie została zaprojektowana tak, aby pomieścić zarówno silniki elektryczne, jak i silniki spalinowe. Dzięki temu e-Golf miał akumulator zamontowany pod tylnymi siedzeniami, nie ograniczając miejsca w kabinie ani przestrzeni bagażowej. Samochód oferował trzy tryby jazdy: normalny, zrównoważony i eco.

Volkswagen elektryfikuje najpopularniejszy samochód w Europie: Golfa. Najlepiej sprzedający się model z ponad 30 milionami sprzedanych egzemplarzy przechodzi na Volkswagen e-Golf, który dzięki nowoczesnej technologii napędu nie emituje spalin. Volkswagen obchodzi światową premierę e-Golfa na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w 2013 roku we Frankfurcie. Na IAA zadebiutuje również inny samochód elektryczny Volkswagena, e-up!. Od teraz Volkswagen w swoich pojazdach będzie oferował wszystkie istotne systemy napędu dostępne na świecie.

Zwinny i efektywny

Volkswagen e-Golf, zarówno zwinny, jak i efektywny, już od początku daje o sobie znać najlepszymi w swojej klasie wynikami, osiągając niski wskaźnik zużycia energii wynoszący 12,7 kW/100 km. Dzięki innowacyjnemu systemowi technologicznemu, poprawionej aerodynamice (cD = 0,281) oraz zoptymalizowanemu oporowi toczenia, Volkswagen jest o 10 procent bardziej energooszczędny niż jego najlepszy konkurent wykonany ze stali. W rezultacie, e-Golf będzie od wiosny 2014 roku (gdy rozpocznie się europejska premiera) dosłownie sunąć po miastach świata, osiągając niezwykle niskie koszty energii: około 3,28 € za 100 km.

Pierwszy Volkswagen z reflektorami LED

Bardzo dobrze wyposażony czteroosobowy e-Golf (w tym ‚Discover Pro’ system radio-nawigacyjny, podgrzewana przednia szyba, automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie/ wentylacja, skórzana kierownica) od razu wyróżnia się aerodynamicznie zoptymalizowanymi kołami aluminiowymi ‚Astana’ oraz – po raz pierwszy w Volkswagenie – reflektorami LED (obecnie standardowymi we wszystkich modelach). Reflektory LED są bardziej energooszczędne niż systemy ksenonowe, a jednocześnie emitują więcej światła. Również LED-owe światła dzienne o charakterystycznym kształcie litery C, będące znakiem rozpoznawczym elektrycznych pojazdów firmy, są standardem. Kolejną wyróżniającą cechą jest dolny pasek w przednim grillu. Tak jak w Golfie GTI, ale w tym przypadku w kolorze niebieskim zamiast czerwonym, ów pasek przechodzi w reflektory – element, który, podobnie jak kampania ‚Think Blue.’, świadomie podkreśla ekologiczną efektywność elektrycznego Golfa.

Dobry towarzysz w mobilnym życiu codziennym

To, że praktycznie wszystkie systemy asystujące kierowcy Golfa – takie jak ACC Adaptacyjny Tempomat i System Awaryjnego Hamowania w Mieście – są dostępne również dla e-Golfa oraz modeli z konwencjonalnym napędem, podkreśla, że Volkswagen ten jest bardzo bezpiecznym i niezwykle komfortowym towarzyszem, wprowadzającym kierowców w erę mobilności zerowej emisji.

Silnik elektryczny i jednobiegowa skrzynia biegów

Volkswagen e-Golf napędzany jest elektrycznym silnikiem o mocy 85 kW / 115 KM. Z pozycji stojącej synchroniczny silnik, nazywany wewnętrznie EEM 85, generuje imponujący moment obrotowy wynoszący 270 Nm. Rezultatem są doskonałe parametry: Volkswagen osiąga prędkość 60 km/h w 4,2 sekundy, a po zaledwie 10,4 sekundy e-Golf osiąga 100 km/h. Ciekawym aspektem jest komfort przyspieszenia, które odbywa się niezwykle płynnie i bez żadnych opóźnień. Na autostradzie maksymalna prędkość wynosi 140 km/h (ograniczona elektronicznie).

Wyprodukowano w Niemczech

Wysokowydajny silnik o prędkości obrotowej 12 000 rpm oraz jednobiegowa skrzynia biegów (EQ 270) z wbudowanym dyferencjałem i mechaniczną hamulcem postojowym tworzą kompaktowy moduł. Jednostka silnik/skrzynia biegów jest produkowana w zakładzie komponentów Volkswagena w Kassel w Niemczech.

Do 190 km na jednym ładowaniu

W zależności od profilu trasy, stylu jazdy i ładunku zasięg wynosi od 130 do 190 km; przy bardzo niskich temperaturach zasięg może być niższy niż te wartości. Długi zasięg będzie zapewniony nie tylko w ładnej pogodzie, ale także zimą dzięki nowo opracowanej, opcjonalnej pompie ciepła. Oferowana jako moduł dodatkowy dla elektrycznego ogrzewania (nagrzewnica wysokiego napięcia) oraz elektrycznego sprężarki klimatyzacji, pompa ciepła wykorzystuje zarówno ciepło z otoczenia, jak i ciepło wydobywające się z komponentów systemu napędowego. W ten sposób znacznie zmniejsza się zużycie energii przez nagrzewnicę wysokiego napięcia. Dzięki zastosowaniu pompy ciepła zasięg e-Golfa zimą zwiększa się o maksymalnie 20 procent.

MQB już toruje drogę

Golf Mk7 został zaprojektowany od początku z myślą o możliwości zastosowania napędu elektrycznego. Dzięki innowacyjnej elastyczności nowej platformy Modular Transverse Matrix (MQB), na której oparty jest obecny design Golfa, Volkswagen mógł wkomponować akumulator litowo-jonowy w sposób oszczędzający przestrzeń w stabilizującym ramie na podłodze pojazdu (pod przednimi i tylnymi siedzeniami oraz w okolicy tunelu centralnego). Podobnie jak elementy napędu, akumulator został również opracowany wewnętrznie przez Volkswagena.

264 ogniwa dostarczające 24,2 kWh

Volkswagen e-Golf ma masę własną wynoszącą 1510 kg, z czego 318 kg przypada na akumulator litowo-jonowy. Składa się on z 264 pojedynczych ogniw, które są zintegrowane w 27 modułach (po sześć lub dwanaście ogniw). Ogniwa mają nominalne napięcie wynoszące 323 V. Pojemność akumulatora: 24,2 kWh. Akumulator jest wyposażony w kontroler zarządzania akumulatorami (BMC), który wykonuje funkcje diagnostyki i monitorowania bezpieczeństwa oraz reguluje bilans temperatury w kontrolerze węzłów akumulatora (interfejs dla zasilania energią silnika). Gdy samochód nie jest używany lub w przypadku wypadku, zasilanie z akumulatora jest automatycznie odcinane.

Elektronika zasilająca

Centralnym elementem systemu napędowego jest moduł elektroniki zasilającej. Działając jako ogniwo łączące, moduł ten kontroluje przepływ energii wysokiego napięcia między silnikiem elektrycznym a akumulatorem litowo-jonowym (w zależności od napięcia akumulatora wynoszącego od 250 do 430 V). Przy tym modul elektroniki przekształca prąd stały (DC) z akumulatora na prąd zmienny (AC). W związku z tym elektronika zasilająca ma następujące interfejsy: złącze obwodu napędowego do akumulatora; złącze 3-fazowe do silnika elektrycznego; wtyczka z przetwornicy DC/DC do obwodu zasilania 12 V; oraz połączenie dla rozdzielacza energii wysokiego napięcia.

Gniazdo, wall box lub stacja ładowania

Podobnie jak w przypadku mniejszego e-up!, istnieją różne sposoby ładowania akumulatora w e-Golfie. W rozwiązaniu konwencjonalnym przewód ładujący dostarczany standardowo z samochodem jest podłączany do gniazdka elektrycznego 230 V. Akumulator e-Golfa jest w ten sposób ładowany z mocą 2,3 kW prądu zmiennego (AC) z sieci. Jeśli jest całkowicie rozładowany, w ciągu maksymalnie 13 godzin zostanie naładowany do pełna. Jako opcja Volkswagen oferuje wall box do garażu lub wiaty. Ładowanie odbywa się z mocą 3,6 kW. Jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany (co w praktyce jest rzadkie), zostanie pełny po około ośmiu godzinach. Istnieją również publiczne stacje ładowania, które „tankują” elektryczne samochody z mocą 3,6 kW. E-Golf może być również opcjonalnie przystosowany do systemu ładowania CCS, korzystając z prądu stałego. W takim przypadku Volkswagen może być ładowany w specjalnych stacjach CCS przy mocach do 40 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora do 80 procent w około 30 minut. W e-Golfie rozpoczęcie procesu ładowania można aktywować – natychmiast lub z opóźnieniem poprzez zaprogramowanie czasu – przez naciśnięcie przycisku obok gniazda ładowania pod „klapką paliwa”.

Profile jazdy i hamowanie regeneracyjne

Dwie technologie mające kluczowe znaczenie dla optymalnego wykorzystania energii pojazdu to dwa profile jazdy zaprojektowane na oszczędność energii (’Eco’ i 'Eco+’) oraz cztery różne poziomy hamowania regeneracyjnego (’D1′, 'D2′, 'D3′ i 'B’).

Profile jazdy 'Eco’ i 'Eco+’

Volkswagen e-Golf jest standardowo wyposażony w trzy profile jazdy: 'Normal’, 'Eco’ i 'Eco+’. Volkswagen automatycznie zaczyna jazdę w trybie 'Normal’. Dla kierowców chcących wydłużyć zasięg, pierwszą opcją jest tryb 'Eco’. Efekty wyboru tego trybu obejmują ograniczenie maksymalnej mocy silnika do 70 kW i momentu obrotowego do 220 Nm. Równocześnie elektronika ogranicza wydajność systemu klimatyzacji i modyfikuje krzywą reakcji pedału przyspieszenia. E-Golf może teraz osiągnąć prędkości do 115 km/h (w trybie 'Normal’: 140 km/h) i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 13,1 sekundy (w 'Normal’: 10,4 sekundy). W trybie 'Eco+’ elektronika ogranicza wydajność do 55 kW, a moment obrotowy do 175 Nm. Równocześnie krzywa reakcji pedału przyspieszenia staje się jeszcze bardziej płaska, a klimatyzacja jest wyłączona. E-Golf osiąga teraz maksymalną prędkość 90 km/h i przyspiesza odpowiednio wolniej. Niemniej jednak, dzięki kick-down – w trybie 'Eco’ i 'Eco+’ – kierowcy mogą wciąż uzyskać pełną moc, maksymalny moment obrotowy i maksymalną prędkość 140 km/h.

Hamowanie regeneracyjne w ustawieniach 'D1′, 'D2′, 'D3′ i 'B’

Poza funkcją trybu jazdy zasięg można również wpływać poprzez system hamowania regeneracyjnego. Dostępnych jest pięć poziomów: 'D’ (brak hamowania regeneracyjnego), 'D1′, 'D2′, 'D3′ i 'B’. Działa to w ten sposób: w ustawieniu dźwigni zmiany biegów 'D’ kierowca po prostu dotyka dźwigni w lewo, aby przełączyć się na 'D1′ (1x), 'D2′ (2x) lub 'D3′ (3x). Dotykając dźwigni w prawo, obniża poziomy D. Jeśli dźwignia biegów zostanie przesunięta w prawo i przytrzymana, elektronika jednocześnie wraca do 'D’. Kierowca aktywuje poziom hamowania regeneracyjnego 'B’, przesuwając dźwignię zmiany biegów do tyłu. W elektrycznym samochodzie liczba poziomów prowadzi do innego stylu jazdy. Możliwe jest świadome wykorzystanie hamowania regeneracyjnego, aby spowolnić e-Golfa. Poziom 'D1′ regeneruje energię i spowalnia samochód w najmniejszym stopniu, podczas gdy poziom 'B’ ma najsilniejszy efekt. Na poziomach 'D2′, 'D3′ i 'B’ spowolnienie dzięki hamowaniu regeneracyjnemu jest tak silne, że w tym przypadku światła hamowania automatycznie się włączają. Jednak, gdy akumulator jest całkowicie naładowany, regeneracja energii nie zachodzi. W takim przypadku moc hamowania również się zmniejsza, co kierowca może odczuć intuicyjnie.

Elektromechaniczny serwo hamulcowe

Volkswagen opracował elektromechaniczne serwo hamulcowe dla swoich elektrycznych samochodów. Optymalizuje ono siłę hamowania kierowcy tak, jak robią to serwa hamulcowe w konwencjonalnych samochodach. W przypadku elektromechanicznego serwa hamulcowego dzieje się to poprzez tzw. 'brake blending’ – proces, w którym niskie poziomy opóźnienia są generowane wyłącznie dzięki momentowi hamowania silnika elektrycznego. Silniejsze spowolnienie osiąga się za pomocą wspólnego momentu hamowania z silnika elektrycznego oraz systemu hamulcowego hydraulicznego.

Aerodynamika i opór toczenia

Dzięki zastosowaniu bardzo specyficznych działań, takich jak zmniejszenie objętości powietrza chłodzącego (poprzez roletę chłodnicy i częściowo zamknięty grill), nowa osłona spodu, modyfikacja tyłu z tylnym spojlerem oraz prowadnicami powietrza C-pilara, a także opracowanie nowych aerodynamicznych kół (które w dużej mierze zamykają otwory kół w sposób płynny z zewnątrz pojazdu), Volkswagen był w stanie zmniejszyć opór aerodynamiczny Golfa. Podczas gdy w standardowym Golfie (1.6 TDI o mocy 77 kW) opór aerodynamiczny wynosi 0,686 m², firma zdołała obniżyć go do 0,615 m² w e-Golfie, co stanowi poprawę o 10 procent. Podobnie wartość cD została poprawiona do 0,281.

Opor toczenia zmniejszony o 10 procent

Volkswagen osiągnął kolejny pozytywny efekt na zużycie energii i zasięg poprzez optymalizację opon (205/55 R16 91 Q). Zmniejszenie współczynnika oporu toczenia z 7,2 na 1 000 (Golf BlueMotion) do 6,5 na 1 000 dla e-Golfa (również poprawa o 10 procent) poprawia również zasięg.

Akustyka

Systemy napędu elektrycznego stawiają wyzwanie w zakresie akustyki. Powodem tego jest to, że w wyniku braku silnika spalinowego stają się zauważalne różne źródła hałasu. Dodatkowo, ledwo słyszalny, a jednak bardzo charakterystyczny hałas tła systemu napędowego łączy się z dźwiękami i wibracjami elektrycznych komponentów pomocniczych. Co więcej, bez precyzyjnego dostrojenia, dźwięki wiatru i toczenia są znacznie bardziej zauważalne w pojazdach elektrycznych, jak w samochodach luksusowych.

Cisza luksusowego auta

W tym kontekście Volkswagen wprowadził akustyczny koncept dla e-Golfa, który jest specjalnie dostosowany do cech pojazdu elektrycznego, czyniąc samochód o zerowej emisji prawie całkowicie cichym. Oto kilka przykładów: system zawieszenia jednostki napędowej został przeniesiony na mocowanie wahadłowe o zmodyfikowanych właściwościach reakcyjnych, co mimo dużej siły momentu e-silnika przy przyspieszaniu znacznie poprawia akustykę. Dzięki konstrukcji obudowy silnika Volkswagen był również w stanie osiągnąć niezwykle niski poziom emisji hałasu. Ponadto, wysoko dźwiękochłonne, a jednocześnie bardzo lekkie materiały użyte w wnętrzu zapewniają tak wysoki poziom komfortu akustycznego, że pasażerowie e-Golfa, który już sam w sobie jest samochodem wysokiej jakości, czują się, jakby jechali pojazdem z luksusowej klasy.

e-eksterier

Wizualnie unikalny, zawsze czteroosobowy Volkswagen e-Golf można rozpoznać już z daleka po energooszczędnych reflektorach LED, które są używane tutaj po raz pierwszy na świecie. W porównaniu do reflektorów ksenonowych system LED emituje więcej światła, mimo że zużywa mniej energii. Od teraz cechą rozpoznawczą elektrycznych samochodów Volkswagena będą LED-owe światła dzienne w kształcie litery C w przeprojektowanym przednim zderzaku. Z tyłu najnowszy Golf można rozpoznać jako samochód o zerowej emisji po takich cechach jak brak rur wydechowych. Dodatkowo odpowiednie oznaczenia modelu oraz logo VW na niebieskim tle również pokazują, że e-Golf jest pojazdem o zerowej emisji. Reflektory LED tylnie oraz aerodynamicznie doskonale wyważone 16-calowe koła aluminiowe z oponami 205 zoptymalizowanymi pod kątem niskiego oporu toczenia również są standardem w wyglądzie zewnętrznym samochodu, jak już wspomniano.

e-wnętrze

Oprócz specyficznych tkanin (fotele w wzorze 'Merlin e-szary / Clip tytanowo-czarnym’; opcjonalnie skórzane) i bardzo dobrego poziomu standardowego wyposażenia (w tym automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie/ wentylacja, high-endowy system radio-nawigacyjny Discover Pro, podgrzewana szyba, skórzana kierownica, skórzany gałka zmiany biegów i eleganckie wykończenie 'Iridium Matrix / Dark Magnesium’) wyróżniającymi cechami wnętrza e-Golfa są nowy układ wskaźników oraz ekran dotykowy w konsoli centralnej, który jest również wyposażony w nowe funkcje. W zgodzie z wyglądem zewnętrznym wnętrze wzbogacone jest o niebieskie akcenty, w tym dekoracyjne szwy skórzanej kierownicy i gałki zmiany biegów oraz wykończenia dywaników podłogowych. Opcjonalny pakiet 'Ambience pack’ tworzy połączenie ze światem 'Think Blue.’: zawiera oświetlenie LED do czytania, niebieskie podświetlenie wnęki na stopy, niebieskie oświetlenie ambientowe wokół dekoracji oraz, oczywiście, iluminowane również na niebiesko progi drzwiowe.

e-instrumenty

Po lewej stronie zestawu wskaźników obrotomierz został zastąpiony wskaźnikiem mocy (informującym o gotowości silnika, ładowaniu akumulatora przez hamowanie regeneracyjne lub pobieraniu mocy) oraz wskaźnikiem dostępności mocy. Po prawej stronie znajduje się odpowiedni wskaźnik prędkościomierz, który w tym przypadku sięga do 160 km/h. Na dolnej części wskaźnika prędkościomierza znajduje się wskaźnik poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia. Na wyświetlaczu kolorowym (premium ekran wielofunkcyjny) pomiędzy wskaźnikiem mocy a prędkościomierzem widoczne są funkcje, takie jak ciągłe wskazanie zasięgu, aktualnego poziomu hamowania regeneracyjnego oraz wskaźnik pozostałego czasu ładowania i rodzaju połączenia do ładowania. W osobnym polu LED w dolnej części wyświetlacza wielofunkcyjnego pojawia się również komunikat 'READY’ po uruchomieniu silnika, wskazujący gotowość do jazdy.

Ekran dotykowy

Każdy Golf jest wyposażony w ekran dotykowy. W przypadku e-Golfa jest to najwyższej jakości wyświetlacz w gamie, 8-calowy ekran dotykowy systemu radio-nawigacyjnego 'Discover Pro’. W e-Golfie system ten teraz oferuje liczne nowe funkcje.

Przykład 1 – Monitor zasięgu: graficznie przedstawia aktualny zasięg pojazdu. Potencjał zasięgu dla wszelkich urządzeń pomocniczych jest również wyświetlany, ponieważ wyłączając włączone urządzenia, kierowca może zyskać dodatkowy zasięg.

Przykład 2 – Wskaźnik przepływu energii: przedstawia za pomocą animowanych grafik przepływ energii podczas przyspieszania (niebieskie strzałki) oraz podczas hamowania z regeneracją energii (zielone strzałki). Statystyki dotyczące hamowania regeneracyjnego informują o ilości energii odzyskanej od początku jazdy.

Przykład 3 – e-manager: umożliwia kierowcom zaprogramowanie do trzech czasów odjazdu i ładowania. W ustalonym czasie pojazd zapewnia ustawioną klimatyzację i poziom naładowania akumulatora. Ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza można również aktywować za pomocą ogrzewania/wentylacji postojowej (standardowo) podczas procesu ładowania. Proces klimatyzacji nie wpływa więc na ładowanie akumulatora, co zwiększa zasięg.

Przykład 4 – Zasięg 360°: aktualny zasięg e-Golfa jest przedstawiany na mapie otoczenia w postaci tzw. zasięgu 360°. Wewnątrz przedstawia strefę potencjalnej podróży powrotnej. Zewnętrzna strefa z kolei reprezentuje zasięg dla podróży w jedną stronę. Stacje ładowania można wyświetlać i włączać w trasę jako przystanki pośrednie.

Volkswagen Car-Net e-Remote. Dzięki aplikacji 'Car-Net e-Remote’ możliwe jest także wykonywanie wielu ustawień oraz zapytań informacji za pomocą smartfona lub strony internetowej Car-Net. Aplikacja zawiera następujące funkcje:

24 kWh (115 KM)

ParametrWartość
Moc85 Kw @ 3000-12000 Rpm
116 Hp @ 3000-12000 Rpm
114 Bhp @ 3000-12000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 0-3000 Rpm
270 Nm @ 0-3000 Rpm
Układ paliwowy24 Kwh Battery
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna87 Mph (140 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65R15
Długość168.1 In (4270 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.5 In (1
Rozstaw osi103.6 In (2631 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3494 Lbs (1585 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity26.5 Kwh
Range118.1 Miles (190.1 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.